Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Hani.md. Autor wycofanej wersji to 83.21.80.158.)
(red)
Linia 1: Linia 1:
{{redakcja}}
{{XYZ}}
'''Parowóz''' - podrasowana lokomotywa napędzana parą w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944. [[Grafika:20070331132654.jpg|left|thumb|px]]


'''Parowóz''' - podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w [[Oświęcim]]iu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944.


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób;

Prędkość maksymalna: 120 km/h;
----
Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób
Pojemność silnika: 150 hektolitrów.

Prędkość maksymalna: 120 km/h

Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny

Pojemność silnika: 150 hektolitrów


== Wyposażenie ==
== Wyposażenie ==
=== Standardowe ===


* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
----
* Schowek na w'''o'''dę/uran;

* Maszynista;
== Standardowe ==
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;

* Koła (?).
Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia

Schowek na wode/uran

Maszynista

1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu

Koło


== Dodatkowe ==
== Dodatkowe ==
Resztę parowozu (1337 części)
*Resztę parowozu (1337 części);
* [[Wycieraczki]];

* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]];
Wycieraczki
* 4x [[wagon]];

* Zniżkę na stacji na woda|wodę i uran;
Pompę próżniową
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);

* [[Łopata|Łopatę]];
4 wagony
* [[Komputer]] pokładowy;

* [[Zapałki]];
Zniżkę na stacji na wodę i uran
* [[Darth]] Vadera - ochrona;

* [[Reaktor termojądrowy]].
Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru)
Łopatę

Komputer pokładowy

Zapałki

Dartha Vadera - ochrona

Reaktor termojądrowy


== Zalety ==

----
Niska cena 1 000 000 000 - wersja standardowa napędzana na parę 1 000 000 000 000 000/godzinę za wersje podrasowaną z wyposażeniem dodatkowym

Nigdy nie będziesz musiał reperować po karambolu na autostradzie A2

Brak zawieszenia ułatwia jazdę po polskich drogach

Wielka masa (1000 ton) spowoduje że już nigdy nie będziesz musiał zatrzymywać się policji jak bardzo tego będą chcieli

== Wady ==

----
Spala 300 litrów wody mineralnej (musi być to Nałęczowianka 250ml gratis) na minutę lub 50 ton uranu na minutę

Hamulce działają raz na 1000 prób hamowań w gorszych przypadkach nigdy nie zahamujesz

Przy prędkości 20 km/h kabina się trzęsie a silnik słychać na Alasce jak nie dalej (naukowcy dalej nie wiedzą dlaczego tak się dzieje lecz podejrzewają że maszynista za bardzo bawi się gazem)


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==


* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
----
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie;
Ogrzewanie nie działa ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta
* Rzadko się psuł podczas [[karambol]]u, bardziej podczas spokojnej jazdy;

* Z powodu latających [[owad]]ów [[maszynista]] żył średnio 4 lata .
Komin trzeba przepychać ręcznie

Rzadko się psuje podczas karambolu bardziej podczas spokojnej jazdy

Maszynista żyje średnio 4 lata to z powodu latających owadów


== Koniec produkcji ==
== Koniec produkcji ==


* W roku 1944 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
----
* Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
W roku 1944 zaprzestano produkcji generalne przyczyny
* [[Stany Zjednoczone|Amerykanie]] ukradli [[Niemcy|Niemcom]] cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.

* Cała [[stal]] przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm.
Ciągle brakowało maszynistów

Amerykanie ukradli Niemcom cały uran a woda w Bałtyku się skończyła

Koniec 2 wojny światowej przyczynił się do oswobodzenia pracowników w Oświęcimiu


[[Kategoria:Transport]]
Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm
[[Kategoria:Kolej]]

Wersja z 18:18, 29 lip 2008

XYZ.jpg Ów artykuł jest tak beznadziejny, iż otrzymuje Znak AntyJakości XYZ!

Parowóz - podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944.

Dane techniczne

Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób; Prędkość maksymalna: 120 km/h; Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny; Pojemność silnika: 150 hektolitrów.

Wyposażenie

Standardowe

  • Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
  • Schowek na wodę/uran;
  • Maszynista;
  • 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
  • Koła (?).

Dodatkowe

Ciekawostki

  • Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
  • Komin trzeba było przepychać ręcznie;
  • Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
  • Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .

Koniec produkcji

  • W roku 1944 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
  • Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
  • Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
  • Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm.