Fallout 3: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy |
Hakrit1325 (dyskusja • edycje) M (→Zobacz też: Fallout: New Vegas) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 19 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
[[Plik:Fallout.gif|right|250px]] |
|||
'''Fallout 3''' – kolejna część [[Fallout|Falałta]], która przenosi nas do świata po [[Koniec świata|<del>happy</del> endzie]] atomowym. Znowu musimy z{{cenzura1}}ć po <del>świecie</del> [[Warszawa|stołecznych pustkowiach]] i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci). |
|||
== Fabuła == |
|||
Pewnego dnia w Krypcie budzi nas „koleżanka”, która daje nam pistolet i każe spi{{Cenzura3}}ć. Okazuje się, że nasz ojciec nas porzucił i tym samym zdenerwował Nadzorce. Udaje nam się uciec i lądujemy <del>na żelaznym zadupiu</del> w Megatonie. tam informują nas o podróży naszego ojca. Konkretów dowiadujemy się od Doktor Li. Po nudnych, 4 zadaniach udaje nam się odnaleźć ojca w Krypcie 112. Wmawia nam coś o projekcie ''Oczyszczenie'', o naszej matce, o darmowej wodzie i coś o naszym zadaniu. Nagle, gdy już udało nam się doprowadzić oczyszczalnik do stanu używalności, zjawia się zła ''Enklawa''. Nasz ojciec postanawia popełnić samobójstwo by uratować projekt. Uciekamy z doktorkami do ''Cytadeli'' i znowu atakujemy oczyszczalnik. W końcówce możemy sami wpisać magiczne liczby '''216''' lub poprosić o to Sare Lyons. Osoba, która to zrobi, oczywiście zginie. |
|||
== Postacie == |
|||
* '''Samotny Wędrowiec''' – nasza postać. Lata jak idiota po pustkowiach i wypełnia głupie questy. |
|||
* '''James''' – ojciec naszej postaci. Ucieka z Krypty 101, by trafić do Krypty 112. Mózg Projektu Oczyszczenie. Ginie śmiercią samobójczą, aby nie dać go odpalić komuś innemu. |
|||
* '''Amata''' – nasza „koleżanka”. Córka nadzorcy. |
|||
* '''Nadzorca''' – ojciec Amanty. Uwielbia nas, jest dobry i miły. Lubi nas tak, że gdy odeszliśmy zwariował. |
|||
* '''Nestor Lyons''' – mistrz, przywódca, prezes i dyrektor '''Bractwa Stali'''. Nie lubi '''Enklawy'''. |
|||
* '''Sara Lyons''' – córka Nestora Lyonsa. Kapitan Dumy Lyonsa. Można ją wysłać do oczyszczalnika. Tuż przed jej (albo twoją) śmiercią chce się z tobą umówić na randkę. |
|||
* '''Prezydent Eden''' – prezydent [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]], które już nie istnieje. Jest komputerem, przywódcą Enklawy i prowadzi radio Enklawy. |
|||
* '''Doktor Li''' – kobieta. Członek Projektu Oczyszczenie. Ona powie nam gdzie jest nasz ojciec. |
|||
* '''Three [[Pies domowy|Dog]]''' – Nazywa się tak dlatego, że wychowały go trzy psy. Jest [[DJ]]'em radia GNR i skieruje nas do Doktor Li. Ma kumpli w '''Bractwie Stali'''. |
|||
* '''Dr Stanislaus Braun''' – Stary dziwak, który naoglądał się zbyt dużo Matrixa. Jest nadzorcą Krypty 112, udaje słodką dziewczynkę (która każe naszemu bohaterowi wykonywac chore zadania) a w jego wesołym świecie możemy włączyć opcję chińskiej inwazji. |
|||
* '''Agatha''' – kolejna właścicielka radia. Gra na skrzypcach. Mieszka na pustkowiach. Jest stara. |
|||
* '''Fawkes''' – jeden z dwóch występujących w grze supermutantów, którzy nie rzucają się na Ciebie przy pierwszym kontakcie. Nie lubi być nazywany mutantem, woli określenie "nadczłowiek". Jego najlepsi przyjaciele to laser gatlinga oraz działko obrotowe. |
|||
* '''Moira Brown''' – zwariowana, ekscentryczna kobieta prowadząca "Skład przy kraterze" w Megatonie. Sama uważa siebie za wybitnego wynalazcę, jej największe osiągnięcia w tej dziedzinie to odstraszacz na kretoszczury, który zamiast odstraszać zabija je oraz książka o tym jak przetrwać na pustkowiach, by ją mogła ukończyć samotny wędrowiec musi wykonać dla Moiry wiele samobójczych zadań. |
|||
* '''Pan Burke''' – jedna z najbardziej złowieszczych postaci w grze. Miłośnik fajerwerków, zleca ci zdetonowanie bomby w Megatonie, gdy przystaniesz na jego propozycję zaprasza cię do Tempenny Tower na pokaz grzybków atomowych. |
|||
⚫ | |||
== Miejsca == |
|||
* '''Krypta 101''' – odwiedzamy je tylko dwa razy. Tu zaczynamy. Mieszka tu wesoły Nadzorca. |
|||
* '''Megatona''' – pseudo miasto. W samym środku jest bomba atomowa. Możemy dostać tu dom jeżeli ją rozbroimy, dostaniemy także walącego [[suchar|suchar]]y robota. |
|||
* '''Tenpenny Tower''' – miasto w wieży, albo wieża w mieście. Dostaniemy tu apartament z takim samym robotem jak w Megatonie, ale musimy ją zniszczyć bombą atomową. |
|||
* '''Rivet City''' – środkowa część lotniskowca, mieszkają tu wszyscy, których w{{cenzura3}}i z wszystkich innych miast. |
|||
* '''Latarenka''' – miasto dzieci. Nie wiadomo, w jaki sposób liczba mieszkańców utrzymuje się na stałym poziomie. |
|||
* '''Duże Miasto''' – miasto dorosłych z Latarenki. |
|||
* '''Cytadela''' – to tu mieści się wspaniałe '''Bractwo Stali''' nie mogą tu wejść cywile, prócz ciebie. Stoi tu wielgachny robot do niszczenia [[komunizm]]u. |
|||
== Frakcje == |
|||
* '''Bractwo Stali''' – sekta [[metalowcy|metali]]. Zabijają supermutantów. Noszą Pancerze Wspomagane i wyglądają SW33T4sNi3. |
|||
* '''Wygnańcy Bractwa Stali''' – ci, którzy opuścili bractwo stali, by zbierać złom. Nie wiedzieli jak się nazwać, więc nazwali się wygnańcami. Oni również używają Pancerzy Wspomaganych. |
|||
* '''Enklawa''' – niepodległe Stany Zjednoczone, których nie ma. Nie lubią '''Bractwa Stali''' i naukowców. I oni noszą Pancerze Wspomagane. |
|||
* '''Kompania Szpon''' – najemnicy, którzy przyjmują zlecenia, których nie przyjmują inni najemnicy. Oni jedyni nie noszą Pancerzy Wspomaganych. Co za cioty. |
|||
* '''Strażnicy Reilly''' – najemnicy którzy sami pakują się w kłopoty i proszą nas o pomoc, później zatrzasnęli się w kryjówkę, chodzą od pomieszczenia do pomieszczenia i gadają jacy to są zadowoleni z uratowania im d{{cenzura3}}y. Mają pedalską roślinkę na pancerzu i nie noszą pancerzy wspomaganych. |
|||
== Wrogowie == |
|||
* '''Supermutanci''' – banda koksów o żółtej skórze uwielbiająca niszczyć wszystko co stanie im na drodze, ich najgorsza odmiana to Behemot. |
|||
* '''Kretoszczury''' – jak sama nazwa wskazuje hybryda kreta ze szczurem, paskudne kreatury jednak niezbyt wymagający przeciwnicy. |
|||
* '''Zdziczałe Ghule''' – niegdyś ludzie, którzy zmutowali za sprawą wysokich dawek promieniowania. Najczęściej łażą po kanałach lub metrze, najwidoczniej mają żyłkę do biznesu gdyż przy ich truchłach zazwyczaj odnaleźć można kilka kapsli. |
|||
