Miłośnik komunikacji miejskiej: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Musialmati (dyskusja • edycje) |
Musialmati (dyskusja • edycje) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' to specyficzny rodzaj |
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' to specyficzny rodzaj [[pasażer]]a, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat [[pojazd]]u w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdałnienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego [[Mercedes]]a, czy [[Protram]]a. |
||
== MKM jako subkultura == |
|||
Niektórzy uważają MKM-ów za subkulturę – ich celem życiowym jest przejeżdżenie jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej. Charakterystyczna cecha wyglądu MKM-ów to [[bilet]] okresowy w kieszeni<ref>To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a</ref> i nierzadko aparat. |
|||
* '''Wzór MKM-a''' – nie ma, ta subkultura jest zbyt młoda i zbyt mało popularna. |
|||
* '''Ideologia''' – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat [[komunikacja miejska|komunikacji]] na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza Ziemią). |
|||
* '''Charakterystyczne znaki zewnętrzne''' – [[bilet]] okresowy w kieszeni<ref>To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a</ref>, często też aparat do robienia zdjęć kamyczków między szynami [[tramwaj]]owymi. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają też często ciuchy prane ostatnio w Boże Narodzenie i o parę rozmiarów za małe. W końcu całe kieszonkowe i pieniądze, jakie zarabiają lub dostają od rodziców, muszą pójść na bilet (najwięksi hardkorowcy kupują sobie też na pospieszne linie, by być większym kozakiem). |
|||
* '''Charakterystyczne zachowania''' – są opisane poniżej. |
|||
==== Rodzaje MKM-ów ==== |
==== Rodzaje MKM-ów ==== |
||
* '''Kabiniarz''' – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się [[Kabiniarstwo|kabiniarstwem]]. |
* '''Kabiniarz''' – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się [[Kabiniarstwo|kabiniarstwem]]. |
||
* '''Fotograf''' – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim od przycisku do otwierania |
* '''Fotograf''' – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem. |
||
* '''Bierny''' – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i |
* '''Bierny''' – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i [[autobus]]ach ze wszystkimi, którzy znajdą się w pobliżu. Do biernych zaliczamy także: |
||
** '''Obrońca''' – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy. |
** '''Obrońca''' – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy. |
||
** '''Pętlowicz''' – zalicza pętle (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście. |
** '''Pętlowicz''' – zalicza [[pętla|pętle]] (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście. |
||
* '''No lifer''' – siedzi cały czas w domu, obczaja w internecie rzeczy na temat transportu. Istnieje parę podgatunków no liferów... |
|||
** '''Forumer''' – zarejestrowany na forach o komunikacji, często jest najaktywniejszym userem (przykładowo: w ciągu roku ma statystykę godzin spędzonych online ''300 dni'') |
|||
** '''Informator''' – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy) |
|||
** '''Niusman''' – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa. |
|||
** '''Marzyciel''' – właściwie ten, jako jedyny nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego. |
|||
* '''Metsiarz''' – zdał sobie sprawę z tego, że musi jakoś pracować, więc zatrudnił się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem. |
|||
* '''[[Kanar]]''' – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...). |
|||
* '''Kierowca'''/'''motorniczy'''/'''maszynista''' – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu! |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
== Linki zewnętrzne == |
|||
* [http://musialmati.deviantart.com/gallery Galeria MKM-a „pętlowicza”] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
Wersja z 19:36, 19 lut 2009
Miłośnik Komunikacji Miejskiej to specyficzny rodzaj pasażera, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdałnienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego Mercedesa, czy Protrama.
MKM jako subkultura
- Wzór MKM-a – nie ma, ta subkultura jest zbyt młoda i zbyt mało popularna.
- Ideologia – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat komunikacji na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza Ziemią).
- Charakterystyczne znaki zewnętrzne – bilet okresowy w kieszeni[1], często też aparat do robienia zdjęć kamyczków między szynami tramwajowymi. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają też często ciuchy prane ostatnio w Boże Narodzenie i o parę rozmiarów za małe. W końcu całe kieszonkowe i pieniądze, jakie zarabiają lub dostają od rodziców, muszą pójść na bilet (najwięksi hardkorowcy kupują sobie też na pospieszne linie, by być większym kozakiem).
- Charakterystyczne zachowania – są opisane poniżej.
Rodzaje MKM-ów
- Kabiniarz – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się kabiniarstwem.
- Fotograf – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem.
- Bierny – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i autobusach ze wszystkimi, którzy znajdą się w pobliżu. Do biernych zaliczamy także:
- Obrońca – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy.
- Pętlowicz – zalicza pętle (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście.
- No lifer – siedzi cały czas w domu, obczaja w internecie rzeczy na temat transportu. Istnieje parę podgatunków no liferów...
- Forumer – zarejestrowany na forach o komunikacji, często jest najaktywniejszym userem (przykładowo: w ciągu roku ma statystykę godzin spędzonych online 300 dni)
- Informator – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy)
- Niusman – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa.
- Marzyciel – właściwie ten, jako jedyny nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego.
- Metsiarz – zdał sobie sprawę z tego, że musi jakoś pracować, więc zatrudnił się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem.
- Kanar – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...).
- Kierowca/motorniczy/maszynista – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu!
Przypisy
- ↑ To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a