MAZ: Różnice pomiędzy wersjami
M |
(po co to) Znacznik: anulowanie |
||
(Nie pokazano 31 wersji utworzonych przez 26 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Аўтобус №206 Брэст — Бобінка - panoramio.jpg|thumb|250px|Miss Białoruś {{CURRENTYEAR}}]] |
|||
⚫ | |||
{{cytat|Jak mam bronić kiedy ich jest więcej!|'''Dawid Podsiadło''' o MAZach na Śląsku}} |
|||
⚫ | |||
== Od zewnątrz == |
== Od zewnątrz == |
||
[[Plik:Zavodski Rayon, Minsk, Belarus - panoramio (12).jpg|thumb|Produkują nie tylko autobusy]] |
|||
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest tak bardzo niska, że większość wysokości pojazdu to przyciemniane niby szyby. Ponadto szpanerski znaczek [[MAZ]]a na przodzie i stylowy napis np „MAZ 205” świadczy o niskiej jakości wyprodukowanego autobusu. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otwieraniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super! |
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest tak bardzo niska, że większość wysokości pojazdu to przyciemniane niby szyby. Do każdego egzemplarza dołączony jest zestaw kołpaków z blachy papierowej zabarwionej chromem akwarelowym. Każdy z kołpaków posiada dodatkowo czasowy mechanizm automatycznego odpadania (odpadają chwilę po pierwszej wymianie ogumienia). Ponadto szpanerski znaczek [[MAZ]]a na przodzie i stylowy napis np „MAZ 205” świadczy o niskiej jakości wyprodukowanego autobusu. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otwieraniu drzwi (nie zawsze z sukcesem), komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super! |
||
== W środku == |
== W środku == |
||
Linia 8: | Linia 11: | ||
== Supernowoczesny Software == |
== Supernowoczesny Software == |
||
Jak już zostało napisane, MAZakra wyposażona jest w [[ |
Jak już zostało napisane, MAZakra wyposażona jest w [[komputer osobisty|cyfrowy mózg]], który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów [[Politechnika Śląska|polibudy]], którzy mają niezły ubaw czytając co [[BIOS]] ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam [[Linux]] wyświetla Error 404!? |
||
Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza... Zdarza się, że nazwy przystanków są mylone np. zamiast zapowiedzieć |
Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza... Zdarza się, że nazwy przystanków są mylone np. zamiast zapowiedzieć „Zabrze Goethego” zapowiada „Zabrze Bellojanisa” |
||
== Wykonanie == |
== Wykonanie == |
||
Produkcja tego autobusu pochłania niesamowicie ogromne koszty. Już za samą używkę zapłacisz 100zł na Allegro! |
Produkcja tego autobusu pochłania niesamowicie ogromne koszty. Już za samą używkę zapłacisz 100zł na Allegro! |
||
Po za tym MAZ jest wykończony za pomocą pianki, która łączy kable z |
Po za tym MAZ jest wykończony za pomocą silikonu i pianki, która łączy kable z plastikowymi płytkami. Zapewne projektanci bazowali na rygorystycznych technologiach obowiązujących w V wieku p.n.e.! |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[MAZ 203]] |
|||
{{Stub|mot}} |
{{Stub|mot}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Autobusy]] |
[[Kategoria:Autobusy]] |
Aktualna wersja na dzień 21:02, 12 kwi 2023
Jak mam bronić kiedy ich jest więcej!
- Dawid Podsiadło o MAZach na Śląsku
MAZ (dla MKM-ów i Rosjan MA3) – autobus białoruskiej produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 2005r. Został najgorszym autobusem roku 2011. Patrzcie, tylko 6 lat musiał na to czekać!
Od zewnątrz[edytuj • edytuj kod]
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest tak bardzo niska, że większość wysokości pojazdu to przyciemniane niby szyby. Do każdego egzemplarza dołączony jest zestaw kołpaków z blachy papierowej zabarwionej chromem akwarelowym. Każdy z kołpaków posiada dodatkowo czasowy mechanizm automatycznego odpadania (odpadają chwilę po pierwszej wymianie ogumienia). Ponadto szpanerski znaczek MAZa na przodzie i stylowy napis np „MAZ 205” świadczy o niskiej jakości wyprodukowanego autobusu. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otwieraniu drzwi (nie zawsze z sukcesem), komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super!
W środku[edytuj • edytuj kod]
Jest bardzo niskopodłogowy. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia. Silnik pracuje jak w tartaku. Jazda nim jest tak przyjemna, że nawet ją czujesz siedząc od godziny w domu przed komputerem. Wydaje się, że to cud, miód i orzeszki. Jednak MAZakra ma dwie denerwujące wady! Po pierwsze: jest takim gratem, że bardziej go zajechać się nie da! Drugi mankament to latający na prawo i lewo przegub. Ten temat pominę... przekonaj się sam jaka to karuzela...
Supernowoczesny Software[edytuj • edytuj kod]
Jak już zostało napisane, MAZakra wyposażona jest w cyfrowy mózg, który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów polibudy, którzy mają niezły ubaw czytając co BIOS ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam Linux wyświetla Error 404!? Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza... Zdarza się, że nazwy przystanków są mylone np. zamiast zapowiedzieć „Zabrze Goethego” zapowiada „Zabrze Bellojanisa”
Wykonanie[edytuj • edytuj kod]
Produkcja tego autobusu pochłania niesamowicie ogromne koszty. Już za samą używkę zapłacisz 100zł na Allegro! Po za tym MAZ jest wykończony za pomocą silikonu i pianki, która łączy kable z plastikowymi płytkami. Zapewne projektanci bazowali na rygorystycznych technologiach obowiązujących w V wieku p.n.e.!
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.