Reklama: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.24.32.156; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runouw.) Znacznik: skórka mobilna |
M (Zabezpieczył „Reklama”: prewencyjnie ([edytowanie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 21:42, 13 lis 2024 (UTC)) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 21:42, 13 lis 2024 (UTC)))) |
||
(Nie pokazano 52 wersji utworzonych przez 37 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Rzanet Kaleta.jpg|thumb| |
[[Plik:Rzanet Kaleta.jpg|thumb|250px|Dla wyjątkowych kobiet, takich jak [[Ty]]…]] |
||
[[Plik:A teraz krupnik.jpg|thumb|250px|Przykład trafionej reklamy społecznej]] |
|||
{{cytat|Kup dwa [[majonez]]y Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!|Standardowa '''reklama'''}} |
{{cytat|Kup dwa [[majonez]]y Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!|Standardowa '''reklama'''}} |
||
{{cytat|Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!|'''Reklama''' [[alkohol|płynu do mycia okien]]}} |
{{cytat|Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!|'''Reklama''' [[alkohol|płynu do mycia okien]]}} |
||
{{cytat|Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!|Tekst z [[TV Market]]u}} |
{{cytat|Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!|Tekst z [[TV Market]]u}} |
||
'''Reklama''' – jedna z legalnych metod [[pranie mózgu|prania mózgu]]. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego [[Polak]]a jest prany około 30 razy [[dzień|dziennie]], a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy [[radio]]we i podsłuchane [[rozmowa|rozmowy]] – ok. 2000 razy. Masz za dużo [[pieniądze|pieniędzy]]? Oglądaj [[telesklep]] i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w [[życie|życiu]] albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do [[Pomarańcza|pomarańczy]]. |
|||
== Inna definicja == |
== Inna definicja == |
||
[[Plik:Jeju1.jpg|thumb|250px|Grunt to dobra nazwa]] |
|||
'''Reklama''' według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma [[sens]]u; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe. |
|||
== |
== Twórcy == |
||
Reklamy wymyślają i piszą [[copywriter |
Reklamy wymyślają i piszą [[copywriter]]zy i [[art director]]zy czyli [[hipster]]zy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać. |
||
== Występowanie == |
== Występowanie == |
||
{{Youtube|gG2ELpz-9t0|width=300|This Is KABOOM}} |
|||
[[Plik:This_Is_KABOOM|246px|right]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Przeciętna reklama trwa od 30 [[sekunda|sekund]] do 5 [[minuta|minut]]. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na '''[[ |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* 15 reklam [[Plus|Plusa]] i [[Cyfrowy Polsat|Cyfrowego Polsatu]] |
|||
⚫ | |||
* na [[Polsat|Polszmacie]] także duuużo więcej reklam Smartdomu z Brodzik i Wilczakiem. |
|||
== Przykłady reklamy == |
== Przykłady reklamy == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Teoria – [[Margaryna]] Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak. |
* Teoria – [[Margaryna]] Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak. |
||
:Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%. |
:Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%. |
||
:Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans. |
:Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans. |
||
* Etykieta przy produkcie: ''Promocja – teraz tylko 9,99 zł''. Mało kto pamięta, że przed ową |
* Etykieta przy produkcie: ''Promocja – teraz tylko 9,99 zł''. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji! |
||
* Dwulitrowy sok: ''Teraz 50 % [[GRATIS]]''. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy [[nie]] był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku. |
* Dwulitrowy sok: ''Teraz 50 % [[GRATIS]]''. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy [[nie]] był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku. |
||
* Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto? |
* Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto? |
||
Linia 38: | Linia 38: | ||
== Rodzaje reklam == |
== Rodzaje reklam == |
||
[[Plik:Ekspresowa nauka.jpg|400px|thumb|Super, hiper, extraskuteczna metoda nauki języka obcego specjalnie dla Ciebie. Wypróbuj koniecznie!!!]] |
|||
{{YouTube|fSiepbrBuds|width=300|PRL-owska szkoła reklamy}} |
|||
* '''X na Y''' – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix. |
* '''X na Y''' – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix. |
||
* '''99,9%''' – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine. |
* '''99,9%''' – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine. |
||
Linia 51: | Linia 53: | ||
* '''Cytatowa''' – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby. |
* '''Cytatowa''' – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby. |
||
* '''Rymowana''' – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept. |
* '''Rymowana''' – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept. |
||
* '''Wku{{cenzura2}}ąca''' – patrz [[Chomiki z Media Expert|Media Expert]]. |
|||
== Galeria == |
== Galeria == |
||
<gallery> |
<gallery> |
||
Plik:Chorwackie legendy.jpg|Grunt to właściwe umiejscowienie |
|||
Plik:Reklama Lodzik.jpg|Chwytliwa reklama |
|||
Plik:Americanos.jpg|Reklama nawiązująca do seksu jest zawsze skuteczna! |
Plik:Americanos.jpg|Reklama nawiązująca do seksu jest zawsze skuteczna! |
||
Plik:Nieruchomości.jpg|Dobra reklama musi być umieszczona we właściwym miejscu |
Plik:Nieruchomości.jpg|Dobra reklama musi być umieszczona we właściwym miejscu |
||
Linia 60: | Linia 63: | ||
Plik:Bazaar Ball Z.jpg|No grzech nie kupić! |
Plik:Bazaar Ball Z.jpg|No grzech nie kupić! |
||
</gallery> |
</gallery> |
||
== Zobacz też == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* [[Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu]] |
|||
* [[Polsat]] |
|||
{{Reklamy}} |
{{Reklamy}} |
Aktualna wersja na dzień 21:42, 13 sie 2024
Kup dwa majonezy Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!
