Warcraft III: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 269 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Długiartykuł}}
'''Warcraft III''' – trzecia z serii gier Warcraft firmy [[Blizzard]]. To [[gra strategiczna|strategia]] czasu przeszłego, strony biernej. Opowiada o walkach, jakie toczą się w mitologicznej krainie Azeroth, między orkami, ludźmi, nieumarłymi i nocnymi elfami.
[[Plik:Warcraft III.jpg|thumb|200px|Porządna dawka plazmy na przeciwnika]]
'''Warcraft III''' – trzecia z serii gier Warcraft firmy [[Blizzard Entertainment|Blizzard]]. To [[gra strategiczna|strategia]] czasu przeszłego, strony biernej. Opowiada o walkach, jakie toczą się w mitologicznej krainie Azeroth, między orkami, ludźmi, nieumarłymi i nocnymi elfami. Na silniku graficznym Warcrafta III oparte są wszystkie obecne gry FPS takie jak Far Cry 2 czy Bioshock. Dzięki rozbudowanemu edytorowi dołączonego do gry powstało też wiele map takich jak DotA([[język angielski|ang]]. ''Defence of the Ancients''), które wciąż zapewniają masońskiemu Blizzardowi ogromne zyski.


== Rasy ==
== Rasy ==
* '''Ludzie''' – wciąż poszukiwali brakującego ogniwa. Przejawiali swoją miłość do króla walcząc z zielonymi. Los spłatał im figla w postaci naiwnego paladyna Arthasa. Powędrowali przed nieumarłymi za morze, choć nie dało to wiele, bo i tam ich dorwali.
* '''Ludzie''' – wciąż poszukiwali brakującego ogniwa. Przejawiali swoją miłość do króla walcząc z zielonymi. Los spłatał im figla w postaci naiwnego paladyna Arthasa. Powędrowali przed nieumarłymi za morze. Na wiele się to jednak nie zdało, bo i tam ich dorwali.
* '''Orkowie''' – Zielone stworzenia przypominające wyglądem opakowanie po Xbox360. Na uszach mają zawinięte rogi, przez co uszy stają się bardziej groźne. Zielony ludek robol zawsze przy sobie ma kilof.
* '''Orki''' – zielonoskórzy mają w sobie trochę krwi demonów. Niektórzy chcą jej się pozbyć, inni oddają się jej zmieniając kolor skóry.
* '''Nieumarli''' – anorektyczna i anemiczna rasa uciekinierów z cyrku dziwolągów. Niektórzy powstali z ziemi, inni przybyli z różnych wymiarów, a jeszcze inni dołączyli „dobrowolnie”. Azeroth wybrali sobie jako kolejny punkt wycieczki po wymiarach. Mają dziwny zwyczaj pojawiania się w miejscach, gdzie toczy się akcja. Czasami występują w zespołach Heavy Metalowych.
* '''Nieumarli''' – anorektyczna i anemiczna rasa uciekinierów z cyrku dziwolągów. Niektórzy powstali z ziemi, inni przybyli z różnych wymiarów, a jeszcze inni dołączyli „dobrowolnie”. Azeroth wybrali sobie jako kolejny punkt wycieczki po wymiarach. Mają dziwny zwyczaj pojawiania się w miejscach, gdzie toczy się akcja. Spotykani w [[metal (muzyka)|heavymetalowych]] zespołach. Ich największym atutem jest spaczona ziemia która z ogromną szybkością regeneruje hp, co umożliwia przejście do równie szybkiego kontrataku!
* '''Nocne elfy''' – anemiczna rasa długouchych. W lasach Ashenvale żyli sobie tysiące lat i jakoś nie mieli żadnych problemów. Kiedyś walczyli z rybim przywódcą nieumarłych Archimondkiem i znowu im się zbliża pod miasto. Musieli pobudzić wszystkich druidów z długiej drzemki. Elfy mają bardzo ładne plecy. Z dwóch stron.
* '''Nocne elfy''' – anemiczna rasa długouchych. W lasach Ashenvale żyli sobie tysiące lat i jakoś nie mieli żadnych problemów. Kiedyś walczyli z rybim przywódcą nieumarłych Archimondkiem, a teraz znowu im się zbliżał pod miasto. Musieli więc pobudzić wszystkich druidów z długiej drzemki. Elfy mają bardzo ładne plecy. Z obu stron. Natomiast Nocne Elfki mają czym oddychać.

== Noob w Warcraft III ==
* Buduje dziesiątki wież w swojej bazie uważając, iż broń oblężnicza przeciwnika go nie dosięgnie, a jego wieże pozwolą mu odnieść przewagę w bitwie rozgrywającej się z dala od jego bazy,
* Rozbudowuje armie i tworzy dziesiątki wież, a na prośby o spotkanie, złoto lub drewno nie odpowiada.
* Pisze, że jest [[pro]], aby po rozpoczęciu gry pytać, jak się w to gra. Kiedy zostaje zignorowany, tudzież ktoś zacznie z nim dyskusję, zacznie cię obrażać w stylu „[[Nonźródła:Fakty o twojej starej|twoja stara]] pierze w rzece”,
* Twierdzi, że każdy, kto z nim wygrał – hackuje,
* Czepi się Twoich statów w solo (10-1),
* Krzyczy: „MAP HACKER”, gdy używasz Cienia,
* Często robi mass air – nawet, kiedy zauważy, że przeciwnik ma hippo, gargi lub hawki,
* Wszelkie jednostki, które zamiast walczyć są lepsze w rzucaniu zaklęć uważa za bezwartościowe. Zamiast tego tworzy sobie armie składające się z samych taurenów, górskich gigantów czy lodowych żmijów,
* Jeżeli ściąga od hosta jakąś mapkę, to tylko dlatego, że „akurat niechcący skasował tą wersję, ale jest pro”. Nie wychodzi zaraz po rozpoczęciu. Robi to po minucie gry,
* Próbuje zmienić avatar, lecz mu się nie udaje, zaś po paru próbach spamuje: ''Iak sminic awatar? help1!!!!111'',
* Kiedy grajac w dote wpisujesz -water 255 0 0, mówi, że cheatujesz,
* Gdy gra w Island Defense, gada do tytana: ''Im pro you noob'' , a jak tytan go zabije, gada: ''YOU CHEATER!!!!!!!?!?!?!?!?111'' i grozi banem,
* Kiedy dostaje łupnia od dalekosiężnego czaru, wyzywa od cheaterów,
* Gdy gra w Tree taga i znajdzie go infernal, wyzywa od cheaterów i (jeśli wie jak) sprawdza czy ktoś używa maphacka. Gdy pisze: ''......... might be maphacking''(pisze nawet jak ktoś nie używa[słabo sprawdza]) wyzywa od cheaterów i noobów, po czym wychodzi z gry,
* Kiedy gra w Angel arene i kapnie sie jak zabijać mobki to lata i pyta sie wszystkich co kupic a jak niemoże znależć itemów (na recepty) to wychodzi z gry,
* W Hero Line Wars nie wie jak się zwiększa income i czemu wszyscy mają statsytyki powyżej 5000,
* Jeśli nie może trafić jakiejś jednostki latającej, jednostką(ewentualnie jednostkami) które nie mogą atakować latających, myśli że to bug a gdy się zorientuje się że to nie bug, wyzywa jej posiadacza od cheaterów,
* w Hero Wars nie buduje banku, a nawet jeśli zbuduje, to nie wie jak go używać,
* Gdy gra w życie wieśniaka cały czas prosi Boga: „Ej daj ksienge”,
* Jeżeli gra w Titan Land i zauważy że ktoś atakuje go rasą demonów, która dostał od tytanów wyzywa od cziterów,
* W Titan Landzie atakuje wszystkich i się dziwi ze dostał kicka i wyzywa od noobów na chacie,
* Kiedy gra undeadami nie szkoli banshee bo się boi ich krzyków,
* Używa karykatury angielskiego w stylu : Ju fakking chiter !!!!11,
* Jak gra przymierzem to szkoli tylko piechurów bo: ''majom fajne zproie !1'',
* Gdy wylosuje różowy kolor to wychodzi z gry,
* Noob lami i laguje, a potem się dziwi że ma bana,
* Nooby mają typowe dla siebie nazwy:
** Ich ulubionych jednostek: nekromanta, piechur88 itp.,
** Dziwaczne nazwy: q1w2e3r4t5y6u7i8, NaChujuBombel, radiomaryja,
** Prawdziwe nazwy: noob, DoBaruHej i inne gówna.
* Noob przeważnie jest weteranem Tibii i Metina2 - kto obrazi te gry ma bana
* Gdy gra elfami, robi armię złożoną ze świetlików, bo sądzi, że jak je zdetonuje to zabije całą armię wroga. W rzeczywistości zabija 2 wilki przyzwane przez Wróżbitę z orków i przegrywa grę.
* Nie robi badań w młynie,tartaku,domu łowców,cmentarzu.
* Grając nieumarłymi w The Frozen Throne rekrutuje tylko lodowe żmije bo myśli, że jak ma smoki to nikt mu nie podskoczy i dziwi się że wszystkie padają od driad a smoki ich nie atakują.
* Grając nieumarłymi nie wie jak wydobyć złoto z nowej kopalni.
* Nigdy nie kupuje przedmiotów dla bohatera i korzysta tylko z tych które wypadną z potworów.
* Grając nocnymi elfami, na początku meczu wstaje drzewem życia i atakuje wroga.


== Zasady ==
== Zasady ==
* Peony (orki robole) ścinają drzewa kilofami.
* Peony (orkowie robole) ścinają drzewa kilofami.
* Peony umieją gasić pożary waląc w sojusznicze budynki kilofem.
* Wszyscy są więksi od farm, nawet zwykli rycerze.
* Peony umieją wzniecać pożary waląc we wrogie budynki kilofem.
* Siepacze umieją zdobywać drewno z kamiennych budynków, waląc w nie toporem.
* Wszyscy są więksi od farm, nawet zwykli zbrojni.
* Legowisko orków generuje więcej żywności niż farma.
* Po ścięciu drzewa, pojawia się zielone wyrażenie algebraiczne (np. „+10”).
* Po ścięciu drzewa, pojawia się zielone wyrażenie algebraiczne (np. „+10”).
* Chłopi jakimś cudem przeciskają się przez malutkie wejście do kopalni.
* Chłopi jakimś cudem przeciskają się przez malutkie wejście do kopalni.
* Chłop może stać się milicjantem, ale po minucie jego broń i zbroja znikają.
* Chłop może stać się milicjantem, ale po minucie jego broń i zbroja znikają.
* Akolici wydurniają się przed kopalnią, a nam przybywa złota.
* Błędne Ogniki latają wokół drzewa, zdobywając drewno, nie uszkadzając drzewa.
* Budynki budują się same, widać tylko chłopa tłuczącego w nie kilofem.
* Strzały z łuków burzą budynki.
* Strzały z łuków burzą budynki.
* Do wzniesienia budynku potrzebne jest tylko drewno i złoto.
* Do wzniesienia budynku potrzebne jest tylko drewno i złoto.
Linia 18: Linia 66:
* Balisty i katapulty poruszają się bez niczyjej pomocy.
* Balisty i katapulty poruszają się bez niczyjej pomocy.
* Elfi kapłani ziewają. Jednocześnie płoną im oczy.
* Elfi kapłani ziewają. Jednocześnie płoną im oczy.
* Rycerz potrafi walczyć trzymając kopię w jednej ręce, a miecz w drugiej.
* Bestia Kodo nie uderza, to jeździec rzuca we wrogów kawałkami żelastwa.
* Bestia Kodo nie uderza, to jeździec rzuca we wrogów kawałkami żelastwa.
* Wystarczy jeden ładny mieczyk, żeby całe królestwo się rozpadło.
* Wystarczy jeden ładny mieczyk, żeby całe królestwo się rozpadło.
* Gdy rozkazujemy orkowi na wilku zarzucić sieć na czerwonego smoka, to wyskakuje komunikat, że jest on {smok} odporny na czary.
* Bez względu na to, jaki szkielet leży na ziemi, nekromanta zawsze stworzy humanoidalnego szkieleta-wojownika.
* Bez względu na to, jaki szkielet leży na ziemi, nekromanta zawsze stworzy humanoidalny szkielet-wojownika. A nawet dwa takie szkielety...
* Zombi,szkielety i inni nieumarli muszą jeść.
* Saperzy, mimo że zaraz zginą, cieszą się, że „będzie demolka”.
* Saperzy, mimo że zaraz zginą, cieszą się, że „będzie demolka”.
* Wieże strzelają strzałami z częstotliwością karabinu maszynowego.
* Wieże strzelają strzałami z częstotliwością karabinu maszynowego.
* Istnieją latające owieczki.
* Istnieją latające owieczki, które zmieniają się w pisklęcia niebieskich smoków.
* Jednostki mogą podpalić budynek waląc w niego mieczem, toporem lub inną bronią do walki bezpośredniej.
* Jednostki mogą podpalić budynek waląc w niego mieczem, toporem lub inną bronią do walki bezpośredniej.
* Goły Blademaster ma wyższą obronę niż opancerzony Król góry.
* Goły Blademaster ma wyższą obronę niż opancerzony Król góry.
* Gdy mamy dużo jednostek, to pożerają one część wydobywanego złota.
* Gdy mamy dużo jednostek, to pożerają one część wydobywanego złota.
* Owce lub inne niegroźne zwierzęta wybuchają gdy kliknie się na nie kilkakrotnie
* Owce lub inne niegroźne zwierzęta wybuchają, gdy kliknie się na nie kilkakrotnie.
* Chimery latają i mają dwie głowy, ale nie mogą atakować innych latających jednostek.
* Chimery latają i mają dwie głowy, ale nie mogą atakować innych latających jednostek.
* To, czy budynek jest naprawiany przez chłopa, zależy od przycisku który wciśniemy (A lub R).
* Gdy piechur zaczyna chodzić jak kowboj, ma podwyższoną obronę o 30%.
* Gdy piechur zaczyna chodzić jak kowboj, ma podwyższoną obronę o 30%.
* Nocne elfy nie jedzą jedzenia. Wystarczy im woda z księżycowych studni.
* Nocne elfy nie jedzą niczego. Wystarczy im woda z księżycowych studni.
* Mechaniczne jednostki takie jak balista czy katapulta potrzebują jedzenia.
* Mechaniczne jednostki takie jak balista czy katapulta potrzebują jedzenia.
* Każdy magiczny przedmiot w grze jest skrzynią. Wyjątkiem są księgi.
* Każdy magiczny przedmiot w grze jest skrzynią. Wyjątkiem są księgi.
* Choć Archimonde potrafi zniszczyć duże miasto bazgrząc coś na piasku, to nie pomyśli o tym podczas bitwy o górę Hyjal.
* Choć Archimonde potrafi zniszczyć duże miasto bazgrząc coś na piasku, to nie pomyśli o tym podczas bitwy o górę Hyjal.
* Nekromanta potrafi z jednego ciała przywołać dwóch szkieletów wojowników.
* Mięso jest doskonałą amunicją do niszczenia budynków. Szczególnie miotane przez ledwo trzymające się w kupie wozy-katapulty.
* Mięso jest doskonałą amunicją do niszczenia budynków. Szczególnie miotane przez ledwo trzymające się w kupie wozy-katapulty.
* Wozy mięsa regenerują się.
* Wozy mięsa regenerują się.
* Nigdy nie znajdziesz odpowiedzi, na pytanie czemu Archimonde przekształca ziemię w zatrutą.
* Nigdy nie znajdziesz odpowiedzi, na pytanie czemu Archimonde przekształca ziemię w zatrutą.
* Również nie znasz odpowiedzi na pytanie, czemu, pomimo zniszczenia Studni Słońca, krwawe elfy wciaż rzucają zaklęcia.
* Również nie znasz odpowiedzi na pytanie, czemu, pomimo zniszczenia Studni Słońca, krwawe elfy wciąż rzucają zaklęcia.
* Mimo iż mama płakała z powodu porwania Timmy'ego, nie przeszkadza jej, gdy zamordujemy jego rodzeństwo.
* Skoro Archimonde nie zniszczył Drzewa Świata tak jak Dalaran, to widocznie nie umiał rysować drzew.
* Każdy Rycerz ma wadę zgryzu i opluwa się podczas mówienia.
* Medivh ciągle bredzi o jakimś zachodzie i każe wszystkim tam płynąć. Widocznie tylko Jaina i Thrall chcą kupić kowbojskie pamiątki na przecenie.
* Taureni mają coś z krów, ale Cairne, wódz taurenów wygląda jak świnia.
* Rycerz śmierci często dobija innych bohaterów lub jednostki oraz leczy własne przy pomocy śmiercionośnych wstęg.
* Wysokość pancerza u bohatera zależy od ilości Agility (zręczności).
* Nietoperze kopią nogami inne jednostki latające.
* Chłop-milicjant ma lepsze staty od zawodowego piechura.
* Żywiołak wody może być przyzwany nawet na pustyni. Również można tam wywołać gradobicie.
* Budynki-drzewa mogą pożerać inne drzewa w celu regeneracji.
* Bestia Kodo jest w stanie pożreć 3-krotnie większego od siebie górskiego giganta.
* Gdy Arcymag ubierze buty szybkości, to jego koń biega szybciej (dotyczy również Rycerza Śmierci, Kapłanki Księżyca i Wróżbity).
* Natomiast Strażnikowi Gaju wystarczy jedna para butów na cztery nogi, a Władcy Podziemi na sześć odnóży.
* Każdy bohater jest w stanie założyć na siebie sześć hełmów, jednak wyklucza to noszenie choćby rękawiczek.
* Elfy rozpaczają z powodu straty Cenariusa, zamiast ożywić go na ołtarzu.
* Archimonde mimo swojej potęgi, nie potrafi poradzić sobie z ognikami, które nie zadają obrażeń.


== Uzależnienie ==
== Objawy uzależnienia ==
* W mowie codziennej używasz takich wyrażeń jak: ''Lok tar ogar'' i ''Asz nu falanah'', a także ''Isznealo Porah'' i ''at letor a man'' ''Anu Dana Dor i tor illisar thera nal''.
Jesteś uzależniony od Warcrafta III jeżeli:
* Dziwisz się, czemu ksiądz nie chce cię uzdrowić z ran.
* W mowie codziennej używasz takich wyrażeń jak: "Lok tak ogar","Asz no a na".
* Kiedy walisz siekierą zza głowy dziwisz się ,że nie widzisz czerwonych cyfr krytycznego uderzenia.
* Dziwisz się czemu ksiądz nie chce cię uzdrowić z ran.
* Rzucasz młotkiem i dziwisz się czemu cel nie jest ogłuszony.
* Rzucasz młotkiem i dziwisz się czemu cel nie jest ogłuszony.
* Gdy jesteś głodny, wrzeszczysz ''CZUUUJĘ GŁÓÓÓD!!!''
* Machasz kijem nad zwłokami np: kury i próbujesz przywołać szkielety.
* Machasz kijem nad zwłokami np: kury i próbujesz przywołać szkielety.
* Wbijasz w ziemie kijki z tasiemkami, po czym straszysz innych ,że to wężowe znaki i zaraz ich zabiją.
* Wbijasz w ziemie kijki z tasiemkami, po czym straszysz innych, że to wężowe znaki i zaraz ich zabiją.
* Widząc spadającą gwiazdę biegniesz odnaleść kapłankę księżyca, która ją wyczarowała.
* Widząc spadającą gwiazdę, biegniesz odnaleźć kapłankę księżyca, która ją wyczarowała.
* Rzucasz w kogoś kuflem piwa i dziwisz się ,że nie jest spowolniony, Przecież Pandareńskiemu miodowarawi zawsze się to udaje.
* Rzucasz w kogoś kuflem piwa i dziwisz się, że nie jest spowolniony, przecież Pandareńskiemu Miodowarowi zawsze się to udaje.
* Dziwisz się, że gdy mówisz "Za Khaz Modan" nie robisz się duży i szary.
* Dziwisz się, że gdy mówisz ''Za Khaz Modan'' nie robisz się duży i szary.
* Szukasz kopalni złota w poszukiwaniu kieszonkowych.
* Szukasz kopalni złota w poszukiwaniu kieszonkowych.
* Pożerasz zwłoki, w celu zregenerowania punktów życia.
* Pożerasz zwłoki, w celu zregenerowania punktów życia.
* Za każdym razem, gdy idziesz w jakiekolwiek miejsce, zawsze mówisz słowa, takie jak: ''Za honor!'', ''Za hordę!''.
<br clear="all">
* Jak bijesz losowego przechodnia, zastanawiasz się czemu nie biegną do ratusza, i czemu nie każdy zabity upada tak samo!
{{Warcraft}}
* Dziwisz się, czemu jak widzisz zielony dymek to, nie zasypiasz i zamieniasz się w zombie.
* Podczas burzy jak widzisz błyskawice, wiesz że niedaleko walczy Thrall.
* Gdy ktoś jest ranny, oświetlasz go latarką krzycząc ''Święty Blask!''.
* Na basenie, gdy ktoś cię obleje szukasz Żywiołaka Wody.
* Widząc dziecko myślisz, że to Daniel i czekasz jak powie ''A co z tymi których zabrały orki?''.
* Wpatrujesz się w papier toaletowy ze wzorkami i mówisz, że używasz Zwoju Bestii.
* Dziwisz się, że kiedy cię napadają, to nie możesz uaktywnić Boskiej Tarczy.
* Gdy widzisz kogoś o czerwonym odcieniu skóry sądzisz, że to ork, który został opętany przez demony.
* Dziwisz się, dlaczego nie ogłuszyłeś grupy osób tupaniem w ziemie, przecież Wodzowi Taurenów zawsze się udaje.
* Biegasz po lesie w biustonoszu, pelerynie i z łukiem w ręku udając Nocną Elfkę, a gdy ktoś ci się dziwnie przygląda, stajesz w miejscu, bo myślisz, że stajesz się niewidzialny.
* Każdego, kto ma wielkie zęby i dziwnie biega, pytasz czy jest Dreanei'em z Outlandu.
* Na farmie podchodzisz do wieśniaczek i dziwisz się, że nie śmieją się powalająco, przecież do Arthasa zawsze się śmiały.
* Biegasz z młotkiem wrzeszcząc, że jesteś Arthas.
* Ksiądz na religii pyta ''Kto trzeciego dnia wstąpił na Ziemię'', odpowiadasz, że Archimonde.
* Widząc babcie z laską jesteś pewien że to Jaina.
* Nie bawisz się w piaskownicy, nie chcesz zniszczyć miasta.
* Opalając się nad morzem, czuwasz i wypatrujesz nagi.
* Jedziesz na wycieczkę do obserwatorium i zastanawiasz się gdzie są wyrwidrzewy
* Myślisz ze Pearl Harbor zaatakowali nie [[Japonia|Japończycy]] a gryfi jeźdźcy z Aerie.
* Podczas wojny czołgi strzelają tylko do budynków. I do samolotów.
* Dziwisz się, dlaczego ludzie boją się epidemii. Przecież można zabić chorych i nikt się już nie zarazi.
* Nie uznajesz książki ''[[Anaruk chłopiec z Grenlandii]]'', bo wiesz że to był Northrend.
* Jak słyszysz że [[Szwajcaria]] jest neutralna to wiesz że mieszkają tam gobliny.
* Gdy spotykasz wronę, zaczynasz uciekać, przekonany, że to Medivh i że zaraz zrobi czary-mary i zacznie bredzić ''Uciekaj na zachód! Na zachód, mówię!''
* Gdy budzisz się rano zaczynasz od powiedzenia ''Nie śpię, już nie śpię'', lub ''Śpiący się obudził''.
* Myślisz, że terroryści-samobójcy to goblińcy saperzy.
* Nie dziwisz się kiedy widzisz że samochód/czołg jedzie bez załogi, przecież maszyny jeżdżą bez załogi.
* Gapisz się cały dzień na niedźwiedzia i czekasz aż się odmieni w druida szponów.
* Gapisz się cały dzień na kruka i czekasz aż się odmieni w druida pazurów.
* Patrzysz na mapę świata i zastanawiasz się gdzie jest tron mrozu.
* Kiedy odbierasz telefon przedstawiasz się jako Król Arthas.
* Uważasz, że ludzie pracujący w rzeźni to plugastwa.
* Nie boisz się napaści dresów. W razie potrzeby przemienisz się w demona.
* A nawet jak zginiesz, to przecież zaraz ktoś cię ożywi na Ołtarzu Królów...
* ''Jestem ślepy, a nie głuchy!''
* Gdy znajdziesz swój zeszyt z młodych klas myślisz ze to księga czarów.
* Nie myjesz łazienki, bo na osadzie szybciej się regenerujesz.
* Gdy wchodzisz do klasy mówisz ''przybyłem oczyścić tę krainę''.
* Uciekasz z domu w poszukiwania tronu mrozu.
* Zabijasz swojego ojca i niszczysz jego [[Dom|królestwo]].
* Dziwisz się, gdy otwierając skrzynie złota, zamiast Korony Królów znajdujesz złoto.
* Gdy skończysz remont w domu, mówisz ''modernizacja zakończona''.
* Odbierając wyniki od lekarza, czekasz aż powie ''badania zakończone''.

