Solbus Solcity 11M: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Janciak123; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Solbus Solcity 11M''' – [[autobus]] niskowejściowy produkowany przez znaną z jakości swoich wyrobów autobusopodobnych, nieprzypadkowo upadłą firmę Solbus z S(t)olca Kujawskiego.
== '''Solbus Solcity SN11M''' ==
[[Autobus]] niskowejściowy produkowany przez znaną z jakości swoich wyrobów, upadłą firmę Solbus z S(t)olca Kujawskiego.


== '''Wygląd''' ==
== Wygląd ==
Autobus wygląda jak gigantyczny prostopadłościan zrobiony z kartonów pod*******ych z [[IKEA]], do którego ktoś umocował okna i drzwi. [[Silnik]] umieszczony z tyłu i oś portalowa (c**j wie co to) sprawiają że autobus posiada częściowo niską podłogę,co czyni go łatwo dostępnym dla [[Rodzaje babć autobusowych|Babć autobusowych]].
Autobus wygląda jak gigantyczny prostopadłościan zrobiony z kartonów pod{{cenzura3}}ych z [[IKEA]], do którego ktoś umocował okna i drzwi. [[Silnik]] umieszczony z tyłu i oś portalowa (c{{cenzura3}}j wie co to) sprawiają że autobus posiada częściowo niską podłogę,co czyni go łatwo dostępnym dla [[Rodzaje babć autobusowych|babć autobusowych]].

[[Plik:Solbus Solcity 11 in Kielce.jpg|mały|Szmelcbus w całej okazałości]]
== '''Dane techniczne''' ==
== Dane techniczne ==
[[Plik:Solbus Solcity 11 in Kielce.jpg|thumb|250px|Szmelcbus w całej okazałości]]
* Drzwi – w układzie 1-2-1 lub czasem 1-2-0 co ułatwia wsiadanie nawet w najbardziej zatłoczonych miastach.
* Drzwi – w układzie 1-2-1 lub czasem 1-2-0 co ułatwia wsiadanie nawet w najbardziej zatłoczonych miastach<ref>Przednie drzwi pojedyncze otwierają się do szyby, co jest przydatne przy przytrzaskiwaniu gapowiczów, by nie mogli uciec.</ref>.
* Liczba miejsc około 90.
* Liczba miejsc około 90.
* Klimatyzacja – za dopłatą, zazwyczaj nie ma.
* Klimatyzacja – za dopłatą, zazwyczaj nie ma.
* [[Silnik]] – Cummins lub Iveco jak kto woli.
* [[Silnik]] – Cummins lub Iveco jak kto woli.
* Skrzynia – Lewar za dopłatą automat.
* Skrzynia – lewar, za dopłatą automat.

== '''Zalety''' ==
== Zalety ==
* Standardowa zgrzytająca manulana skrzynia biegów idealna na miejskie trasy z dużą ilością przystanków.
* Standardowa zgrzytająca manulana skrzynia biegów idealna na miejskie trasy z dużą ilością przystanków.
* Wysokiej jakości plastki trzeszczące na wybojach.
* Wysokiej jakości plastki trzeszczące na wybojach.
* Przepiękny dźwięk silnika przypominający starą pralkę.
* Przepiękny dźwięk silnika przypominający starą pralkę.

== ''' Wady ''' ==
== Wady ==
* Wspomniana niskowejściowość znacznie ułatwiająca wchodzenie [[Rodzaje babć autobusowych|Babciom autobusowym]].
* Wspomniana niskowejściowość znacznie ułatwiająca wchodzenie [[Rodzaje babć autobusowych|babciom autobusowym]].
* Skrzynia automatyczna nie pozwalająca wyrzucać na luz starym szoferom (tylko w niektórych egzemplarzach).
* Skrzynia automatyczna nie pozwalająca wyrzucać na luz starym szoferom (tylko w niektórych egzemplarzach).

== '''Modele pokrewne''' ==
== Modele pokrewne ==
* Solcity SN11L – wersja podmiejska posiadająca więcej miejsc siedzących.
* Solcity SN11L – wersja podmiejska posiadająca więcej miejsc siedzących.
* Solcity SubUrban 11 – wygląd identyczny, zmieniony szkielet, drobne usprawnienia.
* Solcity SubUrban 11 – wygląd identyczny, zmieniony szkielet, drobne usprawnienia.
* Solcity SubUrban 10 – to co wyżej, tylko krótszy o metr.
* Solcity SubUrban 10 – to co wyżej, tylko krótszy o metr.

== Zobacz też ==
* [[Solbus SM 12]]

{{przypisy}}

{{Komunikacja miejska}}

[[Kategoria:Autobusy Solbus|Solcity 11M]]

Aktualna wersja na dzień 13:47, 2 lis 2020

Solbus Solcity 11Mautobus niskowejściowy produkowany przez znaną z jakości swoich wyrobów autobusopodobnych, nieprzypadkowo upadłą firmę Solbus z S(t)olca Kujawskiego.

Wygląd[edytuj • edytuj kod]

Autobus wygląda jak gigantyczny prostopadłościan zrobiony z kartonów podCenzura2.svgych z IKEA, do którego ktoś umocował okna i drzwi. Silnik umieszczony z tyłu i oś portalowa (cCenzura2.svgj wie co to) sprawiają że autobus posiada częściowo niską podłogę,co czyni go łatwo dostępnym dla babć autobusowych.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

Szmelcbus w całej okazałości
  • Drzwi – w układzie 1-2-1 lub czasem 1-2-0 co ułatwia wsiadanie nawet w najbardziej zatłoczonych miastach[1].
  • Liczba miejsc – około 90.
  • Klimatyzacja – za dopłatą, zazwyczaj nie ma.
  • Silnik – Cummins lub Iveco jak kto woli.
  • Skrzynia – lewar, za dopłatą automat.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Standardowa zgrzytająca manulana skrzynia biegów idealna na miejskie trasy z dużą ilością przystanków.
  • Wysokiej jakości plastki trzeszczące na wybojach.
  • Przepiękny dźwięk silnika przypominający starą pralkę.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Wspomniana niskowejściowość znacznie ułatwiająca wchodzenie babciom autobusowym.
  • Skrzynia automatyczna nie pozwalająca wyrzucać na luz starym szoferom (tylko w niektórych egzemplarzach).

Modele pokrewne[edytuj • edytuj kod]

  • Solcity SN11L – wersja podmiejska posiadająca więcej miejsc siedzących.
  • Solcity SubUrban 11 – wygląd identyczny, zmieniony szkielet, drobne usprawnienia.
  • Solcity SubUrban 10 – to co wyżej, tylko krótszy o metr.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Przednie drzwi pojedyncze otwierają się do szyby, co jest przydatne przy przytrzaskiwaniu gapowiczów, by nie mogli uciec.