Warszawa Zachodnia: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 22 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Pociąg wu-ka-'''DEEE''' ze stacji Warszawa Śródmieście wu-ka-'''DEEE''' do stacji Milanówek Grudów [...]|Dworcowy syntezator zapowiada pociąg podmiejski}} |
|||
[[Plik:Warszawa Piekło.jpg|250px|thumb|Futurystyczne wejście do < |
[[Plik:Warszawa Piekło.jpg|250px|thumb|Futurystyczne wejście do <del>piekieł</del> dworca]] |
||
'''Warszawa Zachodnia''' – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między [[Wola|Wolą]] a [[Ochota|Ochotą]]. Zajmuje na mapie [[Warszawa|Warszawy]] powierzchnię odpowiadającą [[Radom]]owi. Jest |
'''Warszawa Zachodnia''' – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między [[Wola|Wolą]] a [[Ochota|Ochotą]]. Zajmuje na mapie [[Warszawa|Warszawy]] powierzchnię odpowiadającą [[Radom]]owi. Jest symbolem nowoczesnej{{fakt}}, polskiej kolei. |
||
== Anatomia == |
== Anatomia == |
||
[[Plik:Wieza Warszawa Zachodnia.jpg|250px|thumb|[[UFO]] na Zachodnim]] |
[[Plik:Wieza Warszawa Zachodnia.jpg|250px|thumb|[[UFO]] na Zachodnim]] |
||
Na stacji znajduje się siedem normalnych [[peron]]ów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony od reszty |
Na stacji znajduje się <s>siedem</s> osiem normalnych [[peron]]ów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony od reszty estetycznymi kasami i zatrzymują się na nim tylko [[WKD|wukadki]]. Na pozostałych torach stają<ref>„Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo</ref> prawdziwe pociągi. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi [[kasa]]mi. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z [[kebab]]ami<ref>[[Sraczka|Satysfakcja]] gwarantowana!</ref>, pozachwycać się [[Cyganie|cygańską]] muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na [[autobus]]. Jedynym problem przy korzystaniu z dworca autobusowego może być bariera językowa, gdyż wszystkie napisy na dworcu są w [[Język ukraiński|języku ukraińskim]]. Największą atrakcją dworca jest ''jedyny'' lokal w nowej hali – [[McDonald’s|Mak]]. |
||
=== West Station === |
=== West Station === |
||
Obok stacji stoją dwa |
Obok stacji stoją dwa świeże [[beton]]owe klocki nazwane dumnie biurowcem ''West Station'' – nazwa jest po [[Język angielski|angielsku]] żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych [[inwestor]]ów. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można [[Ewakuacja|ewakuować]] się przez tajne przejście podziemne na dworzec<ref>Z deszczu pod rynnę</ref>. Co ciekawe w West Station mieści się jeden z kilku stacjonarnych [[Wars]]ów. Jest to jedyny sposób, żeby zjeść z talerza z logo Warsu i nie zbankrutować. |
||
=== Peron |
=== Peron dziewiąty === |
||
Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola), ale w [[2012]] [[PKP]] z litości włączyło to cudo do dworca jako niesławny ''peron |
Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola), ale w [[2012]] [[PKP]] z litości włączyło to cudo do dworca jako niesławny ''peron'' <s>ósmy</s> dziewiąty. Od tej pory miejsce to zachęca pasażerów do podróżowania koleją. Dojście na ten peron było banalne – wystarczyło wyjść z północnej hali dworcowej, skręcić w lewo, iść po zapadającym się [[Chodnik|chodniczku]] jakieś dwieście [[metr]]ów, minąć szerokim łukiem [[Menel|lokalny folklor]], polawirować między płotkami i przejść przez nieużywane tory. A teraz to z remontów dłuższą drogą idziesz, że masz 33,3% szans, że pociąg na który chcesz iść, odjedzie ci przed nosem. Chyba że masz szczęście i akurat [[Melex|meleks]] się pojawi. |
||
== Wizje przyszłości == |
== Wizje przyszłości == |
||
Podczas < |
Podczas <del>wspólnego jarania [[joint]]a</del> oficjalnych obrad PKP i [[Hanna Gronkiewicz-Waltz|władze Wałszawy]] opracowały plany rozwoju dworca. W bliżej nieokreślonej przyszłości<ref>Podobno do [[2021]] roku, ale [[Autostrada|autostradki]] też miały być gotowe na [[EURO 2012|EURO]]</ref> wszystkie perony zostaną pokryte ''ultranowoczesnym'' zadaszeniem (tak, peron ósmy też!) i połączone nowym, szerszym przejściem podziemnym. Peron ósmy też. Serio. Nie zgrywamy się. Pod stacją ma zostać wykopane [[premetro]] – [[Krakowski Szybki Tramwaj|krakowski wynalazek]] polegający na zakopaniu tramwaju i nazwaniu tego cudactwa metrem. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[metro w Warszawie]] |
|||
* [[Warszawa Centralna]] |
|||
* [[Warszawska Szybka Kolej Miejska]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{Kolej}} |
{{Kolej}} |
||
{{Komunikacja Warszawa}} |
|||
{{Komunikacja_Warszawa}} |
|||
{{Warszawa}} |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Stacje kolejowe]] |
||
[[Kategoria:Warszawa]] |
[[Kategoria:Warszawa]] |
Aktualna wersja na dzień 00:55, 14 lis 2024
Pociąg wu-ka-DEEE ze stacji Warszawa Śródmieście wu-ka-DEEE do stacji Milanówek Grudów [...]
- Dworcowy syntezator zapowiada pociąg podmiejski
Warszawa Zachodnia – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między Wolą a Ochotą. Zajmuje na mapie Warszawy powierzchnię odpowiadającą Radomowi. Jest symbolem nowoczesnej[potrzebne źródło], polskiej kolei.
Anatomia[edytuj • edytuj kod]
Na stacji znajduje się siedem osiem normalnych peronów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony od reszty estetycznymi kasami i zatrzymują się na nim tylko wukadki. Na pozostałych torach stają[1] prawdziwe pociągi. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi kasami. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z kebabami[2], pozachwycać się cygańską muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na autobus. Jedynym problem przy korzystaniu z dworca autobusowego może być bariera językowa, gdyż wszystkie napisy na dworcu są w języku ukraińskim. Największą atrakcją dworca jest jedyny lokal w nowej hali – Mak.
West Station[edytuj • edytuj kod]
Obok stacji stoją dwa świeże betonowe klocki nazwane dumnie biurowcem West Station – nazwa jest po angielsku żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych inwestorów. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można ewakuować się przez tajne przejście podziemne na dworzec[3]. Co ciekawe w West Station mieści się jeden z kilku stacjonarnych Warsów. Jest to jedyny sposób, żeby zjeść z talerza z logo Warsu i nie zbankrutować.
Peron dziewiąty[edytuj • edytuj kod]
Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola), ale w 2012 PKP z litości włączyło to cudo do dworca jako niesławny peron ósmy dziewiąty. Od tej pory miejsce to zachęca pasażerów do podróżowania koleją. Dojście na ten peron było banalne – wystarczyło wyjść z północnej hali dworcowej, skręcić w lewo, iść po zapadającym się chodniczku jakieś dwieście metrów, minąć szerokim łukiem lokalny folklor, polawirować między płotkami i przejść przez nieużywane tory. A teraz to z remontów dłuższą drogą idziesz, że masz 33,3% szans, że pociąg na który chcesz iść, odjedzie ci przed nosem. Chyba że masz szczęście i akurat meleks się pojawi.
Wizje przyszłości[edytuj • edytuj kod]
Podczas wspólnego jarania jointa oficjalnych obrad PKP i władze Wałszawy opracowały plany rozwoju dworca. W bliżej nieokreślonej przyszłości[4] wszystkie perony zostaną pokryte ultranowoczesnym zadaszeniem (tak, peron ósmy też!) i połączone nowym, szerszym przejściem podziemnym. Peron ósmy też. Serio. Nie zgrywamy się. Pod stacją ma zostać wykopane premetro – krakowski wynalazek polegający na zakopaniu tramwaju i nazwaniu tego cudactwa metrem.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ „Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo
- ↑ Satysfakcja gwarantowana!
- ↑ Z deszczu pod rynnę
- ↑ Podobno do 2021 roku, ale autostradki też miały być gotowe na EURO