Polanie 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Kieł Basa (poprawki))
M
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[plik:Polanie2cow.PNG|thumb|right|200px|Znajdź 2 pułapki zastawione przez krowy]]
[[Plik:Polanie2cow.PNG|thumb|200px|Znajdź 2 pułapki zastawione przez krowy]]
[[plik:Kiełbasa.png|thumb|right|200px|Tak wygląda Kieł Basa<ref>Niestety nie można tego usmażyć przy ognisku</ref>]]
[[Plik:Kiełbasa.png|thumb|200px|Tak wygląda Kieł Basa<ref>Niestety nie można tego usmażyć przy ognisku</ref>]]
{{cytat|Masz jakiś problem?|<s>[[Dres]]</s> Drwal po kliknięciu na niego}}
{{cytat|Masz jakiś problem?|<del>[[Dresiarz|Dres]]</del> Drwal po kliknięciu na niego}}
{{t}}gra na [[komputer osobisty|piecyk]], należy do gatunku strategii z elementami RPG<ref>I nie chodzi tu o granatnik</ref>. Głównym celem gry jest jej ukończenie, tj. [[wpierdol|pokonanie]] przeciwników zanim oni to zrobią z nami. Twór ten posiadał bardzo ładną grafikę<ref>W 2003 roku</ref> i klimatyczną<ref>Czyli zmieniającą się wraz z porą roku i klimatem</ref> muzykę. Ponieważ za granicą ludzie nie wiedzieli kim byli Polanie (wy zapewne też nie), grę nazwano tam Knight Shift, co i tak jej nie pomogło.
'''Polanie 2''' – gra na [[komputer osobisty|piecyk]], należy do gatunku strategii z elementami RPG<ref>I nie chodzi tu o granatnik</ref>. Głównym celem gry jest jej ukończenie, tj. [[wpierdol|pokonanie]] przeciwników, zanim oni to zrobią z nami. Twór ten posiadał bardzo ładną grafikę<ref>W 2003 roku</ref> i klimatyczną<ref>Czyli zmieniającą się wraz z porą roku i klimatem</ref> muzykę. Ponieważ za granicą ludzie nie wiedzieli kim byli Polanie (wy zapewne też nie), grę nazwano tam Knight Shift, co i tak jej nie pomogło.
== Świat gry ==

Świat gry to teren dawnej [[Polska|Polski]] – dzikiej, porośniętej lasami i inną roślinnością, po której grasowały dzikie zwierzęta. W sumie niewiele się od tego czasu zmieniło, tylko zwierzęta wyginęły. Wydarzenia w grze dzieją się ok.<ref>Kto by to liczył</ref> na 200 lat przed [[Chrzest Polski|Aneksją Polski przez Watykan]]. Magia była wtedy dozwolona nie tylko w [[World of Warcraft|WOW]]ie i nie było problemów z ogrzewaniem – ludzie nie musieli palić innych na stosach.
==Świat gry==
== Tryby gry ==
Świat gry to teren dawnej [[Polska|Polski]] – dzikiej, porośniętej lasami i inna roślinnością, po której grasowały dzikie zwierzęta. W sumie niewiele się od tego czasu zmieniło, tylko zwierzęta wyginęły. Wydarzenia w grze dzieją się ok.<ref>Kto by to liczył</ref> na 200 lat przed [[Chrzest Polski|Aneksją Polski przez Watykan]]. Magia była wtedy dozwolona nie tylko w [[World of Warcraft|WOW]]ie i nie było problemów z ogrzewaniem – ludzie nie musieli palić innych na stosach.
* '''Kampania''' – przyjdzie nam pokierować <del>niedojebem</del> księciem Mirkiem (Mirko, a nie Mirek), który był na tyle durny, że zaczął wpuszczać do zamku każdego kto go ładnie [[korupcja|poprosi]]. Wkrótce po tym książę zostaje przez jednego z nich wysłany do... w sumie to nie wiadomo gdzie, bo Polska była jeszcze wtedy pogańska. Jego niania jest jednak zdolnym magiem i wyciąga go z zaświatów. Trochę to jednak trwa i przez czas nieobecności owy przybysz zrobił w Polsce magiczny chaos, którego skutki odczuwamy do [[autostrada|dziś]].

* '''Potyczka''' – bierzemy pod swoje berło <del>jakieś zadupie</del> jedną wioskę i musimy ją rozbudować, tak by odpowiadała wymaganiom UEFA co do [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|Euro]]. Nie trzeba się śpieszyć, mamy na to dokładnie 1200 lat.
==Tryby gry==
* '''Tryb RPG''' – coś jak MMORPG tylko, że z ładniejszą grafiką (w ogóle z jakąkolwiek grafiką jeśli chodzi o ścisłość). Łazimy po mapie, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, kupujemy lepszy sprzęt, wykonujemy jeszcze trudniejsze zadania, zdobywamy więcej kasy, kupujemy jeszcze lepszy sprzęt... Tutaj także jest specjalna kampania składająca się z kilku misji. Celem jej jest odnalezienie maga Dobromira, który zaginął gdzieś po ostatnie imprezie. Gdy go już znajdziemy, okazuje się, że mamy pokonać jakąś starą czarownicę o wiele mówiącej nazwie ''Królowa Syff''<ref>Pewnie dlatego Dobromir jej tak nie lubi</ref>.
*{{t|Kampania}}przyjdzie nam pokierować <s>niedojebem</s> księciem Mirkiem (Mirko, a nie Mirek), który był na tyle durny, że zaczął wpuszczać do zamku każdego kto go ładnie [[korupcja|poprosi]]. Wkrótce po tym książę zostaje przez jednego z nich wysłany do... w sumie to nie wiadomo gdzie, bo Polska była jeszcze wtedy pogańska. Jego niania jest jednak zdolnym magiem i wyciąga go z zaświatów. Trochę to jednak trwa i przez czas nieobecności owy przybysz zrobił w Polsce magiczny chaos, którego skutki odczuwamy do [[autostrada|dziś]].
=== Postacie w potyczce ===
*{{t|Potyczka}}bierzemy pod swoje berło <s>jakieś zadupie</s> jedną wioskę i musimy ją rozbudować, tak by odpowiadała wymaganiom UEFA co do [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|Euro]]. Nie trzeba się śpieszyć, mamy na to dokładnie 1200 lat.
* '''Krowa''' – podstawa naszej ekonomii, twórcy gry uczyli się jej chyba z innych podręczników niż teraz;
*{{t|Tryb RPG}}coś jak MMORPG tylko, że z ładniejszą grafiką (w ogóle z jakąkolwiek grafiką jeśli chodzi o ścisłość). Łazimy po mapie, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, kupujemy lepszy sprzęt, wykonujemy jeszcze trudniejsze zadania, zdobywamy więcej kasy, kupujemy jeszcze lepszy sprzęt... Tutaj także jest specjalna kampania składająca się z kilku misji. Celem jej jest odnalezienie maga Dobromira, który zaginął gdzieś po ostatnie imprezie. Gdy go już znajdziemy, okazuje się, że mamy pokonać jakąś starą czarownicę o wiele mówiącej nazwie ''Królowa Syff''<ref>Pewnie dlatego Dobromir jej tak nie lubi</ref>.
* '''Pastuszek''' – dziecko z [[nieśmiertelność|god mode]], prawdopodobnie niepełnosprawny umysłowo, bo jest po stronie tego, kto go ostatnio uderzył. Przydatny, bo krowy w pobliżu chłopaka dostają +100 do spożywania trawy, umie też oswajać zwierzęta za pomocą specjalnego fetyszu;
===Postacie w potyczce===
* '''Drwal''' – tutejszy [[Bob Budowniczy]] i inżynier od oblężeń;
*{{t|Krowa}}podstawa naszej ekonomii, twórcy gry uczyli się jej chyba z innych podręczników niż teraz;
* '''Łowca''' – tchórz, dobry tylko gdy znajduje się na wieży, skąd obrzuca wrogów wyzwiskami;
*{{t|Pastuszek}}dziecko z [[nieśmiertelność|god mode]], prawdopodobnie niepełnosprawny umysłowo, bo jest po stronie tego, kto go ostatnio uderzył. Przydatny, bo krowy w pobliżu chłopaka dostają +100 do spożywania trawy, umie też oswajać zwierzęta za pomocą specjalnego fetyszu;
* '''Woj''' – często mylony z wujem, potrafi wziąć na klatę 2 drwali i obejdzie się bez utraty kończyn. Po jego wypowiedziach można uznać, że jest niepełno–sprytny.
*{{t|Drwal}}tutejszy [[Bob Budowniczy]] i inżynier od oblężeń;
* '''Włócznik''' – pancerny Łowca, do dziś nie odkryto skąd on bierze tyle włóczni;
*{{t|Łowca}}tchórz, dobry tylko gdy znajduje się na wieży, skąd obrzuca wrogów wyzwiskami;
* '''Teściowa''' – koszmar zięcia (i twórców gry), potrafi pacyfikować wrogie budynki, a drwale pracują przy niej 3 razy szybciej. Zalecana do postawienia przy budowniczych polskich autostrad;
*{{t|Woj}}często mylony z wujem, potrafi wziąć na klatę 2 drwali i obejdzie się bez utraty kończyn. Po jego wypowiedziach można uznać, że jest niepełno–sprytny.
* '''Rycerz''' – super–ekstra wojownik, sam zajmuje cały budynek. Można posiadać tylko jednego i do tego jest odporny na magię (prawdopodobnie ateista);
*{{t|Włócznik}}pancerny Łowca, do dziś nie odkryto skąd on bierze tyle włóczni;
* '''Mag''' – strzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
*{{t|Teściowa}}koszmar zięcia (i twórców gry), potrafi pacyfikować wrogie budynki, a drwale pracują przy niej 3 razy szybciej. Zalecana do postawienia przy budowniczych polskich autostrad;
* '''Czarodziejka''' – robi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
*{{t|Rycerz}}super–ekstra wojownik, sam zajmuje cały budynek. Można posiadać tylko jednego i do tego jest odporny na magię (prawdopodobnie ateista);
* '''Kapłan''' – stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było [[NFZ]]), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze [[sildenafil|viagry]], jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie „Wezwanie Mrocznego Ogara”;
*{{t|Mag}}strzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
* '''Wiedźma''' – tutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań [[Harry Potter|Harrego]]) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Twierdzi, że nic nie wie o Jasiu i Małgosi;
*{{t|Czarodziejka}}robi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
*{{t|Kapłan}}stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej, potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze [[sildenafil|viagry]];
*{{t|Wiedźma}}tutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań [[Harry Potter|Harrego]]) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Nic nie wie o Jasiu i Małgosi;

===Postacie w trybie RPG===
[[plik:Polanie2ama.PNG|thumb|right|200px|Czarodziejka Amazonka – jak widać, polskie (polańskie?) amazonki nie usuwały sobie piersi.]]
*{{t|Barbarzyńca}}typowa góra mięśni, praprzodek [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]];
*{{t|Rycerz}}jak wyżej, tylko, że ze zakutym [[głowa|łbem]];
*{{t|Łowca}}anemik z łukiem, może stawiać <s>klocka</s> pułapki;
*{{t|Włócznik}}krzyżówka Łowcy i Rycerza, czyli strzelec ze zakutym łbem;
*{{t|Mag}}bardzo słaby, ale jak przypieprzy, to klękajcie narody;
*{{t|Czarodziejka}}gorsza (przecież to słaba płeć) wersja maga;
*{{t|Czarodziejka Amazonka}}najbardziej popularna klasa postaci ze względu na to, że była prawie naga<ref>Ale i tak nie miała nic pod spodem</ref>

==Ciekawostki==
*Głównym środkiem płatniczym w grze było mleko dostarczane przez [[krowa|krowy]]. Zwierzęta te, podobnie do Łowcy, także potrafiły stawiać pułapki.
*Ojciec Mirka okazał się bardzo puszczalski, co stało się przyczyną kłopotów w państwie. Nic dziwnego, że <s>Polacy</s> Polanie chcieli jak najszybciej przyjąć religię chrześcijan.
*W grze ukazano fakt historyczny – konflikt Polan z Wieletami. Ciekawe, że rozwiązano go za pomocą magii.


