Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Budowa) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
<!--- Drogi Administratorze|Jeżeli w twojej opinii artykuł nadaje się do skasowania, PROSZĘ przenieś to do mojego brudnopisu. Pozdrawiam! ---> |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{cytat|Krakowiaczek jeden miał awarii siedem |
|||
| wszystko jasne}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | Posiada [[pantograf]], który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Dzięki wózkom w konfiguracji 2+1+0+2 jest w stanie wykoleić się na prostym torze. W lecie sterownik klimatyzacji włącza ogrzewanie, by było w środku jeszcze przytulniej. |
||
==Budowa== |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
==Wady== |
|||
*Częste awarie<ref>80 awarii rocznie w jednym tramwaju, dane z pierwszego roku użytkowania</ref> |
|||
* |
|||
{{Przypisy}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Jest też spora szansa, że idąc na drugi koniec tramwaju umrzesz ze starości. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Pesa]] |
|||
* [[Pesa Swing]] |
|||
* [[Pesa Jazz]] |
|||
* [[tramwaje w Krakowie]] |
|||
{{stub|trans}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
⚫ | |||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 10:25, 26 lis 2020
Pesa 2014N ps. „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza jedną z dwóch rzeczy – tłok i zatrzymanie ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależnie od tego, gdzie strzeli focha.
Posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Dzięki wózkom w konfiguracji 2+1+0+2 jest w stanie wykoleić się na prostym torze. W lecie sterownik klimatyzacji włącza ogrzewanie, by było w środku jeszcze przytulniej.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- W razie nalotu kanarów w tym wehikule jest spora szansa, że do ciebie nie dotrą.
- Jest też spora szansa, że idąc na drugi koniec tramwaju umrzesz ze starości.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.