==DotA==
Dota jest to gra dla maniaków i noobów, którzy po 666 pojedynkach w bettle necie stwierdzili, że to już nudne i postanowili zmienić grę. Niestety ich upośledzenie jest tak duże, że nie mogą ogarnąć żadnego innego świata poza WarCraftem. Pozostaje im WoW. Niestety jest to gra za droga więc zaczynają grać w DotĘ, grę dla ludzi ograniczonych gdzie sens ich życia kończy się po 25 lvl.
=== Rozgrywka ===
Celem gry jest wygranie wyborów i zniszczenie siedziby wrogiego sztabu wyborczego mieszczącego się w tak zwanym "thronie".
Do wyboru mamy dwie strony konfliktu:
*'''The Dziwki''' – konserwatywna partia umarłych propagująca politykę pro śmiertelną
*'''The Alfonsy''' – obóz zielonych reprezentujący interesy zwierząt futerkowych
Każda partia posiada unikalnych bohaterów którzy pod kontrolą graczy biorą udział w walce po jednej ze stron. Dzięki pokaźnemu arsenałowi [[broń|broni]]: siecznej, obuchowej, palnej oraz magi herosi starają się wymordować elektorat opozycji. Za każdego ubitego wyborcę przeciwnika, bohater nieoficjalnie otrzymuje [[złoto|złoto]]. Dzięki niemu może nabyć artefakty, które przy spotkaniu z bohaterami opozycji pozwolą mu wygrać starcie.

===Bohaterowie===
Rekrutowani są przed rozgrywką z młodzieżówek partii przesiadujących w tawernach.
====Tawerna wschodzącego słońca (The Sentinel)====

*'''Malutki''' – kamienny golem, mityczny stwór wykopany przez Freda Flintstona w kamieniołomie. Żywi się głównie gruzem z zawalonych budynków. Jego ulubioną zabawą jest rzucanie przeciwnikiem i powodowanie lawin skalnych.
*'''Raigor Kamiennekopyto''' – wstrząsacz ziemi, [[byk|byk]] rozpłodowy z [[teksas|teksasu]]. Dosypywanie sterydów do paszy przez farmera spowodowało, że Raigor nabył umiejętność wywoływania trzęsień ziemi. Od tamtej pory wędruje z pokolorowanym pniem na ramieniu niszcząc skupiska ludności cywilnej na całym świecie.
*'''Purysta Grzmotogniew''' – omnirycerz, niedoszły kleryk z Torunia, wyrzucony z uczelni za stosowanie potężniejszej magii niż ojciec dyrektor. Niedoceniany wojownik, zwykle podczas rozgrywki pracuje jako lekarz pierwszego kontaktu.
*'''Sven''' – rycerz łobuz, były skoczek narciarski. Po zakończeniu kariery postanowił potrenować na siłowni w celu poprawienia sylwetki. Niestety jego wyniki były tak wspaniałe, że musiał uciekać ze swojego kraju przed zawistnymi kulturystami. Obecnie jest zabijaką na usługach sentinela.

====Tawerna światła (The Sentinel)====

*'''Lina Odwrotna''' – zabójca, młodziutka adeptka sztuki władania ogniem. W wolnych chwilach gra na planie anime [[slayers|The Slayers]]. Poszukiwana międzynarodowym listem gończym za spowodowanie pożaru stulecia pod Kuźnią Raciborską.
*'''Alleria''' – wiatropęd, elfia łuczniczka. Jej prędkość jest prawie tak epicka jak jej biust. W biegu na sto metrów nie ma sobie równych. W amerykańskich kręgach filmowych okrzyknięta została następczynią Pameli Anderson. Niestety poświęciła swoją obiecująca karierę na rzecz uciśnionych leśnych zwierząt.
*'''Aiushtha''' – przeklinaczka, kobieta pół bóg - pół sarna. Wstydliwy epizod z życia półboga Cenariusa. Mimo charakterystycznego podobieństwa do matki Aiushtha jest ulubienicą swojego ojca. Dobrze włada włócznią siejąc strach wśród myśliwych i grzybiarzy.
*'''Furion''' – wyrocznik, lider nocnych elfów. Jego twarz jest tak niebieska jak [[denaturat|denaturat]] którego nadużywa. Dzięki mocnej wątrobie szybko regeneruje manę potrzebną do rzucania potężnych zaklęć i przyzywania sił natury.

====Tawerna mroku (The Scourge)====

*'''Pudż''' – rzeźnik, stwór o bogatej osobowości. Już jako dziecko Pudż sprawiał problemy wychowawcze w szkole. Jego ulubionym zajęciem było wyrywanie rączek i nóżek rówieśnikom. Niestety szkoła starała się bagatelizować jego wybryki i przepuszczała delikwenta do następnych klas. Obecnie dorosły Pudż zajmuje się wyrywaniem rączek i nóżek przeciwnikom frakcji The Scourge.
*'''Slardar''' – strażnik Slitherinu, początkowo zwierzątko domowe [[Harry Potter|Harrego Pottera]]. Po jednym z seansów spirytusowych na lekcji magii został przemieniony w ludzio-rybo-węża. Dzięki ogromnej sile i dużej koncentracji ryby udało mu się uciec z Hogwartu. Obecnie pracuje w reklamówkach Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi propagujących jedzenie ryb.
*'''Leoryk''' – król szkieletów. Według życiorysu zamieszczonego w Fakcie, został wyrzucony z piekła przez diabła. Pogłoski głoszą, że Leoryk naraził się pisaniem sprośnych żartów i historyjek o żonie [[Lucyfer|Lucyfera]].
*'''Naix''' – złodziej życia, brakujące ogniwo w łańcuchu ewolucyjnym: wiewiórki, niedźwiedzia i wampira. Łączy w sobie najlepsze cechy wszystkich trzech ras: zwinność wampira, krwiożerczość wiewiórki i mordę niedźwiedzia. Żeruje głównie w nocy na czekoladowych polach chocapic.
*'''Mogul kan''' - aks. Najbardziej męski w całej Docie! Umie krzyczeć na innych, by go zaatakowali i kręcić się jak baletnica. Każdy zna jego przecinającą brodę, która zabija wszystkich wkoło. Podobno to młodszy brat Chucka Norrisa, ale nic nie mówcie!

====Tawerna wieczoru (The Scourge)====

*'''Lesale''' – venomancer, zwany pieszczotliwie winomancerem. Zajmuje się nieustanną degustacja napojów wyskokowych na bazie siarki. Dzięki dużemu stężenia tego pierwiastka w treści żołądkowej, Lesale może rzygać kwasem siarkowym.
*'''Strygwyr''' – poszukiwacz krwi, jego rzekomy wampiryzm to tylko przykrywka. W rzeczywistości zajmuje się zbieraniem trufli w lesie. Oficjalnie udaje potężnego orkowego szamana. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że w pewnych kręgach nazywany był Prosiaczkiem i przybył ze Stumilowego Lasu.
*'''Anubarak''' – zabójca, przerośnięty żuczek gnojarz dorównujący masą czterem koniom. Ptaszki ćwierkają, że narodził się na granicy Iranu z Afganistanem. Ewoluował w wyniku skażenia nawozu wielbłądów, którymi przemycany był pluton do Iranu. Radioaktywne jedzenie nie tylko poprawiło jego siła, ale również inteligencję i mądrość co jest rzadkością u żuków gnojarzy.
*'''Ostrzeterroru''' – trzymacz dusz, heros z pierwszą klasą niepełnosprawności ze względu na brak wzroku. Zamiast charakterystycznej białej laski używa dwóch ogromnych mieczy. Wyznaje zasadę: Jeżeli nie możesz czegoś ominąć rozwal to, jeżeli możesz coś ominąć i tak to rozwal.

====Tawerna półcienia (Neutralna)====

*'''Squee, Spleen i Beczka''' – goblińscy technicy, zwykle zajmują się obwoźnym handlem petard i sztucznych ogni. Autorzy goblińskiego programu atomowego. Po detonacji Car Petardy na poligonie w rosyjskiej Nowej Ziemi wycofali się z dalszych prób. Siła wybuchu zmiotła poligon a fala uderzeniowa trzykrotnie okrążyła ziemię.
*'''Boush''' – gobliński majsterkowicz, obecnie druga po USA potęga militarna na świecie. W swoim plecaku nosi arsenał którego nie powstydził by się Schwarzenegger. Posiada rakiety samonaprowadzające, karabin laserowy, armię nanorobotów oraz kij umaczany kupą którego siła rażenia szacowana jest na 150 megaton.
*'''Voljin''' – wiedźmiński lekarz, specjalista w dziedzinie chirurgi i farmacji. Jego największym osiągnięciem było zbudowanie trollowego sztucznego serca z patyków, rybich pęcherzy i drutu. Niestety nie udało mu się jeszcze nikogo wyleczyć.
*'''Aggron Łamaczkamieni''' – ogrowy mag, posiada dwie głowy a w każdej po pół mózgu. Jego magia sprowadza się do rzucania płonących flaszek z oliwą. Mimo że uważa się za maga, walczy zawsze w pierwszej linii przy użyciu drewnianej maczugi.
*'''Jakiro Dwusmokowa głowa''' - chimero-smoko-hipopotamo-muminko-cośtam o dwóch głowach. Specjalizuje się w rzucaniu naraz ogniem i lodem. Jak na latającego stwora to strasznie powoli lata. A właściwie idzie. Nad ziemią. Co ciekawsze, jest wolniejszy od obładowanych niepotrzebnymi śmieciami goblinów, którzy są zmęczeni. Podwójnie.
*'''Shendelzara Jedwabnedrewno''' - spirytus zemsty, a właściwie spiryt. Kobieta, która przeżyła własną śmierć. 4 razy!!! Najbardziej lubiana za jej krzyczenie, które osłabia wrogów, a właściwie wielkie muminy.
*'''Knajt Vifon''' - smoko-knajt, który beka ogniem, i zmienia się w smoka. A dokładniej w smoczycę. Potrafi też zwiększyć swojego ''armora'' i ''helf regena''.
*'''Ymir'''* - zmutowany mors urodzony na Syberii. Umie turlać się w postaci kulistej. Posiada pięść walrusa dzięki której wystrzeliwał w kosmos radzieckie rakiety/satelity.