* '''Bandyci''' – najczęściej występują w niewielkich grupkach, ich ulubione zajęcia to zabijanie, gwałcenie, kradzieże, zabijanie, rozboje, sianie chaosu a także zabijanie. |
|||
* '''Żołnierze Enklawy''' – noszą diabelsko czarne pancerze wspomagane, lubją nap{{cenzura3}}ać w Ciebie plazmowymi pukawkami. |
|||
* '''Yao Guai''' – niedżwiedzio-podobne stworzenia które dwoma machnięciami łapskiem pozwalają Ci wąchać kwiatki od spodu. |
|||
* '''Szpon Śmierci''' – (nie mylić z Kompanią Szpon) wyk{{cenzura3}}sty, ogromny jaszczur, który <del>siedzi pod twoim łóżkiem i czeka, aż skończą ci się Stimpaki</del> przy machnięciu łapskiem lecisz do tyłu na 10 metrów bez połowy twarzy. Yao Guai to przy nim mały niedźwiadek. Enklawa postanowiła oswoić parę osobników w celu wykurzenia ciebie ze Stołecznych Pustkowi. |
|||
== Zawartość do pobrania == |
|||
* '''Operacja Anchorage''' – Wygnańcy z Bractwa potrzebują twojej pomocy w celu przejścia <del>tetrisa</del> symulacji wojny na Alasce z <del>Putinem, ponieważ chciał przeprowadzić referendum</del> Chińczykami, którzy szukają złoży ropy. Po przejściu tej symulacji rodem z Matrixa mamy dostęp do <del>słodkich kuferków pani Sylwii</del> do wypasionej, przedwojennej zbrojowni. Zalecane jest przejście tego dodatku we wczesnej fazie gry. |
|||
* '''<del>Dziura</del> Dzióra''' – powojenny Pittsburg został opanowany przez łowców niewolników <del>seksualnych</del>. Mamy dostęp do nowych broni takich jak ogromny Otwieracz do <del>Konserw</del> Ludzi. |
|||
* '''Broken Steel''' – kontynuacja głównej fabuły gry, więc tak naprawdę aż tak źle się nie kończy jak w podstawce. DLC umożliwia osiągnięcie 30 poziomu postaci, dodaje sporo ciekawych profitów oraz Supermutanta Weterana, czyli takiego zielonego [[Mariusz Pudzianowski|Pudziana]], który z kałacha strzela jak z pistoleciku (w sensie trzyma karabinek w jednej łapie). |
|||
* '''Point Lookout''' – jakiś podejrzany typ na łódce proponuje tobie wyprawę <del>na Malediwy</del> do nowej lokacji, jaką jest Point Lookout, która jest po prostu wielkim bagnem. Mamy tam opuszczone wesołe miasteczko, wyznawców <del>kokosów i bananów</del> otwartego myślenia<ref>W końcu po niezłym buchu ktoś im rozłupał czachy w celu lepszego kontaktu z Mistrzem</ref> i pożerania śmiesznych owoców, koledzy Jozina z Bazin, których spotkać także można pod [[Biedronka|tanią rozlewnią alkoholu]] oraz babcię, która robi bimber z baterii. Takie wakacje to po prostu raj. |
|||
* '''Kosmiczny Statek Zeta''' – pamiętasz gdzie leży stateczek kosmiczny UFO? Tak? To jeżeli jeszcze raz tam podejdziesz to [[UFO|coś]] ciebie porwie. |
|||
== [[Noob]] w {{PAGENAME}} == |
== [[Noob]] w {{PAGENAME}} == |
||
Linia 58: | Linia 6: | ||
* Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai. |
* Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai. |
||
* Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów. |
* Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów. |
||
* Nie umie wyjąć |
* Nie umie wyjąć broni… |
||
* |
* …a gdy jednak mu się to uda, to nie potrafi jej schować. |
||
* Ginie w walce z radrakanami. |
* Ginie w walce z radrakanami. |
||
* Nie umie korzystać z systemu VATS. |
* Nie umie korzystać z systemu VATS. |
||
Linia 85: | Linia 33: | ||
* Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca. |
* Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca. |
||
* Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence. |
* Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence. |
||
* Próbuje zabić Fawkesa, ale '''dość szybko''' orientuje się, że nie jest to takie łatwe jak mu się wydawało. |
|||
* Zabija Fawkesa. |
|||
* Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny. |
* Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny. |
||
* Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem. |
* Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem. |
||
Linia 98: | Linia 46: | ||
* Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni. |
* Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni. |
||
* Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony. |
* Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony. |
||
* Nie robi questów pobocznych na przynoszenie innym potrzebnych rzeczy, a potem płacze, bo nie wie gdzie zdobyć na szybko forsę. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
* Rusza na wycieczkę krajoznawczą na cmentarzysko szponów lub do Starego Onley bez dobrej spluwy i stimpaków. Potem narzeka, że szybko zginął. |
|||
* Poszukuje RNK… |
|||
* …albo Minutemanów… |
|||
* …albo Mistrza. |
|||
* Nie rozumie, że schłodzona nuka-cola odradza więcej punktów życia. |
|||
* Nie umie obsługiwać minimapy. |
|||
* Pyta się na forach jak sprawdza się parametry postaci w Pip-Boyu. |
|||
* Nie zbiera spinek, a potem się dziwi, czemu nie może otwierać zamków. |
|||
* Nie rozumie systemu karmy w grze i myśli, że chodzi tu o jedzenie. |
|||
* Szuka innych graczy. |
|||
* Nie robi zapisów i płacze, że przeszedł przez pół mapy i wywaliło mu grę i musi robić misję ponownie. |
|||
* Szuka lokacji dostępnych w rozszerzeniach w grze podstawowej. |
|||
* Kilka losowo w okna w opcjach dialogowych i dziwi się, czemu postać nagle go atakuje. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Fallout]] |
|||
* [[Fallout 2]] |
|||
*[[Fallout: New Vegas]] |
|||
* [[Fallout 4]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
||
[[it:Fallout 3]] |
|||
[[pt:Fallout 3]] |
|||
[[ru:Fallout 3]] |
Aktualna wersja na dzień 01:52, 8 lis 2022
Fallout 3 – kolejna część Falałta, która przenosi nas do świata po happy endzie atomowym. Znowu musimy zć po świecie stołecznych pustkowiach i wykonywać nudne zadania. Oczywiście będą przeszkadzać nam liczne bugi oraz brak możliwości strzelania przeciwnikom w krocze (Bethesda kupiła sobie prawa do Falałtów i ocenzurowała silnik gry, aby w mordowanie mutantów mogły legalnie bawić się dzieci).
Noob w Fallout 3[edytuj • edytuj kod]
- Nie umie wyjść z krypty.
- Gdy już wyjdzie, zamiast do Megatony trafia do Tuneli Yao Guai.
- Nie zbiera stimpak'ów i Rad-X'ów.
- Nie umie wyjąć broni…
- …a gdy jednak mu się to uda, to nie potrafi jej schować.
- Ginie w walce z radrakanami.
- Nie umie korzystać z systemu VATS.
- Zbiera przedwojenne pieniądze i spamuje na forum „Cz3mU Ni3 m0g3 nIc kUpIC!!!!??!?!?!?!?!?!?1/1/!!??!1”.
- Zabija postacie z głównego wątku i dziwi się, że fabuła nie idzie do przodu.
- Gubi się w Dużym Mieście.
- Detonuje bombę w Megatonie i dziwi się, że traci karmę.
