Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Trasa) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:SKM_WaWa.jpg|250px|right|thumb|EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów]] |
[[Plik:SKM_WaWa.jpg|250px|right|thumb|EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów]] |
||
{{t}}spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto [[Warszawa]] z okolicą. |
|||
== Historia == |
== Historia == |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów. |
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów. |
||
* |
*{{t|14WE}}pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. |
||
* |
*{{t|EN57}}oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z <s>3</s> 2 różnych firm (z <s>3</s> 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm: |
||
** |
**{{t|PKP Przewozy Regionalne}}cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki. |
||
** |
**{{t|SKM Trójmiasto}}te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi |
||
** |
**{{t|Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim}}sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi. |
||
* |
*{{t|19WE}}nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych <s>automatów do gier</s> biletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów. |
||
== Trasa == |
== Trasa == |
||
trasa S1 |
*{{t|trasa S1}}Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. |
||
trasa S2 |
*{{t|trasa S2}}Lotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej. |
||
trasa S3 |
*{{t|trasa S3}}linia widmo. |
||
trasa S4 |
*{{t|trasa S4}}brak informacji ze strony PKP. |
||
trasa S5 |
*{{t|trasa S5}}będzie kiedyś. |
||
trasa S6 |
*{{t|trasa S6}}kto to wie? |
||
trasa S7 |
*{{t|trasa S7}}miała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem. |
||
trasa S8 |
*{{t|trasa S8}}brak taboru na eksploatację tej linii. |
||
trasa S9 |
*{{t|trasa S9|czynna}}Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba... Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty kolei mazowieckich, który prowadzi pseudo SKM-kę. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym. |
||
trasa S10 |
*{{t|trasa S10|zamknięta}}tzw. powodźówka a la metro wawerskie. |
||
<br clear="all" /> |
<br clear="all" /> |
||
{{KMWarszawa}} |
{{KMWarszawa}} |
Wersja z 09:59, 11 cze 2011
Szablon:Tspółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
- W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
- Ze względów
nieumiejętności maszynistówbezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h. - Mając na uwadze komfort podróży Władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.
- Szablon:Tpseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- Szablon:Toprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z
32 różnych firm (z32 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:- Szablon:Tcechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
- Szablon:Tte oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
- Szablon:Tsprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
- Szablon:Tnowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych
automatów do gierbiletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.
Trasa
- Szablon:TPruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy.
- Szablon:TLotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej.
- Szablon:Tlinia widmo.
- Szablon:Tbrak informacji ze strony PKP.
- Szablon:Tbędzie kiedyś.
- Szablon:Tkto to wie?
- Szablon:Tmiała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem.
- Szablon:Tbrak taboru na eksploatację tej linii.
- Szablon:TWieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba... Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty kolei mazowieckich, który prowadzi pseudo SKM-kę. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym.
- Szablon:Ttzw. powodźówka a la metro wawerskie.