Plan lekcji: Różnice pomiędzy wersjami
(fajne, nie? :P) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Przykładowy plan lekcji == |
== Przykładowy plan lekcji == |
||
<table border="1" width="100%"> |
|||
⚫ | <tr><td> |
||
<tr><td style="background:lightblue;">8:00</td><td>[[Wychowanie fizyczne|Poranne rozruszanie mięśni]]</td><td>[[Język polski|Najprostszy język świata]]</td><td>[[Chemia|CxH2yOy + C2H4O2]]</td><td>[[Fizyka|To, co znamy z Demotywatorów]]</td><td>[[Matematyka|Wkuwanie liczb]]</td></tr> |
|||
⚫ | <table border="1" width="100%"><tr><td> </td><td style="background:limegreen; font-weight:bold;">Poniedziałek</td><td style="background:limegreen; font-weight:bold;">Wtorek</td><td style="background:limegreen; font-weight:bold;">Środa</td><td style="background:limegreen; font-weight:bold;">Czwartek</td><td style="background:limegreen; font-weight:bold;">Piątek</td></tr> |
||
⚫ | |||
<tr><td style="background:lightblue;">8:00</td><td>[[Wychowanie fizyczne|Poranne rozruszanie mięśni]] |
|||
</td><td>[[Język polski|Najprostszy język świata]] |
|||
</td><td>[[Chemia|CxH2yOy + C2H4O2]] |
|||
</td><td>[[Fizyka|To, co znamy z Demotywatorów]] |
|||
</td><td>[[Matematyka|Wkuwanie liczb]] |
|||
</td></tr> |
|||
<tr><td style="background:lightblue"> |
<tr><td style="background:lightblue">8:50</td><td>[[Informatyka|Znowu ten jebany Excel]] |
||
⚫ | |||
<tr><td style="background:lightblue"> |
<tr><td style="background:lightblue">9:45</td><td>[[Biologia|Całkiem łatwe regułki]] |
||
</td><td>Kolejny polok</td><td>[[WOS|Wiedza o seksie]] |
|||
</td><td>[[Wychowanie do życia w rodzinie|Prawdziwa wiedza o seksie]] |
|||
</td><td>Kolejna matma</td></tr> |
|||
<tr><td style="background:lightblue"> |
<tr><td style="background:lightblue">10:40</td><td>[[Historia|Powrót do przeszłości]] |
||
</td><td>Kolejny PL</td><td>[[Geografia|Wizyta do Afryki]] |
|||
</td><td>Znowu to pierwiastkowanie</td><td>Wykończenie fizyczne</td></tr> |
|||
<tr><td style="background:lightblue">11:35</td><td>[[Lekcja wychowawcza|Co rano, to samo]] |
|||
</td><td>[[Język polski|Znowu]]?</td><td>[[Muzyka|Mam Talent!]] |
|||
</td><td>[[Plastyka|Pożyczanie kredek i farbek]] |
|||
</td><td>[[Kółko zainteresowań|Liczenie minut do końca lekcji]] |
|||
</td></tr> |
|||
</table> |
</table> |
||
Wersja z 15:48, 17 lip 2010
Plan lekcji – świstek papieru, którego zawartość jest przez uczniów wkuwana na pamięć od początku września.Jest jedynym materiałem szkolnym , którego uczniowie nie są w stanie nauczyć się na pamięć , mimo iż mają na to 9 miesięcy czasu. Towarzyszy im przez niezmiernie długi okres edukacji, zwany pierwszym semestrem. Gdy kończą się następujące po nim ferie zimowe, w tym papierowym monstrum mogą nastąpić zmiany, takie jak: wydłużenie lekcji, zwiększenie liczby przedmiotów, przesunięcie lekcji na godziny, w których lecą Twoje ulubione programy. Zmiany rzadko kiedy wychodzą na lepsze, gdyż grono pedagogiczne nie miałoby żadnego celu w skracaniu lekcji czy zamianie starego, złośliwego matematyka na nową, ładną i miłą blondynkę.
Antidotum
Popularnym środkiem neutralizującym działanie planu lekcji są wagary. Antidotum to jednak nie działa długo i ma raczej krótkodystansowe skutki. Zupełnie inaczej wygląda sprawa z zastępstwami. Media raz po raz donoszą o grupkach młodych ludzi, klęczących podczas przerw przed szkolną tablicą ogłoszeń, i wznoszących modły do nieba z prośbami o zesłanie przykrego wypadku na tę k od chemii, mającą zaraz pytać. Prośby rzadko się spełniają.
Przykładowy plan lekcji
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
8:00 | Poranne rozruszanie mięśni | Najprostszy język świata | CxH2yOy + C2H4O2 | To, co znamy z Demotywatorów | Wkuwanie liczb |
8:50 | Znowu ten jebany Excel | Kolejny polski | Katolicyzm/Ateizm | Kolejna matema | |
9:45 | Całkiem łatwe regułki | Kolejny polok | Wiedza o seksie | Prawdziwa wiedza o seksie | Kolejna matma |
10:40 | Powrót do przeszłości | Kolejny PL | Wizyta do Afryki | Znowu to pierwiastkowanie | Wykończenie fizyczne |
11:35 | Co rano, to samo | Znowu? | Mam Talent! | Pożyczanie kredek i farbek | Liczenie minut do końca lekcji |