Potęgowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(linki wewnetrzne)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Killyawn; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 44 wersji utworzonych przez 32 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Potęgowanie''' – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na matematyce.
'''Potęgowanie''' – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na [[Matematyka|matematyce]].


Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco:
Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco:
Linia 10: Linia 10:
mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak:
mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak:


<math>3ciastka^3gosci</math>
<math>3ciastka^{3gosci}</math>


Gdy to nam się uda wyjdzie tak, [[Magia|że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek]]. Nie jest to kolejny cud [[Jezus Chrystus|Jezusa]], ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas [[Roman Giertych|rząd]] i [[Jezus]] uczą. Więc po co się bawić w [[mnożenie]], albo inne [[Dodawanie|dodawania]], jak można je po prostu spotęgować.
Gdy to nam się uda wyjdzie tak, [[Magia|że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek]]. Nie jest to kolejny cud [[Jezus Chrystus|Jezusa]], ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas [[Rada Ministrów|rząd]] i [[Jezus Chrystus|Jezus]] uczą. Więc po co się bawić w [[mnożenie]], albo inne [[Dodawanie|dodawania]], jak można je po prostu spotęgować.
==<math>0^0</math>==
Wiele pokoleń [[matematyka|matematyków]] zastanawiało się, ile wynosi <math>0^0</math>. Oto przykłady:
* Wielkie Pytanie o [[życie]], [[Wszechświat]] i całą resztę – ile wynosi <math>0^0</math>. Odpowiedź brzmiała 42.
* [[Szkoła|Szkoły]] – sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć.
* Współcześni matematycy – na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość.
* Przeciętny [[nauczyciel]] – jeden!


{{Matematyka}}
[[kategoria:matematyka]]

[[kategoria:Analiza matematyczna]]

Aktualna wersja na dzień 11:43, 8 wrz 2024

Potęgowanie – jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności, jakie człowiek potrafi posiąść w podstawówce na matematyce.

Nazwa brzmi naprawdę poważnie i wzbudza słuszny respekt. Motywacją do działania na pewno będzie to, że to dzięki naszym wysiłkom umysłowym coś stanie się potężne (konkretnie jakaś cyferka). Ogólny wzór przedstawia się następująco:

Czyli cyferka x staje się potężniejsza przez cyferkę y. Polega to na tym, że mamy y cyferek x, które musimy ze sobą złączyć, a konkretnie pomnożyć. Odwołajmy się jednak do prostej sytuacji życiowej, która może spotkać każdego z nas. Zostały nam z wczorajszego dnia 3 ciastka, a zaraz przychodzą goście do naszego bąbelka i chcemy mieć ich więcej, dlatego możemy je spotęgować:

Dane: mamy 3 ciastka, a wiemy, że będzie 3 gości, dlatego zrobimy o tak:

Gdy to nam się uda wyjdzie tak, że każdy z 3 gości będzie miał po 9 ciastek. Nie jest to kolejny cud Jezusa, ani reforma rządu, tylko zwyczajna matematyka, jakiej nas rząd i Jezus uczą. Więc po co się bawić w mnożenie, albo inne dodawania, jak można je po prostu spotęgować.

[edytuj • edytuj kod]

Wiele pokoleń matematyków zastanawiało się, ile wynosi . Oto przykłady:

  • Wielkie Pytanie o życie, Wszechświat i całą resztę – ile wynosi . Odpowiedź brzmiała 42.
  • Szkoły – sądzą, że czegoś takiego nie da się policzyć.
  • Współcześni matematycy – na podstawie reguły de'l Szpitala (czy jakoś tak) uważają, że może przyjmować dowolną wartość.
  • Przeciętny nauczyciel – jeden!