Ace Combat: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
M
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ace Combat 6 - Ace Edge.jpg|thumb|250px|Specjalny sprzęt do gry w Ace Combat, bez którego nie da się grać]]
{{Cytat|Radio failure!|Pilot ISAF zgłaszający awarię radia, którego przed chwilą użył.}}
{{Cytat|Radio failure!|Pilot ISAF zgłaszający awarię radia, którego przed chwilą użył}}
{{Cytat|This is penal unit. I decide when you die.|Słowa Bandoga jak zwykle pokrzepiające…}}
{{Cytat|This is penal unit. I decide when you die.|Słowa Bandoga jak zwykle pokrzepiające…}}

'''Ace Combat''' – japoński shooter autorstwa studia Bandai Namco. Jak na Japończyków przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju samolotów bojowych.
'''Ace Combat''' – [[Japonia|japoński]] [[shooter]] autorstwa studia [[Bandai Namco]]. Jak na [[Japończycy|Japończyków]] przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju [[samolot]]ów bojowych.
== Ace Combat, a realizm ==

Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat '''nie jest''' symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak:
== Ace Combat a realizm ==
* 120 pocisków w samolocie,
Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat '''nie jest''' symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak na przykład:
* przetrwanie przez samolot uderzenia sześciu rakiet,
* 120 pocisków w samolocie;
* naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia
* przetrwanie przez samolot uderzenia przez sześć [[Rakieta|rakiet]];
* pilot samodzielnie wygrywający wojnę skali kontynentalnej,<ref>…znikający jednocześnie z kart historii.</ref>
* naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia;
* przelecenie w jednym kawałku 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca, itd.
* pilot samodzielnie wygrywający [[Wojna|wojnę]] skali kontynentalnej<ref>Znikający jednocześnie z kart historii</ref>;
* przelecenie (w jednym kawałku) 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca.
O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!
O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!

== Świat Ace Combat ==
== Świat Ace Combat ==
Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż Igrzyska Olimpijskie. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.
Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż [[igrzyska olimpijskie]]. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.

=== Państwa ===
=== Państwa ===
* '''Osea''' - największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza<ref>W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców</ref>
* '''Osea''' największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza<ref>W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców</ref>.
* '''Erusea''' – misz–masz [[Włochy|Włoch]], [[Francja|Francji]], [[Hiszpania|Hiszpanii]] i częściowo [[Niemcy|Niemiec]]. Państwo z gatunku tych, które musi w ostatecznym rozrachunku dwa razy dostać wpi{{cenzura3}}ol, by fabuła ruszyła do przodu. Kraj ten zmienia ustrój częściej niż nowoczesna Angielka partnerów. Przed „4” republika, w „4” faszyści, a w „7” królestwo z sexy księżniczką i chmarą dronów.
* '''Belka''' – stereotypowi konspiratorzy, nacjonaliści oraz specjaliści od technologii, jak mantrę powtarzający frazesy o zemście. W „Zero” rząd oscylujący między [[Viktor Orbán|Orbanem]], a [[Trzecia Rzesza|Trzecią Rzeszą]]. Ich ulubionym hobby jest pogrążanie kraju w ruinie finansowej poprzez wydawanie 50% PKB na wojsko w czasie pokoju i napuszczanie krajów na siebie.
* '''Emmeria''' – oficjalnie coś na kształt [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]]; przy czym ani klimat, ani nazewnictwo nie ma jakiegokolwiek związku z Ojczyzną Herbaty. Gatunek kraju tracącego 95% terytorium w dwa tygodnie, który cudem wygrywa bitwę o wszystko i odwraca losy wojny. Słynie z powoływania do czynnej służby przestępców i strategii pt. „stójmy, to może nie zrzucą broni chemicznej na naszą stolicę”.

{{Przypisy}}

{{Gry komputerowe}}
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

[[pt:Ace Combat]]

Aktualna wersja na dzień 20:50, 20 wrz 2019

Specjalny sprzęt do gry w Ace Combat, bez którego nie da się grać

Radio failure!

Pilot ISAF zgłaszający awarię radia, którego przed chwilą użył

This is penal unit. I decide when you die.

Słowa Bandoga jak zwykle pokrzepiające…

Ace Combatjapoński shooter autorstwa studia Bandai Namco. Jak na Japończyków przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju samolotów bojowych.

Ace Combat a realizm[edytuj • edytuj kod]

Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat nie jest symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak na przykład:

  • 120 pocisków w samolocie;
  • przetrwanie przez samolot uderzenia przez sześć rakiet;
  • naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia;
  • pilot samodzielnie wygrywający wojnę skali kontynentalnej[1];
  • przelecenie (w jednym kawałku) 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca.

O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!

Świat Ace Combat[edytuj • edytuj kod]

Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż igrzyska olimpijskie. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.

Państwa[edytuj • edytuj kod]

  • Osea – największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza[2].
  • Erusea – misz–masz Włoch, Francji, Hiszpanii i częściowo Niemiec. Państwo z gatunku tych, które musi w ostatecznym rozrachunku dwa razy dostać wpiCenzura2.svgol, by fabuła ruszyła do przodu. Kraj ten zmienia ustrój częściej niż nowoczesna Angielka partnerów. Przed „4” republika, w „4” faszyści, a w „7” królestwo z sexy księżniczką i chmarą dronów.
  • Belka – stereotypowi konspiratorzy, nacjonaliści oraz specjaliści od technologii, jak mantrę powtarzający frazesy o zemście. W „Zero” rząd oscylujący między Orbanem, a Trzecią Rzeszą. Ich ulubionym hobby jest pogrążanie kraju w ruinie finansowej poprzez wydawanie 50% PKB na wojsko w czasie pokoju i napuszczanie krajów na siebie.
  • Emmeria – oficjalnie coś na kształt Wielkiej Brytanii; przy czym ani klimat, ani nazewnictwo nie ma jakiegokolwiek związku z Ojczyzną Herbaty. Gatunek kraju tracącego 95% terytorium w dwa tygodnie, który cudem wygrywa bitwę o wszystko i odwraca losy wojny. Słynie z powoływania do czynnej służby przestępców i strategii pt. „stójmy, to może nie zrzucą broni chemicznej na naszą stolicę”.

Przypisy

  1. Znikający jednocześnie z kart historii
  2. W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców