Netwalk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Fulbert. Autor wycofanej wersji to 176.106.110.78.)
M (dodano link do artykułu Karta graficzna)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Netwalk 2.PNG|thumb|right|250px|Totalnie rozpierniczony Netwalk czekający na zbawiciela]]
[[Plik:Netwalk 2.PNG|thumb|250px|Totalnie rozpierniczony Netwalk czekający na zbawiciela]]
[[Plik:Netwalk loop.PNG|thumb|right|250px|A tu jakiś jeleń pokusił się na ułożenie calutkiej planszy]]
[[Plik:Netwalk loop.PNG|thumb|250px|A tu jakiś jeleń pokusił się na ułożenie calutkiej planszy]]
{{t|Netwalk}}gra komputerowa dla znudzonych [[urzędnik]]ów, (nie)szczęśliwych posiadaczy [[amiga|przedpotopowego sprzętu]] oraz niespełnionych w zawodzie [[hydraulik]]ów, którzy realizują się za pomocą niezwykle zaawansowanych gier komputerowych z lat 80'. Pierwsze ślady tej gry znane były ludzkości już w czasach prehistorycznych, a prawdziwy rozkwit popularności pojawił się wraz z wersją na [[PC]].
'''Netwalk''' – gra komputerowa dla znudzonych [[urzędnik]]ów, (nie)szczęśliwych posiadaczy [[amiga|przedpotopowego sprzętu]] oraz niespełnionych w zawodzie [[hydraulik]]ów, którzy realizują się za pomocą niezwykle zaawansowanych gier komputerowych z lat 80'. Pierwsze ślady tej gry znane były ludzkości już w czasach prehistorycznych, a prawdziwy rozkwit popularności pojawił się wraz z wersją na [[Komputer osobisty|PC]].


== Wymagania sprzętowe ==
== Wymagania sprzętowe ==
*'''Procesor:''' dowolny, byle by umiał liczyć do 100<ref>Zapis binarny!</ref>.
* '''Procesor:''' dowolny, byle by umiał liczyć do 100<ref>Zapis binarny!</ref>.
*'''Karta graficzna:''' wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120.
* '''[[Karta graficzna]]:''' wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120.
*'''Karta dźwiękowa:''' jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i ''bajeranckiej'' wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać.
* '''Karta dźwiękowa:''' jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i ''bajeranckiej'' wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać.
*'''Klawiatura:''' zbędna, możesz śmiało sprzedać.
* '''Klawiatura:''' zbędna, możesz śmiało sprzedać.
*'''Dysk twardy:''' porządny Netwalk zmieści się nawet na dyskietce startowej. Sprzedaj.
* '''Dysk twardy:''' porządny Netwalk zmieści się nawet na [[Dyskietka|dyskietce]] startowej. Sprzedaj.
*'''Mysz:''' jakby się uprzeć, to też możesz ją sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już tę klawiaturę.
* '''Mysz:''' jakby się uprzeć, to też możesz ją sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już tę klawiaturę.
*'''Monitor:''' jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało.
* '''Monitor:''' jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało.
*'''System operacyjny:''' <s>Windows -1, [[DOS]], [[BIOS]]</s> co łaska.
* '''System operacyjny:''' <del>Windows -1, [[MS-DOS|DOS]], [[BIOS]]</del> co łaska.
*'''Internet:''' a tego, to się już domyśl.
* '''Internet:''' a tego, to się już domyśl.
W ten oto sposób masz <s>komputer</s> liczydło przystosowane do gry w Netwalka oraz kilkaset złotych na ''drobne wydatki''.
W ten oto sposób masz <del>komputer</del> liczydło przystosowane do gry w Netwalka oraz kilkaset złotych na ''drobne wydatki''.


== Zasady ==
== Zasady ==
Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe [[puzzle]] z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. Cały wic polega na tym, żeby kręcić nimi tak, aby sieć, którą jakiś jełop perfidnie poprzestawiał ułożyła się z powrotem w jednolitą całość.
Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe [[puzzle]] z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. Cała zabawa polega na tym, żeby kręcić nimi tak, aby sieć, którą jakiś jełop perfidnie poprzestawiał ułożyła się z powrotem w jednolitą całość.


== Tworzenie ==
== Tworzenie ==
Linia 23: Linia 23:
{{przypisy}}
{{przypisy}}


{{Gry komputerowe}}
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Aktualna wersja na dzień 10:59, 23 gru 2021

Totalnie rozpierniczony Netwalk czekający na zbawiciela
A tu jakiś jeleń pokusił się na ułożenie calutkiej planszy

Netwalk – gra komputerowa dla znudzonych urzędników, (nie)szczęśliwych posiadaczy przedpotopowego sprzętu oraz niespełnionych w zawodzie hydraulików, którzy realizują się za pomocą niezwykle zaawansowanych gier komputerowych z lat 80'. Pierwsze ślady tej gry znane były ludzkości już w czasach prehistorycznych, a prawdziwy rozkwit popularności pojawił się wraz z wersją na PC.

Wymagania sprzętowe[edytuj • edytuj kod]

  • Procesor: dowolny, byle by umiał liczyć do 100[1].
  • Karta graficzna: wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120.
  • Karta dźwiękowa: jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i bajeranckiej wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać.
  • Klawiatura: zbędna, możesz śmiało sprzedać.
  • Dysk twardy: porządny Netwalk zmieści się nawet na dyskietce startowej. Sprzedaj.
  • Mysz: jakby się uprzeć, to też możesz ją sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już tę klawiaturę.
  • Monitor: jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało.
  • System operacyjny: Windows -1, DOS, BIOS co łaska.
  • Internet: a tego, to się już domyśl.

W ten oto sposób masz komputer liczydło przystosowane do gry w Netwalka oraz kilkaset złotych na drobne wydatki.

Zasady[edytuj • edytuj kod]

Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe puzzle z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. Cała zabawa polega na tym, żeby kręcić nimi tak, aby sieć, którą jakiś jełop perfidnie poprzestawiał ułożyła się z powrotem w jednolitą całość.

Tworzenie[edytuj • edytuj kod]

Aby stworzyć grę Netwalk należy pierdolnąć sobie kratkę dowolnych rozmiarów oraz pociągnąć rozgałęzioną kreskę przez każdą z komórek. Następną czynnością jest losowe obrócenie każdej o wielokrotność 90°. W ten sposób uzyskujemy totalnie rozwaloną planszę, której ułożenie pozostawiamy jakiemuś zainteresowanemu jeleniowi. Bardzo często, a raczej zawsze plansze generowane są przez komputer mianując owym jeleniem każdego posiadacza tejże gry.

Przypisy

  1. Zapis binarny!