S1: Różnice pomiędzy wersjami
M (+linki) |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) (nie no ale śmieszne srańsko normalnie szczyt komedii) Znacznik: rewert ręczny |
||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 10 użytkowników) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|align=center valign=top| [[Plik:wygaszony góra.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:wygaszony dół.svg]]<br />[[Plik:Podstawa semafor.svg]] |
|align=center valign=top| [[Plik:wygaszony góra.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:czerwone środek ciągłe.svg]]<br />[[Plik:wygaszony dół.svg]]<br />[[Plik:Podstawa semafor.svg]] |
||
|- |
|- |
||
|align=center valign=top| '''S1''' w wersji deluxe. Może oznaczać: „stój |
|align=center valign=top| '''S1''' w wersji deluxe. Może oznaczać: „stój, w tunelu jest mag strzelający fireballem!” albo „właśnie rozpoczęła się międzynarodowa rewolucja proletariacka”. Nigdy nie wiesz. |
||
|} |
|} |
||
{{Cytat|Ej, pamiętasz co się świeciło na poprzednim semaforze?|Maszynista na chwilę przed przerżnięciem sygnału S1}} |
|||
⚫ | '''S1''' – sygnał na [[ |
||
{{Cytat|Polska kolej jest bardzo bezpieczna|Kontrowersyjna wypowiedź prezesa [http://utk.gov.pl/ Urzędu Tępienia Kolejarzy] na chwilę przed doniesieniami medialnymi o kolejnym przerżnięciu semafora}} |
|||
⚫ | '''S1''' – sygnał na [[Semafor|semaforze]] dla maszynisty, który odkąd zaczęto montować na lokomotywach kamery oznacza ''Stój!'', a jego przejechanie powoduje półroczne wakacje maszynisty na warsztacie przy wymianie klocków hamulcowych i przepychaniu kibli. Trzeba się pod nim zatrzymać – chyba, że jest to semafor SBL i akurat nikt nie patrzy albo [[Upojenie alkoholowe|niedysponowany]] dyżurny kliknie magiczny przycisk [[Sygnał zastępczy|'''''Sz''''']]. Olanie tego sygnału może mieć to skutki w postaci np. spłaszczenia ryja [[EN57]] w peronie, jak to miało miejsce w [[Ostrów Wielkopolski|Ostrowie Wielkopolskim]]. |
||
''Instrukcja o incydentach, wypadkach i poważnych wypadkach kolejowych Ir-8'' określa akt przejechania sygnału '''S1''' jako "''przerżnięcie semafora''" |
|||
S1 to inaczej czerwony, świecący [[wihajster]] w podłużnym telewizorze, na które maszyniści patrzą dłużej, niż jadą. Jest to taki jakby test cierpliwości – jak postoisz ''bez srania i gadania'' następne trzy godziny, zdajesz. Jeśli jednak dyżurny zlituje się nad tobą, to znaczy, że masz zajebiście słabą cierpliwość i nie powinieneś prowadzić pociągu, tylko co najwyżej liczyć podkłady z Poznania do Wrocławia. |
S1 to inaczej czerwony, świecący [[wihajster]] w podłużnym telewizorze, na które maszyniści patrzą dłużej, niż jadą. Jest to taki jakby test cierpliwości – jak postoisz ''bez srania i gadania'' następne trzy godziny, zdajesz. Jeśli jednak dyżurny zlituje się nad tobą, to znaczy, że masz zajebiście słabą cierpliwość i nie powinieneś prowadzić pociągu, tylko co najwyżej liczyć podkłady z Poznania do Wrocławia. |
||
Sygnał '''S1''' zmienia się na sygnał zezwalający gdy: |
|||
* ciężki pociąg towarowy się zatrzyma |
|||
* ciężki pociąg towarowy się zatrzyma na wzniesieniu |
|||
* dyżurny dwa kilometry temu powiedział "Panie maszynisto, nie hamujemy, już podaję semafor" i sobie zapomniał |
|||
* maszynista wyciągnie kanapki |
|||
* maszynista nie patrzy na semafor |
|||
* maszynista pójdzie spać |
|||
* maszynista pójdzie do kibla |
|||
* maszynista pójdzie do domu |
|||
* maszyniście do końca pracy zostało 15 minut |
|||
Sygnał '''S1''' można pominąć: |
|||
* Na rozkaz pisemny "S" lub "N" |
|||
* Na sygnał zastępczy |
|||
* Na sygnał ręczny lub radiotelefoniczne porozumienie podczas manewrów |
|||
== Historia == |
|||
Zasadniczo w latach 90 ''Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów R-1'' wyróżnia się następujące sposoby pomijania semafora wskazującego sygnał '''S1 Stój''': |
|||
* na gębę |
|||
* na śpiocha po 19 godzinach pracy |
|||
* na zbiegający tabor z podpartym czuwakiem |
|||
* na manewr 20 wagonów ładownych z niepodłączonym hamulcem |
|||
* na manewr 30 wagonów ładownych z niepodłączonym hamulcem w kierunku spadku |
|||
* na rozrząd płaski poprzez odrzucenie 20 wagonów ładownych w kierunku szlaku |
|||
* na stan znacznego upojenia [[Alkoholik|alkoholowego]] |
|||
* na maszynistę, który powiedział "Młody, teraz pokażę ci jak się hamuje" |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[kolor czerwony]] |
* [[kolor czerwony]] |
||
* [[przejście dla pieszych]] |
* [[przejście dla pieszych]] |
||
* [[sygnał zastępczy]] |
|||
* [[tor kolejowy]] |
* [[tor kolejowy]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Kategoria:Kolej]] |
[[Kategoria:Kolej]] |
Aktualna wersja na dzień 11:56, 2 maj 2024
S1 w wersji deluxe. Może oznaczać: „stój, w tunelu jest mag strzelający fireballem!” albo „właśnie rozpoczęła się międzynarodowa rewolucja proletariacka”. Nigdy nie wiesz. |
Ej, pamiętasz co się świeciło na poprzednim semaforze?
- Maszynista na chwilę przed przerżnięciem sygnału S1
Polska kolej jest bardzo bezpieczna
- Kontrowersyjna wypowiedź prezesa Urzędu Tępienia Kolejarzy na chwilę przed doniesieniami medialnymi o kolejnym przerżnięciu semafora
S1 – sygnał na semaforze dla maszynisty, który odkąd zaczęto montować na lokomotywach kamery oznacza Stój!, a jego przejechanie powoduje półroczne wakacje maszynisty na warsztacie przy wymianie klocków hamulcowych i przepychaniu kibli. Trzeba się pod nim zatrzymać – chyba, że jest to semafor SBL i akurat nikt nie patrzy albo niedysponowany dyżurny kliknie magiczny przycisk Sz. Olanie tego sygnału może mieć to skutki w postaci np. spłaszczenia ryja EN57 w peronie, jak to miało miejsce w Ostrowie Wielkopolskim.
Instrukcja o incydentach, wypadkach i poważnych wypadkach kolejowych Ir-8 określa akt przejechania sygnału S1 jako "przerżnięcie semafora"
S1 to inaczej czerwony, świecący wihajster w podłużnym telewizorze, na które maszyniści patrzą dłużej, niż jadą. Jest to taki jakby test cierpliwości – jak postoisz bez srania i gadania następne trzy godziny, zdajesz. Jeśli jednak dyżurny zlituje się nad tobą, to znaczy, że masz zajebiście słabą cierpliwość i nie powinieneś prowadzić pociągu, tylko co najwyżej liczyć podkłady z Poznania do Wrocławia.
Sygnał S1 zmienia się na sygnał zezwalający gdy:
- ciężki pociąg towarowy się zatrzyma
- ciężki pociąg towarowy się zatrzyma na wzniesieniu
- dyżurny dwa kilometry temu powiedział "Panie maszynisto, nie hamujemy, już podaję semafor" i sobie zapomniał
- maszynista wyciągnie kanapki
- maszynista nie patrzy na semafor
- maszynista pójdzie spać
- maszynista pójdzie do kibla
- maszynista pójdzie do domu
- maszyniście do końca pracy zostało 15 minut
Sygnał S1 można pominąć:
- Na rozkaz pisemny "S" lub "N"
- Na sygnał zastępczy
- Na sygnał ręczny lub radiotelefoniczne porozumienie podczas manewrów
Historia[edytuj • edytuj kod]
Zasadniczo w latach 90 Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów R-1 wyróżnia się następujące sposoby pomijania semafora wskazującego sygnał S1 Stój:
- na gębę
- na śpiocha po 19 godzinach pracy
- na zbiegający tabor z podpartym czuwakiem
- na manewr 20 wagonów ładownych z niepodłączonym hamulcem
- na manewr 30 wagonów ładownych z niepodłączonym hamulcem w kierunku spadku
- na rozrząd płaski poprzez odrzucenie 20 wagonów ładownych w kierunku szlaku
- na stan znacznego upojenia alkoholowego
- na maszynistę, który powiedział "Młody, teraz pokażę ci jak się hamuje"
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.