- Standardowa reklama
Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!
- Reklama płynu do mycia okien
Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!
- Tekst z TV Marketu
Reklama – jedna z legalnych metod prania mózgu. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego Polaka jest prany około 30 razy dziennie, a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy radiowe i podsłuchane rozmowy – ok. 2000 razy. Masz za dużo pieniędzy? Oglądaj telesklep i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w życiu albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do pomarańczy.
Inna definicja[edytuj • edytuj kod]
Reklama według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma sensu; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.
Twórcy[edytuj • edytuj kod]
Reklamy wymyślają i piszą copywriterzy i art directorzy czyli hipsterzy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.
Występowanie[edytuj • edytuj kod]
Przeciętna reklama trwa od 30 sekund do 5 minut. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na Polsacie trwają zwykle od 25 do ponad 40 minut. Składają się z 50 reklam, w tym:
- 3 reklamy Biedronki,
- 18 reklam kremów Wisi i Dromader,
- 5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (Usta pełne za jednym pociągnięciem),
- 1 reklama filmu,
- 9 reklam banków,
- 9 reklam darmowych komórek dla pokemonów,
- 3 reklamy majo majo,
- 9 innych reklam,
- 15 reklam Plusa i Cyfrowego Polsatu
Przykłady reklamy[edytuj • edytuj kod]
- Teoria – Margaryna Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
- Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
- Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
- Etykieta przy produkcie: Promocja – teraz tylko 9,99 zł. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
- Dwulitrowy sok: Teraz 50 % GRATIS. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy nie był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
- Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
- W banku X na koncie oszczędnościowym zarabiasz 7% rocznie. Oczywiście wcześniej wymieniony bank nie uwzględnia podatku od wzbogacenia, podatku dochodowego, opłaty manipulacyjnej, opłaty dla pośredników, agentów i szefa banku, podatku od posiadania konta, podatku od inflacji, od świeżego powietrza i wody. Po odliczeniu oprocentowanie konta wynosi całe -3%.
Rodzaje reklam[edytuj • edytuj kod]
- X na Y – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
- 99,9% – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
- Reklama, która bierze nas za idiotów – 99,9% reklam Mango 24.
- Reklama eksperymentalna – reklama leku, która musi być potwierdzona jakimś doświadczeniem. Przykład: Herbapect.
- Autorytetarna – ze słynnym "Dla mnie nie ma nic lepszego", bardzo często stosowane w reklamach Cholinexa.
- Krytykująca wprost produkt konkurencyjny – obecnie w zaniku, gdy Nintendo i Sega walczyły o sztandarowe pozycje własnych konsol w domach graczy, hasła reklamowe Segi brzmiały na przykład tak: Genesis does what Nintendon't.
- Internetowa – jeśli jesteśmy podłączeni do internetu na telefonie i gramy w jakąś grę, bardzo często wyskakują nam jakieś debilne reklamy.
- Animowana – obecnie w zaniku, skuteczność reklamowanego produktu jest tu potwierdzona jakąś animacją.
- Bajkowa – żywcem zżyna fragmenty znanych bajek, np. Tablica.pl (dawne).
- Śmieszna – poczuciem humoru ma nas przekonać do zakupienia reklamowanego produktu. Przykład: Tesco, przykład: tekst "Latanie jest głupie" i gruby facet odlatujący na futurystycznych skrzydłach.
- Nie do końca zrozumiała – jak sama nazwa wskazuje, przykład: reklamy Pegasusa.
- Cytatowa – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
- Rymowana – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.
- Wkuąca – patrz Media Expert.