Bomberman: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Cosplayer of Bomberman 20131013.jpg|thumb|Pod żadnym pozorem, nie patrz mu w oczy! Chcesz wylecieć w powietrze?]]
{{t}}[[Pegasus|pegazusowa]] [[gra komputerowa|gra]], w której chodzi się [[Terrorysta|terrorystą]] nie-samobójcą podkładającym [[Bomba|bomby]]. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach [[Sejm Rzeczypospolitej Polskiej|Sejmu RP]], żeby się w [[cholera|cholerę]] zawalił.
'''Bomberman''' – [[Pegasus|pegazusowa]] [[gra komputerowa|gra]], w której chodzi się [[Terrorysta|terrorystą]] nie-samobójcą podkładającym [[Bomba|bomby]]. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach [[Sejm Rzeczypospolitej Polskiej|Sejmu RP]], żeby się w [[cholera|cholerę]] zawalił.


== Główna postać ==
== Główna postać ==
Linia 16: Linia 17:


== Pałer-upy ==
== Pałer-upy ==
*'''Rolki/wrotki''' – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej [[wódka|wódki]].
* '''Rolki/wrotki''' – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej [[wódka|wódki]].
*'''Bomba''' – no, eee, bonusowa bomba.
* '''Bomba''' – no, eee, bonusowa bomba.
*'''Kula ognia''' (takie jakby [[kame-hame-ha]] z mordą) – bomby mają większego bąka.
* '''Kula ognia''' (takie jakby [[kame-hame-ha]] z mordą) – bomby mają większego bąka.
*'''Rozpędzona bomba''' – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował.
* '''Rozpędzona bomba''' – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował.
*'''Znak zapytania''' – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił.
* '''Znak zapytania''' – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił.
*'''Gościu w płomieniach''' – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich!
* '''Gościu w płomieniach''' – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich!
*'''Bomba w sercu''' – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne.
* '''Bomba w sercu''' – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne.
*'''Rozpędzony sprinter''' – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych.
* '''Rozpędzony sprinter''' – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych.


Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem.
Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem.
Linia 31: Linia 32:


Wyróżniamy pięć typów koni:
Wyróżniamy pięć typów koni:
*'''Fioletowy''' – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał.
* '''Fioletowy''' – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał.
*'''Zielony''' – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku.
* '''Zielony''' – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku.
*'''Żółty''' – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi.
* '''Żółty''' – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi.
*'''Niebieski''' – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany.
* '''Niebieski''' – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany.
*'''Różowy''' – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy.
* '''Różowy''' – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy.


Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego.
Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego.
Linia 41: Linia 42:


{{Gry NES}}
{{Gry NES}}
{{Gry komputerowe}}
[[en:Bomberman]]
[[en:Bomberman]]
[[ja:ボンバーマン]]
[[ja:ボンバーマン]]

Aktualna wersja na dzień 20:39, 10 paź 2016

Pod żadnym pozorem, nie patrz mu w oczy! Chcesz wylecieć w powietrze?

Bombermanpegazusowa gra, w której chodzi się terrorystą nie-samobójcą podkładającym bomby. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach Sejmu RP, żeby się w cholerę zawalił.

Główna postać[edytuj • edytuj kod]

Gracz wciela się w postać terrorysty nie-samobójcy o ksywce Bomberman. Składa się on z białego łba zakończonego różową antenką oraz wielkiego, niebieskiego bebecha, gdzie trzyma bomby. Niektórzy twierdzą, że jego brzucho to balon wrażliwy na ciepło i potworki. Gdy brzuch bohatera zetknie się z nimi, to pęka, a z głośników telewizora słychać głos uchodzącego powietrza. Bomberman ma także dodatkowo dwie pary kończyn – rąk i nóg, jednak nie są mu one tak potrzebne do przeżycia, jak pełen bomb brzuch.

Przeciwnicy[edytuj • edytuj kod]

Bomberman spotyka na swojej drodze przyjaciół, nazywanych w niektórych kręgach przeciwnikami. Są to:

  • Baloniki wyposażone w oczy;
  • Lodowe desery;
  • Ruchome beczki;
  • Uśmiechnięte buźki wywalające oczy na widok bohatera;
  • Przemieszczające się przez ściany galaretki śmietankowe;
  • Fioletowe duchy;
  • Świńskie ryje, które zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentją niczym dresowóz po discoparty;
  • Monety, które okazują się być równie szybkie i zabójcze niczym Hiszpańska Inkwizycja.

Pałer-upy[edytuj • edytuj kod]

  • Rolki/wrotki – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej wódki.
  • Bomba – no, eee, bonusowa bomba.
  • Kula ognia (takie jakby kame-hame-ha z mordą) – bomby mają większego bąka.
  • Rozpędzona bomba – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował.
  • Znak zapytania – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił.
  • Gościu w płomieniach – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich!
  • Bomba w sercu – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne.
  • Rozpędzony sprinter – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych.

Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem.

Zwierzęta[edytuj • edytuj kod]

W grze Super Bomberman z 1994 roku pierwszy raz pojawiły się zwierzęta. Oryginalnie zwane Rui. Jednak przez polskich graczy były one nazywane kickami, końmi, świniami, kangurami, zającami i dziwkami.

Wyróżniamy pięć typów koni:

  • Fioletowy – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał.
  • Zielony – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku.
  • Żółty – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi.
  • Niebieski – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany.
  • Różowy – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy.

Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego.