Kerbal Space Program: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Ciekawostki) Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (dr.) |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ostatnie pożegnanie.jpg|thumb|250px|Bill Kerman przed <del>śmiercią</del> startem]] |
[[Plik:Ostatnie pożegnanie.jpg|thumb|250px|Bill Kerman przed <del>śmiercią</del> startem]] |
||
[[Plik:Houston, mamy problem.jpg|thumb|250px|K |
[[Plik:Houston, mamy problem.jpg|thumb|250px|K{{cenzura3}}aa!]] |
||
'''Kerbal Space Program''' – |
'''Kerbal Space Program''' – gra na PC. W grze wcielamy się w szefa wielkiej korporacji, aby w jak najbardziej widowiskowy sposób wysadzić istoty pochodzenia Kerbalskiego. Wyglądem przypominają [[parówka|parówki]], lecz nie dajcie się zwieść, tak naprawdę to rasa bardziej rozwinięta niż nasza – świadczą o tym choćby ich niezniszczalne spadochrony, które w atmosferze powinny się spalić, zamienić w wielką kostkę lodu, lub po prostu rozerwać, tymczasem po użyciu są jak nowe. Do tego otworzyć je można 200 km nad poziomem [[morze|morza]] przy prędkości 2 km/sek. |
||
⚫ | |||
== |
== Rozgrywka == |
||
W grze musimy zbudować rakietę, która bez powrotu ma wznieść kerbale w kosmos. Autorzy gry na razie nie wprowadzili poziomów trudności, lecz na pewno obecna gra jest na easy, ponieważ nie da się wylądować i statek po prostu wybucha, zabijając kerbale. To na wypadek, gdyby nie udało się ich [[Śmierć|uśmiercić]] w [[kosmos]]ie. Twórcy co chwilę zaskakują nas nowościami. Dzięki najnowszym aktualizacjom możemy zbudować jeszcze większą rakietę, która w jeszcze mniej spodziewanym momencie eksploduje lub wyczerpie wszelkie zapasy paliwa. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Dostępne części == |
== Dostępne części == |
||
Poniżej są wypisane niektóre z elementów jakie dostajemy do dyspozycji podczas budowania naszej <del>bomby</del> rakiety: |
Poniżej są wypisane niektóre z elementów, jakie dostajemy do dyspozycji podczas budowania naszej <del>bomby</del> rakiety: |
||
* Kapsuła dla załogi – jak wszyscy doskonale wiemy Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek |
* '''Kapsuła dla załogi''' – jak wszyscy doskonale wiemy, Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek, czyli… kapsuł. Służą one do bycia roztrzaskiwanymi o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego; |
||
* Zbiornik na paliwo |
* '''Zbiornik na paliwo''' – pierwotnie były używane do roz{{cenzura3}}ania [[murzyn]]ów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt; |
||
* Silnik NERVA – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego tworzy on strumień |
* '''Silnik NERVA''' – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego, tworzy on strumień gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu go w kapsule z Kerbalami, dowiedział się, że nie poleci tym daleko, co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części; |
||
* '''Silnik RCS''' – specjalny silnik dla perfekcjonistów, dzięki któremu zapewniamy sobie dokładność jeb{{cenzura3}}ęcia w cel; |
|||
* Mech<del>Z</del>Jeb – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy |
* '''Mech<del>Z</del>Jeb''' – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy; |
||
* Części naukowe – różne |
* '''Części naukowe''' – różne gówna na pokładzie, które służą do nabijania punktów nauki. Termometr jest zepsuty i przy Słońcu wskazuje temperaturę -200 stopni <del>Kerboliusza</del> Celsjusza. |
||
== |
== Ciała niebieskie == |
||
Oto spis wszystkich obiektów, na które możemy bezpowrotnie wysłać nasze Kerbale: |
