CCC: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Anulowano wersję użytkownika Kociakarmaeater Redaktor działu uważa, że poprzednia wersja lepiej pasowała do artykułu)
Znacznik: anulowanie
 
(Nie pokazano 27 wersji utworzonych przez 21 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{nibytytul|{{c|#FF8000|C}}CC}}
{{Programowanie}}
{{Programowanie}}
'''<font color=#FF8000>C</font>CC''', język programowania oparty na [[logika rozmyta|logice rozmytej]] będący kolejną wersją [[C]], stworzony po klapie [[Cpp|C++]]. W przeciwieństwie do C++, język <font color=#FF8000>C</font>CC przyjął się w środowisku programistów bardzo dobrze. Twierdzą oni, że <font color=#FF8000>C</font>CC jest o wiele bardziej wydajny i kolorowy od C i C++, a w dodatku mniej [[ścisłość|ścisły]]. Cechy te zostały osiągnięte dzięki wprowadzeniu rewolucyjnych [[innowacja|innowacji]] takich jak '''system kolorów''', '''przedłużone mnożenia''' oraz '''nieograniczona inwencja'''. Dodatkową zaletą <font color=#FF8000>C</font>CC jest to, że wprowadzono tam zupełnie nowe procedury zamiast wielu starych, a starym zmieniono składnię i nazwy. Dzięki temu programiści C i C++ muszą się uczyć wszystkiego od początku, a wiadomo, że nauka jest najciekawsza.
'''<span style="color: #FF8000">C</span>CC''' język programowania oparty na [[logika rozmyta|logice rozmytej]] będący kolejną wersją [[C (język programowania)|C]], stworzony po klapie [[C++]]. W przeciwieństwie do C++, język <span style="color: #FF8000">C</span>CC przyjął się w środowisku programistów bardzo dobrze. Twierdzą oni, że <span style="color: #FF8000">C</span>CC jest o wiele bardziej wydajny i kolorowy od C i C++, a w dodatku mniej [[ścisłość|ścisły]]. Cechy te zostały osiągnięte dzięki wprowadzeniu rewolucyjnych [[innowacja|innowacji]] takich jak '''system kolorów''', '''przedłużone mnożenia''' oraz '''nieograniczona inwencja'''. Dodatkową zaletą <span style="color: #FF8000">C</span>CC jest to, że wprowadzono tam zupełnie nowe procedury zamiast wielu starych, a starym zmieniono składnię i nazwy. Dzięki temu programiści C i C++ muszą się uczyć wszystkiego od początku, a wiadomo, że nauka jest najciekawsza.


== Swobodne nazewnictwo ==
== Swobodne nazewnictwo ==
W przeciwieństwie do C i C++, w <font color=#FF8000>C</font>CC nazwy zmiennych, stałych, funkcji i innych takich badziewi mogą być dowolnym ciągiem znaków, niekoniecznie alfanumerycznych, co dało programistom więcej swobody i radości z programowania.
W przeciwieństwie do C i C++, w <span style="color: #FF8000">C</span>CC nazwy zmiennych, stałych, funkcji i innych takich badziewi mogą być dowolnym ciągiem znaków, niekoniecznie alfanumerycznych, co dało programistom więcej swobody i radości z programowania.


== Więcej kolorów ==
== Więcej kolorów ==
W poprzednich wersjach C istniało tylko kilka kolorów, w dodatku nadawanych odpowiednim ciągom przez [[środowisko programistyczne]]. W <font color=#FF8000>C</font>CC nadawanie kolorów należy do programisty, ponadto nie pozostaje to bez wpływu na interpretację kodu przez kompilator, to właśnie kolory decydują o tym jak zostanie zinterpretowany dany ciąg znaków w [[kod]]zie.
W poprzednich wersjach C istniało tylko kilka kolorów, w dodatku nadawanych odpowiednim ciągom przez [[środowisko programistyczne]]. W <span style="color: #FF8000">C</span>CC nadawanie kolorów należy do programisty, ponadto nie pozostaje to bez wpływu na interpretację kodu przez kompilator, to właśnie kolory decydują o tym jak zostanie zinterpretowany dany ciąg znaków w [[kod]]zie.


Interpretację przedstawia poniższa tabela
Interpretację przedstawia poniższa tabela
Linia 15: Linia 16:
|Czarny||standardowy operator
|Czarny||standardowy operator
|-
|-
|<font color=#FFFF00>Żółty</font>||przeciążony operator
|<span style="color: #FFFF00">Żółty</span>||przeciążony operator
|-
|-
|<font color=#FF00FF>Fioletowy</font>||liczby
|<span style="color: #FF00FF">Fioletowy</span>||liczby
|-
|-
|<font color=#00FF00>Zielony</font>||zmienna
|<span style="color: #00FF00">Zielony</span>||zmienna
|-
|-
|<font color=#008000>Ciemno zielony</font>||stała
|<span style="color: #008000">Ciemnozielony</span>||stała
|-
|-
|<font color=#FF0000>Czerwony</font>||fragmenty kodu napisane niepoprawnie
|<span style="color: #FF0000">Czerwony</span>||fragmenty kodu napisane niepoprawnie
|-
|-
|<font color=#FF8000>Pomarańczowy</font>||pierwszy znak przedłużonego mnożenia
|<span style="color: #FF8000">Pomarańczowy</span>||pierwszy znak przedłużonego mnożenia
|-
|-
|<font color=#00FFFF>Morski</font>||jednostka
|<span style="color: #00FFFF">Morski</span>||jednostka
|-
|-
|<font color=#0000FF>Niebieski</font>||standardowa funkcja
|<span style="color: #0000FF">Niebieski</span>||standardowa funkcja
|-
|-
|<font color=#808080>Szary</font>||funkcja zdefiniowana przez programistę
|<span style="color: #808080">Szary</span>||funkcja zdefiniowana przez programistę
|-
|-
|<font color=#FFFFFF>Biały</font>||Komentarze (zastępuje skomplikowane symbole //, /* i */)
|<span style="color: #FFFFFF">Biały</span>||Komentarze (zastępuje skomplikowane symbole //, /* i */)
|}
|}


== Przedłużone mnożenie ==
== Przedłużone mnożenie ==
Przedłużone mnożenie, to inna forma mnożenia. Zamiast pisać liczba*zmienna, programista może napisać odpowiednią ilość razy nazwę zmiennej bez oddzielania ich spacjami, przy czym pierwszy znak takiego ciągu musi być pomarańczowy. Np. jeśli mamy zmienną całkowitą <font color=#00FF00>i</font>, to zapisy <font color=#FF8000>i</font>ii oraz <font color=#FF00FF>3</font>*<font color=#00FF00>i</font> są sobie równoważne. (od tej formy mnożenia pochodzi właśnie nazwa <font color=#FF8000>C</font>CC, co oznacza, że jest to trzecia wersja C) Warto zauważyć, że jeśli mamy zmienne całkowite <font color=#00FF00>i</font> oraz <font color=#00FF00>ii</font> to wówczas zapis <font color=#FF8000>i</font>iii jest równoważny zarówno zapisowi <font color=#FF00FF>4</font>*<font color=#00FF00>i</font> jak i <font color=#FF00FF>2</font>*<font color=#00FF00>ii</font>, co znacznie usprawnia pisanie kodu i ułatwia pracę na logice rozmytej.
Przedłużone mnożenie, to inna forma mnożenia. Zamiast pisać liczba*zmienna, programista może napisać odpowiednią ilość razy nazwę zmiennej bez oddzielania ich spacjami, przy czym pierwszy znak takiego ciągu musi być pomarańczowy. Np. jeśli mamy zmienną całkowitą <span style="color: #00FF00">i</span>, to zapisy <span style="color: #FF8000">i</span>ii oraz <span style="color: #FF00FF">3</span>*<span style="color: #00FF00">i</span> są sobie równoważne. (od tej formy mnożenia pochodzi właśnie nazwa <span style="color: #FF8000">C</span>CC, co oznacza, że jest to trzecia wersja C) Warto zauważyć, że jeśli mamy zmienne całkowite <span style="color: #00FF00">i</span> oraz <span style="color: #00FF00">ii</span> to wówczas zapis <span style="color: #FF8000">i</span>iii jest równoważny zarówno zapisowi <span style="color: #FF00FF">4</span>*<span style="color: #00FF00">i</span> jak i <span style="color: #FF00FF">2</span>*<span style="color: #00FF00">ii</span>, co znacznie usprawnia pisanie kodu i ułatwia pracę na logice rozmytej.


