Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''Parowóz''' - ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w [[Chrzanowie]]i [[Poznaniu]] i pracowały pełną parą od roku 1919.
{{XYZ}}

'''Parowóz''' - ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w [[Oświęcim]]iu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944.


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + mechanik = 2 miejsca
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
* Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
* Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
Linia 40: Linia 38:
== Koniec produkcji ==
== Koniec produkcji ==


* W roku 1944 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
* Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
* Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
* Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
* [[Stany Zjednoczone|Amerykanie]] ukradli [[Niemcy|Niemcom]] cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
* [[Stany Zjednoczone|Amerykanie]] ukradli [[Niemcy|Niemcom]] cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
* Cała [[stal]] przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm.


[[Kategoria:Transport]]
[[Kategoria:Transport]]

Wersja z 00:15, 5 kwi 2009

Parowóz - ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowiei Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.

Dane techniczne

  • Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
  • Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
  • Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
  • Pojemność silnika: 150 hektolitrów.

Wyposażenie

Standardowe

  • Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
  • Schowek na wodę/uran;
  • Maszynista;
  • 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
  • Koła (?).

Dodatkowe

Ciekawostki

  • Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
  • Komin trzeba było przepychać ręcznie;
  • Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
  • Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .

Koniec produkcji

  • Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
  • Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
  • Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.