Oto spis wszystkich obiektów, na które możemy bezpowrotnie wysłać nasze Kerbale: |
||
* Słońce – wielka kosmiczna kuchenka gazowa. Jak już wiemy, Kerbale przypominają parówki, a |
* '''[[Słońce]]''' – wielka kosmiczna kuchenka gazowa. Jak już wiemy, Kerbale przypominają [[Parówka|parówki]], a najlepsze parówki to ugotowane parówki; |
||
* Moho – planeta najbliżej Słońca, ma kolor brązowy, stąd podejrzenie, że zbudowana jest z g{{cenzura3}}a Krakena. Na biegunach ma 2 dziury – idealne do przechowywania dużej ilości Kerbali. Ze względu na bliskość Słońca, jest to najlepsze miejsce do robienia jajecznicy. Brak księżyców i atmosfery |
* '''Moho''' – planeta najbliżej Słońca, ma kolor brązowy, stąd podejrzenie, że zbudowana jest z g{{cenzura3}}a Krakena. Na biegunach ma 2 dziury – idealne do przechowywania dużej ilości Kerbali. Ze względu na bliskość Słońca, jest to najlepsze miejsce do robienia jajecznicy. Brak księżyców i atmosfery; |
||
* Eve – wielka fioletowa kula. Posiada grubą atmosferę i oceany, a także dużą grawitację. Powrót stąd wymaga ogromnej rakiety i wprawy, więc jest to kolejny idealny magazyn na Kerbale. Posiada 1 księżyc: |
* '''Eve''' – wielka fioletowa kula. Posiada grubą atmosferę i oceany, a także dużą grawitację. Powrót stąd wymaga ogromnej rakiety i wprawy, więc jest to kolejny idealny magazyn na Kerbale. Posiada 1 księżyc: |
||
** '''Gilly''' – kosmiczny [[ziemniak]]. Grawitacja jest tak mała, że najmniejszy impuls z najsłabszego silnika wystarczy, abyś odleciał i nie wrócił. Ten fakt sprawia, że jest to bardzo złe miejsce do składowania naszych zielonych <del>przyjaciół</del> ludzików – uciekną przy użyciu silniczków w skafandrach kosmicznych; |
|||
* Kerbin – to stąd pochodzą Kerbale. Planeta posiada odpowiednie warunki do produkcji zielonych parówek. Posiada 2 księżyce: |
* '''Kerbin''' – to stąd pochodzą Kerbale. Planeta posiada odpowiednie warunki do produkcji zielonych parówek. Posiada 2 księżyce: |
||
** '''Mun''' – podobny do ziemskiego <del>Księżyca</del> hologramu. Średnia grawitacja i brak atmosfery. Posiada liczne kratery umożliwiające przechowywanie większej liczby tych zielonych smurfów; |
|||
** '''Minmus''' – zielona kula pokryta licznymi górami. Bardzo mała grawitacja. Kerbale w pobliżu Minmusa mówią, że przypomina im on deserki z dzieciństwa, a po pobraniu próbki, pierwsze, co robią, to zżerają ją. Jest to spora zaleta, bowiem Kerbal z [[Zatrucie pokarmowe|zatruciem pokarmowym]] nigdy nie ucieknie. Jednak, jeśli jakimś cudem przeżyje, może uciec przy użyciu skafandra; |
|||
* Duna – czerwona planeta. Prawdopodobnie składa się głównie z zardzewiałego amelinium – stąd taki kolor. Posiada atmosferę i grawitację trochę słabszą od kerbińskiej. Jest to planeta, do której najłatwiej dotrzeć, więc po zapełnieniu Muna i Minmusa nadal możesz w miarę tanio składować Kerbale. Posiada 1 księżyc: |
* '''Duna''' – czerwona planeta. Prawdopodobnie składa się głównie z zardzewiałego amelinium – stąd taki kolor. Posiada atmosferę i grawitację trochę słabszą od kerbińskiej. Jest to planeta, do której najłatwiej dotrzeć, więc po zapełnieniu Muna i Minmusa nadal możesz w miarę tanio składować Kerbale. Posiada 1 księżyc: |
||
** '''Ike''' – bardzo duży w porównaniu z Duną, lecz nadal mniejszy. Znajduje się na orbicie geostacjonarnej. Ma sporą grawitację, co powoduje, że statki przelatujące zbyt blisko mogą zostać wyrzucone poza wpływ grawitacyjny Duny i zacząć samotnie orbitować wokół Słońca. Nie jest to jednak problem, dopóki Kerbale nie mają wystarczająco dużo paliwa, aby wrócić na Kerbin; |
|||
* Dres – o tej planecie możesz zapomnieć. Jej orbita jest tak krzywa jak <del>twój ryj |
* '''Dres''' – o tej planecie możesz zapomnieć. Jej orbita jest tak krzywa jak <del>twój ryj</del> ukośnik, więc ciężko do niej dotrzeć. A nawet gdy już tam będziesz, nie ma tam NIC ciekawego do roboty, oprócz kilku kanionów, do których Kerbale mogą się nawzajem wpychać – jest to jedyna zaleta tego ciała niebieskiego. Wokół niej krąży kilka [[Asteroida|asteroid]]. To wszystko. Teraz zapomnij o istnieniu tej planety; |
||
* Jool – zielony gazowy olbrzym. Bardzo gruba atmosfera i grawitacja. Dość daleko od Słońca. Mimo |
* '''Jool''' – zielony, gazowy olbrzym. Bardzo gruba atmosfera i grawitacja. Dość daleko od Słońca. Mimo jego gazowej struktury, można na nim wylądować. Gdy takim Kerbalem stanie się na jego powierzchni i przyspieszy czas, zamienia się on w [[spaghetti]]. Można więc uznać Joola za bardzo ciekawą planetę – potrafi zamieniać parówki na [[Kuchnia włoska|kuchnię włoską]]. Posiada 5 księżyców: |
||
** '''Laythe''' – jedyny w grze Księżyc z atmosferą i oceanami. Co ciekawe, występuje tu [[tlen]], więc możesz przesiedlić tu wszystkie Kerbale. Pewnie nawet zapomną, że nie są na Kerbinie… dopóki nie ujrzą Joola, którego bardzo dobrze stąd widać; |
|||
** '''Vall''' – lodowy księżyc o małej grawitacji i nierównej powierzchni. Dupy nie urywa; |
|||
** '''Tylo''' – ogromny księżyc. Jego grawitacja jest podobna do tej na Kerbinie, jednak nie posiada on atmosfery. Ułatwia to rozbicie statku z Kerbalami, a samym Kerbalom utrudnia powrót; |
|||
** '''Bop <del>budowniczy</del>''' – nie krąży grzecznie dookoła równika, lecz po przechylonej orbicie. Można zatem stwierdzić, że jest to buntownicza <del>feminazistka</del> [[feministka]]. Sam księżyc jest bardzo mały, jednak ciekawy. Niedaleko jego północnego bieguna można znaleźć zielonego kosmitę. Przypomina on ośmiornicę i leży nieruchomo. Prawdopodobnie zjadł ostrego kebsa i teraz cierpi; |
|||
** '''Pol''' – górzysty i ostatni księżyc. Nic ciekawego. Bardzo trudno na nim wylądować ze względu na wysokie góry; |
|||
* Eeloo – ostatnia planeta o bardzo młodzieżowej nazwie. Twórcy jednak najwyraźniej są analfabetami i użyli podwójnych samogłosek. Planeta ma krzywą i wydłużoną orbitę. Jest cała biała, jednak są na niej brązowe smugi – prawdopodobnie Kraken, czyli ów kosmita z Bopa używa jej jako |
* '''Eeloo''' – ostatnia planeta o bardzo młodzieżowej nazwie. Twórcy jednak najwyraźniej są analfabetami i użyli podwójnych samogłosek. Planeta ma krzywą i wydłużoną orbitę. Jest cała biała, jednak są na niej brązowe smugi – prawdopodobnie Kraken, czyli ów kosmita z Bopa używa jej jako [[Papier toaletowy|srajtaśmy]]. Brak księżyców i atmosfery. |
||
⚫ | |||
⚫ | * Kerbale opowiadają dzieciom, że Dres ma dwoje przyjaciół – Eeloo i Moho. Robią to po to, aby nie było im smutno i aby nie współczuły zapomnianej planecie. Nie mówią im jednak całej prawdy |
||
== Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach == |
== Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach == |
||
Linia 47: | Linia 39: | ||
* [[ZSRR|Związek Socjalistycznych Republik Kerbalskich]] (ZSRK) – m.in Kerbowiecki program kosmiczny [[Sputnik 1|Ksojuz]], dodanie '''psa''' [[Łajka|Kejka]] oraz kerbonauty [[Jurij Gagarin|Kurij Kerbagerina]]. |
* [[ZSRR|Związek Socjalistycznych Republik Kerbalskich]] (ZSRK) – m.in Kerbowiecki program kosmiczny [[Sputnik 1|Ksojuz]], dodanie '''psa''' [[Łajka|Kejka]] oraz kerbonauty [[Jurij Gagarin|Kurij Kerbagerina]]. |
||
* [[USA|Stany Zjednoczone Kerbali]] (USK) – m.in. Kamerykański program kosmiczny [[NASA|KASA]] (czyt. KA$A), tworzenie ogromnych statków kosmicznych Kapollo oraz kerbanauta [[Neil Armstrong|Keil Kamstrong]]. |
* [[USA|Stany Zjednoczone Kerbali]] (USK) – m.in. Kamerykański program kosmiczny [[NASA|KASA]] (czyt. KA$A), tworzenie ogromnych statków kosmicznych Kapollo oraz kerbanauta [[Neil Armstrong|Keil Kamstrong]]. |
||
Twórcy informują również |
Twórcy informują również iż granie ZSRK będzie trudniejsze, ze względu na obniżony budżet na rakiety. Granie za to USK będzie łatwiejsze, gdyż [[NASA|KASA]] będzie dostawała bardzo dużo Kerbadolarów na poprawne wykonanie scenariusza. |
||
⚫ | |||
== Oznaki uzależnienia == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * Kerbale opowiadają dzieciom, że Dres ma dwoje przyjaciół – Eeloo i Moho. Robią to po to, aby nie było im smutno i aby nie współczuły zapomnianej planecie. Nie mówią im jednak całej prawdy. Z lokalizacji rzekomych przyjaciół Dres można wywnioskować, że Moho chce popełnić [[samobójstwo]] i spalić się, a Eeloo chce po prostu spi{{cenzura3}}lić z układu słonecznego. |
||
{{ |
{{gry komputerowe}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 18:33, 8 sty 2021
Kerbal Space Program – gra na PC. W grze wcielamy się w szefa wielkiej korporacji, aby w jak najbardziej widowiskowy sposób wysadzić istoty pochodzenia Kerbalskiego. Wyglądem przypominają parówki, lecz nie dajcie się zwieść, tak naprawdę to rasa bardziej rozwinięta niż nasza – świadczą o tym choćby ich niezniszczalne spadochrony, które w atmosferze powinny się spalić, zamienić w wielką kostkę lodu, lub po prostu rozerwać, tymczasem po użyciu są jak nowe. Do tego otworzyć je można 200 km nad poziomem morza przy prędkości 2 km/sek.
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
W grze musimy zbudować rakietę, która bez powrotu ma wznieść kerbale w kosmos. Autorzy gry na razie nie wprowadzili poziomów trudności, lecz na pewno obecna gra jest na easy, ponieważ nie da się wylądować i statek po prostu wybucha, zabijając kerbale. To na wypadek, gdyby nie udało się ich uśmiercić w kosmosie. Twórcy co chwilę zaskakują nas nowościami. Dzięki najnowszym aktualizacjom możemy zbudować jeszcze większą rakietę, która w jeszcze mniej spodziewanym momencie eksploduje lub wyczerpie wszelkie zapasy paliwa.
Dostępne części[edytuj • edytuj kod]
Poniżej są wypisane niektóre z elementów, jakie dostajemy do dyspozycji podczas budowania naszej bomby rakiety:
- Kapsuła dla załogi – jak wszyscy doskonale wiemy, Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek, czyli… kapsuł. Służą one do bycia roztrzaskiwanymi o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego;
- Zbiornik na paliwo – pierwotnie były używane do rozania murzynów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt;
- Silnik NERVA – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego, tworzy on strumień gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu go w kapsule z Kerbalami, dowiedział się, że nie poleci tym daleko, co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części;
- Silnik RCS – specjalny silnik dla perfekcjonistów, dzięki któremu zapewniamy sobie dokładność jebęcia w cel;
- Mech
ZJeb – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy; - Części naukowe – różne gówna na pokładzie, które służą do nabijania punktów nauki. Termometr jest zepsuty i przy Słońcu wskazuje temperaturę -200 stopni
KerboliuszaCelsjusza.
