Kamień, papier, nożyce: Różnice pomiędzy wersjami
(rozbudowa #2) |
|||
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:K-P-N.jpg |
[[Plik:K-P-N.jpg|250px|thumb|Niektóre odmiany gry wymagają dodatkowych czynników zewnętrznych]] |
||
'''Kamień, papier, nożyce''' – skomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech bohaterów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania [[prezydent]]a. |
|||
== Odmiany == |
== Odmiany == |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
== Bohaterowie == |
== Bohaterowie == |
||
=== Typowi === |
=== Typowi === |
||
* '''Kamień''' – tutejszy [[tank]]. Wyposażony w armor o gęstej strukturze krystalicznej i rozliczne usprawnienia obrony, uchodzi za niemożliwego do pokonania konwencjonalną [[broń|bronią]]. Przywoływany przy pomocy gestu pięści, często pojawia się omyłkowo, przy prozaicznych czynnościach takich jak kłótnia lub odganianie piewców innej wiary. |
|||
* '''Papier''' – typ maga o wprost nieograniczonej elastyczności, osiąganej dzięki zaklęciom na włóknach celulozowych. Uchodzi za najsłabszego bohatera a przez to najmniej popularnego, jednak wrodzona elastyczność pozwalają mu pokonać nawet najciężej opancerzonych rywali. Nie ważne jak. Symbolizuje go otwarta dłoń. |
|||
* '''Nożyce''' – pseudonim łotra-zabójcy, wyspecjalizowanego w likwidowaniu magów i co wrażliwszych organów, takich jak [[oko|oczy]]. Przywoływany przy pomocy odpowiedniego gestu. |
|||
=== Nietypowi === |
=== Nietypowi === |
||
* '''Pistolet''' – prawdopodobnie najpopularniejszy z wyżej wymienonych. W zależności od stanu świadomości graczy, stanowi klon któregoś z powyższych, ich połączenie lub jest wszechpotężny. Istnieją gracze, którzy traktują pistolet jako pełnoprawnego awatara. |
|||
* '''[[Gest palca środkowego]]''' (Międzynarodowy Gest Pokoju) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa [[wpierdol|drastyczne konsekwencje]]. |
|||
* '''Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest''' – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się [[śmiech|niekontrolowanym skurczem przepony]] u wszystkich grających. |
|||
== Zasady == |
== Zasady == |
||
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki: |
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki: |
||
* '''Kamień rozgniata nożyce''' – nożyce łapią [[ded]]a. |
|||
* '''Nożyce tną papier''' – papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa. |
|||
* '''Papier owija kamień''' – pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem <del>[[WTF]]?!</del>. |
|||
À propos ostatniej sytuacji… |
|||
== Paradoks kamienia |
=== Paradoks kamienia i papieru === |
||
Prościej: |
Prościej: jakim, k{{cenzura3}} cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat: |
||
* Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy. |
* Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy. |
||
* Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem. |
* Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem. |
||
* Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa. |
* Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa. |
||
* [[Bo tak]] |
* [[Bo tak]]. |
||
* Papier przecina kamień ostrą krawędzią. |
* Papier przecina kamień ostrą krawędzią. |
||
* Papier korzysta z [[cheater|cheatów]]. |
* Papier korzysta z [[cheater|cheatów]]. |
||
* Papier owijając kamień teleportuje go do czarnej dziury. |
|||
== Wymagania sprzętowe == |
== Wymagania sprzętowe == |
||
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce. |
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce. |
||
* '''Szczegółowe wymagania somatyczne:''' dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe [[mózg|CPU]]. |
|||
* '''Szczegółowe wymagania psychomotoryczne:''' koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie). |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[berek]] |
|||
* [[kółko i krzyżyk]] |
|||
* [[muka]] |
|||
⚫ | |||
[[de:Schere, Stein, Papier]] |
[[de:Schere, Stein, Papier]] |
||
[[en:Rock, Paper, Scissors]] |
[[en:Rock, Paper, Scissors]] |
||
Linia 47: | Linia 51: | ||
[[pt:Pedra, papel e tesoura]] |
[[pt:Pedra, papel e tesoura]] |
||
[[ru:Камень, ножницы, бумага]] |
[[ru:Камень, ножницы, бумага]] |
||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 12:18, 10 lut 2022
Kamień, papier, nożyce – skomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech bohaterów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania prezydenta.
Odmiany[edytuj • edytuj kod]
Istnieje uproszczona wersja tej gry, w której używa się tylko kamienia. Najczęściej gra się w to drużynowo na trybunach podczas meczów piłkarskich. Wówczas jedna z drużyn to policja, a druga – kibole. Ta pierwsza często korzysta z nieregulaminowych cheatów, dzięki czemu ma do dyspozycji gesty typu pała, pistolet na gumowe naboje i gaz łzawiący. Inna jej odmiana jest używana do przyjmowania porodów przez lekarzy – nowo narodzone dziecko owijamy w papier, kamieniem ogłuszamy matkę a nożyczkami przecinamy pępowinę noworodka. Jednak w polskich szpitalach nie ma pieniędzy nawet na te metody, więc matki po prostu ogłusza się pięścią.
Bohaterowie[edytuj • edytuj kod]
Typowi[edytuj • edytuj kod]
- Kamień – tutejszy tank. Wyposażony w armor o gęstej strukturze krystalicznej i rozliczne usprawnienia obrony, uchodzi za niemożliwego do pokonania konwencjonalną bronią. Przywoływany przy pomocy gestu pięści, często pojawia się omyłkowo, przy prozaicznych czynnościach takich jak kłótnia lub odganianie piewców innej wiary.
- Papier – typ maga o wprost nieograniczonej elastyczności, osiąganej dzięki zaklęciom na włóknach celulozowych. Uchodzi za najsłabszego bohatera a przez to najmniej popularnego, jednak wrodzona elastyczność pozwalają mu pokonać nawet najciężej opancerzonych rywali. Nie ważne jak. Symbolizuje go otwarta dłoń.
- Nożyce – pseudonim łotra-zabójcy, wyspecjalizowanego w likwidowaniu magów i co wrażliwszych organów, takich jak oczy. Przywoływany przy pomocy odpowiedniego gestu.
Nietypowi[edytuj • edytuj kod]
- Pistolet – prawdopodobnie najpopularniejszy z wyżej wymienonych. W zależności od stanu świadomości graczy, stanowi klon któregoś z powyższych, ich połączenie lub jest wszechpotężny. Istnieją gracze, którzy traktują pistolet jako pełnoprawnego awatara.
- Gest palca środkowego (Międzynarodowy Gest Pokoju) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa drastyczne konsekwencje.
- Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się niekontrolowanym skurczem przepony u wszystkich grających.
Zasady[edytuj • edytuj kod]
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki:
- Kamień rozgniata nożyce – nożyce łapią deda.
- Nożyce tną papier – papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa.
- Papier owija kamień – pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem
WTF?!.
À propos ostatniej sytuacji…
Paradoks kamienia i papieru[edytuj • edytuj kod]
Prościej: jakim, k cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat:
- Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy.
- Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem.
- Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa.
- Bo tak.
- Papier przecina kamień ostrą krawędzią.
- Papier korzysta z cheatów.
- Papier owijając kamień teleportuje go do czarnej dziury.
Wymagania sprzętowe[edytuj • edytuj kod]
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce.
- Szczegółowe wymagania somatyczne: dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe CPU.
- Szczegółowe wymagania psychomotoryczne: koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie).