Wiedźmin (gra): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
(Interwiki)
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Sur|gry cRPG o Wiedźminie|[[Wiedźmin]], [[Wiedźmin (film)]]}}
{{Sur|gry cRPG o Wiedźminie|inne|Wiedźmin}}
[[Plik:Kubus de Aldersberg.jpg|thumb|150px|Jakub de Aldersberg w swojej marchewkowej chwale!]]
[[Plik:Kubus de Aldersberg.jpg|thumb|150px|Jakub de Aldersberg w swojej marchewkowej chwale!]]
{{cytat|Pięknie, kurwa, pięknie.|[[Geralt z Rivii]] o tym artykule}}
{{cytat|Pięknie, kurwa, pięknie.|[[Geralt z Rivii]] o tym artykule}}
Linia 5: Linia 5:
{{cytat|Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?|Autor artykułu do Talara}}
{{cytat|Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?|Autor artykułu do Talara}}
{{cytaty|Wiedźmin (gra)}}
{{cytaty|Wiedźmin (gra)}}
'''Wiedźmin''' – [[Gra komputerowa|gra cRPG]], wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na [[Polska|polskiej]] sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Wysoki stopień odwzorowania materiałów źródłowych. Ma aż jeden mroczny wspólny punkt z „filmem”. Gra daje szansę wcielenia się w ignoranta, seryjnego mordercę i ćpuna, czyli legendarnego wojownika Geralta z Rivii. Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „[[seks|chędożenie]]” czy „''na pohybel skurwysynom!''”.
'''Wiedźmin''' – [[Gra komputerowa|gra cRPG]], wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na [[Polska|polskiej]] sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „[[seks|chędożenie]]” czy „''na pohybel skurwysynom!''”.


== Postacie ==
== Postacie ==
=== Główne ===
[[Plik:mordo ty moja.jpg|thumb|150px|Geralt i piękna córka króla Temerii]]
[[Plik:mordo ty moja.jpg|thumb|150px|Geralt i piękna córka króla Temerii]]
* '''Geralt z Rivii''' – znany jako Wiedźmin/Hexer/Białowłosy/Wilk/Biały Wilk/Gwynbleidd/Rzeźnik z Blaviken/Mosterdziej/Mutant/Odmieniec/Parszywy odmieniec/Wnuś/Kozojeb chędożony/Wiedmolol bul/Bydlak, wyżej wspomniany ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... taaak, uwierzcie mi.
* '''Geralt z Rivii''' – ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... Taaak, uwierzcie mi.
* '''Jaskier''' – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta. Ściąga teksty od [[Kazik Staszewski|Kazika]]. Pomysły również.
* '''Jaskier''' – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta.
* '''Triss Merigold''' (vel '''Triss, Dziecinko!''') – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami! Szpanuje domem w dobrej dzielnicy, rudymi włosami, dekoltami i obcisłą kiecką. Leci na Geralta.
* '''Triss Merigold''' (vel '''Triss, Dziecinko!''') – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami!
* '''Alvin''' – dzieciak-Scratch zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów.
* '''Alvin''' – dzieciak który zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów. Poza tym lewituje i świeci na niebiesko.
* '''Jakub de Aldersberg''' – oszołom, o czym świadczy jego tytuł Wielkiego Mistrza Wielkiego Zakonu Wielkiej Płonącej Róży. Jest też sponsorem soczku „Kubuś”. <del>Piroman, podnieca go podpalanie kwiatków.</del> Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu...
* '''Jakub de Aldersberg''' – <del>piroman, podnieca go podpalanie kwiatków.</del> Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu...
* '''Berengar''' – ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, znajduje na zadupiu i znudzony jego pie{{cenzura1}}leniem zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion „ślimaka” ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka.
* '''Zygfryd z Denesle''' (Zyguś) – otumaniony młody rycerz, który [[Hippisi|lubi kwiatki]] i języki topielców. Podniecają go kanały oraz białowłosi wiedźmini o oczach z pionowymi źrenicami. Zwłaszcza jeden z nich. Widzi w ciemnościach (no, a jak wyjaśnicie, że w ciemnych kanałach dostrzegł te wszystkie „stygmaty mutacji”?). Ogólnie spoko koleś, jeśli będziecie za Zakonem... <del> Leci na Geralta. </del>
* '''Talar''' – jedyny człowiek potrafiący użyć w zdaniu złożonym z sześciu słów aż siedmiu przekleństw. Polacy utożsamili się z nim do tego stopnia, że pomimo opcji uśmiercenia go powraca w następnych częściach gry, gdzie również można go uśmiercić. Chyba nie świadczy to najlepiej o tym narodzie.
* '''Yaevinn''' – elf, fan pagan metalu. Na początku II aktu przebywa w Gaeju Druidów, ale kiedy Geralt zaczyna się domyślać jego upodobań podczas czytania listu miłosnego do Vivaldiego, przenosi się do obozu Scoia'tael na bagna.
* '''Krowa Medalistka Truskawka''' – jedna z najbardziej lubianych i znaczących bohaterek. Ma lśniący włos i lubi <del>bekanie</del> bakalie. Jedyna, która nie leci na Geralta.
* '''Berengar''' – wyrzutek jakich mało ziemia nosiła. Ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, dopiero w jakichś odmętach. Wiedźmin znudzony że tak ględzi o tych wyrzutkach zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion „ślimaka” ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka. Geralt się ucieszył i zabrał mu tego ślimaka.


==Znaki występujace w grze ==
== Walka ==
Jako, że biegamy samym Geraltem, gra daje niewiele możliwości eksterminacji wrogów. Tylko machanie mieczami na 6 róznych sposobów, przy czym występuje niezwykle rozbudowany system kombosów i ciosów specjalnych, walczenie toporami, sztyletami, a nawet pochodniami, Znaki, zabijanie spojrzeniem(i wiele,wiele innych). W grze możemy również poudawać magów, gdyż panowie z CD Red Project postanowili dać Znakom takiego powera (zapewne dlatego, by nawet ostatni noob mógł przejść grę), że nawet Vilgefortz to przy nim patałach.
Panowie z CD Red Project postanowili dać Znakom takiego powera (zapewne dlatego, by nawet ostatni noob mógł przejść grę), że nawet Vilgefortz to przy nim patałach.
* '''Aard „Pięsć powietrza”''' – swoista kamehameha i odpowiednik [[The Elder Scrolls V: Skyrim|Fus Ro Dah]], tyle że nie zadaje damage'a.

* '''Igni „I Gówno Nie Istnieje”''' – najmniej przydatny czar w grze, gdyż eksterminuje tylko 99,9999910% przeciwników i zapala ogniska. Z powodu przekozaczenia ulubiona broń nooba (o ile nauczy się Znaku i opanuje korzystanie z Talentów) oraz piromanów
=== Znaki występujace w grze ===
* '''Quen „I co mi zrobicie” ''' – magiczne pole siłowe absorbujące obrażenia, strzały i krasnoludzkie kobiety. Nieprzydatne, ponieważ znika po 0,5 ciosu (nieważne czyjego, zazwyczaj Geralta)
* '''Aard „Pięsć powietrza”''' – swoista kamehameha i odpowiednik [[The Elder Scrolls V: Skyrim|Fus Ro Dah]], tyle że nie zadaje damage'a. Pozwala na rozwalanie beczek i innych barykad, w szczególności szopek. Bardzo przydatny do powalania wszelkich wrogów na glebę i wywoływanie finisherów, które są bardzo przyjemne dla przeciwnika.
* '''Aksji „Spełniajcie wszystkie moje życzenia”''' – amatorzy tego znaku mogą nawet zmusić bruxę do wychędóżki, ale zazwyczaj działanie Znaku jest zbyt krótkie, co sprawia, że kończą oni śmiercią łóżkową.
* '''Igni „I Gówno Nie Istnieje”''' – najmniej przydatny czar w grze, gdyż eksterminuje tylko 99,9999910% przeciwników i zapala ogniska. Geralt przywołuje piekielny krąg ognia, fajczący i przerażający przeciwników bądź fajerbola o tych samych możliwościach o zasięgu snajpera. Z powodu przekozaczenia ulubiona broń nooba(o ile nauczy się Znaku i opanuje korzystanie z Talentów) oraz piromanów
* '''Yrden „Potrzask”''' – magiczna pułapka, powodująca mękę, paraliż i wymioty wszystkiego, co na nią stanie. Niestety pułapka ta jest bardzo mała i wrogowie zwykle omijają ją szóstym zmysłem.
* '''Quen „I co mi zrobicie” ''' – magiczne pole siłowe absorbujące obrażenia, strzały i krasnoludzkie kobiety, jednocześnie (po wzmocnieniu) odbierające życie przeciwnikowi. Nieprzydatne, ponieważ znika po 0,5 ciosu (nieważne czyjego, zazwyczaj Geralta)
* '''Axii „Spełniajcie wszystkie moje życzenia”''' – – miesza potworom w głowach, sprawiając, że tłuką się oni między sobą. Amatorzy tego znaku mogą nawet zmusić bruxę do wychędóżki, ale zazwyczaj działanie Znaku jest zbyt krótkie, co sprawia, że kończą oni śmiercią łóżkową
* '''Yrden „Potrzask”''' – magiczna pułapka, powodująca mękę, paraliż i wymioty wszystkiego, co na nią stanie. Niestety pułapka ta jest bardzo mała i wrogowie omijają ją szóstym zmysłem, przez co jest naprawdę skuteczna


== Objawy uzależnienia od Wiedźmina ==
== Objawy uzależnienia od Wiedźmina ==
* Widząc płaczące dziecko w Tesco, próbujesz rzucić na nie znak Axii.
* Widząc płaczące dziecko w Tesco, próbujesz rzucić na nie znak Aksji.
* Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „''No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?''”
* Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „''No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?''”
* Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku.
* Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku.
* Chciałbyś być albinosem (Geralt).
* Chciałbyś być albinosem (Geralt).
* Albo przynajmniej łysy (Talar).
* Albo przynajmniej łysy (Talar).
* Chciałbyś być łysym albinosem.
* Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice.
* Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice.
* Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, [[bimber|„eliksiry”]], przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna.
* Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, [[bimber|„eliksiry”]], przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna.
Linia 44: Linia 38:
* Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna).
* Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna).
* Widząc kruka, pytasz go o zbroję.
* Widząc kruka, pytasz go o zbroję.
* Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler...
* Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler…
* Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty.
* Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty.
* Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy!
* Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy!
* A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda.
* A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda.
* Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić.
* Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić.
* Będąc nad jeziorem, szukasz najlepszego tyłka w Temerii... znaczy się, Pani Jeziora. No co?
* Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka.
* Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka.
* Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie.
* Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie.
Linia 58: Linia 51:
* W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś.
* W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś.
* Na koniec rozmowy mówisz: ''Bywaj''.
* Na koniec rozmowy mówisz: ''Bywaj''.
* Albo: ''Spieprzaj, dziadu''.
* Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać.
* Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać.
* Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany.
* Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany.
Linia 64: Linia 56:
* Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką.
* Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką.
* Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!”
* Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!”
* Nosisz ksywę „Rzeźnik z Warszawy/Wrocławia/Łodzi/Szczecina” itd. zależnie od miasta. Oczywiście nie bez powodu.
* W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy.
* W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy.
* Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki.
* Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki.
Linia 80: Linia 71:
* Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard.
* Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard.
* Szukasz Brux po burdelach.
* Szukasz Brux po burdelach.
* Nosisz tylko skórę.
* Boisz się, że w lesie zestrzelą cię Scoia'Tael. W końcu jesteś po stronie Zakonu.
* ...ale kiedy popadniesz w depresję, idziesz tam w nadziei, że cię zestrzelą.
* Nie strzelasz z wiatrówki...
* ... ale nie masz nic przeciwko puszczaniu fajerwerków (używaniu petard).
* Gdy widzisz dżdżownicę, polewasz ją olejem.
* Gdy widzisz dżdżownicę, polewasz ją olejem.
* Atakujesz wszystkie napotkane indyki i koguty. To przecież kuroliszki!
* Atakujesz wszystkie napotkane indyki i koguty. To przecież kuroliszki!
Linia 100: Linia 86:
* Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy.
* Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy.
* Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski.
* Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski.
* Ginie od własnego znaku mimo, że to niemożliwe.
* Ginie od własnego znaku, mimo że to niemożliwe.
* Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%.
* Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%, a czasem nawet na 100%.
* Czasem nawet na 100%.
* Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek.
* Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek.
* Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów.
* Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów.
Linia 111: Linia 96:
* Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu.
* Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu.
* Chociaż nie da się zabić siebie samego, ale on o tym nie wie.
* Chociaż nie da się zabić siebie samego, ale on o tym nie wie.
* Domaga się, aby Geralt z gry wyglądał tak, jak [[Michał Żebrowski|Żebrowski]] w filmie.


