JDM: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 6: Linia 6:


== Fury JDM ==
== Fury JDM ==
Fura JDM może służyć do [[lans]]u bądź wyrywania [[lachon]]ów. Najczęściej spotykane fury JDM w Polsce to:
Fura JDM może służyć do [[lans]]u bądź wyrywania [[lachon]]ów. Najczęściej spotykane fury JDM w [[Polska|Polsce]] to:


* [[Honda Civic]];
* [[Honda Civic]];
* Honda Concerto;
* Honda CRX;
* Honda CRX;
* Honda Prelude;
* Honda Prelude;
* Mazda MX-3;
* Mazda MX-3;
* Mazda MX-5;
* Mazda MX-5;
* Mazda 323F;
* Mazda RX-7;
* Mitsubishi Galant;
* Mitsubishi Eclipse;
* Toyota Supra;
* Toyota Corolla;
* Toyota Corolla;
* Toyota Celica;
* Toyota Celica;
* Nissan Almera;
* Nissan Skyline;
* Nissan Micra;
* Nissan 200SX.
*Golf III (To w wypadku posiadania gigantycznego spojlera)
*I wszystko inne, w czym wciśnięcie gazu powoduje zwiększenie głośności, bez zwiększania prędkości.


== Akcesoria JDM ==
== Akcesoria JDM ==

Aktualna wersja na dzień 04:20, 28 lip 2018

Po wyklepaniu będzie z tego idealny JDM

JDM (Japanese Domestic Market, w wolnym tłumaczeniu japońska doza modeliny) – w czasach, kiedy dinozaury jeździły mercedesami, a młodzież słuchała Modern Talking, oznaczało to auta sprzedawane na rynku japońskim. Obecnie znaczenie tego pojęcia uległo rozszerzeniu i zazwyczaj jest teraz używane jako nazwa pewnego typu przeróbek aut japońskich, bądź dowolnych innych. Jako, że przeciętny bywalec forów o JDM wie o autach tylko to, czego dowiedział się z Faktu.

JDM w praktyce[edytuj • edytuj kod]

W Polsce JDM kojarzony jest ze spojlerami używanymi przez sadowników do zbierania gruszek w sezonie, kryształowymi lampami o właściwościach oślepiających kierowców z tyłu, pomalowanych pomarańczową farba olejną kierunkowskazach i gąbką na podszybiu spełniającą rolę filtra przeciwpyłkowego. Dopuszczalne są też zastępowanie części karoserii ich plastikowymi bądź kartonowymi odpowiednikami w celu obniżenia masy, wycięty w masce wlot powietrza, który ma za zadanie chłodzić silnik i kable wysokiego napięcia świeżą deszczówką oraz poprzyklejane wszędzie, gdzie tylko się da naklejki z marką auta i producentami części rzekomo w nim użytych. Oczywiście nie może też zabraknąć nieosłoniętego filtra stożkowego w dolocie, koniecznie skierowanego na miejsce, gdzie temperatura pod maską jest najwyższa. Mile widziany jest także chip tuning +47 KM za pięć złotych z Allegro.

Fury JDM[edytuj • edytuj kod]

Fura JDM może służyć do lansu bądź wyrywania lachonów. Najczęściej spotykane fury JDM w Polsce to:

  • Honda Civic;
  • Honda Concerto;
  • Honda CRX;
  • Honda Prelude;
  • Mazda MX-3;
  • Mazda MX-5;
  • Mazda RX-7;
  • Mitsubishi Eclipse;
  • Toyota Supra;
  • Toyota Corolla;
  • Toyota Celica;
  • Nissan Skyline;
  • Nissan 200SX.

Akcesoria JDM[edytuj • edytuj kod]

Ponieważ JDM stał się dla wielu tunerów wyznacznikiem gustu doskonałego, to odrzucają oni wszelkie pozory własnego stylu, kupując na Allegro lub w lumpeksie wszystko, co ma pożądany znaczek. Stąd przeciętnego fana JDM poznamy po:

  • breloczku JDM;
  • portfelu Honda/Nismo/Mazda/Toyota/Mitsubishi;
  • czapeczce z daszkiem do kompletu;
  • koszulce JDM;
  • butach Ferrari z odklejonym znaczkiem zastąpionym wykonanym markerem napisem JDM;
  • bieliźnie JDM;
  • plecaku JDM, ewentualnie HWDP;
  • dziewczynie JDM, czyli durnej małolacie.

Warte odnotowania są także naklejki umieszczane w dowolnym miejscu na karoserii, na szybach. Mają one podobno wyrażać poglądy kierowcy, jego spojrzenie na świat. Prym wiodą takie „wlepki” jak:

  • Grubym babom wstęp wzbroniony;
  • TDI Engines are for senior citizens;
  • Wakaba (odpowiednik listka klonu);
  • I <3 my Honda;
  • I <3 JDM;
  • Advan (oczywiście podróbki z Allegro);
  • Eat Sleep Honda (tudzież JDM).