War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Mr obornik; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 83.4.33.42.)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 40 wersji utworzonych przez 20 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Kolorowy dym wt.jpg|thumb|300px|Snoop Dogg też gra w War Thunder]]
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]]
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]]
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]]
'''War Thunder''' – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych, powstała w wyniku połączenia [[World of Tanks]], [[World of Warplanes]] i [[World of Warships]]. Podobnie jak w przypadku [[World of Tanks|konkurenta]], celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na <del>makro</del> mikropłatnościach<ref>Czytaj: Pay to win</ref>. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także '''Srebrnymi Lwami''' i '''punktami doświadczenia''', które możemy wydać na <del>kobiety, [[alkohol]] i [[narkotyki]]</del> rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później.
'''War Thunder''' – gra <s>Gejin</s> Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej.


== Nacje ==
== Nacje ==
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost kaemów na każdej możliwej powierzchni. Zdecydowanie preferują ilość broni nad jej jakością, co daje przewagę ich patrolowcom oraz samolotom szturmowym.
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
* '''Niemcy''' – nacja posiadająca najlepsze i najdziwniejsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 którego wieżyczki sieją śmierć wśród myśliwców mających bombowce za bezbronny cel. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na wodzie ich atutem są powolne ale zabójcze barki przeciwlotnicze.
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji.
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Magazyny amunicyjne ich czołgów przy trafieniu wchłaniają wrogi pocisk zamiast wybuchnąć. Z kolei ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi.
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wynikające z tego ograniczenia napędu powodują że ich czołgi dzielą się na zbyt wolne żeby zdążyć na czas i zbyt słabo opancerzone żeby przeżyć. Silniki lotnicze uniknęły tego problemu i dlatego brytyjskie bombowce przenoszą więcej ładunku niż same ważą. Na morzu mają dostęp do deklasujących malutkie kutry korwet i stawiaczy min.
* '''ZSRR''' – najmocniejsza nacja, posiadająca pancerze wykonane ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej.
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się powrotem do garażu. Operator zdolny uniknąć tego jednego strzału jest w stanie zakrzywiać czasoprzestrzeń przy ostrych skrętach i kręcić piruety naokoło wrogich maszyn.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]].
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Ich maszyny nie wyróżniają się niczym poza byciem gorszym od analogicznych maszyn na swoim poziomie. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]].
* '''Japonia''' – najsłabsza nacja, posiadająca przestarzałe samoloty i kanciaste [[czołg]]i.
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. Wyjątkiem są wczesne czołgi ciężkie zrobione ze starej, stwardniałej bagietki, co przy 16 członkach załogi nadaje im niepowtarzalną wytrzymałość. Autentycznie francuska część samolotów to najbardziej wygładzone i artystyczne kadłuby w całej grze, ale szybko zastępują je konstrukcje pożyczone od Aliantów.
* '''Włochy''' – pierwsza nacja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich [[Pizza|pizzy]] i [[spaghetti]].
* '''Chiny''' – drzewko kontynuuje starą chińską tradycję kopiowania ile wlezie, więc można zobaczyć tam prawie wszystko z wyjątkiem autentycznie chińskich konstrukcji. Najlepsze maszyny ukradzione od USA, ZSRR, UK oraz Japonii, załadowane najtańszą dostępną amunicją.
* Bagiety - ostatnio dodana nacja, jako jedyna nacja ma czołgi zrobione z ciasta, oraz dużo kradzionych amerykańskich samolotów.
* '''Szwecja''' – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą [[ryba|rybą]], w sumie tak jak załogi. Dzięki technologii podróży w czasie szwedzkie drugowojenne maszyny posiadają powojenną amunicję HVAP, co skutkuje tym że od czołgów skuteczniejsze w walce są zestawy przeciwlotnicze, przebijające seryjnie nawet najgrubsze pancerze. Design ich samolotów dąży do formy kwadratu.
* '''Izrael''' – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach.


== Maszyny ==
== Niektóre maszyny ==
[[Plik:Kolorowy dym wt.jpg|thumb|300px|Snoop Dogg też gra w War Thunder]]
W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno <del>zady i walety</del> wady, jak i zalety.
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje <del>zady i walety</del> wady i zalety.
=== Samoloty ===
=== Samoloty ===
* '''Myśliwiec''' – podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców i zestrzeliwanie wrogich maszyn i zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą [[Noob|elitarnym graczom]] do niszczenia pojazdów naziemnych, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
* '''Myśliwiec''' – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective), bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb <del>atomowych</del>, albo torpedy<ref>Które nie są do niczego potrzebne</ref>.
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.