=== Postacie w trybie RPG ===
[[Plik:Polanie2ama.PNG|thumb|200px|Czarodziejka Amazonka – jak widać, polskie (polańskie?) amazonki nie usuwały sobie piersi.]]
* '''Barbarzyńca''' – typowa góra mięśni, praprzodek [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]];
* '''Rycerz''' – jak wyżej, tylko, że ze zakutym [[głowa|łbem]];
* '''Łowca''' – anemik z łukiem, może stawiać <del>klocka</del> pułapki;
* '''Włócznik''' – krzyżówka Łowcy i Rycerza, czyli strzelec ze zakutym łbem;
* '''Mag''' – bardzo słaby, ale jak przypieprzy, to klękajcie narody;
* '''Czarodziejka''' – gorsza (przecież to słaba płeć) wersja maga;
* '''Czarodziejka Amazonka''' – najbardziej popularna klasa postaci ze względu na to, że była prawie naga<ref>Ale i tak nie miała nic pod spodem</ref>
=== Edytor ===
[[Plik:Ch-jowa mapka.jpg|thumb|200px|Tak może wyglądać przykładowa mapka stworzona przez nas]]
[[Plik:Ch-jowa mapka2.jpg|thumb|200px|Jak sama nazwa wskazuje, ta mapka jest <del>chujowa</del> do niczego.]]
Edytor zazwyczaj składa się z 4 zakładek:<ref>Niektórzy mają też zakładkę ''Kolor Terenu''</ref>.
* '''Teren''' – służy do tworzenia gór, dróg, wód, itp;
* '''Obiekty''' – znajdziemy tam postacie, artefakty i inne obiekty które należy stosować dla potrzeb mapy;
* '''Tunele''' – ta zakładka służy do tworzenia podziemi (element pewnikiem zerżnięty z [[Heroes of Might and Magic|Hirołsów]]);
* '''Generator''' – używamy go wtedy gdy nie wiemy jak zacząć robić mapkę;
== Ciekawostki ==
* Głównym środkiem płatniczym w grze było mleko dostarczane przez [[krowa|krowy]]. Zwierzęta te, podobnie do Łowcy, także potrafiły stawiać pułapki.
* Ojciec Mirka okazał się bardzo puszczalski, co stało się przyczyną kłopotów w państwie. Nic dziwnego, że <del>Polacy</del> Polanie chcieli jak najszybciej przyjąć religię chrześcijan (i jako bonus monogamię).
* W grze ukazano fakt historyczny – konflikt Polan z Wieletami. Co ciekawe, rozwiązano go za pomocą magii.
{{przypisy}}
{{przypisy}}
{{Gry strategiczne}}
{{Gry strategiczne}}

Aktualna wersja na dzień 11:44, 20 gru 2021

Znajdź 2 pułapki zastawione przez krowy
Tak wygląda Kieł Basa[1]

Masz jakiś problem?

Dres Drwal po kliknięciu na niego

Polanie 2 – gra na piecyk, należy do gatunku strategii z elementami RPG[2]. Głównym celem gry jest jej ukończenie, tj. pokonanie przeciwników, zanim oni to zrobią z nami. Twór ten posiadał bardzo ładną grafikę[3] i klimatyczną[4] muzykę. Ponieważ za granicą ludzie nie wiedzieli kim byli Polanie (wy zapewne też nie), grę nazwano tam Knight Shift, co i tak jej nie pomogło.

Świat gry[edytuj • edytuj kod]

Świat gry to teren dawnej Polski – dzikiej, porośniętej lasami i inną roślinnością, po której grasowały dzikie zwierzęta. W sumie niewiele się od tego czasu zmieniło, tylko zwierzęta wyginęły. Wydarzenia w grze dzieją się ok.[5] na 200 lat przed Aneksją Polski przez Watykan. Magia była wtedy dozwolona nie tylko w WOWie i nie było problemów z ogrzewaniem – ludzie nie musieli palić innych na stosach.

Tryby gry[edytuj • edytuj kod]

  • Kampania – przyjdzie nam pokierować niedojebem księciem Mirkiem (Mirko, a nie Mirek), który był na tyle durny, że zaczął wpuszczać do zamku każdego kto go ładnie poprosi. Wkrótce po tym książę zostaje przez jednego z nich wysłany do... w sumie to nie wiadomo gdzie, bo Polska była jeszcze wtedy pogańska. Jego niania jest jednak zdolnym magiem i wyciąga go z zaświatów. Trochę to jednak trwa i przez czas nieobecności owy przybysz zrobił w Polsce magiczny chaos, którego skutki odczuwamy do dziś.
  • Potyczka – bierzemy pod swoje berło jakieś zadupie jedną wioskę i musimy ją rozbudować, tak by odpowiadała wymaganiom UEFA co do Euro. Nie trzeba się śpieszyć, mamy na to dokładnie 1200 lat.
  • Tryb RPG – coś jak MMORPG tylko, że z ładniejszą grafiką (w ogóle z jakąkolwiek grafiką jeśli chodzi o ścisłość). Łazimy po mapie, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, kupujemy lepszy sprzęt, wykonujemy jeszcze trudniejsze zadania, zdobywamy więcej kasy, kupujemy jeszcze lepszy sprzęt... Tutaj także jest specjalna kampania składająca się z kilku misji. Celem jej jest odnalezienie maga Dobromira, który zaginął gdzieś po ostatnie imprezie. Gdy go już znajdziemy, okazuje się, że mamy pokonać jakąś starą czarownicę o wiele mówiącej nazwie Królowa Syff[6].

