Ausfahrt: Różnice pomiędzy wersjami
Mr obornik (dyskusja • edycje) (Stop und Falsch) |
M (→Zobacz też: załatanie dziury) Znacznik: edytor kodu 2017 |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* '''Zone''' – centrum Ausfahrtu, obwarowane najróżniejszymi ograniczeniami w ruchu. A to nie wolno parkować, a to zakazują wycinania katalizatorów w dizelku, albo (o zgrozo) ograniczają prędkość do 30 na godzinę. Szkoda nerwów, lepiej iść tam na piechotę. |
* '''Zone''' – centrum Ausfahrtu, obwarowane najróżniejszymi ograniczeniami w ruchu. A to nie wolno parkować, a to zakazują wycinania katalizatorów w dizelku, albo (o zgrozo) ograniczają prędkość do 30 na godzinę. Szkoda nerwów, lepiej iść tam na piechotę. |
||
* '''Haltestelle''' – sławna w całych Niemczech dzielnica, wychwalana za znakomitą [[Komunikacja miejska|komunikację miejską]] opartą na autobusach. Można dojechać nimi absolutnie wszędzie. |
* '''Haltestelle''' – sławna w całych Niemczech dzielnica, wychwalana za znakomitą [[Komunikacja miejska|komunikację miejską]] opartą na autobusach. Można dojechać nimi absolutnie wszędzie. |
||
* '''Dienstfahrt''' – znajduje się tam największy dworzec autobusowy w kraju. |
|||
* '''Umwelt''' – zielona część miasta wypełniona po brzegi [[park]]ami, [[las]]ami i malowniczymi stawami z wesoło pokwakującym ptactwem wodnym. Ulubione miejsce wypoczynku dla Ausfahrcian. |
* '''Umwelt''' – zielona część miasta wypełniona po brzegi [[park]]ami, [[las]]ami i malowniczymi stawami z wesoło pokwakującym ptactwem wodnym. Ulubione miejsce wypoczynku dla Ausfahrcian. |
||
* '''Anfang i Ende''' – dwie bliźniaczo podobne do siebie dzielnice położone na dwóch końcach miasta. Najzwyklejsze w świecie przedmieścia, gdzie życie nieco zwalnia i można trochę odetchnąć. |
* '''Anfang i Ende''' – dwie bliźniaczo podobne do siebie dzielnice położone na dwóch końcach miasta. Najzwyklejsze w świecie przedmieścia, gdzie życie nieco zwalnia i można trochę odetchnąć. |
||
Linia 19: | Linia 20: | ||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[ |
* [[Achtung Minen]] |
||
* [[Baden-Baden]] |
|||
* [[Berlin]] |
|||
* [[niemieckie autostrady]] |
|||
* [[feat.]] |
|||
[[Kategoria:Miasta w Niemczech]] |
[[Kategoria:Miasta w Niemczech]] |
Aktualna wersja na dzień 18:16, 23 sie 2021
Ausfahrt – największe i najbardziej ludne miasto w Niemczech wyróżniające się wyjątkowo zróżnicowanym krajobrazem. Przez Ausfahrt przepływają liczne rzeki, takie jak Ren, Łaba i Odra. Jest to bardzo ważne miasto, dlatego drogowskazy prowadzące do niego znaleźć można dosłownie wszędzie.
Jak dotrzeć do Ausfahrtu?[edytuj • edytuj kod]
Do Ausfahrtu jest bardzo łatwo dojechać, prowadzą do niego wszystkie niemieckie autostrady. Nie trzeba nawet jechać do końca, można skręcić z autobahna przy pierwszym drogowskazie na Ausfahrt. Wystarczy przejechać jeszcze kilkaset metrów i voilà, jesteśmy w przepięknym i tętniącym życiem Ausfahrcie.
Władze Republiki Federalnej Niemiec są często krytykowane za bardzo utrudniony dojazd do tego potężnego miasta dla osób korzystających z transportu publicznego. Do Ausfahrtu nie prowadzi ani jedna linia kolejowa! Miasto nie posiada nawet dworca kolei żelaznej. Można za to tam dojechać autobusem międzymiastowym, ale tu kuleje informacja pasażerska. W żadnym rozkładzie nie ma zamieszczonej informacji, że dany autobus jedzie do Ausfahrtu, trzeba samemu sprawdzić jego trasę i lokalizacje przystanków. Taka skala zaniedbań może szokować, ale to jest właśnie ta sławna niemiecka niesolidność, należy się przyzwyczajać.
Dzielnice[edytuj • edytuj kod]
- Umleitung – dzielnica przez którą nie prowadzą żadne ważne ciągi komunikacyjne, a jedynie boczne drogi i dróżki wszelkiej maści. Mimo tych niedogodności Umleitung zawsze tętni życiem i przejeżdżają przez niego codziennie masy samochodów, często doprowadzając do korków.
- Autohof – typowo usługowo-handlowa dzielnica. Można tu kupić absolutnie wszystko, porządnie zjeść i jeszcze wymienić żarówkę w Passacie. Nikt tam nie mieszka.
- Stau – wiecznie zakorkowana część miasta, o każdej porze dnia i nocy. Radzimy unikać jak ognia, najlepiej objechać ją przez Umleitung.
- Zone – centrum Ausfahrtu, obwarowane najróżniejszymi ograniczeniami w ruchu. A to nie wolno parkować, a to zakazują wycinania katalizatorów w dizelku, albo (o zgrozo) ograniczają prędkość do 30 na godzinę. Szkoda nerwów, lepiej iść tam na piechotę.
- Haltestelle – sławna w całych Niemczech dzielnica, wychwalana za znakomitą komunikację miejską opartą na autobusach. Można dojechać nimi absolutnie wszędzie.
- Dienstfahrt – znajduje się tam największy dworzec autobusowy w kraju.
- Umwelt – zielona część miasta wypełniona po brzegi parkami, lasami i malowniczymi stawami z wesoło pokwakującym ptactwem wodnym. Ulubione miejsce wypoczynku dla Ausfahrcian.
- Anfang i Ende – dwie bliźniaczo podobne do siebie dzielnice położone na dwóch końcach miasta. Najzwyklejsze w świecie przedmieścia, gdzie życie nieco zwalnia i można trochę odetchnąć.
- Stop i Falsch – dzielnice zamknięte prawdopodobnie z powodu jakiejś katastrofy. Opuszcza je nieprzerwany strumień aut, a próby wizyty kończą się zwykle policyjną eskortą.