== Nieograniczona inwencja ==
== Nieograniczona inwencja ==
W standardowych językach programistycznych kod pisze się w sztywnych linijkach od prawej do lewej (lub odwrotnie w krajach arabskich), linijka pod linijką (lub odwrotnie po drugiej stronie Ziemii). W <font color=#FF8000>C</font>CC programiści nie są niczym ograniczeni, mogą pisać gdzie chcą i pod dowolnym kątem, a nawet wstecz. Później wystarczy połączyć literki w odpowiedniej kolejności za pomocą [[mysz]]ki. Dzięki temu programowanie staje się zabawą podobną do "połącz kropki".
W standardowych językach programistycznych kod pisze się w sztywnych linijkach od prawej do lewej (lub odwrotnie w krajach arabskich), linijka pod linijką (lub odwrotnie po drugiej stronie Ziemi). W <span style="color: #FF8000">C</span>CC programiści nie są niczym ograniczeni, mogą pisać gdzie chcą i pod dowolnym kątem, a nawet wstecz. Później wystarczy połączyć literki w odpowiedniej kolejności za pomocą [[mysz]]ki. Dzięki temu programowanie staje się zabawą podobną do "połącz kropki".


== Nowe operatory ==
== Nowe operatory ==
W języku <font color=#FF8000>C</font>CC pojawiły się nowe operatory, najważniejsze z nich to:
W języku <span style="color: #FF8000">C</span>CC pojawiły się nowe operatory, najważniejsze z nich to:


* ''a''±''b'' - Dodaje liczby (lub zmienne) ''a'' i ''b'' jednocześnie je odejmując (tzw. [[przeciążenie operatora]])
* ''a''±''b'' Dodaje liczby (lub zmienne) ''a'' i ''b'' jednocześnie je odejmując (tzw. [[przeciążenie operatora]])
* ''a''÷''b'' - Wykonuje na liczbach (lub zmiennych) ''a'' i ''b'' [[dzielenie niecałkowite]]
* ''a''÷''b'' Wykonuje na liczbach (lub zmiennych) ''a'' i ''b'' [[dzielenie niecałkowite]]
* ''a''+- - Indekrementacja zmiennej ''a'' (kolejny operator przeciążony)
* ''a''+- Indekrementacja zmiennej ''a'' (kolejny operator przeciążony)
* ''a''%{''kod''} - Wykonuje ''kod'' w ''a''%, jeśli ''a''=100 ''kod'' zostanie wykonany w całości (operator rozmyty)
* ''a''%{''kod''} Wykonuje ''kod'' w ''a''%, jeśli ''a''=100 ''kod'' zostanie wykonany w całości (operator rozmyty)


== Przykładowe programy ==
== Przykładowe programy ==
Program drukujący "Hello World" napisany w <font color=#FF8000>C</font>CC wygląda tak:
Program drukujący „Hello World” napisany w <span style="color: #FF8000">C</span>CC wygląda tak:


[[grafika:ccc_hello_world.gif]]
[[Plik:ccc_hello_world.gif]]


A o to inny przykładowy program napisany w <font color=#FF8000>C</font>CC:
A oto inny przykładowy program napisany w <span style="color: #FF8000">C</span>CC:


[[grafika:ccc.gif]]
[[Plik:ccc.gif]]


== Zobacz też ==
* [[C (język programowania)]]
* [[C++]]
* [[C Sharp|C#]]
* [[CMake]]

{{stopka}}
[[Kategoria:Języki programowania]]
[[Kategoria:Języki programowania]]

Aktualna wersja na dzień 21:38, 25 sie 2022

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

CCC – język programowania oparty na logice rozmytej będący kolejną wersją C, stworzony po klapie C++. W przeciwieństwie do C++, język CCC przyjął się w środowisku programistów bardzo dobrze. Twierdzą oni, że CCC jest o wiele bardziej wydajny i kolorowy od C i C++, a w dodatku mniej ścisły. Cechy te zostały osiągnięte dzięki wprowadzeniu rewolucyjnych innowacji takich jak system kolorów, przedłużone mnożenia oraz nieograniczona inwencja. Dodatkową zaletą CCC jest to, że wprowadzono tam zupełnie nowe procedury zamiast wielu starych, a starym zmieniono składnię i nazwy. Dzięki temu programiści C i C++ muszą się uczyć wszystkiego od początku, a wiadomo, że nauka jest najciekawsza.

Swobodne nazewnictwo[edytuj • edytuj kod]

W przeciwieństwie do C i C++, w CCC nazwy zmiennych, stałych, funkcji i innych takich badziewi mogą być dowolnym ciągiem znaków, niekoniecznie alfanumerycznych, co dało programistom więcej swobody i radości z programowania.

Więcej kolorów[edytuj • edytuj kod]

W poprzednich wersjach C istniało tylko kilka kolorów, w dodatku nadawanych odpowiednim ciągom przez środowisko programistyczne. W CCC nadawanie kolorów należy do programisty, ponadto nie pozostaje to bez wpływu na interpretację kodu przez kompilator, to właśnie kolory decydują o tym jak zostanie zinterpretowany dany ciąg znaków w kodzie.

Interpretację przedstawia poniższa tabela

Kolor interpretacja
Czarny standardowy operator
Żółty przeciążony operator
Fioletowy liczby
Zielony zmienna
Ciemnozielony stała
Czerwony fragmenty kodu napisane niepoprawnie
Pomarańczowy pierwszy znak przedłużonego mnożenia
Morski jednostka
Niebieski standardowa funkcja
Szary funkcja zdefiniowana przez programistę
Biały Komentarze (zastępuje skomplikowane symbole //, /* i */)

Przedłużone mnożenie[edytuj • edytuj kod]

Przedłużone mnożenie, to inna forma mnożenia. Zamiast pisać liczba*zmienna, programista może napisać odpowiednią ilość razy nazwę zmiennej bez oddzielania ich spacjami, przy czym pierwszy znak takiego ciągu musi być pomarańczowy. Np. jeśli mamy zmienną całkowitą i, to zapisy iii oraz 3*i są sobie równoważne. (od tej formy mnożenia pochodzi właśnie nazwa CCC, co oznacza, że jest to trzecia wersja C) Warto zauważyć, że jeśli mamy zmienne całkowite i oraz ii to wówczas zapis iiii jest równoważny zarówno zapisowi 4*i jak i 2*ii, co znacznie usprawnia pisanie kodu i ułatwia pracę na logice rozmytej.

Nieograniczona inwencja[edytuj • edytuj kod]

W standardowych językach programistycznych kod pisze się w sztywnych linijkach od prawej do lewej (lub odwrotnie w krajach arabskich), linijka pod linijką (lub odwrotnie po drugiej stronie Ziemi). W CCC programiści nie są niczym ograniczeni, mogą pisać gdzie chcą i pod dowolnym kątem, a nawet wstecz. Później wystarczy połączyć literki w odpowiedniej kolejności za pomocą myszki. Dzięki temu programowanie staje się zabawą podobną do "połącz kropki".

Nowe operatory[edytuj • edytuj kod]

W języku CCC pojawiły się nowe operatory, najważniejsze z nich to:

  • a±b – Dodaje liczby (lub zmienne) a i b jednocześnie je odejmując (tzw. przeciążenie operatora)
  • a÷b – Wykonuje na liczbach (lub zmiennych) a i b dzielenie niecałkowite
  • a+- – Indekrementacja zmiennej a (kolejny operator przeciążony)
  • a%{kod} – Wykonuje kod w a%, jeśli a=100 kod zostanie wykonany w całości (operator rozmyty)

Przykładowe programy[edytuj • edytuj kod]

Program drukujący „Hello World” napisany w CCC wygląda tak:

Ccc hello world.gif

A oto inny przykładowy program napisany w CCC:

Ccc.gif

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]