Postacie w potyczce[edytuj • edytuj kod]

  • Krowa – podstawa naszej ekonomii, twórcy gry uczyli się jej chyba z innych podręczników niż teraz;
  • Pastuszek – dziecko z god mode, prawdopodobnie niepełnosprawny umysłowo, bo jest po stronie tego, kto go ostatnio uderzył. Przydatny, bo krowy w pobliżu chłopaka dostają +100 do spożywania trawy, umie też oswajać zwierzęta za pomocą specjalnego fetyszu;
  • Drwal – tutejszy Bob Budowniczy i inżynier od oblężeń;
  • Łowca – tchórz, dobry tylko gdy znajduje się na wieży, skąd obrzuca wrogów wyzwiskami;
  • Woj – często mylony z wujem, potrafi wziąć na klatę 2 drwali i obejdzie się bez utraty kończyn. Po jego wypowiedziach można uznać, że jest niepełno–sprytny.
  • Włócznik – pancerny Łowca, do dziś nie odkryto skąd on bierze tyle włóczni;
  • Teściowa – koszmar zięcia (i twórców gry), potrafi pacyfikować wrogie budynki, a drwale pracują przy niej 3 razy szybciej. Zalecana do postawienia przy budowniczych polskich autostrad;
  • Rycerz – super–ekstra wojownik, sam zajmuje cały budynek. Można posiadać tylko jednego i do tego jest odporny na magię (prawdopodobnie ateista);
  • Mag – strzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
  • Czarodziejka – robi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
  • Kapłan – stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było NFZ), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze viagry, jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie „Wezwanie Mrocznego Ogara”;
  • Wiedźma – tutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań Harrego) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Twierdzi, że nic nie wie o Jasiu i Małgosi;

Postacie w trybie RPG[edytuj • edytuj kod]

Czarodziejka Amazonka – jak widać, polskie (polańskie?) amazonki nie usuwały sobie piersi.
  • Barbarzyńca – typowa góra mięśni, praprzodek Pudziana;
  • Rycerz – jak wyżej, tylko, że ze zakutym łbem;
  • Łowca – anemik z łukiem, może stawiać klocka pułapki;
  • Włócznik – krzyżówka Łowcy i Rycerza, czyli strzelec ze zakutym łbem;
  • Mag – bardzo słaby, ale jak przypieprzy, to klękajcie narody;
  • Czarodziejka – gorsza (przecież to słaba płeć) wersja maga;
  • Czarodziejka Amazonka – najbardziej popularna klasa postaci ze względu na to, że była prawie naga[7]

Edytor[edytuj • edytuj kod]

Tak może wyglądać przykładowa mapka stworzona przez nas
Jak sama nazwa wskazuje, ta mapka jest chujowa do niczego.

Edytor zazwyczaj składa się z 4 zakładek:[8].

  • Teren – służy do tworzenia gór, dróg, wód, itp;
  • Obiekty – znajdziemy tam postacie, artefakty i inne obiekty które należy stosować dla potrzeb mapy;
  • Tunele – ta zakładka służy do tworzenia podziemi (element pewnikiem zerżnięty z Hirołsów);
  • Generator – używamy go wtedy gdy nie wiemy jak zacząć robić mapkę;

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Głównym środkiem płatniczym w grze było mleko dostarczane przez krowy. Zwierzęta te, podobnie do Łowcy, także potrafiły stawiać pułapki.
  • Ojciec Mirka okazał się bardzo puszczalski, co stało się przyczyną kłopotów w państwie. Nic dziwnego, że Polacy Polanie chcieli jak najszybciej przyjąć religię chrześcijan (i jako bonus monogamię).
  • W grze ukazano fakt historyczny – konflikt Polan z Wieletami. Co ciekawe, rozwiązano go za pomocą magii.

Przypisy

  1. Niestety nie można tego usmażyć przy ognisku
  2. I nie chodzi tu o granatnik
  3. W 2003 roku
  4. Czyli zmieniającą się wraz z porą roku i klimatem
  5. Kto by to liczył
  6. Pewnie dlatego Dobromir jej tak nie lubi
  7. Ale i tak nie miała nic pod spodem
  8. Niektórzy mają też zakładkę Kolor Terenu