- Nie wie jak nauczyć się zakładać Pancerz Wspomagany.
- Znajduje UFO i spamuje na forum jakim to jest wielkim odkrywcą.
- Zbiera wszystkie śmieci i myśli, że wolne chodzenie to błąd w grze.
- Supermutanty atakuje kijem bejsbolowym.
- Nie umie wejść do ruin Waszyngtonu.
- Gdy umiera, twierdzi, że to błąd gry.
- Strzela do wroga z VATS, gdy ma szansę trafienia 3%.
- Strzela na nadlatujący granat, by do niego nie doleciał.
- Myśli, że napromieniowanie znika z czasem.
- Wszystkie punkty „Special” ładuje w siłę.
- Nie wie do czego służy Retoryka i ma jej 17 punktów.
- Ciągle wybiera jednego perka.
- Mówi, że radrakany są groźne.
- Zabija dobre postacie i dziwi się, czemu traci karmę.
- Rzuca granatami nie używając VATS.
- Strzela miniatomówką do ognistej mrówki, która jest 2 metry od niego.
- Dziwi się, gdy ma okaleczone nogi i chodzi jak kaleka.
- Gdy zabija Lucasa Simmsa dziwi się, czemu cała wioska się na niego rzuca.
- Próbuje zabić wszyskie dzieci w Latarence.
- Próbuje zabić Fawkesa, ale dość szybko orientuje się, że nie jest to takie łatwe jak mu się wydawało.
- Myśli że snajperkę w całej grze ma tylko Tenpenny.
- Bierze Med-x i Odlot, i śmieje się, że jest narkomanem.
- Myśli, że skoro 1 Med-x daje 25% odp. na obrażenia, to jak wstrzyknie sobie 4 to będzie miał 100% odporności.
- Gdy znajdzie rozbite UFO i blaster obcych koło Greener Pastures, myśli że odkrył coś, o czym nie wiedział nikt i podnieca się.
- Zbiera do ekwipunku śmieci typu puszka, a potem dziwi się, że ma za duże obciążenie i nie może biegać.
- Ma umiejętność broni palnej na 10 i dziwi się, że celownik od karabinu snajperskiego tak się trzęsie.
- Marnuje amunicję od Blastera Obcych.
- Chcąc szybko dojść do celu używa Q i odchodzi od komputera, a potem dziwi się, że zabiły go muchy mięsne i zablokował się na drzewie.
- Strzela z grubasa w zamkniętych pomieszczeniach.
- Sprzedaje całą amunicję i broń, żeby mieć pieniądze na projekt sziszkebaba.
- Wszystkie punkty umiejętności daje w Bronie Ciężkie, co z tego, że nie stać go na rakiety do wyrzutni.
- Pije i ćpa bez umiaru a potem się dziwi że jest uzależniony.
- Nie robi questów pobocznych na przynoszenie innym potrzebnych rzeczy, a potem płacze, bo nie wie gdzie zdobyć na szybko forsę.
- Rusza na wycieczkę krajoznawczą na cmentarzysko szponów lub do Starego Onley bez dobrej spluwy i stimpaków. Potem narzeka, że szybko zginął.
- Poszukuje RNK…
- …albo Minutemanów…
- …albo Mistrza.
- Nie rozumie, że schłodzona nuka-cola odradza więcej punktów życia.
- Nie umie obsługiwać minimapy.
- Pyta się na forach jak sprawdza się parametry postaci w Pip-Boyu.
- Nie zbiera spinek, a potem się dziwi, czemu nie może otwierać zamków.
- Nie rozumie systemu karmy w grze i myśli, że chodzi tu o jedzenie.
- Szuka innych graczy.
- Nie robi zapisów i płacze, że przeszedł przez pół mapy i wywaliło mu grę i musi robić misję ponownie.
- Szuka lokacji dostępnych w rozszerzeniach w grze podstawowej.
- Kilka losowo w okna w opcjach dialogowych i dziwi się, czemu postać nagle go atakuje.