* '''Samolot Szturmowy''' – powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe [[bomba|bomby]] i rakiety. Postrach każdego nooba.
=== Jednostki naziemne ===
=== Jednostki naziemne ===
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga</del> podświetlania przeciwników na mapie.
* '''Czołg Lekki''' – swoisty paradoks wśród [[czołg]]ów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii „lekkiej”. Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie <del>samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga</del> zwiadu.
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami.
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami.
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Ulubiony pojazd [[noob]]ów. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi, zwłaszcza po zniszczeniu.
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?''
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?''
* '''Działo Przeciwlotnicze''' – zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do <del>niszczenia samolotów</del> w{{cenzura3}}nia wszystkiego i wszystkich.


== BIAS ==
=== Śmigłowce ===
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
Współczynnik '''BIAS''' to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo [[OP]] jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku [[ZSRR|radzieckich]] maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc.

=== Współczynnik BIAS dla czołgów ===
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:

<math>\frac{Kb + Pc + St}{BR}\cdot SR</math>

Gdzie:

<math>Kb</math> – Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;

<math>Pc</math> – Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;

<math>St</math> – Stała [[Stalin]]a, wynosząca 53<ref>Wiek Lenina w chwili śmierci</ref>;

<math>BR</math> – Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;

<math>SR</math> – Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów '''T''', będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla '''SU i ISU''', będących o wiele za dobre – 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe – '''KW i IS''' wynosi 3.

Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi '''213'''.

<math>\frac{152 + (75+75) + 53}{5}\cdot 3 = 213</math>

=== Współczynnik BIAS dla samolotów ===
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:

<math>\frac{KBm + Am + (Am\cdot Bm) + St}{BR}\cdot SR</math>

Gdzie:

<math>KBm</math> – Suma kalibrów dział;

<math>Am</math> – Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;

<math>Bm</math> – Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;

<math>St</math> – Stała Stalina wynosząca 53;

<math>BR</math> – Klasyfikacja bitewna;

<math>SR</math> – Stała rodziny pojazdów. Dla '''MiG; Ła; I i ŁaGG''' wynosi 1; dla '''Jak''' – 2, a dla '''Ił; Pe; Su i Tu''' – 3.

Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. '''221,5'''.

<math>\frac{(7\cdot 23) + 25 + (25\cdot 12) + 53}{7.3}\cdot 3 = 221,5</math>


== Noob w War Thunder ==
== Noob w War Thunder ==
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]]
[[Noob]] z War Thunder niezbyt różni się od nooba z [[World of Tanks|WoTa]] i innych podobnych gier, a więc:
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
* Cieszy się ze zniszczenia optyki.
* Cieszy się ze zniszczenia optyki.
* Spamuje na chacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>.
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>.
* Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od ''gold nubuf!!!!1111''.
* Prosi graczy o czołgi.
* Prosi graczy o czołgi.
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
* Wydaje <del>całego golda</del> wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
* Wydaje <del>całego golda</del> wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
* …które zaraz samoistnie odblokuje.
* …które zaraz samoistnie odblokuje.
* Gra tylko KV-2…
* Gra tylko KW-2…
* …lub nie umie go odblokować.
* …lub nie umie go odblokować.
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, [[Gra:Strona 86|z oczywistym skutkiem]].
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z [[Śmierć|oczywistym skutkiem]].
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''.
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''.
Linia 95: Linia 51:
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]].
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]].
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
* Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót ''PL'', [[Pokemoniaste pismo]], lub błędy ortograficzne, na przykład: „Z@BUJCA_PL2007”.
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza...
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
* ...i nie tylko do tego.
* …i nie tylko do tego.
* Ma wyje{{cenzura3}}ne na cele misji.
* Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w [[Dupa|tyłku]].
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
* Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
* Najczęściej to on ginie pierwszy.
* Najczęściej to on ginie pierwszy.
* Nawet boty go niszczą.
* Nawet boty go niszczą.
Linia 110: Linia 62:
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.


=== Podgatunki noobów ===
=== Niektóre gatunki noobów ===
* '''Pływak''' – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób.
* '''Dowódca''' – często wprowadza radziecką taktykę ''ani kroku w tył'' i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
* '''Noob pływak''' – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli popluskać się w jeziorku.
* '''Podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…
* '''Noob spamer''' – spamuje na chacie, na przykład: ''osłaniajcie mnie'' aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy, wszyscy mają go w nosie.
* '''Noob dowódca''' – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
* '''Noob turysta''' – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania <del>Świętego Graala</del> nie wiadomo czego.
* '''Noob krzykacz''' – wyzywa wszystkich innych graczy od [[noob]]ów<ref>Noobcepcja…</ref>.


== Jak wygrywać? ==
== Jak wygrywać? ==
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!


# Zbadaj KV-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Załaduj amunicję odłamkową.
# Załaduj amunicję odłamkową.
# Wygrywaj.


Wolisz samoloty?
Wolisz samoloty?
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Ulepsz strzelców.
# Ulepsz strzelców.
Reszta zrobi się sama.
# Patrz jak fragi same się robią.