== Pro w grze Wiedźmin ==
== Pro w grze Wiedźmin ==
Linia 124: Linia 108:
* Odkopał brata Oda.
* Odkopał brata Oda.
* Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny.
* Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny.
* W walce z bestią pomagają mu zarówno wieśniacy, jak i Abigail.
* Wszyscy w wiosce są szczęśliwi i wdzięczni.
* Zabija bestię w walce na pięści.
* W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia.
* W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia.
** Mimo to zabija Kuroliszka.
** Mimo to zabija Kuroliszka.
Linia 132: Linia 113:
* Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa.
* Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa.
* Pokonuje go w walce na pięści.
* Pokonuje go w walce na pięści.
** Jego popleczników też.
* Od początku gry jest legendą kościanego pokera.
* Od początku gry jest legendą kościanego pokera.
* Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael.
* Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael.
** Ma poparcie obu frakcji.
** Ma pełne poparcie obu frakcji i jednocześnie zachowuje neutralność.
* Jednocześnie zachowuje neutralność.
* Otwiera wejście do wieży na bagnach. Z buta.
* Otwiera wejście do wieży na bagnach. Z buta.
* Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić.
* Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić.
Linia 142: Linia 121:
*** W walce na pięści.
*** W walce na pięści.
* Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael.
* Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael.
** I cieszy się pełnym poparciem obu frakcji.
** I cieszy się ich pełnym poparciem.
* Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą.
* Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą, ciesząc się pełnym poparciem obu kobiet.
* Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet.
* Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze.
* Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze.
* Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą.
* Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą.
Linia 150: Linia 128:
* Pomaga Scoia'tael odzyskać bank.
* Pomaga Scoia'tael odzyskać bank.
** Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda.
** Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda.
* Przekonuje do pomocy zarówno Yaevinna, jak i Zygfryda.
* Leczy Vincenta Meisa z likantropii w walce na pięści.
* W mniej krwawej wersji leczy go z likantropii eliksirem od Kalksteina.
* Do, którego dodał własną łzę.
** I zadziałało.
* Pokonuje Magistra w walce na pięści.
** Królową Kikimor też.
*** Oraz Golema.
* Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej.
* Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej.
** Pięściami oczywiś...yyy to znaczy siłą perswazji oczywiście!
** Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet.
* Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta.
* Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta.
* Odzyskał płodność.
* Odzyskał płodność.
Linia 170: Linia 138:
* Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano.
* Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano.
* Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu.
* Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu.
* Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział.
* Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział.
* Odkrył, że Alvin potrafi przenosić się w czasie, i że to on był Mistrzem Zakonu Płonącej Róży.
* Celowo pominął ten fakt, mówiąc Jaskierowi o Amulecie z Dwimerytu Jakuba.
* Miał wszystkie zakończenia jednocześnie.
* Miał wszystkie zakończenia jednocześnie.
* W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta.
* W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta.
* Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi.
* Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi.
'''Ta sekcja dotyczy gry Wiedźmin 2 Zabójcy Królów.'''
* Udało mu się zachować poparcie Vernona Roche'a pomagając Iorwethowi.
* Ocalił Foltesta przed Królobójcą.
* Zabił smoka już w prologu.
* Zabił Smokobójczynię.
** Pięściami oczywiście.
* Pożyczył od Iorwetha łuk i podczas wojny o Vergen, wystrzelał wszystkich Kaedweńczyków.
** wyjątkowo bez użycia pięści.
* Troll dał mu skosztować zupy z elfów i z cebuli.
** Za to, że przyprowadził mu Trollicę żywą.
* Ostatnią walkę na pięści wygrał bez eliksiru.
* Triss zaszła w ciążę po seksie z nim. Chociaż i wiedźmini i czarodziejki są bezpłodni.
* Letho poddał się i ukorzył przed nim.
* Pokonał Żagnicę na pięści.
* Udało mu się przekonać Iorwetha, żeby zabił Saskię.
* Udało mu się zabić strażnika vranów pięściami.
* Pokonał Mocarnego Nume bez użycia eliksiru.
* Uprawiał [[seks]] z Saskią, oczywiście wcześniej zabijając ją w prologu.
* Uratował Serita i Egana.
* Spotkał Vesemira.
* Uratował jednocześnie Saskie, Anais i Triss.
* Przekonał księcia Stennisa do dobrowolnego oddania krwi dla Saskii. (Ścieżka Iorwetha).
* Uprawiał seks z Shealą i Filippą Eilthart.
* Uciekł z więzienia przed rozpoczęciem prologu.
* Właściwie to temerskim żołnierzom nigdy nie udało się go złapać.
* Udało mu się bez przeszkód dotrzeć do „projektora”, wyjąć z niego różowy kryształ oraz zabrać i obejrzeć wszystkie pozostałe sny.
** Wśród nich znalazł sen Vernona Roche'a.
** Zrozumiał za pierwszym razem, o co chodzi w śnie Iorwetha.
* Zabił Letho w elfich ruinach koło Flotsam.
** Oczywiście używając tylko pięści.
* Zapłodnił wszystkie czarodziejki występujące w grze.


{{DEFAULTSORT:Wiedźmin}}
{{DEFAULTSORT:Wiedźmin}}
Linia 213: Linia 148:
[[Kategoria:Wiedźmin]]
[[Kategoria:Wiedźmin]]
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]

[[pt:The Witcher (jogo)]]

Aktualna wersja na dzień 23:46, 12 sty 2024

Jakub de Aldersberg w swojej marchewkowej chwale!

Pięknie, kurwa, pięknie.

Geralt z Rivii o tym artykule

Co ty, ochujałeś?

Talar do autora artykułu

Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?

Autor artykułu do Talara
Noncytaty
Zobacz cytaty:

Wiedźmingra cRPG, wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na polskiej sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „chędożenie” czy „na pohybel skurwysynom!”.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

Geralt i piękna córka króla Temerii
  • Geralt z Rivii – ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... Taaak, uwierzcie mi.
  • Jaskier – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta.
  • Triss Merigold (vel Triss, Dziecinko!) – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami!
  • Alvin – dzieciak który zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów. Poza tym lewituje i świeci na niebiesko.
  • Jakub de Aldersbergpiroman, podnieca go podpalanie kwiatków. Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu...
  • Berengar – ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, znajduje na zadupiu i znudzony jego pieCenzura1.svgleniem zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion „ślimaka” ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka.
  • Talar – jedyny człowiek potrafiący użyć w zdaniu złożonym z sześciu słów aż siedmiu przekleństw. Polacy utożsamili się z nim do tego stopnia, że pomimo opcji uśmiercenia go powraca w następnych częściach gry, gdzie również można go uśmiercić. Chyba nie świadczy to najlepiej o tym narodzie.

Znaki występujace w grze[edytuj • edytuj kod]

Panowie z CD Red Project postanowili dać Znakom takiego powera (zapewne dlatego, by nawet ostatni noob mógł przejść grę), że nawet Vilgefortz to przy nim patałach.

  • Aard „Pięsć powietrza” – swoista kamehameha i odpowiednik Fus Ro Dah, tyle że nie zadaje damage'a.
  • Igni „I Gówno Nie Istnieje” – najmniej przydatny czar w grze, gdyż eksterminuje tylko 99,9999910% przeciwników i zapala ogniska. Z powodu przekozaczenia ulubiona broń nooba (o ile nauczy się Znaku i opanuje korzystanie z Talentów) oraz piromanów
  • Quen „I co mi zrobicie” – magiczne pole siłowe absorbujące obrażenia, strzały i krasnoludzkie kobiety. Nieprzydatne, ponieważ znika po 0,5 ciosu (nieważne czyjego, zazwyczaj Geralta)
  • Aksji „Spełniajcie wszystkie moje życzenia” – amatorzy tego znaku mogą nawet zmusić bruxę do wychędóżki, ale zazwyczaj działanie Znaku jest zbyt krótkie, co sprawia, że kończą oni śmiercią łóżkową.
  • Yrden „Potrzask” – magiczna pułapka, powodująca mękę, paraliż i wymioty wszystkiego, co na nią stanie. Niestety pułapka ta jest bardzo mała i wrogowie zwykle omijają ją szóstym zmysłem.

Objawy uzależnienia od Wiedźmina[edytuj • edytuj kod]

  • Widząc płaczące dziecko w Tesco, próbujesz rzucić na nie znak Aksji.
  • Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?
  • Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku.
  • Chciałbyś być albinosem (Geralt).
  • Albo przynajmniej łysy (Talar).
  • Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice.
  • Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, „eliksiry”, przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna.
  • Za zakup puklerza domagasz się garnka gratis. Przecież tak było w ogłoszeniu!
  • Podpalasz wszystkie róże sąsiadki.
  • Ale tylko te czerwone. Zabijesz za zrobienie tego białym. Zabijesz wszystkich dh'oine! WOLNOOOŚĆ!!!
  • Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna).
  • Widząc kruka, pytasz go o zbroję.
  • Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler…
  • Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty.
  • Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy!
  • A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda.
  • Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić.
  • Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka.
  • Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie.
  • Mylisz Jankiela z „Pana Tadeusza” z Jaskrem.
  • Nie potrafisz wejść do głębokiej wody.
  • Ani skakać.
  • Na fanów pagan metalu mówisz Scoia'tael.
  • W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś.
  • Na koniec rozmowy mówisz: Bywaj.
  • Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać.
  • Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany.
  • Na obiedzie u rodziny, pytasz dziadka – „Czy to co widzę na stole to ludzka czaszka i mózg?”
  • Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką.
  • Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!”
  • W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy.
  • Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki.
  • Co najdziwniejsze, domownicy nie mają ci tego za złe.
  • Będąc zaproszonym na eleganckie przyjęcie, opowiadasz każdemu żarcik o włochatym, wchodzącym w dziurę.
  • W centrum miasta tłumaczysz przechodniom, jak się bronić przed ptasią grypą – „szmatą se mordopysk owińcie, może was choróbsko nie dopadnie”.
  • Mówiąc prezydentowi kraju o przeciwnej mu partii politycznej, mówisz – „Panie, twoje królestwo targa jeszcze jedna choroba.”
  • Gdy goni cię banda dresiarzy, szukasz gaju druidów. W końcu potwory tam nie wejdą.
  • Ewentualnie próbujesz użyć na nich stylu grupowego.
  • Nie boisz się terrorystów z karabinami maszynowymi, bo jakby co będziesz odbijał kule mieczem.
  • Gdy zabijasz kogoś na ulicy, odcinając mu głowę, pieniędzy nie szukasz w kieszeniach, tylko w odciętej głowie.
  • Prawie każdy twój przyjaciel jest zawsze gotowy, aby na miejscu grać w kości albo pić.
  • Przychodzisz na posterunek i mówisz, że zabiłeś człowieka. Ewentualnie dajesz policjantowi kokainę w prezencie.
  • W gazecie szukasz ogłoszeń na potwory.
  • Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard.
  • Szukasz Brux po burdelach.
  • Gdy widzisz dżdżownicę, polewasz ją olejem.
  • Atakujesz wszystkie napotkane indyki i koguty. To przecież kuroliszki!
  • Zawsze masz ze sobą miecz. Ewentualnie dwa.
  • Kiedy zaciągniesz laskę do łóżka malujesz obraz na którym wychodzi znacznie lepiej niż wygląda naprawdę.
  • Potrafisz zaciągnąć wieśniaczkę do łóźka, dając jej badyla w prezencie.
  • W każdym opuszczonym domu, znajdują się kościotrupy.

