Need for Speed: Most Wanted: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Need for Speed: Most Wanted''' – dziewiąta część słynnej i niekończącej się gry z serii [[Need for Speed]], wydana w [[2005]] roku. |
|||
{{sur|''gry komputerowej z [[2005]] roku''|[[Need for Speed: Most Wanted (2012)]]}} |
|||
[[Plik:Aresztowanie xD.jpg|thumb|Jak to? Przecież nic nie zrobiłem!]] |
|||
{{cytat|Jak sie jeśdzsi '''[[samochód|ałtem]]'''???|Standardowe pytanie [[noob]]a}} |
|||
{{cytat|SuUiIiTaśSsSs/\//-\ '''gJiE3rA'''!!!1111|Pokemon o grze}} |
|||
{{cytat|JAK TO K{{cenzura3}}A MNIE '''WYPRZEDZIŁ'''?|Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto lub Volkswagena Golfa mk5, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murciélago}} |
|||
{{cytat|JA PIER**LE ZNOWU WJ{{cenzura3}}ŁEM Z TYM '''ZŁOMEM'''.|Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piąty przechodzi ten sam wyścig}} |
|||
'''Need for Speed: Most Wanted''' – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii [[Need for Speed]], z [[2005]] roku. |
|||
== Fabuła == |
|||
{{spojler}} |
|||
Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rockport, nowo tuningowanym [[BMW]] M3 GTR [e46]. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję, a właściwie to swaggerskiego gliniarza o ksywie „Cross”, który przez całą grę będzie próbował Cię uCROSSować. Jeździ {{cenzura}} niby stuningowaną Corvettą, która później okazuje się słaba, gdyż jest możliwość pojeżdżenia nią sobie w Need For Speed: THE RUN. Pewien pseudo-kozak który pod koniec utknął we Friendzonie z Twoją przyjaciółką, Mią – która okazała się zbuntowaną policjantką, Razor {{cenzura1}} Ci coś w Batmobilu i przegrałeś, przez co on wygrał Twoją BeEmke i dziewczynę, której i tak nie odzyskasz, bo Twoja postać o prawdopodobnym imieniu XxX_Dr1v3r_XxX jest lamusem w okularkach. |
|||
Później od nowa zaczynasz dzięki swojej kochanej przyjaciółce, roz{{cenzura1}}jąc każdego na swojej drodze. |
|||
Pod koniec gry Mia okazuje się parszywą gliną, a Ty okazujesz się ich pomocnikiem w rozwalaniu czarnej listy. Odzyskujesz także swoją BeEmke. Cross chciałby Ci darować jakbyś się oddał w ręce policji; lecz nikt nie ufa glinom, więc za{{cenzura1}} aż Mia daje Ci jedyny plan ucieczki, który polega na przeskoczeniu starego mostu<ref>Który po Twoim powrocie zostaje od tak zamknięty</ref>. |
|||
Później w Karierze nie ma co robić, więc robisz ''challenge'' albo idziesz grać w coś innego. |
|||
== Kariera == |
== Kariera == |
||
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz wygrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie niejaki Razor dostał się na pierwsze miejsce na czarnej listy ulicznych [[Badass|złodupców]] używając właśnie twojego wozu, który ukradł. Chcąc odzyskać BMW trzeba pokonać <del>dwunastu apostołów</del> czternastu kierowców. Ostatnim jest Razor – cwaniaczek, który zakosił ci [[samochód|auto]] i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego szrota, gdy uda ci się pokonać go w pięciu wyścigach. Łatwe nie będą – inteligencja przeciwnika co prawda przegrywa z pierwszym warzywem, niestety jednak w tym przypadku wygrywa prędkość, a jego [[BMW]] to nie jest zwykły [[dresowóz]]. |
|||
[[Plik:Przegrana w NFS.jpg|thumb|OMG! przecież jechałem pierwszy!]] |
|||
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Nowy świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz ogrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie Razor jest #1 na Czarnej Liście ulicznych [[Badass|złodupców]]. Dotarł tam, używając twojego wozu, który ukradł. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców: |
|||
# '''Sonny''' – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem, kupionym bezpośrednio od Niemca. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem. |
|||
# '''Taz''' – wozi się [[Lexus]]em IS300 i wyzywa [[lamer]]ów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz. |
|||
# '''Vic''' – tu już jest ciężej. Ściga się [[Toyota|Toyotą]] Suprą. Chcę cię rozpiździć przy pierwszej okazji. |
|||
# '''Izzy''' – pierwsza laska, z którą przyjdzie ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny. |
|||
# '''Big Lou''' – kolejny skośnooki [[przyjaciel]]. Wlecze się po mieście Mit(a)subishi Eclipse z wymalowanym [[tygrys|kotkiem]] i z obstawą. |
|||
# '''Baron''' – bogaty typek, szpanuje [[Porsche|Gorsche]] Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je ciężkie metale. |
|||
# '''Earl''' – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mit(a)subishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do [[silnik]]a. |
|||
# '''Jewels''' – podniecają ją auta typu Muscle (''np. Ford Mustang, Corvette C6''). Sama – po wiejsku – urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów. |
|||
# '''Kaze ''' – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach. |
|||
# '''Ming''' – [[złodziej]]. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary. |
|||
# '''Webster''' – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze. |
|||
# '''JV''' – ćpun. W dzień ściga się Dodge'm Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu. |
|||
# '''Ronnie''' – chłopak Razora, dostał Astona Martina i części tuningowe do samochodu od rodziców na gwiazdkę. |
|||
# '''Bull''' – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa SLR McLarena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora. |
|||
# '''Razor ''' ''(Nareszcie koniec, co?)'' – cwaniaczek, ukradł ci [[samochód|auto]] i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach: |
|||
::* Próba Prędkości; |
|||
::* Drag (wyścig równoległy); |
|||
::* Sprint; |
|||
::* Tor; |
|||
::* Sprint. |
|||
Po przegranym wyścigu Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić najtrudniejszy pościg w grze, a nawet całej serii. |
|||
Wyścigi łatwe nie będą, gdyż to [[BMW]] to nie takie zwykłe dresiarske auto. Chociaż inteligencja przeciwnika przegrywa z pierwszym warzywem, to jednak wygrywa prędkość. |
|||
Po wygraniu odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejszy w całej [[gra komputerowa|grze]]). |
|||
== Policja == |
|||
[[Policja]] w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one: |
|||
* '''Pierwszy poziom''' – Czyli zwykły oznakowany radiowóz, lub po prostu patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi przy najbliższym [[zakręt|zakręcie]]. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w [[asfalt]]. 5 radiowozów |
|||
::'''Notowania''': |
|||
:::* Zniszczenie Radiowozu: 250 not. |
|||
:::* 10 sekund pościgu: 100 not. |
|||
* '''Drugi poziom''' – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Stawia blokady na drodze, choć rzadko, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta, aby zamienił się w [[złom]]. 10 radiowozów |
|||
::'''Notowania''': |
|||
:::* Zniszczenie radiowozu: 200 not. |
|||
:::* 10 sekund pościgu: 500 not. |
|||
* '''Trzeci poziom''' – Oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Co krok stawiają blokady. O wiele cięższe niż drugi poziom i szybsze, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia się lekki oddział Rhino próbujący cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową. 15 [[radiowóz|radiowozów]] |
|||
::'''Notowania''': |
|||
:::* Zniszczenie radiowozu – 5000 not. |
|||
:::* 10 sekund pościgu – 1000 not. |
|||
* '''Czwarty poziom''' – Czarne, nieoznakowane Pontiaki GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się nam kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „[[Trójkąt|trójkącie]]”, cokolwiek by to znaczyło. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino. 20 radiowozów |
|||
::'''Notowania''': |
|||
:::* Zniszczenie radiowozu: 10 000 not. |
|||
:::* 10 sekund pościgu: 5 000 not. |
|||
* '''Piąty poziom''' – Białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na [[twarz]]y 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. [[Śmigłowiec|Helikoptery]], jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem<ref>Zwłaszcza, że helikopter emituje tylko dym z materiałów pirotechnicznych, a ustawienia monitora lub telewizora na niewiele się zdadzą</ref>. 25 radiowozów |
|||
:::'''Notowania''': CROSS |
|||
::::* Za pierwszym razem – 300 000 Notowań |
|||
::::– Za drugim – 200 000 notowań |
|||
::::– Za trzecim – 100 000 notowań |
|||
::::– Każdy następny raz – 50 000 notowań. |
|||
::::– Zniszczenie radiowozu – 25 000 not. |
|||
::::– 10 sekund pościgu – 25 000 not. |
|||
:#'''Lekki Oddział Rhino''' – Lekkie SUV'y zwane też ''K9''. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, otaczając się przy ścianie i aresztując cię; lub tworzą blokady. Próbują cię również jak najszybciej rozwalić. |
|||
:::'''Notowania''': |
|||
::::* Zniszczenie radiowozu – 10 000 not |
|||
:#'''Ciężki Oddział Rhino''' – To co wyżej, tylko są to ciężkie SUV'y. |
|||
:::'''Notowania''': |
|||
::::* Zniszczenie radiowozu – 15 000 not |
|||
* '''Szósty poziom''' – Pojawia się dwa razy – kiedy pokonamy Razora i musimy [[spierdalaj|uciekać]] odzyskanym BMW, a także w wyzwaniu #68 serii prób po dziesięciu minutach. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino. 30 radiowozów |
|||
::'''Notowania''': |
|||
:::* Zniszczenie radiowozu – 30 000 not. |
|||
:::* 10 sekund pościgu – 30 000 not. |
|||
::::* po zainstalowaniu specjalnego programu będzie dochodzić do 10. Przy 10. będzie cię ścigała armia Crossów |
|||
* '''Siódmy poziom''' – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w Czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężki oddział Rhino z turbo boostem, ucieczka nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć i/lub wypchnąć tak, żebyś nie uciekł, albo, jak to Rhino, rozpi{{Cenzura1}}lić. Samochód, który dostajesz na tę próbę to totalny złom – Chevrolet Camaro SS z rocznika 1967, cofniętym licznikiem i popsutym układem kierowniczym. 15 radiowozów |
|||
::'''Notowania''': |
|||
::::* Zniszczenie radiowozu – 15 000 not |
|||
::::* 10 sekund pościgu – 30 000 not |
|||
== Pościg == |
== Pościg == |
||
Pościgi w NFS Most Wanted są [[krew|krwawe]] i brutalne |
Pościgi w NFS Most Wanted są albo [[krew|krwawe]] i brutalne, albo niesamowicie nudne, bo czasem trzeba pchać samochód, aby policyjny radiowóz mógł Cię dogonić. Podczas pościgu zaliczamy „kamienie milowe” polegające w dużym skrócie na obijaniu wszystkiego co się rusza (i rozwalaniu tego, co się nie rusza) i łamaniu wszystkich praw [[kodeks drogowy|kodeksu drogowego]] nie dając się przy tym złapać. |
||
Podczas pościgu „zaliczamy” kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to: |
|||
* Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po). |
|||
* Przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę [[radiowóz|radiowozów]]). |
|||
* Próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad). |
|||
* Próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek). |
|||
* Notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań). |
|||
* Próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń). |
|||
* Próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń). |
|||
== Rodzaje wykroczeń == |
|||
Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń: |
|||
# '''Ściganie się''' (lub przekroczenie prędkości) – Rozwinięcie prędkości 180 km/h. |
|||
# '''Taranowanie Radiowozu''' – Uszkodzenie radiowozu. |
|||
# '''Opór przy aresztowaniu''' – Zgubiony pościg. |
|||
# '''Przekroczenie prędkości''' – Rozwinięcie prędkości 250 km/h. |
|||
# '''Uszkodzenie mienia''' – Rozwalenie np. [[Znak drogowy|znaku drogowego]], słupa. |
|||
# '''Ucieczka z miejsca wypadku''' – Obicie taksówki, którą blacharze wyklepią i będzie można sprzedać jako nówkę w cenie rynkowej. |
|||
# '''Jazda poboczem''' – jazda nie po [[droga|ulicy]]. |
|||
# '''Nieostrożna jazda''' – rozwinięcie prędkości 330 km/h. <small><ref>Dopiero k{{Cenzura}}a wtedy???</ref></small> |
|||
== Niedorzeczności w grze == |
== Niedorzeczności w grze == |
||
[[Plik:NFS MW nr.3.jpg|thumb|Aaach! gińcie spasione pączkojady!]] |
[[Plik:NFS MW nr.3.jpg|thumb|Aaach! gińcie spasione pączkojady!]] |
||
* Wytuningowany [[Volkswagen]] lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911. |
|||
* Nieostrożna jazda jest klasyfikowana przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 330 km/h. |
|||
# Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód<ref>O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie</ref>. |
|||
* Przekroczenie prędkości jest klasyfikowane przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 180 km/h (nawet wewnątrz miejskich terenów gęsto i niegęsto zabudowanych!). |
|||
# Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic. |
|||
* Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód<ref>O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie, a koła się zablokują</ref>. |
|||
# Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci [[samochód|auto]] na dach. |
|||
* Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic. |
|||
# Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda. |
|||
* Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci [[samochód|wyrób samochodopodobny]] na dach. |
|||
# Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba #68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – #5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6<ref>I ewentualnie SUV-y</ref>. |
|||
* Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu baseballowego w Rosewood nawet helikopter się podda. |
|||
# Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer. |
|||
* Przy odpowiednim poziomie zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6<ref>I ewentualnie SUV-y</ref>. |
|||
# Niezniszczalny samochód gracza. |
|||
* Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer. |
|||
# Nitro uzupełnia się samoczynnie. |
|||
* Niezniszczalny samochód gracza. |
|||
# Możliwa betoniarka/TIR ze ściętymi drzewami/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem. |
|||
* Nitro uzupełnia się samoczynnie. |
|||
# Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz. |
|||
* Możliwa betoniarka, TIR ze ściętymi drzewami, śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem. |
|||
# Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku. |
|||
* Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz. |
|||
# Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego. |
|||
* Policja potrafi rozwalić całe miasto, byleby tylko Cię dogonić i popełnia znacznie więcej „wykroczeń” podczas jednego pościgu niż Ty w trakcie wszystkich razem wziętych. |
|||
# Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają. |
|||
* Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 km/h na liczniku. |
|||
# W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień. |
|||
* Jeżeli jedziesz na drodze dwupasmowej i blokujesz ruch uliczny, a na drugim paśmie jedzie policja, w ogóle Cię nie zauważy. |
|||
# Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach. |
|||
* Jeżeli jedziesz naprzeciwko policji niezgodnie z kodeksem ruchu drogowego, to (także) Cię nie zauważy. |
|||
# Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym. |
|||
* Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego. |
|||
# W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton. |
|||
* Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają. |
|||
* W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień. |
|||
== Co najbardziej denerwuje graczy? == |
|||
* Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach. |
|||
[[Plik:Kolizja w nfs.jpg|thumb|K{{cenzura3}}A ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!]] |
|||
* Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym. |
|||
# Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa. |
|||
* W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton. |
|||
# [[błąd|Błędy]] wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań. |
|||
* Downtown Rockport to „śródmieście” umieszczone na południowym zachodnie planszy do jazdy. |
|||
# Wjechanie w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg. |
|||
# Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze. |
|||
# Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna [[sekunda|sekundy]] i zauważa Cię policja. |
|||
# Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz. |
|||
== Rodzaje wyścigów == |
|||
# Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem). |
|||
# Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo. |
|||
# Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała<ref>Jak Polska cała</ref>. Długość to zawsze 3 okrążenia. |
|||
# Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć. |
|||
# Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą [[prędkość światła|prędkość]] przejeżdżając przez serię fotoradarów. |
|||
# Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem. |
|||
== Prawa Murphy'ego w grze== |
|||
[[Plik:Kolizja w nfs.jpg|thumb|ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!]] |
|||
* Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik (głównie mafii ubezpieczeniowej, rzadziej taryfa), powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa. |
|||
* [[błąd|Błędy]] wyłączające grę pojawią się akurat podczas bardzo trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut, zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań. |
|||
* Wjedziesz w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg. |
|||
* Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze lub wyłączasz nieużywane światło miejskie rozwalając wszystkie latarnie. |
|||
* Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna [[sekunda|sekundy]] i zauważa Cię policja. |
|||
* Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, w ogóle nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz. |
|||
== Multiplayer == |
== Multiplayer == |
||
Od [[2009]] roku nikt nie gra w to przez [[Internet|neta]]<ref>…chyba, że ma GameRanger</ref>. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok. |
Od [[2009]] roku nikt nie gra w to przez [[Internet|neta]]<ref>…chyba, że ma GameRanger</ref>. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Need for Speed (seria)]] |
|||
* [[Need for Speed: Carbon]] |
|||
* [[Need for Speed: Payback]] |
|||
* [[Need for Speed: Underground 2]] |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Gry komputerowe}} |
{{Gry komputerowe}} |
||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 12:50, 13 lut 2022
Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed, wydana w 2005 roku.
Kariera[edytuj • edytuj kod]
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz wygrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie niejaki Razor dostał się na pierwsze miejsce na czarnej listy ulicznych złodupców używając właśnie twojego wozu, który ukradł. Chcąc odzyskać BMW trzeba pokonać dwunastu apostołów czternastu kierowców. Ostatnim jest Razor – cwaniaczek, który zakosił ci auto i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego szrota, gdy uda ci się pokonać go w pięciu wyścigach. Łatwe nie będą – inteligencja przeciwnika co prawda przegrywa z pierwszym warzywem, niestety jednak w tym przypadku wygrywa prędkość, a jego BMW to nie jest zwykły dresowóz.
Po przegranym wyścigu Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić najtrudniejszy pościg w grze, a nawet całej serii.
Pościg[edytuj • edytuj kod]
Pościgi w NFS Most Wanted są albo krwawe i brutalne, albo niesamowicie nudne, bo czasem trzeba pchać samochód, aby policyjny radiowóz mógł Cię dogonić. Podczas pościgu zaliczamy „kamienie milowe” polegające w dużym skrócie na obijaniu wszystkiego co się rusza (i rozwalaniu tego, co się nie rusza) i łamaniu wszystkich praw kodeksu drogowego nie dając się przy tym złapać.
Niedorzeczności w grze[edytuj • edytuj kod]
- Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
- Nieostrożna jazda jest klasyfikowana przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 330 km/h.
- Przekroczenie prędkości jest klasyfikowane przez policję dopiero przy osiągnięciu prędkości 180 km/h (nawet wewnątrz miejskich terenów gęsto i niegęsto zabudowanych!).
- Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód[1].
- Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
- Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci wyrób samochodopodobny na dach.
- Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu baseballowego w Rosewood nawet helikopter się podda.
- Przy odpowiednim poziomie zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6[2].
- Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
- Niezniszczalny samochód gracza.
- Nitro uzupełnia się samoczynnie.
- Możliwa betoniarka, TIR ze ściętymi drzewami, śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
- Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
- Policja potrafi rozwalić całe miasto, byleby tylko Cię dogonić i popełnia znacznie więcej „wykroczeń” podczas jednego pościgu niż Ty w trakcie wszystkich razem wziętych.
- Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 km/h na liczniku.
- Jeżeli jedziesz na drodze dwupasmowej i blokujesz ruch uliczny, a na drugim paśmie jedzie policja, w ogóle Cię nie zauważy.
- Jeżeli jedziesz naprzeciwko policji niezgodnie z kodeksem ruchu drogowego, to (także) Cię nie zauważy.
- Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
- Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
- W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
- Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
- Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
- W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.
- Downtown Rockport to „śródmieście” umieszczone na południowym zachodnie planszy do jazdy.
Prawa Murphy'ego w grze[edytuj • edytuj kod]
- Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik (głównie mafii ubezpieczeniowej, rzadziej taryfa), powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
- Błędy wyłączające grę pojawią się akurat podczas bardzo trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut, zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
- Wjedziesz w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
- Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze lub wyłączasz nieużywane światło miejskie rozwalając wszystkie latarnie.
- Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Cię policja.
- Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, w ogóle nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
Multiplayer[edytuj • edytuj kod]
Od 2009 roku nikt nie gra w to przez neta[3]. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.