Duck Hunt: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Duck Hunt''' – jedna z wielu gier wydanych na NES-a, a także na Famicoma i jego klony. Wymaga ona podłączenia nie tylko dżojpada<ref>Do wyboru trybu i ewentualnej pauzy</ref>, ale i też pukawki, a co za tym idzie – także telewizora kineskopowego, bo na LCD nie będzie działać. |
'''Duck Hunt''' – jedna z wielu gier wydanych na [[Nintendo Entertainment System|NES-a]], a także na Famicoma i jego [[Pegasus|klony]]. Jedna z ulubionych gier [[urzędas]]ów z [[Urząd celny|urzędów celnych]]. Wymaga ona podłączenia nie tylko dżojpada<ref>Do wyboru trybu i ewentualnej pauzy</ref>, ale i też pukawki, a co za tym idzie – także telewizora kineskopowego, bo na telewizorach LCD, LED i plazmowych nie będzie działać. |
||
== Rozgrywka == |
== Rozgrywka == |
||
Zanim rozpoczniemy pierwszą rundę w trybach A i B, widzimy jak pies wałęsa się na bliżej nieokreślonym polu z drzewem i krzakiem. Następnie skacze za trawę. Wylatuje kaczka (w trybie B – dwie). Musimy ją zestrzelić, a jak pies podniesie |
Zanim rozpoczniemy pierwszą rundę w trybach A i B, widzimy jak pies wałęsa się na bliżej nieokreślonym polu z drzewem i krzakiem. Następnie skacze za trawę. Wylatuje kaczka (w trybie B – dwie). Musimy ją zestrzelić, a jak pies podniesie wirtualne zwłoki, i tak jej nie zje, bo nie przytacha jej do oddalonego o 200 kilometrów kota. Musimy w pierwszych kilku rundach zestrzelić pięć kaczek, potem liczba wymaganych kaczek będzie stopniowo rosnąć do dziesięciu. |
||
Za spudłowanie w trybie A pies się śmieje. Za podwójne spudłowanie w trybie B – też, ale nie podwójnie. |
Za spudłowanie w trybie A pies się śmieje. Za podwójne spudłowanie w trybie B – też, ale nie podwójnie. |
||
Tryb C to strzelanie do jajek z lokalnej kurzej fermy<ref>Kolesie z Nintendon't sobie zaprzeczyli umiejscawiając kurzą fermę w grze o kaczkach</ref>. Graficy przenoszą nas na inne pole wśród gór, nie ma już psa. Musimy – tak jak w obu poprzednich trybach – zestrzelić najpierw minimum pięć jaj, a |
Tryb C to strzelanie do jajek z lokalnej kurzej fermy<ref>Kolesie z Nintendon't sobie zaprzeczyli umiejscawiając kurzą fermę w grze o kaczkach</ref>. Graficy przenoszą nas na inne pole wśród gór, nie ma już psa<ref>Uciekł za granicę (bez kontroli paszportowej ani wizowej!) ze schroniska</ref>. Musimy – tak jak w obu poprzednich trybach – zestrzelić najpierw minimum pięć jaj, a w miarę postępu nie możemy się pomylić o włos. Nie wolno dać kaczkom ani jajom zwiać. Kaczka ucieknie za granicę<ref>Naboje są zatrzymywane na granicy do kontroli paszportowej (ewentualnie wizowej)</ref>, a jaja przetrwają upadek z prędkością 180 km/h<ref>Tutaj naboje też muszą być zatrzymane na granicy, ale do kontroli wizowej</ref>. Magazynek jest naprawdę skąpy, chociaż i tak jest nieco większy niż w każdej strzelbie – pomieści tylko trzy naboje. |
||
== Wersja VS == |
== Wersja VS == |
||
Oczywiście ta gra powstała też na automaty. Już nie wybieramy trybu gry na ekranie głównym, ale celujemy w ekran i zaczynamy grę. |
Oczywiście ta gra powstała też na automaty. Już nie wybieramy trybu gry na ekranie głównym, ale celujemy w ekran i zaczynamy grę. |
||
Rozgrywka jest zdecydowanie inna – najpierw przenosimy się na to samo pole i strzelamy do dwóch kaczek na ekranie. Dostajemy tyle samo naboi, co w wersjach na konsolę, ale gdy wyczerpiemy magazynek, wyskoczy powiadomienie na górze telewizora, którego nie było na NES-ie. Po krótkiej strzelaninie do kaczek, przenosimy się na pole z umiejscowioną niedaleko tą samą kurzą fermą i rozbijamy jajka. Potem jest runda bonusowa, w której musimy zestrzelić jak najwięcej kaczek, ale nie psów-zbiegów z |
Rozgrywka jest zdecydowanie inna – najpierw przenosimy się na to samo pole i strzelamy do dwóch kaczek na ekranie. Dostajemy tyle samo naboi, co w wersjach na konsolę, ale gdy wyczerpiemy magazynek, wyskoczy powiadomienie na górze telewizora, którego nie było na NES-ie. Po krótkiej strzelaninie do kaczek, przenosimy się na pole z umiejscowioną niedaleko tą samą kurzą fermą i rozbijamy jajka. Potem jest runda bonusowa, w której musimy zestrzelić jak najwięcej kaczek, ale nie psów-zbiegów z jednego ze schronisk dla zwierząt umiejscowionym gdzieś w Europie. Za strzał w chociaż jednego zbiega nie dostajemy bonusa. Dalsze rundy się powtarzają. |
||
== Zobacz też == |
|||
{{przypisy}} |
|||
* [[Contra]] |
|||
* [[Super Mario Bros.]] |
|||
* [[Tank (gra)]] |
|||
{{ |
{{przypisy}} |
||
{{Gry NES}} |
|||
[[Kategoria:Gry na konsolę Nintendo Entertainment System]] |
[[Kategoria:Gry na konsolę Nintendo Entertainment System]] |
Aktualna wersja na dzień 10:50, 5 wrz 2021
Duck Hunt – jedna z wielu gier wydanych na NES-a, a także na Famicoma i jego klony. Jedna z ulubionych gier urzędasów z urzędów celnych. Wymaga ona podłączenia nie tylko dżojpada[1], ale i też pukawki, a co za tym idzie – także telewizora kineskopowego, bo na telewizorach LCD, LED i plazmowych nie będzie działać.
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
Zanim rozpoczniemy pierwszą rundę w trybach A i B, widzimy jak pies wałęsa się na bliżej nieokreślonym polu z drzewem i krzakiem. Następnie skacze za trawę. Wylatuje kaczka (w trybie B – dwie). Musimy ją zestrzelić, a jak pies podniesie wirtualne zwłoki, i tak jej nie zje, bo nie przytacha jej do oddalonego o 200 kilometrów kota. Musimy w pierwszych kilku rundach zestrzelić pięć kaczek, potem liczba wymaganych kaczek będzie stopniowo rosnąć do dziesięciu.
Za spudłowanie w trybie A pies się śmieje. Za podwójne spudłowanie w trybie B – też, ale nie podwójnie.
Tryb C to strzelanie do jajek z lokalnej kurzej fermy[2]. Graficy przenoszą nas na inne pole wśród gór, nie ma już psa[3]. Musimy – tak jak w obu poprzednich trybach – zestrzelić najpierw minimum pięć jaj, a w miarę postępu nie możemy się pomylić o włos. Nie wolno dać kaczkom ani jajom zwiać. Kaczka ucieknie za granicę[4], a jaja przetrwają upadek z prędkością 180 km/h[5]. Magazynek jest naprawdę skąpy, chociaż i tak jest nieco większy niż w każdej strzelbie – pomieści tylko trzy naboje.
Wersja VS[edytuj • edytuj kod]
Oczywiście ta gra powstała też na automaty. Już nie wybieramy trybu gry na ekranie głównym, ale celujemy w ekran i zaczynamy grę.
Rozgrywka jest zdecydowanie inna – najpierw przenosimy się na to samo pole i strzelamy do dwóch kaczek na ekranie. Dostajemy tyle samo naboi, co w wersjach na konsolę, ale gdy wyczerpiemy magazynek, wyskoczy powiadomienie na górze telewizora, którego nie było na NES-ie. Po krótkiej strzelaninie do kaczek, przenosimy się na pole z umiejscowioną niedaleko tą samą kurzą fermą i rozbijamy jajka. Potem jest runda bonusowa, w której musimy zestrzelić jak najwięcej kaczek, ale nie psów-zbiegów z jednego ze schronisk dla zwierząt umiejscowionym gdzieś w Europie. Za strzał w chociaż jednego zbiega nie dostajemy bonusa. Dalsze rundy się powtarzają.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Do wyboru trybu i ewentualnej pauzy
- ↑ Kolesie z Nintendon't sobie zaprzeczyli umiejscawiając kurzą fermę w grze o kaczkach
- ↑ Uciekł za granicę (bez kontroli paszportowej ani wizowej!) ze schroniska
- ↑ Naboje są zatrzymywane na granicy do kontroli paszportowej (ewentualnie wizowej)
- ↑ Tutaj naboje też muszą być zatrzymane na granicy, ale do kontroli wizowej