Ciała niebieskie[edytuj • edytuj kod]
Oto spis wszystkich obiektów, na które możemy bezpowrotnie wysłać nasze Kerbale:
- Słońce – wielka kosmiczna kuchenka gazowa. Jak już wiemy, Kerbale przypominają parówki, a najlepsze parówki to ugotowane parówki;
- Moho – planeta najbliżej Słońca, ma kolor brązowy, stąd podejrzenie, że zbudowana jest z ga Krakena. Na biegunach ma 2 dziury – idealne do przechowywania dużej ilości Kerbali. Ze względu na bliskość Słońca, jest to najlepsze miejsce do robienia jajecznicy. Brak księżyców i atmosfery;
- Eve – wielka fioletowa kula. Posiada grubą atmosferę i oceany, a także dużą grawitację. Powrót stąd wymaga ogromnej rakiety i wprawy, więc jest to kolejny idealny magazyn na Kerbale. Posiada 1 księżyc:
- Gilly – kosmiczny ziemniak. Grawitacja jest tak mała, że najmniejszy impuls z najsłabszego silnika wystarczy, abyś odleciał i nie wrócił. Ten fakt sprawia, że jest to bardzo złe miejsce do składowania naszych zielonych
przyjaciółludzików – uciekną przy użyciu silniczków w skafandrach kosmicznych;
- Gilly – kosmiczny ziemniak. Grawitacja jest tak mała, że najmniejszy impuls z najsłabszego silnika wystarczy, abyś odleciał i nie wrócił. Ten fakt sprawia, że jest to bardzo złe miejsce do składowania naszych zielonych
- Kerbin – to stąd pochodzą Kerbale. Planeta posiada odpowiednie warunki do produkcji zielonych parówek. Posiada 2 księżyce:
- Mun – podobny do ziemskiego
Księżycahologramu. Średnia grawitacja i brak atmosfery. Posiada liczne kratery umożliwiające przechowywanie większej liczby tych zielonych smurfów; - Minmus – zielona kula pokryta licznymi górami. Bardzo mała grawitacja. Kerbale w pobliżu Minmusa mówią, że przypomina im on deserki z dzieciństwa, a po pobraniu próbki, pierwsze, co robią, to zżerają ją. Jest to spora zaleta, bowiem Kerbal z zatruciem pokarmowym nigdy nie ucieknie. Jednak, jeśli jakimś cudem przeżyje, może uciec przy użyciu skafandra;
- Mun – podobny do ziemskiego
- Duna – czerwona planeta. Prawdopodobnie składa się głównie z zardzewiałego amelinium – stąd taki kolor. Posiada atmosferę i grawitację trochę słabszą od kerbińskiej. Jest to planeta, do której najłatwiej dotrzeć, więc po zapełnieniu Muna i Minmusa nadal możesz w miarę tanio składować Kerbale. Posiada 1 księżyc:
- Ike – bardzo duży w porównaniu z Duną, lecz nadal mniejszy. Znajduje się na orbicie geostacjonarnej. Ma sporą grawitację, co powoduje, że statki przelatujące zbyt blisko mogą zostać wyrzucone poza wpływ grawitacyjny Duny i zacząć samotnie orbitować wokół Słońca. Nie jest to jednak problem, dopóki Kerbale nie mają wystarczająco dużo paliwa, aby wrócić na Kerbin;
- Dres – o tej planecie możesz zapomnieć. Jej orbita jest tak krzywa jak
twój ryjukośnik, więc ciężko do niej dotrzeć. A nawet gdy już tam będziesz, nie ma tam NIC ciekawego do roboty, oprócz kilku kanionów, do których Kerbale mogą się nawzajem wpychać – jest to jedyna zaleta tego ciała niebieskiego. Wokół niej krąży kilka asteroid. To wszystko. Teraz zapomnij o istnieniu tej planety; - Jool – zielony, gazowy olbrzym. Bardzo gruba atmosfera i grawitacja. Dość daleko od Słońca. Mimo jego gazowej struktury, można na nim wylądować. Gdy takim Kerbalem stanie się na jego powierzchni i przyspieszy czas, zamienia się on w spaghetti. Można więc uznać Joola za bardzo ciekawą planetę – potrafi zamieniać parówki na kuchnię włoską. Posiada 5 księżyców:
- Laythe – jedyny w grze Księżyc z atmosferą i oceanami. Co ciekawe, występuje tu tlen, więc możesz przesiedlić tu wszystkie Kerbale. Pewnie nawet zapomną, że nie są na Kerbinie… dopóki nie ujrzą Joola, którego bardzo dobrze stąd widać;
- Vall – lodowy księżyc o małej grawitacji i nierównej powierzchni. Dupy nie urywa;
- Tylo – ogromny księżyc. Jego grawitacja jest podobna do tej na Kerbinie, jednak nie posiada on atmosfery. Ułatwia to rozbicie statku z Kerbalami, a samym Kerbalom utrudnia powrót;
- Bop
budowniczy– nie krąży grzecznie dookoła równika, lecz po przechylonej orbicie. Można zatem stwierdzić, że jest to buntowniczafeminazistkafeministka. Sam księżyc jest bardzo mały, jednak ciekawy. Niedaleko jego północnego bieguna można znaleźć zielonego kosmitę. Przypomina on ośmiornicę i leży nieruchomo. Prawdopodobnie zjadł ostrego kebsa i teraz cierpi; - Pol – górzysty i ostatni księżyc. Nic ciekawego. Bardzo trudno na nim wylądować ze względu na wysokie góry;
- Eeloo – ostatnia planeta o bardzo młodzieżowej nazwie. Twórcy jednak najwyraźniej są analfabetami i użyli podwójnych samogłosek. Planeta ma krzywą i wydłużoną orbitę. Jest cała biała, jednak są na niej brązowe smugi – prawdopodobnie Kraken, czyli ów kosmita z Bopa używa jej jako srajtaśmy. Brak księżyców i atmosfery.
Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach[edytuj • edytuj kod]
Dodanie nowego scenariusza – Wyścig na Muuna, oraz nacji do Kerbali:
- Związek Socjalistycznych Republik Kerbalskich (ZSRK) – m.in Kerbowiecki program kosmiczny Ksojuz, dodanie psa Kejka oraz kerbonauty Kurij Kerbagerina.
- Stany Zjednoczone Kerbali (USK) – m.in. Kamerykański program kosmiczny KASA (czyt. KA$A), tworzenie ogromnych statków kosmicznych Kapollo oraz kerbanauta Keil Kamstrong.
Twórcy informują również iż granie ZSRK będzie trudniejsze, ze względu na obniżony budżet na rakiety. Granie za to USK będzie łatwiejsze, gdyż KASA będzie dostawała bardzo dużo Kerbadolarów na poprawne wykonanie scenariusza.
Autorzy w kolejnych odsłonach zapowiadają też możliwość wysłania na orbitę okołokerbalską Pana Józka oraz worka ziemniaków, a także przeprowadzenie wywiadu z Pamelą na temat jej ostatniej książki pt. Orbitowanie a rozmiar biustu – fakty nieznane.
Oznaki uzależnienia[edytuj • edytuj kod]
- Gdy wsiadasz do samochodu, szukasz spacji, żeby wystartować.
- Gdy w twoim samochodzie pokazuje się kontrolka „mało paliwa”, wylewasz je, ponieważ jest ono tylko dodatkowym obciążeniem i twój samochód nie może jechać dalej.
- Gdy lecisz samolotem i słyszysz komunikat pilota Jesteśmy 11 kilometrów nad ziemią, życzę miłego lotu, postanawiasz zmniejszyć poziom zużycia paliwa, ponieważ jest już mniejsze przyciąganie i tylko się marnuje.
- Cieszysz się, kiedy odpada ci jakakolwiek część w samochodzie, co niewątpliwie podniesie prędkość oraz zmniejszy zużycie paliwa.
- Chodząc, poruszasz się po orbicie i uważasz na grawitację innych obiektów.
- Kiedy chcesz wyjść z domu, szukasz stroju EVA.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Kerbale opowiadają dzieciom, że Dres ma dwoje przyjaciół – Eeloo i Moho. Robią to po to, aby nie było im smutno i aby nie współczuły zapomnianej planecie. Nie mówią im jednak całej prawdy. Z lokalizacji rzekomych przyjaciół Dres można wywnioskować, że Moho chce popełnić samobójstwo i spalić się, a Eeloo chce po prostu spilić z układu słonecznego.