Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Hani.md. Autor wycofanej wersji to 83.21.80.158.) |
(red) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{ |
{{XYZ}} |
||
'''Parowóz''' - podrasowana lokomotywa napędzana parą w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944. [[Grafika:20070331132654.jpg|left|thumb|px]] |
|||
'''Parowóz''' - podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w [[Oświęcim]]iu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944. |
|||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób; |
|||
Prędkość maksymalna: 120 km/h; |
|||
---- |
|||
Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny; |
|||
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób |
|||
Pojemność silnika: 150 hektolitrów. |
|||
Prędkość maksymalna: 120 km/h |
|||
Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny |
|||
Pojemność silnika: 150 hektolitrów |
|||
== Wyposażenie == |
== Wyposażenie == |
||
=== Standardowe === |
|||
* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia; |
|||
---- |
|||
* Schowek na w'''o'''dę/uran; |
|||
* Maszynista; |
|||
== Standardowe == |
|||
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu; |
|||
* Koła (?). |
|||
Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia |
|||
Schowek na wode/uran |
|||
Maszynista |
|||
1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu |
|||
Koło |
|||
== Dodatkowe == |
== Dodatkowe == |
||
Resztę parowozu (1337 części) |
*Resztę parowozu (1337 części); |
||
* [[Wycieraczki]]; |
|||
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]]; |
|||
Wycieraczki |
|||
* 4x [[wagon]]; |
|||
* Zniżkę na stacji na woda|wodę i uran; |
|||
Pompę próżniową |
|||
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru); |
|||
* [[Łopata|Łopatę]]; |
|||
4 wagony |
|||
* [[Komputer]] pokładowy; |
|||
* [[Zapałki]]; |
|||
Zniżkę na stacji na wodę i uran |
|||
* [[Darth]] Vadera - ochrona; |
|||
* [[Reaktor termojądrowy]]. |
|||
Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru) |
|||
Łopatę |
|||
Komputer pokładowy |
|||
Zapałki |
|||
Dartha Vadera - ochrona |
|||
Reaktor termojądrowy |
|||
== Zalety == |
|||
---- |
|||
Niska cena 1 000 000 000 - wersja standardowa napędzana na parę 1 000 000 000 000 000/godzinę za wersje podrasowaną z wyposażeniem dodatkowym |
|||
Nigdy nie będziesz musiał reperować po karambolu na autostradzie A2 |
|||
Brak zawieszenia ułatwia jazdę po polskich drogach |
|||
Wielka masa (1000 ton) spowoduje że już nigdy nie będziesz musiał zatrzymywać się policji jak bardzo tego będą chcieli |
|||
== Wady == |
|||
---- |
|||
Spala 300 litrów wody mineralnej (musi być to Nałęczowianka 250ml gratis) na minutę lub 50 ton uranu na minutę |
|||
Hamulce działają raz na 1000 prób hamowań w gorszych przypadkach nigdy nie zahamujesz |
|||
Przy prędkości 20 km/h kabina się trzęsie a silnik słychać na Alasce jak nie dalej (naukowcy dalej nie wiedzą dlaczego tak się dzieje lecz podejrzewają że maszynista za bardzo bawi się gazem) |
|||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta; |
|||
---- |
|||
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
|||
Ogrzewanie nie działa ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta |
|||
* Rzadko się psuł podczas [[karambol]]u, bardziej podczas spokojnej jazdy; |
|||
* Z powodu latających [[owad]]ów [[maszynista]] żył średnio 4 lata . |
|||
Komin trzeba przepychać ręcznie |
|||
Rzadko się psuje podczas karambolu bardziej podczas spokojnej jazdy |
|||
Maszynista żyje średnio 4 lata to z powodu latających owadów |
|||
== Koniec produkcji == |
== Koniec produkcji == |
||
* W roku 1944 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny. |
|||
---- |
|||
* Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów. |
|||
W roku 1944 zaprzestano produkcji generalne przyczyny |
|||
* [[Stany Zjednoczone|Amerykanie]] ukradli [[Niemcy|Niemcom]] cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów. |
|||
* Cała [[stal]] przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm. |
|||
Ciągle brakowało maszynistów |
|||
Amerykanie ukradli Niemcom cały uran a woda w Bałtyku się skończyła |
|||
Koniec 2 wojny światowej przyczynił się do oswobodzenia pracowników w Oświęcimiu |
|||
[[Kategoria:Transport]] |
|||
Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm |
|||
[[Kategoria:Kolej]] |
Wersja z 18:18, 29 lip 2008
Parowóz - podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944.
Dane techniczne
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób; Prędkość maksymalna: 120 km/h; Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny; Pojemność silnika: 150 hektolitrów.
Wyposażenie
Standardowe
- Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
- Schowek na wodę/uran;
- Maszynista;
- 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
- Koła (?).
Dodatkowe
- Resztę parowozu (1337 części);
- Wycieraczki;
- Pompę próżniową;
- 4x wagon;
- Zniżkę na stacji na woda|wodę i uran;
- Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
- Łopatę;
- Komputer pokładowy;
- Zapałki;
- Darth Vadera - ochrona;
- Reaktor termojądrowy.
Ciekawostki
- Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
- Komin trzeba było przepychać ręcznie;
- Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
- Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .
Koniec produkcji
- W roku 1944 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
- Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
- Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
- Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm.