Miłośnik komunikacji miejskiej: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' to specyficzny rodzaj pasażera, który charakteryzuje się różnorako pojętą wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdałnienia). z reguły niegroźni, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego Mercedesa, czy [[Protram]]a.
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' to specyficzny rodzaj [[pasażer]]a, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat [[pojazd]]u w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdałnienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego [[Mercedes]]a, czy [[Protram]]a.


== MKM jako subkultura ==
Niektórzy uważają MKM-ów za subkulturę – ich celem życiowym jest przejeżdżenie jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej. Charakterystyczna cecha wyglądu MKM-ów to [[bilet]] okresowy w kieszeni<ref>To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a</ref> i nierzadko aparat.
* '''Wzór MKM-a''' – nie ma, ta subkultura jest zbyt młoda i zbyt mało popularna.
* '''Ideologia''' – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat [[komunikacja miejska|komunikacji]] na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza Ziemią).
* '''Charakterystyczne znaki zewnętrzne''' – [[bilet]] okresowy w kieszeni<ref>To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a</ref>, często też aparat do robienia zdjęć kamyczków między szynami [[tramwaj]]owymi. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają też często ciuchy prane ostatnio w Boże Narodzenie i o parę rozmiarów za małe. W końcu całe kieszonkowe i pieniądze, jakie zarabiają lub dostają od rodziców, muszą pójść na bilet (najwięksi hardkorowcy kupują sobie też na pospieszne linie, by być większym kozakiem).
* '''Charakterystyczne zachowania''' – są opisane poniżej.
==== Rodzaje MKM-ów ====
==== Rodzaje MKM-ów ====
* '''Kabiniarz''' – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się [[Kabiniarstwo|kabiniarstwem]].
* '''Kabiniarz''' – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się [[Kabiniarstwo|kabiniarstwem]].
* '''Fotograf''' – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim od przycisku do otwierania drzwi w środkowych drzwiach, po prawy pośladek [[lachon|lachona]], który akurat podróżuje tramwajem.
* '''Fotograf''' – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem.
* '''Bierny''' – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i autobusach ze wszystkimi, którzy znajdą się w pobliżu. Do biernych zaliczamy także:
* '''Bierny''' – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i [[autobus]]ach ze wszystkimi, którzy znajdą się w pobliżu. Do biernych zaliczamy także:
** '''Obrońca''' – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy.
** '''Obrońca''' – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy.
** '''Pętlowicz''' – zalicza pętle (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście.
** '''Pętlowicz''' – zalicza [[pętla|pętle]] (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście.
* '''No lifer''' – siedzi cały czas w domu, obczaja w internecie rzeczy na temat transportu. Istnieje parę podgatunków no liferów...
** '''Forumer''' – zarejestrowany na forach o komunikacji, często jest najaktywniejszym userem (przykładowo: w ciągu roku ma statystykę godzin spędzonych online ''300 dni'')
** '''Informator''' – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy)
** '''Niusman''' – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa.
** '''Marzyciel''' – właściwie ten, jako jedyny nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego.

* '''Metsiarz''' – zdał sobie sprawę z tego, że musi jakoś pracować, więc zatrudnił się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem.
* '''[[Kanar]]''' – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...).
* '''Kierowca'''/'''motorniczy'''/'''maszynista''' – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu!


{{przypisy}}
{{przypisy}}
== Linki zewnętrzne ==
* [http://musialmati.deviantart.com/gallery Galeria MKM-a „pętlowicza”]


[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]

Wersja z 19:36, 19 lut 2009

Miłośnik Komunikacji Miejskiej to specyficzny rodzaj pasażera, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdałnienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego Mercedesa, czy Protrama.

MKM jako subkultura

  • Wzór MKM-a – nie ma, ta subkultura jest zbyt młoda i zbyt mało popularna.
  • Ideologia – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat komunikacji na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza Ziemią).
  • Charakterystyczne znaki zewnętrznebilet okresowy w kieszeni[1], często też aparat do robienia zdjęć kamyczków między szynami tramwajowymi. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają też często ciuchy prane ostatnio w Boże Narodzenie i o parę rozmiarów za małe. W końcu całe kieszonkowe i pieniądze, jakie zarabiają lub dostają od rodziców, muszą pójść na bilet (najwięksi hardkorowcy kupują sobie też na pospieszne linie, by być większym kozakiem).
  • Charakterystyczne zachowania – są opisane poniżej.

Rodzaje MKM-ów

  • Kabiniarz – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się kabiniarstwem.
  • Fotograf – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem.
  • Bierny – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i autobusach ze wszystkimi, którzy znajdą się w pobliżu. Do biernych zaliczamy także:
    • Obrońca – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy.
    • Pętlowicz – zalicza pętle (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście.
  • No lifer – siedzi cały czas w domu, obczaja w internecie rzeczy na temat transportu. Istnieje parę podgatunków no liferów...
    • Forumer – zarejestrowany na forach o komunikacji, często jest najaktywniejszym userem (przykładowo: w ciągu roku ma statystykę godzin spędzonych online 300 dni)
    • Informator – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy)
    • Niusman – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa.
    • Marzyciel – właściwie ten, jako jedyny nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego.
  • Metsiarz – zdał sobie sprawę z tego, że musi jakoś pracować, więc zatrudnił się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem.
  • Kanar – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...).
  • Kierowca/motorniczy/maszynista – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu!

Przypisy

  1. To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a

Linki zewnętrzne