War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor wizualny |
(→Nacje) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Nacje == |
== Nacje == |
||
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost |
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost kaemów na każdej możliwej powierzchni. Zdecydowanie preferują ilość broni nad jej jakością, co daje przewagę ich patrolowcom oraz samolotom szturmowym. |
||
* '''Niemcy''' – nacja posiadająca najlepsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 |
* '''Niemcy''' – nacja posiadająca najlepsze i najdziwniejsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 którego wieżyczki sieją śmierć wśród myśliwców mających bombowce za bezbronny cel. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na wodzie ich atutem są powolne ale zabójcze barki przeciwlotnicze. |
||
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. |
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Magazyny amunicyjne ich czołgów przy trafieniu wchłaniają wrogi pocisk zamiast wybuchnąć. Z kolei ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi. |
||
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. |
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wynikające z tego ograniczenia napędu powodują że ich czołgi dzielą się na zbyt wolne żeby zdążyć na czas i zbyt słabo opancerzone żeby przeżyć. Silniki lotnicze uniknęły tego problemu i dlatego brytyjskie bombowce przenoszą więcej ładunku niż same ważą. Na morzu mają dostęp do deklasujących malutkie kutry korwet i stawiaczy min. |
||
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się |
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się powrotem do garażu. Operator zdolny uniknąć tego jednego strzału jest w stanie zakrzywiać czasoprzestrzeń przy ostrych skrętach i kręcić piruety naokoło wrogich maszyn. |
||
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]]. |
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Ich maszyny nie wyróżniają się niczym poza byciem gorszym od analogicznych maszyn na swoim poziomie. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]]. |
||
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. |
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. Wyjątkiem są wczesne czołgi ciężkie zrobione ze starej, stwardniałej bagietki, co przy 16 członkach załogi nadaje im niepowtarzalną wytrzymałość. Autentycznie francuska część samolotów to najbardziej wygładzone i artystyczne kadłuby w całej grze, ale szybko zastępują je konstrukcje pożyczone od Aliantów. |
||
* '''Chiny''' – drzewko kontynuuje starą |
* '''Chiny''' – drzewko kontynuuje starą chińską tradycję kopiowania ile wlezie, więc można zobaczyć tam prawie wszystko z wyjątkiem autentycznie chińskich konstrukcji. Najlepsze maszyny ukradzione od USA, ZSRR, UK oraz Japonii, załadowane najtańszą dostępną amunicją. |
||
* '''Szwecja''' – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą [[ryba|rybą]], w sumie tak jak załogi. |
* '''Szwecja''' – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą [[ryba|rybą]], w sumie tak jak załogi. Dzięki technologii podróży w czasie szwedzkie drugowojenne maszyny posiadają powojenną amunicję HVAP, co skutkuje tym że od czołgów skuteczniejsze w walce są zestawy przeciwlotnicze, przebijające seryjnie nawet najgrubsze pancerze. Design ich samolotów dąży do formy kwadratu. |
||
* '''Izrael''' – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach. |
|||
== Niektóre maszyny == |
== Niektóre maszyny == |
||
Linia 21: | Linia 22: | ||
=== Jednostki naziemne === |
=== Jednostki naziemne === |
||
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga</del> |
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga</del> podświetlania przeciwników na mapie. |
||
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami. |
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami. |
||
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi. |
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi, zwłaszcza po zniszczeniu. |
||
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?'' |
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?'' |
||
Aktualna wersja na dzień 11:11, 9 lip 2024
War Thunder – gra Gejin Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej.
Nacje[edytuj • edytuj kod]
- Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost kaemów na każdej możliwej powierzchni. Zdecydowanie preferują ilość broni nad jej jakością, co daje przewagę ich patrolowcom oraz samolotom szturmowym.
- Niemcy – nacja posiadająca najlepsze i najdziwniejsze samoloty, zwłaszcza Kaszalot 238 którego wieżyczki sieją śmierć wśród myśliwców mających bombowce za bezbronny cel. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na wodzie ich atutem są powolne ale zabójcze barki przeciwlotnicze.
- ZSRR – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Magazyny amunicyjne ich czołgów przy trafieniu wchłaniają wrogi pocisk zamiast wybuchnąć. Z kolei ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi.
- Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych. Wynikające z tego ograniczenia napędu powodują że ich czołgi dzielą się na zbyt wolne żeby zdążyć na czas i zbyt słabo opancerzone żeby przeżyć. Silniki lotnicze uniknęły tego problemu i dlatego brytyjskie bombowce przenoszą więcej ładunku niż same ważą. Na morzu mają dostęp do deklasujących malutkie kutry korwet i stawiaczy min.
- Japonia – ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się powrotem do garażu. Operator zdolny uniknąć tego jednego strzału jest w stanie zakrzywiać czasoprzestrzeń przy ostrych skrętach i kręcić piruety naokoło wrogich maszyn.
- Włochy – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Ich maszyny nie wyróżniają się niczym poza byciem gorszym od analogicznych maszyn na swoim poziomie. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do spaghetti.
- Francja – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. Wyjątkiem są wczesne czołgi ciężkie zrobione ze starej, stwardniałej bagietki, co przy 16 członkach załogi nadaje im niepowtarzalną wytrzymałość. Autentycznie francuska część samolotów to najbardziej wygładzone i artystyczne kadłuby w całej grze, ale szybko zastępują je konstrukcje pożyczone od Aliantów.
- Chiny – drzewko kontynuuje starą chińską tradycję kopiowania ile wlezie, więc można zobaczyć tam prawie wszystko z wyjątkiem autentycznie chińskich konstrukcji. Najlepsze maszyny ukradzione od USA, ZSRR, UK oraz Japonii, załadowane najtańszą dostępną amunicją.
- Szwecja – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą rybą, w sumie tak jak załogi. Dzięki technologii podróży w czasie szwedzkie drugowojenne maszyny posiadają powojenną amunicję HVAP, co skutkuje tym że od czołgów skuteczniejsze w walce są zestawy przeciwlotnicze, przebijające seryjnie nawet najgrubsze pancerze. Design ich samolotów dąży do formy kwadratu.
- Izrael – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach.
Niektóre maszyny[edytuj • edytuj kod]
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje zady i walety wady i zalety.
Samoloty[edytuj • edytuj kod]
- Myśliwiec – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
- Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.
Jednostki naziemne[edytuj • edytuj kod]
- Czołg Lekki – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do
szarży z szablą na czołgi wrogapodświetlania przeciwników na mapie. - Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
- Czołg Ciężki – ciężki, powolny
i pot z niego spływa. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi, zwłaszcza po zniszczeniu. - Niszczyciel Czołgów – Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
Śmigłowce[edytuj • edytuj kod]
- Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
- Śmigłowiec Wielozadaniowy – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc.
Noob w War Thunder[edytuj • edytuj kod]
- Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
- Cieszy się ze zniszczenia optyki.
- Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
- Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[1].
- Prosi graczy o czołgi.
- Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
- Wydaje
całego goldawszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy… - …które zaraz samoistnie odblokuje.
- Gra tylko KW-2…
- …lub nie umie go odblokować.
- Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
- Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
- Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
- Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
- …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
- Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
- Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
- Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
- Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
- Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
- …i nie tylko do tego.
- Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
- Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
- Najczęściej to on ginie pierwszy.
- Nawet boty go niszczą.
- Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
- Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
- Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
Niektóre gatunki noobów[edytuj • edytuj kod]
- Pływak – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
- Dowódca – często wprowadza radziecką taktykę ani kroku w tył i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
- Podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…
Jak wygrywać?[edytuj • edytuj kod]
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!
- Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Załaduj amunicję odłamkową.
Wolisz samoloty?
- Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Ulepsz strzelców.
Reszta zrobi się sama.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?