== Zobacz też ==
* [[World of Tanks]]
* [[World of Warplanes]]
* [[World of Warships]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}
{{gry komputerowe}}
{{gry komputerowe}}

[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Aktualna wersja na dzień 11:11, 9 lip 2024

Radziecki program kosmiczny

War Thunder – gra Gejin Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej.

Nacje[edytuj • edytuj kod]

  • Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost kaemów na każdej możliwej powierzchni. Zdecydowanie preferują ilość broni nad jej jakością, co daje przewagę ich patrolowcom oraz samolotom szturmowym.
  • Niemcy – nacja posiadająca najlepsze i najdziwniejsze samoloty, zwłaszcza Kaszalot 238 którego wieżyczki sieją śmierć wśród myśliwców mających bombowce za bezbronny cel. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na wodzie ich atutem są powolne ale zabójcze barki przeciwlotnicze.
  • ZSRR – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Magazyny amunicyjne ich czołgów przy trafieniu wchłaniają wrogi pocisk zamiast wybuchnąć. Z kolei ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi.
  • Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych. Wynikające z tego ograniczenia napędu powodują że ich czołgi dzielą się na zbyt wolne żeby zdążyć na czas i zbyt słabo opancerzone żeby przeżyć. Silniki lotnicze uniknęły tego problemu i dlatego brytyjskie bombowce przenoszą więcej ładunku niż same ważą. Na morzu mają dostęp do deklasujących malutkie kutry korwet i stawiaczy min.
  • Japonia – ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się powrotem do garażu. Operator zdolny uniknąć tego jednego strzału jest w stanie zakrzywiać czasoprzestrzeń przy ostrych skrętach i kręcić piruety naokoło wrogich maszyn.
  • Włochy – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Ich maszyny nie wyróżniają się niczym poza byciem gorszym od analogicznych maszyn na swoim poziomie. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do spaghetti.
  • Francja – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. Wyjątkiem są wczesne czołgi ciężkie zrobione ze starej, stwardniałej bagietki, co przy 16 członkach załogi nadaje im niepowtarzalną wytrzymałość. Autentycznie francuska część samolotów to najbardziej wygładzone i artystyczne kadłuby w całej grze, ale szybko zastępują je konstrukcje pożyczone od Aliantów.
  • Chiny – drzewko kontynuuje starą chińską tradycję kopiowania ile wlezie, więc można zobaczyć tam prawie wszystko z wyjątkiem autentycznie chińskich konstrukcji. Najlepsze maszyny ukradzione od USA, ZSRR, UK oraz Japonii, załadowane najtańszą dostępną amunicją.
  • Szwecja – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą rybą, w sumie tak jak załogi. Dzięki technologii podróży w czasie szwedzkie drugowojenne maszyny posiadają powojenną amunicję HVAP, co skutkuje tym że od czołgów skuteczniejsze w walce są zestawy przeciwlotnicze, przebijające seryjnie nawet najgrubsze pancerze. Design ich samolotów dąży do formy kwadratu.
  • Izrael – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach.

Niektóre maszyny[edytuj • edytuj kod]

Snoop Dogg też gra w War Thunder

Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje zady i walety wady i zalety.

Samoloty[edytuj • edytuj kod]

  • Myśliwiec – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
  • Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.

Jednostki naziemne[edytuj • edytuj kod]

  • Czołg Lekki – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do szarży z szablą na czołgi wroga podświetlania przeciwników na mapie.
  • Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
  • Czołg Ciężki – ciężki, powolny i pot z niego spływa. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi, zwłaszcza po zniszczeniu.
  • Niszczyciel CzołgówIwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?

Śmigłowce[edytuj • edytuj kod]

  • Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
  • Śmigłowiec Wielozadaniowy – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc.

Noob w War Thunder[edytuj • edytuj kod]

W grze możemy również poruszać się bokiem
  • Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
  • Cieszy się ze zniszczenia optyki.
  • Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
  • Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[1].
  • Prosi graczy o czołgi.
  • Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
  • Wydaje całego golda wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
  • …które zaraz samoistnie odblokuje.
  • Gra tylko KW-2…
  • …lub nie umie go odblokować.
  • Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
  • Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
  • Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
  • Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
  • …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
  • Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
  • Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
  • Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
  • Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
  • Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
  • …i nie tylko do tego.
  • Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
  • Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
  • Najczęściej to on ginie pierwszy.
  • Nawet boty go niszczą.
  • Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
  • Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
  • Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.

Niektóre gatunki noobów[edytuj • edytuj kod]

  • Pływak – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
  • Dowódca – często wprowadza radziecką taktykę ani kroku w tył i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
  • Podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…

Jak wygrywać?[edytuj • edytuj kod]

Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!

  1. Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Załaduj amunicję odłamkową.

Wolisz samoloty?

  1. Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Ulepsz strzelców.

Reszta zrobi się sama.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?