LARP: Różnice pomiędzy wersjami
M (YT bot podmienionych: 1, usuniętych: 0) |
|||
(Nie pokazano 25 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Youtube|j_ekugPKqFw|width=300|Przeciętny LARP}} |
|||
'''LARP''' polega na |
'''LARP''' – polega na spotkaniu w lesie/bunkrze/bagnach/zamku/kurniku i nieustannym [[siara|robieniu siary]]. Dla niewtajemniczonych: zlot brudasów w zbrojach okładających się kijami, które robią za buzdygany, miecze, korbacze i [[pistolet|niewiarygodne steampunkowe urządzenia zagłady]]. |
||
== |
==LARPy Fabularne== |
||
* '''Fabularne''' – ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Walka we frakcjach. Zabawa analogiczna do studiowania: określony czas na skumanie o co właściwie chodzi. |
|||
* '''Bitwy''' – [[owczy pęd]], lub jak kto woli, świński trucht dwu uzbrojonych w kije grup o przeciwnych wektorach. Cel: zajść wroga z flanki. Jest to matematycznie tak prawdopodobne, że bitwy trwają do 70 minut zegara celtyckiego. Coś jak ustawka, tylko przypadki śmiertelne są 3–4 razy częstsze. |
|||
* '''Wyprawa''' – zapierniczanie po lesie bez sensu, licząc na to, że trafi sie do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków. |
|||
Ludzie uczestniczący w larpie dzielą się na dwa rodzaje: |
|||
-Mistrz Gry (człowiek tworzący historię, mający nieograniczoną władzę na czas rozgrywki) |
|||
-Zwykli Gracze (hołota bijąca się kijkami) |
|||
Słownik wyrażen znanych tylko Larpowiczom (głownie używane podczas rozmowy zwykłego gracza z mistrzem gry)" |
|||
* '''Daj mi trochę PD!''' = Daj mi trochę po dup*e! |
|||
* '''Uważaj bo się zrespawnuje!''' = Uważaj bo złoży ikrę (ang. spawn - ikra) |
|||
* '''Masz za mało w osobowości''' = Nie umyłeś rano zębów |
|||
* '''Nie ma ciasuj''' - wulgarne określenie momentu kiedy mistrz gry tworzy postac zwykłego gracza, w którego role następnie się wciela. Taka postac jest z reguły nie do pokonania (ma najlepsze statystyki, bronie, ekwipunek). |
|||
* '''HP mi spada!''' - ktoś wyrzucił mi drukarkę przez okno. |
|||
* '''mana mi spada!''' - (Larpowcy często popełniają literówki stąd maNa zamiast maMa) Oznacza to że ktoś wyrzucił mamę przez okno. |
|||
* '''Dajcie scrolla!''' - komenda nawołująca do podania papieru toaletowego |
|||
* '''Dostałeś krytyka''' - potoczne określenie otrzymania negatywnego komentarza na popularnym internetowym serwisie aukcyjnym. |
|||
* '''Rzucasz k2!''' - komenda Mistrza gry nawołująca do rzucenia drugą najwyższą górą na świecie (dostępne tylko na późniejszych etapach gry) |
|||
Ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Na karteczce z rolą masz odpowiednie cele<ref>Znaczy się te, questy</ref>. Czujesz się prawie jak na studiach, nie wiesz o co chodzi i masz mało czasu na skumanie. Ciągle do ciebie ktoś podchodzi i pyta się kim jesteś. Nic ci nie wychodzi, a pod koniec larpa giniesz w wyniku intrygi. Ale co z tego? I tak pójdziesz na after party, w końcu po to przyszedłeś na tego LARPa. |
|||
==LARPy bitewne== |
|||
Larpy [[bitwa|bitewne]] najczęściej rozgrywane są przez nastolatki kochające (A)D&D lub proste niczym nieskrępowane nawalanie się kijami. Organizowane przez paru MG by zapanować nad całą hołotą ludzi. Parodniowe podstępy, podchody, szpiegowanie i przygotowywanie zaklęć tylko po to, żeby zdobyć +1 do ataku. Sama bitwa to dziki najazd, prawie jak wyprawa kiboli po przegranej ich ulubionej drużyny na posterunek policji. Celem jest zajście wroga od flanki i wykończenie go. Bitwy trwają około czterech godzin, z czego <del>[[39 i pół]]</del> 3 i pół to rzuty MG i rozstrzyganie kto kogo walną pierwszy, dlaczego Marek dostał w oko, a Michałowi wyszedł krytyk i kto zerwał od kuli ognia 10k20 obrażeń. W tym czasie rozgrywany jest turniej skakania po hexach. Te traumatyczne przeżycia powodują przejście na [[Fandom (społeczność)|ciemną stronę mocy]]. |
|||
==LARP – Wyprawa== |
|||
Najbardziej elitarny LARP. Tak naprawdę nikt nie wie o co chodzi, ale wszyscy uczestnicy myślą, że to jest fajne. Zazwyczaj w konwencji XX-wiecznej lub science fiction. Lecz naprawdę to grupka szaleńców zapierniczają po lesie bez sensu, licząc na to, że trafią do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków. |
|||
{{przypisy}} |
|||
[[Kategoria:Gry]] |
[[Kategoria:Gry]] |
||
[[Kategoria:Fantastyka]] |
Aktualna wersja na dzień 15:03, 9 mar 2019
LARP – polega na spotkaniu w lesie/bunkrze/bagnach/zamku/kurniku i nieustannym robieniu siary. Dla niewtajemniczonych: zlot brudasów w zbrojach okładających się kijami, które robią za buzdygany, miecze, korbacze i niewiarygodne steampunkowe urządzenia zagłady.
LARPy Fabularne[edytuj • edytuj kod]
Ktoś kogoś nie lubi i coś tam musi komuś tam zrobić czymś tam. Na karteczce z rolą masz odpowiednie cele[1]. Czujesz się prawie jak na studiach, nie wiesz o co chodzi i masz mało czasu na skumanie. Ciągle do ciebie ktoś podchodzi i pyta się kim jesteś. Nic ci nie wychodzi, a pod koniec larpa giniesz w wyniku intrygi. Ale co z tego? I tak pójdziesz na after party, w końcu po to przyszedłeś na tego LARPa.
LARPy bitewne[edytuj • edytuj kod]
Larpy bitewne najczęściej rozgrywane są przez nastolatki kochające (A)D&D lub proste niczym nieskrępowane nawalanie się kijami. Organizowane przez paru MG by zapanować nad całą hołotą ludzi. Parodniowe podstępy, podchody, szpiegowanie i przygotowywanie zaklęć tylko po to, żeby zdobyć +1 do ataku. Sama bitwa to dziki najazd, prawie jak wyprawa kiboli po przegranej ich ulubionej drużyny na posterunek policji. Celem jest zajście wroga od flanki i wykończenie go. Bitwy trwają około czterech godzin, z czego 39 i pół 3 i pół to rzuty MG i rozstrzyganie kto kogo walną pierwszy, dlaczego Marek dostał w oko, a Michałowi wyszedł krytyk i kto zerwał od kuli ognia 10k20 obrażeń. W tym czasie rozgrywany jest turniej skakania po hexach. Te traumatyczne przeżycia powodują przejście na ciemną stronę mocy.
LARP – Wyprawa[edytuj • edytuj kod]
Najbardziej elitarny LARP. Tak naprawdę nikt nie wie o co chodzi, ale wszyscy uczestnicy myślą, że to jest fajne. Zazwyczaj w konwencji XX-wiecznej lub science fiction. Lecz naprawdę to grupka szaleńców zapierniczają po lesie bez sensu, licząc na to, że trafią do celu. Większość trójmiejskich klanów straciła tak 30% swoich członków.
Przypisy
- ↑ Znaczy się te, questy