Polanie 2: Różnice pomiędzy wersjami
M (Kieł Basa (poprawki)) |
M |
||
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
[[Plik:Polanie2cow.PNG|thumb|200px|Znajdź 2 pułapki zastawione przez krowy]] |
||
[[ |
[[Plik:Kiełbasa.png|thumb|200px|Tak wygląda Kieł Basa<ref>Niestety nie można tego usmażyć przy ognisku</ref>]] |
||
{{cytat|Masz jakiś problem?|< |
{{cytat|Masz jakiś problem?|<del>[[Dresiarz|Dres]]</del> Drwal po kliknięciu na niego}} |
||
'''Polanie 2''' – gra na [[komputer osobisty|piecyk]], należy do gatunku strategii z elementami RPG<ref>I nie chodzi tu o granatnik</ref>. Głównym celem gry jest jej ukończenie, tj. [[wpierdol|pokonanie]] przeciwników, zanim oni to zrobią z nami. Twór ten posiadał bardzo ładną grafikę<ref>W 2003 roku</ref> i klimatyczną<ref>Czyli zmieniającą się wraz z porą roku i klimatem</ref> muzykę. Ponieważ za granicą ludzie nie wiedzieli kim byli Polanie (wy zapewne też nie), grę nazwano tam Knight Shift, co i tak jej nie pomogło. |
|||
⚫ | |||
⚫ | Świat gry to teren dawnej [[Polska|Polski]] – dzikiej, porośniętej lasami i inną roślinnością, po której grasowały dzikie zwierzęta. W sumie niewiele się od tego czasu zmieniło, tylko zwierzęta wyginęły. Wydarzenia w grze dzieją się ok.<ref>Kto by to liczył</ref> na 200 lat przed [[Chrzest Polski|Aneksją Polski przez Watykan]]. Magia była wtedy dozwolona nie tylko w [[World of Warcraft|WOW]]ie i nie było problemów z ogrzewaniem – ludzie nie musieli palić innych na stosach. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Świat gry to teren dawnej [[Polska|Polski]] – dzikiej, porośniętej lasami i |
||
⚫ | * '''Kampania''' – przyjdzie nam pokierować <del>niedojebem</del> księciem Mirkiem (Mirko, a nie Mirek), który był na tyle durny, że zaczął wpuszczać do zamku każdego kto go ładnie [[korupcja|poprosi]]. Wkrótce po tym książę zostaje przez jednego z nich wysłany do... w sumie to nie wiadomo gdzie, bo Polska była jeszcze wtedy pogańska. Jego niania jest jednak zdolnym magiem i wyciąga go z zaświatów. Trochę to jednak trwa i przez czas nieobecności owy przybysz zrobił w Polsce magiczny chaos, którego skutki odczuwamy do [[autostrada|dziś]]. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * '''Tryb RPG''' – coś jak MMORPG tylko, że z ładniejszą grafiką (w ogóle z jakąkolwiek grafiką jeśli chodzi o ścisłość). Łazimy po mapie, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, kupujemy lepszy sprzęt, wykonujemy jeszcze trudniejsze zadania, zdobywamy więcej kasy, kupujemy jeszcze lepszy sprzęt... Tutaj także jest specjalna kampania składająca się z kilku misji. Celem jej jest odnalezienie maga Dobromira, który zaginął gdzieś po ostatnie imprezie. Gdy go już znajdziemy, okazuje się, że mamy pokonać jakąś starą czarownicę o wiele mówiącej nazwie ''Królowa Syff''<ref>Pewnie dlatego Dobromir jej tak nie lubi</ref>. |
||
⚫ | * |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * '''Kapłan''' – stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było [[NFZ]]), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze [[sildenafil|viagry]], jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie „Wezwanie Mrocznego Ogara”; |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
=== Edytor === |
|||
[[Plik:Ch-jowa mapka.jpg|thumb|200px|Tak może wyglądać przykładowa mapka stworzona przez nas]] |
|||
[[Plik:Ch-jowa mapka2.jpg|thumb|200px|Jak sama nazwa wskazuje, ta mapka jest <del>chujowa</del> do niczego.]] |
|||
Edytor zazwyczaj składa się z 4 zakładek:<ref>Niektórzy mają też zakładkę ''Kolor Terenu''</ref>. |
|||
* '''Teren''' – służy do tworzenia gór, dróg, wód, itp; |
|||
* '''Obiekty''' – znajdziemy tam postacie, artefakty i inne obiekty które należy stosować dla potrzeb mapy; |
|||
* '''Tunele''' – ta zakładka służy do tworzenia podziemi (element pewnikiem zerżnięty z [[Heroes of Might and Magic|Hirołsów]]); |
|||
* '''Generator''' – używamy go wtedy gdy nie wiemy jak zacząć robić mapkę; |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{Gry strategiczne}} |
{{Gry strategiczne}} |
Aktualna wersja na dzień 11:44, 20 gru 2021
Masz jakiś problem?
DresDrwal po kliknięciu na niego
Polanie 2 – gra na piecyk, należy do gatunku strategii z elementami RPG[2]. Głównym celem gry jest jej ukończenie, tj. pokonanie przeciwników, zanim oni to zrobią z nami. Twór ten posiadał bardzo ładną grafikę[3] i klimatyczną[4] muzykę. Ponieważ za granicą ludzie nie wiedzieli kim byli Polanie (wy zapewne też nie), grę nazwano tam Knight Shift, co i tak jej nie pomogło.
Świat gry[edytuj • edytuj kod]
Świat gry to teren dawnej Polski – dzikiej, porośniętej lasami i inną roślinnością, po której grasowały dzikie zwierzęta. W sumie niewiele się od tego czasu zmieniło, tylko zwierzęta wyginęły. Wydarzenia w grze dzieją się ok.[5] na 200 lat przed Aneksją Polski przez Watykan. Magia była wtedy dozwolona nie tylko w WOWie i nie było problemów z ogrzewaniem – ludzie nie musieli palić innych na stosach.
Tryby gry[edytuj • edytuj kod]
- Kampania – przyjdzie nam pokierować
niedojebemksięciem Mirkiem (Mirko, a nie Mirek), który był na tyle durny, że zaczął wpuszczać do zamku każdego kto go ładnie poprosi. Wkrótce po tym książę zostaje przez jednego z nich wysłany do... w sumie to nie wiadomo gdzie, bo Polska była jeszcze wtedy pogańska. Jego niania jest jednak zdolnym magiem i wyciąga go z zaświatów. Trochę to jednak trwa i przez czas nieobecności owy przybysz zrobił w Polsce magiczny chaos, którego skutki odczuwamy do dziś. - Potyczka – bierzemy pod swoje berło
jakieś zadupiejedną wioskę i musimy ją rozbudować, tak by odpowiadała wymaganiom UEFA co do Euro. Nie trzeba się śpieszyć, mamy na to dokładnie 1200 lat. - Tryb RPG – coś jak MMORPG tylko, że z ładniejszą grafiką (w ogóle z jakąkolwiek grafiką jeśli chodzi o ścisłość). Łazimy po mapie, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, kupujemy lepszy sprzęt, wykonujemy jeszcze trudniejsze zadania, zdobywamy więcej kasy, kupujemy jeszcze lepszy sprzęt... Tutaj także jest specjalna kampania składająca się z kilku misji. Celem jej jest odnalezienie maga Dobromira, który zaginął gdzieś po ostatnie imprezie. Gdy go już znajdziemy, okazuje się, że mamy pokonać jakąś starą czarownicę o wiele mówiącej nazwie Królowa Syff[6].
Postacie w potyczce[edytuj • edytuj kod]
- Krowa – podstawa naszej ekonomii, twórcy gry uczyli się jej chyba z innych podręczników niż teraz;
- Pastuszek – dziecko z god mode, prawdopodobnie niepełnosprawny umysłowo, bo jest po stronie tego, kto go ostatnio uderzył. Przydatny, bo krowy w pobliżu chłopaka dostają +100 do spożywania trawy, umie też oswajać zwierzęta za pomocą specjalnego fetyszu;
- Drwal – tutejszy Bob Budowniczy i inżynier od oblężeń;
- Łowca – tchórz, dobry tylko gdy znajduje się na wieży, skąd obrzuca wrogów wyzwiskami;
- Woj – często mylony z wujem, potrafi wziąć na klatę 2 drwali i obejdzie się bez utraty kończyn. Po jego wypowiedziach można uznać, że jest niepełno–sprytny.
- Włócznik – pancerny Łowca, do dziś nie odkryto skąd on bierze tyle włóczni;
- Teściowa – koszmar zięcia (i twórców gry), potrafi pacyfikować wrogie budynki, a drwale pracują przy niej 3 razy szybciej. Zalecana do postawienia przy budowniczych polskich autostrad;
- Rycerz – super–ekstra wojownik, sam zajmuje cały budynek. Można posiadać tylko jednego i do tego jest odporny na magię (prawdopodobnie ateista);
- Mag – strzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
- Czarodziejka – robi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
- Kapłan – stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było NFZ), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze viagry, jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie „Wezwanie Mrocznego Ogara”;
- Wiedźma – tutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań Harrego) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Twierdzi, że nic nie wie o Jasiu i Małgosi;
Postacie w trybie RPG[edytuj • edytuj kod]
- Barbarzyńca – typowa góra mięśni, praprzodek Pudziana;
- Rycerz – jak wyżej, tylko, że ze zakutym łbem;
- Łowca – anemik z łukiem, może stawiać
klockapułapki; - Włócznik – krzyżówka Łowcy i Rycerza, czyli strzelec ze zakutym łbem;
- Mag – bardzo słaby, ale jak przypieprzy, to klękajcie narody;
- Czarodziejka – gorsza (przecież to słaba płeć) wersja maga;
- Czarodziejka Amazonka – najbardziej popularna klasa postaci ze względu na to, że była prawie naga[7]
Edytor[edytuj • edytuj kod]
Edytor zazwyczaj składa się z 4 zakładek:[8].
- Teren – służy do tworzenia gór, dróg, wód, itp;
- Obiekty – znajdziemy tam postacie, artefakty i inne obiekty które należy stosować dla potrzeb mapy;
- Tunele – ta zakładka służy do tworzenia podziemi (element pewnikiem zerżnięty z Hirołsów);
- Generator – używamy go wtedy gdy nie wiemy jak zacząć robić mapkę;
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Głównym środkiem płatniczym w grze było mleko dostarczane przez krowy. Zwierzęta te, podobnie do Łowcy, także potrafiły stawiać pułapki.
- Ojciec Mirka okazał się bardzo puszczalski, co stało się przyczyną kłopotów w państwie. Nic dziwnego, że
PolacyPolanie chcieli jak najszybciej przyjąć religię chrześcijan (i jako bonus monogamię). - W grze ukazano fakt historyczny – konflikt Polan z Wieletami. Co ciekawe, rozwiązano go za pomocą magii.