Noob w grze Wiedźmin[edytuj • edytuj kod]

  • Zalewa fora internetowe pytaniem o zrobienie postaci innej niż wiedźmin.
  • Oraz 10 tysięcy razy zadaje pytanie „czy mi pujdzie?”. Oczywiście nie poda jaki ma sprzęt, a jeżeli poda to tylko po to, żeby przyszpanować.
  • Próbuje walczyć dwoma mieczami naraz.
  • Nie kupuje książek o potworach, bo szkoda złota i dziwi się potem, że nie może zdobyć składników do eliksirów.
  • Szuka Berengara po Kaer Morhen. Mało tego, nie opuści tej lokacji zanim go nie znajdzie.
  • Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy.
  • Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski.
  • Ginie od własnego znaku, mimo że to niemożliwe.
  • Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%, a czasem nawet na 100%.
  • Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek.
  • Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów.
  • Zamiast wczytać save'a płaci Łowcy 1000 orenów (o ile ma tyle), po czym następnej nocy zabawa się powtarza.
  • Szuka kodów do gry w pokera.
  • Stoi przy handlarzu dopóki ten nie da mu darmowego itema, a po kilkunastu dniach zauważa, że nie daje mu nic. Wchodzi na wszystkie fora (nie koniecznie o Wiedźminie) i obraża go.
  • Niektórzy nawet nie zauważają, że nie da im itema i odchodzą od komputera dopiero wtedy, kiedy padną z wyczerpania, a po powrocie ze szpitala dalej błagają o item.
  • Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu.
  • Chociaż nie da się zabić siebie samego, ale on o tym nie wie.

Pro w grze Wiedźmin[edytuj • edytuj kod]

  • Nie dopuszcza do wykradzenia wiedźmińskich tajemnic.
  • Walczy z Przerazą gołymi rękami. I wygrywa.
  • Ratuje Leo przed śmiercią.
  • Robi eliksir dla Triss z samej wody.
    • Pozostałe eliksiry też robi z wody. Mutageny też.
  • Podczas seksu z Vesną Hood podpala młyn.
    • Nie używając znaku igni.
  • Uratował Karolinę na początku I aktu.
  • Odkopał brata Oda.
  • Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny.
  • W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia.
    • Mimo to zabija Kuroliszka.
      • W walce na pięści.
  • Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa.
  • Pokonuje go w walce na pięści.
  • Od początku gry jest legendą kościanego pokera.
  • Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael.
    • Ma pełne poparcie obu frakcji i jednocześnie zachowuje neutralność.
  • Otwiera wejście do wieży na bagnach. Z buta.
  • Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić.
    • A jeśli mają, zabija ich obu w II Akcie.
      • W walce na pięści.
  • Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael.
    • I cieszy się ich pełnym poparciem.
  • Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą, ciesząc się pełnym poparciem obu kobiet.
  • Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze.
  • Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą.
    • I wszystkich gości.
  • Pomaga Scoia'tael odzyskać bank.
    • Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda.
  • Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej.
  • Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta.
  • Odzyskał płodność.
  • Zabił łowcę głów.
    • Pięściami oczywiście.
  • Jakuba przekonał, żeby się poddał i odwołał atak na Wyzimę.
  • Zabija Javeda tak szybko, że ratuje Berengara.
    • Po czym dostaje od tego ostatniego podziękowania.
  • Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano.
  • Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu.
  • Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział.
  • Miał wszystkie zakończenia jednocześnie.
  • W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta.
  • Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi.