Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 80.51.187.22; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runab.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== Postacie == |
== Postacie == |
||
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. |
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego. |
||
Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego. |
|||
* '''Diego''' – złodziej, który chce coś osiągnąć i ma chorobę skóry podobnie jak [[Michael Jackson]]; |
|||
* '''Milten''' – pedał z babskim głosem, który nosi podartą szatę zamiast normalnego ubrania; |
|||
* '''Gorn''' – człowiek, który z orka przemienił się w człowieka i teraz mści się na orkach; |
|||
* '''Lester''' – psychotropowy książę; |
|||
* '''Lares''' – „najlepszy złodziej świata”. W rzeczywistości jest zwykłą ciotą i wszystkie kradzieże robi za niego Bezimienny; |
|||
* '''Lee''' – dawny generał armii, ma kompleksy i chce zabić króla, bo ten wpieprzył go do doliny karniaków; |
|||
* '''Angar''' – niegdyś wspaniały przywódca armii Świadków Jehowy. Dzisiaj jest zwykłą mendą, która przez całe życie ostrzy miecz, chwali się, że jest mistrzem areny i grozi, że przyjdzie na emeryturę; |
|||
* '''Xardas „Xardupa”''' – stary nekrofil i mentor Bezimiennego. W tej części chce zabić wszystkich bogów do [[Nekrofilia|wiadomych celów]]. |
|||
== Wrogowie == |
== Wrogowie == |
||
Wśród stworzeń trafia się m.in. na [[wilk]]i i [[dzik]]i, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z [[Hollywood]], czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei. |
|||
Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z [[Hollywood]], czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei. |
|||
Wśród ludzi i orków także nietrudno o wrogów. Wystarczy okraść lub pobić jednego z nich i wnet rzuci się na ciebie cała wioska. W tej części nie ma możliwości płacenia eurogąbek żadnemu fagasowi, który mógłby wyciągnąć nas z tarapatów. |
|||
== Wymagania == |
|||
Jako że to trzecia część serii Gothic, twórcy potroili wymagania w stosunku do poprzednich części. Niestety razem wziętych. |
|||
== Bugi == |
== Bugi == |
||
Linia 87: | Linia 69: | ||
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej. |
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej. |
||
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa. |
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa. |
||
* Potrafisz w jeden dzień bez żadnej przerwy pójść z Libii do Grenlandii, przepływając przy tym ocean atlantycki bez łódki i statku. |
|||
* Szukasz portalu do nieznanych krain w Himalajach. |
|||
* Po połamaniu ręki, nogi, wstrząsie mózgu i padaczki jesz 5 kotletów w celu wyleczenia się. |
|||
* Płyniesz na Madagaskar myśląc, że to wyspa Khorinis i pytasz się tubylców gdzie jest gubernator. |
|||
* Potrafisz zjeść wszystkie produkty w biedronce nie wymiotując i nie tyjąc. |
|||
* Pytasz się Burmistrza/Prezydenta, kto wyzwolił jego miasto. |
|||
* Nie używasz powiedzenia: "Zjadłbym konia z kopytami", bo wiesz, że nie ma takiego itemka. |
|||
* Chodzisz po pobliskich miastach pytając się o Ogniste Puchary. |
|||
* Zjadłbyś kretoszczura z kopytami. |
|||
* Wyciągasz mleko ze zwłok krowy, po czym uciekasz od goniącego cię farmera. |
|||
* Pytasz się kasjerki w biedronce: "Maż panceż paladyna?" |
|||
== Noob w Gothic 3 == |
== Noob w Gothic 3 == |
||
Linia 121: | Linia 92: | ||
* Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników. |
* Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników. |
||
* Próbuje zabić i okraść kupców. |
* Próbuje zabić i okraść kupców. |
||
* Porównuje z [[Tibia|Tibią]] i [[Metin2|Metinem]]. |
|||
* Nie może pokonać dzików pod Reddock. |
* Nie może pokonać dzików pod Reddock. |
||
* Gubi się w Ardei. |
* Gubi się w Ardei. |
||
Linia 127: | Linia 97: | ||
* Przy skoku stara się chwycić krawędzi. |
* Przy skoku stara się chwycić krawędzi. |
||
* Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu. |
* Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu. |
||
* Szuka swoich krewnych. |
|||
* Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy. |
* Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy. |
||
* Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie. |
* Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie. |
||
Linia 134: | Linia 103: | ||
* Handlując, nigdy nie używa opcji ''dołóż złoto''. |
* Handlując, nigdy nie używa opcji ''dołóż złoto''. |
||
* Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie. |
* Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie. |
||
* Szuka Roberta Gawlińskiego. W końcu grał w roli Kertha. |
|||
* Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo. |
* Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo. |
||
* Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go. |
* Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go. |
||
* Szuka „Nieznanych Krain”. |
* Szuka „Nieznanych Krain”. |
||
* Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry. |
* Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry. |
||
* Myśli, że Gothic 3 to Metin |
* Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D) |
||
* Myśli, że Gothic 3 to Tibia 5d. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* Wyzywa gothic 1 i 2 chwaląc się grą jego życia czyli gothic 3 i arcania gothic 4. |
|||
* [[Gothic (gra)|Gothic]] |
|||
* [[Gothic II]] |
|||
{{Gry fabularne}} |
{{Gry fabularne}} |
Aktualna wersja na dzień 08:52, 8 paź 2024
Gothic 3 – trzecia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze.
Najważniejsze cechy gry[edytuj • edytuj kod]
- wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
- realistyczny system obrażeń, np. ork biegający z bełtem w oku;
- piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
- rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
- wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.
Postacie[edytuj • edytuj kod]
W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia. Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.
Wrogowie[edytuj • edytuj kod]
Wśród stworzeń trafia się m.in. na wilki i dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.
Bugi[edytuj • edytuj kod]
Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:
Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...
O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Jesteś uzależniony gdy:
- Będąc nawet koksem musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
- Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
- Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
- Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
- Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
- To samo jest z porożem jelenia.
- Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
- Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka – przecież to ogr!
- Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
- Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
- Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
- Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
- Oglądając Wędrówki z Bestiami rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
- W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
- Idziesz do nauczyciela od wf–u i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
- W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
- Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
- Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
- Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
- Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
- Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
- Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
- Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
- Szukasz Ishtar na Saharze.
- Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
- Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
- Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
- Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
- Biegasz po mieście krzycząc do każdego Niech żyje Okara!, bądź Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!.
- Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
- Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
- Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
- Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
- Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
- Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
- Z golema i szkieleta leci krew.
- Bijesz każdego napotkanego zwierza.
- Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
- Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
- Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
- Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
- Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
- Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.
Noob w Gothic 3[edytuj • edytuj kod]
- Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
- Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
- Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
- Daje wszystko w siłę.
- Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
- Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
- Atakuje chramy.
- Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
- Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
- Zjada Królewski Szczaw.
- Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
- Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
- Bije się na pięści.
- Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
- Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
- Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
- W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
- Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
- Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
- Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
- Próbuje zabić i okraść kupców.
- Nie może pokonać dzików pod Reddock.
- Gubi się w Ardei.
- Szuka Esmeraldy.
- Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
- Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
- Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
- Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
- Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
- Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
- Handlując, nigdy nie używa opcji dołóż złoto.
- Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
- Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
- Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
- Szuka „Nieznanych Krain”.
- Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
- Myśli, że Gothic 3 to Metin 4D (ewentualnie Tibia 5D)