===Artefakty===

Za zdobyte złoto gracz może kupić herosom przedmioty ułatwiające przeżycie we wrogim świecie. Oczywiście nie będzie to ciepła kurtka, zapałki, bandaż czy też nóż myśliwski. Do wyboru mamy następujące kategorie artefaktów:
*'''Artykuły ofensywne''' – głównie: miecze, topory i młoty. Wszystkie nasączone potężną magią, odlane ze stopu: plutonu, osmu, tytanu, drewna i plasteliny. Najczęściej stosowane są przez bohaterów opierających styl walki na zręczności. Dzięki niej mogą zaskoczyć przeciwnika umiejętnością posługiwania się piętnastoma broniami na raz.
*'''Artykuły obronne''' – tarcze, zbroje, hełmy, itp. Ulubione przez graczy preferujących masochistyczny styl walki oraz herosów o dużej bazowej sile. Ubranie zbroi, kolczugi, pasa cnoty, oraz dwóch tarcz sprawia, że bohater staje się odporny na obrażenia fizyczne jak i magiczne. Obrony tej nie jest w stanie przebić nawet rosyjski pocisk z rdzeniem ze zubożonego uranu.
*'''Artykuły pomocnicze''' – pierścienie, mikstury, amulety i talizmany. Zazwyczaj wykorzystywane są jako komponenty do tworzenia potężniejszych artefaktów. Np: amulet uników + łuk + kij dają dwa sztylety. Warto również wspomnieć o kurze kurierce, która może przenosić nasze rzeczy a przy tym ma ładowność dorównującą 12 tonowej ciężarówce. Po dokupieniu dłuższych skrzydeł możemy zamienić kurę w latającego indyka.

===Boss===


Na mapie oprócz grup niezdecydowanych wyborców koczujących w lesie, znajduje się jeszcze boss '''Roshan'''. Pewnie nikt nie zwracał by na niego uwagi gdyby nie egida nieśmiertelności, której jest właścicielem. Ironicznie jest odporny na magie i nie może jej używać. Oczywiście nie przeszkadza to magom którzy z łatwością potrafią zamienić go w kurę bądź podrzucić za pomocą małego tornada.
[[Kategoria:Gry komputerowe]]


{{ok}}
{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Warcraft]]


[[en:Warcraft 3]]
[[en:Warcraft 3]]
[[es:Guarkraft III]]
[[es:Guarkraft III]]
[[he:Warcraft III]]

Aktualna wersja na dzień 08:32, 23 lip 2020

Porządna dawka plazmy na przeciwnika

Warcraft III – trzecia z serii gier Warcraft firmy Blizzard. To strategia czasu przeszłego, strony biernej. Opowiada o walkach, jakie toczą się w mitologicznej krainie Azeroth, między orkami, ludźmi, nieumarłymi i nocnymi elfami. Na silniku graficznym Warcrafta III oparte są wszystkie obecne gry FPS takie jak Far Cry 2 czy Bioshock. Dzięki rozbudowanemu edytorowi dołączonego do gry powstało też wiele map takich jak DotA(ang. Defence of the Ancients), które wciąż zapewniają masońskiemu Blizzardowi ogromne zyski.

Rasy[edytuj • edytuj kod]

  • Ludzie – wciąż poszukiwali brakującego ogniwa. Przejawiali swoją miłość do króla walcząc z zielonymi. Los spłatał im figla w postaci naiwnego paladyna Arthasa. Powędrowali przed nieumarłymi za morze. Na wiele się to jednak nie zdało, bo i tam ich dorwali.
  • Orkowie – Zielone stworzenia przypominające wyglądem opakowanie po Xbox360. Na uszach mają zawinięte rogi, przez co uszy stają się bardziej groźne. Zielony ludek robol zawsze przy sobie ma kilof.
  • Nieumarli – anorektyczna i anemiczna rasa uciekinierów z cyrku dziwolągów. Niektórzy powstali z ziemi, inni przybyli z różnych wymiarów, a jeszcze inni dołączyli „dobrowolnie”. Azeroth wybrali sobie jako kolejny punkt wycieczki po wymiarach. Mają dziwny zwyczaj pojawiania się w miejscach, gdzie toczy się akcja. Spotykani w heavymetalowych zespołach. Ich największym atutem jest spaczona ziemia która z ogromną szybkością regeneruje hp, co umożliwia przejście do równie szybkiego kontrataku!
  • Nocne elfy – anemiczna rasa długouchych. W lasach Ashenvale żyli sobie tysiące lat i jakoś nie mieli żadnych problemów. Kiedyś walczyli z rybim przywódcą nieumarłych Archimondkiem, a teraz znowu im się zbliżał pod miasto. Musieli więc pobudzić wszystkich druidów z długiej drzemki. Elfy mają bardzo ładne plecy. Z obu stron. Natomiast Nocne Elfki mają czym oddychać.

Noob w Warcraft III[edytuj • edytuj kod]

  • Buduje dziesiątki wież w swojej bazie uważając, iż broń oblężnicza przeciwnika go nie dosięgnie, a jego wieże pozwolą mu odnieść przewagę w bitwie rozgrywającej się z dala od jego bazy,
  • Rozbudowuje armie i tworzy dziesiątki wież, a na prośby o spotkanie, złoto lub drewno nie odpowiada.
  • Pisze, że jest pro, aby po rozpoczęciu gry pytać, jak się w to gra. Kiedy zostaje zignorowany, tudzież ktoś zacznie z nim dyskusję, zacznie cię obrażać w stylu „twoja stara pierze w rzece”,
  • Twierdzi, że każdy, kto z nim wygrał – hackuje,
  • Czepi się Twoich statów w solo (10-1),
  • Krzyczy: „MAP HACKER”, gdy używasz Cienia,
  • Często robi mass air – nawet, kiedy zauważy, że przeciwnik ma hippo, gargi lub hawki,
  • Wszelkie jednostki, które zamiast walczyć są lepsze w rzucaniu zaklęć uważa za bezwartościowe. Zamiast tego tworzy sobie armie składające się z samych taurenów, górskich gigantów czy lodowych żmijów,
  • Jeżeli ściąga od hosta jakąś mapkę, to tylko dlatego, że „akurat niechcący skasował tą wersję, ale jest pro”. Nie wychodzi zaraz po rozpoczęciu. Robi to po minucie gry,
  • Próbuje zmienić avatar, lecz mu się nie udaje, zaś po paru próbach spamuje: Iak sminic awatar? help1!!!!111,
  • Kiedy grajac w dote wpisujesz -water 255 0 0, mówi, że cheatujesz,
  • Gdy gra w Island Defense, gada do tytana: Im pro you noob , a jak tytan go zabije, gada: YOU CHEATER!!!!!!!?!?!?!?!?111 i grozi banem,
  • Kiedy dostaje łupnia od dalekosiężnego czaru, wyzywa od cheaterów,
  • Gdy gra w Tree taga i znajdzie go infernal, wyzywa od cheaterów i (jeśli wie jak) sprawdza czy ktoś używa maphacka. Gdy pisze: ......... might be maphacking(pisze nawet jak ktoś nie używa[słabo sprawdza]) wyzywa od cheaterów i noobów, po czym wychodzi z gry,
  • Kiedy gra w Angel arene i kapnie sie jak zabijać mobki to lata i pyta sie wszystkich co kupic a jak niemoże znależć itemów (na recepty) to wychodzi z gry,
  • W Hero Line Wars nie wie jak się zwiększa income i czemu wszyscy mają statsytyki powyżej 5000,
  • Jeśli nie może trafić jakiejś jednostki latającej, jednostką(ewentualnie jednostkami) które nie mogą atakować latających, myśli że to bug a gdy się zorientuje się że to nie bug, wyzywa jej posiadacza od cheaterów,
  • w Hero Wars nie buduje banku, a nawet jeśli zbuduje, to nie wie jak go używać,
  • Gdy gra w życie wieśniaka cały czas prosi Boga: „Ej daj ksienge”,
  • Jeżeli gra w Titan Land i zauważy że ktoś atakuje go rasą demonów, która dostał od tytanów wyzywa od cziterów,
  • W Titan Landzie atakuje wszystkich i się dziwi ze dostał kicka i wyzywa od noobów na chacie,
  • Kiedy gra undeadami nie szkoli banshee bo się boi ich krzyków,
  • Używa karykatury angielskiego w stylu : Ju fakking chiter !!!!11,
  • Jak gra przymierzem to szkoli tylko piechurów bo: majom fajne zproie !1,
  • Gdy wylosuje różowy kolor to wychodzi z gry,
  • Noob lami i laguje, a potem się dziwi że ma bana,
  • Nooby mają typowe dla siebie nazwy:
    • Ich ulubionych jednostek: nekromanta, piechur88 itp.,
    • Dziwaczne nazwy: q1w2e3r4t5y6u7i8, NaChujuBombel, radiomaryja,
    • Prawdziwe nazwy: noob, DoBaruHej i inne gówna.
  • Noob przeważnie jest weteranem Tibii i Metina2 - kto obrazi te gry ma bana
  • Gdy gra elfami, robi armię złożoną ze świetlików, bo sądzi, że jak je zdetonuje to zabije całą armię wroga. W rzeczywistości zabija 2 wilki przyzwane przez Wróżbitę z orków i przegrywa grę.
  • Nie robi badań w młynie,tartaku,domu łowców,cmentarzu.
  • Grając nieumarłymi w The Frozen Throne rekrutuje tylko lodowe żmije bo myśli, że jak ma smoki to nikt mu nie podskoczy i dziwi się że wszystkie padają od driad a smoki ich nie atakują.
  • Grając nieumarłymi nie wie jak wydobyć złoto z nowej kopalni.
  • Nigdy nie kupuje przedmiotów dla bohatera i korzysta tylko z tych które wypadną z potworów.
  • Grając nocnymi elfami, na początku meczu wstaje drzewem życia i atakuje wroga.

Zasady[edytuj • edytuj kod]

  • Peony (orkowie robole) ścinają drzewa kilofami.
  • Peony umieją gasić pożary waląc w sojusznicze budynki kilofem.
  • Peony umieją wzniecać pożary waląc we wrogie budynki kilofem.
  • Siepacze umieją zdobywać drewno z kamiennych budynków, waląc w nie toporem.
  • Wszyscy są więksi od farm, nawet zwykli zbrojni.
  • Legowisko orków generuje więcej żywności niż farma.
  • Po ścięciu drzewa, pojawia się zielone wyrażenie algebraiczne (np. „+10”).
  • Chłopi jakimś cudem przeciskają się przez malutkie wejście do kopalni.
  • Chłop może stać się milicjantem, ale po minucie jego broń i zbroja znikają.
  • Akolici wydurniają się przed kopalnią, a nam przybywa złota.
  • Błędne Ogniki latają wokół drzewa, zdobywając drewno, nie uszkadzając drzewa.
  • Budynki budują się same, widać tylko chłopa tłuczącego w nie kilofem.
  • Strzały z łuków burzą budynki.
  • Do wzniesienia budynku potrzebne jest tylko drewno i złoto.
  • Pociski nigdy się nie kończą.
  • Balisty i katapulty poruszają się bez niczyjej pomocy.
  • Elfi kapłani ziewają. Jednocześnie płoną im oczy.
  • Rycerz potrafi walczyć trzymając kopię w jednej ręce, a miecz w drugiej.
  • Bestia Kodo nie uderza, to jeździec rzuca we wrogów kawałkami żelastwa.
  • Wystarczy jeden ładny mieczyk, żeby całe królestwo się rozpadło.
  • Gdy rozkazujemy orkowi na wilku zarzucić sieć na czerwonego smoka, to wyskakuje komunikat, że jest on {smok} odporny na czary.
  • Bez względu na to, jaki szkielet leży na ziemi, nekromanta zawsze stworzy humanoidalny szkielet-wojownika. A nawet dwa takie szkielety...
  • Zombi,szkielety i inni nieumarli muszą jeść.
  • Saperzy, mimo że zaraz zginą, cieszą się, że „będzie demolka”.
  • Wieże strzelają strzałami z częstotliwością karabinu maszynowego.
  • Istnieją latające owieczki, które zmieniają się w pisklęcia niebieskich smoków.
  • Jednostki mogą podpalić budynek waląc w niego mieczem, toporem lub inną bronią do walki bezpośredniej.
  • Goły Blademaster ma wyższą obronę niż opancerzony Król góry.
  • Gdy mamy dużo jednostek, to pożerają one część wydobywanego złota.
  • Owce lub inne niegroźne zwierzęta wybuchają, gdy kliknie się na nie kilkakrotnie.
  • Chimery latają i mają dwie głowy, ale nie mogą atakować innych latających jednostek.
  • To, czy budynek jest naprawiany przez chłopa, zależy od przycisku który wciśniemy (A lub R).
  • Gdy piechur zaczyna chodzić jak kowboj, ma podwyższoną obronę o 30%.
  • Nocne elfy nie jedzą niczego. Wystarczy im woda z księżycowych studni.
  • Mechaniczne jednostki takie jak balista czy katapulta potrzebują jedzenia.
  • Każdy magiczny przedmiot w grze jest skrzynią. Wyjątkiem są księgi.
  • Choć Archimonde potrafi zniszczyć duże miasto bazgrząc coś na piasku, to nie pomyśli o tym podczas bitwy o górę Hyjal.
  • Mięso jest doskonałą amunicją do niszczenia budynków. Szczególnie miotane przez ledwo trzymające się w kupie wozy-katapulty.
  • Wozy mięsa regenerują się.
  • Nigdy nie znajdziesz odpowiedzi, na pytanie czemu Archimonde przekształca ziemię w zatrutą.
  • Również nie znasz odpowiedzi na pytanie, czemu, pomimo zniszczenia Studni Słońca, krwawe elfy wciąż rzucają zaklęcia.
  • Mimo iż mama płakała z powodu porwania Timmy'ego, nie przeszkadza jej, gdy zamordujemy jego rodzeństwo.
  • Skoro Archimonde nie zniszczył Drzewa Świata tak jak Dalaran, to widocznie nie umiał rysować drzew.
  • Każdy Rycerz ma wadę zgryzu i opluwa się podczas mówienia.
  • Medivh ciągle bredzi o jakimś zachodzie i każe wszystkim tam płynąć. Widocznie tylko Jaina i Thrall chcą kupić kowbojskie pamiątki na przecenie.
  • Taureni mają coś z krów, ale Cairne, wódz taurenów wygląda jak świnia.
  • Rycerz śmierci często dobija innych bohaterów lub jednostki oraz leczy własne przy pomocy śmiercionośnych wstęg.
  • Wysokość pancerza u bohatera zależy od ilości Agility (zręczności).
  • Nietoperze kopią nogami inne jednostki latające.
  • Chłop-milicjant ma lepsze staty od zawodowego piechura.
  • Żywiołak wody może być przyzwany nawet na pustyni. Również można tam wywołać gradobicie.
  • Budynki-drzewa mogą pożerać inne drzewa w celu regeneracji.
  • Bestia Kodo jest w stanie pożreć 3-krotnie większego od siebie górskiego giganta.
  • Gdy Arcymag ubierze buty szybkości, to jego koń biega szybciej (dotyczy również Rycerza Śmierci, Kapłanki Księżyca i Wróżbity).
  • Natomiast Strażnikowi Gaju wystarczy jedna para butów na cztery nogi, a Władcy Podziemi na sześć odnóży.
  • Każdy bohater jest w stanie założyć na siebie sześć hełmów, jednak wyklucza to noszenie choćby rękawiczek.
  • Elfy rozpaczają z powodu straty Cenariusa, zamiast ożywić go na ołtarzu.
  • Archimonde mimo swojej potęgi, nie potrafi poradzić sobie z ognikami, które nie zadają obrażeń.

Objawy uzależnienia[edytuj • edytuj kod]

  • W mowie codziennej używasz takich wyrażeń jak: Lok tar ogar i Asz nu falanah, a także Isznealo Porah i at letor a man Anu Dana Dor i tor illisar thera nal.
  • Dziwisz się, czemu ksiądz nie chce cię uzdrowić z ran.
  • Rzucasz młotkiem i dziwisz się czemu cel nie jest ogłuszony.
  • Gdy jesteś głodny, wrzeszczysz CZUUUJĘ GŁÓÓÓD!!!
  • Machasz kijem nad zwłokami np: kury i próbujesz przywołać szkielety.
  • Wbijasz w ziemie kijki z tasiemkami, po czym straszysz innych, że to wężowe znaki i zaraz ich zabiją.
  • Widząc spadającą gwiazdę, biegniesz odnaleźć kapłankę księżyca, która ją wyczarowała.
  • Rzucasz w kogoś kuflem piwa i dziwisz się, że nie jest spowolniony, przecież Pandareńskiemu Miodowarowi zawsze się to udaje.
  • Dziwisz się, że gdy mówisz Za Khaz Modan nie robisz się duży i szary.
  • Szukasz kopalni złota w poszukiwaniu kieszonkowych.
  • Pożerasz zwłoki, w celu zregenerowania punktów życia.
  • Za każdym razem, gdy idziesz w jakiekolwiek miejsce, zawsze mówisz słowa, takie jak: Za honor!, Za hordę!.
  • Jak bijesz losowego przechodnia, zastanawiasz się czemu nie biegną do ratusza, i czemu nie każdy zabity upada tak samo!
  • Dziwisz się, czemu jak widzisz zielony dymek to, nie zasypiasz i zamieniasz się w zombie.
  • Podczas burzy jak widzisz błyskawice, wiesz że niedaleko walczy Thrall.
  • Gdy ktoś jest ranny, oświetlasz go latarką krzycząc Święty Blask!.
  • Na basenie, gdy ktoś cię obleje szukasz Żywiołaka Wody.
  • Widząc dziecko myślisz, że to Daniel i czekasz jak powie A co z tymi których zabrały orki?.
  • Wpatrujesz się w papier toaletowy ze wzorkami i mówisz, że używasz Zwoju Bestii.
  • Dziwisz się, że kiedy cię napadają, to nie możesz uaktywnić Boskiej Tarczy.
  • Gdy widzisz kogoś o czerwonym odcieniu skóry sądzisz, że to ork, który został opętany przez demony.
  • Dziwisz się, dlaczego nie ogłuszyłeś grupy osób tupaniem w ziemie, przecież Wodzowi Taurenów zawsze się udaje.
  • Biegasz po lesie w biustonoszu, pelerynie i z łukiem w ręku udając Nocną Elfkę, a gdy ktoś ci się dziwnie przygląda, stajesz w miejscu, bo myślisz, że stajesz się niewidzialny.
  • Każdego, kto ma wielkie zęby i dziwnie biega, pytasz czy jest Dreanei'em z Outlandu.
  • Na farmie podchodzisz do wieśniaczek i dziwisz się, że nie śmieją się powalająco, przecież do Arthasa zawsze się śmiały.
  • Biegasz z młotkiem wrzeszcząc, że jesteś Arthas.
  • Ksiądz na religii pyta Kto trzeciego dnia wstąpił na Ziemię, odpowiadasz, że Archimonde.
  • Widząc babcie z laską jesteś pewien że to Jaina.
  • Nie bawisz się w piaskownicy, nie chcesz zniszczyć miasta.
  • Opalając się nad morzem, czuwasz i wypatrujesz nagi.
  • Jedziesz na wycieczkę do obserwatorium i zastanawiasz się gdzie są wyrwidrzewy
  • Myślisz ze Pearl Harbor zaatakowali nie Japończycy a gryfi jeźdźcy z Aerie.
  • Podczas wojny czołgi strzelają tylko do budynków. I do samolotów.
  • Dziwisz się, dlaczego ludzie boją się epidemii. Przecież można zabić chorych i nikt się już nie zarazi.
  • Nie uznajesz książki Anaruk chłopiec z Grenlandii, bo wiesz że to był Northrend.
  • Jak słyszysz że Szwajcaria jest neutralna to wiesz że mieszkają tam gobliny.
  • Gdy spotykasz wronę, zaczynasz uciekać, przekonany, że to Medivh i że zaraz zrobi czary-mary i zacznie bredzić Uciekaj na zachód! Na zachód, mówię!
  • Gdy budzisz się rano zaczynasz od powiedzenia Nie śpię, już nie śpię, lub Śpiący się obudził.
  • Myślisz, że terroryści-samobójcy to goblińcy saperzy.
  • Nie dziwisz się kiedy widzisz że samochód/czołg jedzie bez załogi, przecież maszyny jeżdżą bez załogi.
  • Gapisz się cały dzień na niedźwiedzia i czekasz aż się odmieni w druida szponów.
  • Gapisz się cały dzień na kruka i czekasz aż się odmieni w druida pazurów.
  • Patrzysz na mapę świata i zastanawiasz się gdzie jest tron mrozu.
  • Kiedy odbierasz telefon przedstawiasz się jako Król Arthas.
  • Uważasz, że ludzie pracujący w rzeźni to plugastwa.
  • Nie boisz się napaści dresów. W razie potrzeby przemienisz się w demona.
  • A nawet jak zginiesz, to przecież zaraz ktoś cię ożywi na Ołtarzu Królów...
  • Jestem ślepy, a nie głuchy!
  • Gdy znajdziesz swój zeszyt z młodych klas myślisz ze to księga czarów.
  • Nie myjesz łazienki, bo na osadzie szybciej się regenerujesz.
  • Gdy wchodzisz do klasy mówisz przybyłem oczyścić tę krainę.
  • Uciekasz z domu w poszukiwania tronu mrozu.
  • Zabijasz swojego ojca i niszczysz jego królestwo.
  • Dziwisz się, gdy otwierając skrzynie złota, zamiast Korony Królów znajdujesz złoto.
  • Gdy skończysz remont w domu, mówisz modernizacja zakończona.
  • Odbierając wyniki od lekarza, czekasz aż powie badania zakończone.

DotA[edytuj • edytuj kod]

Dota jest to gra dla maniaków i noobów, którzy po 666 pojedynkach w bettle necie stwierdzili, że to już nudne i postanowili zmienić grę. Niestety ich upośledzenie jest tak duże, że nie mogą ogarnąć żadnego innego świata poza WarCraftem. Pozostaje im WoW. Niestety jest to gra za droga więc zaczynają grać w DotĘ, grę dla ludzi ograniczonych gdzie sens ich życia kończy się po 25 lvl.

Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]

Celem gry jest wygranie wyborów i zniszczenie siedziby wrogiego sztabu wyborczego mieszczącego się w tak zwanym "thronie". Do wyboru mamy dwie strony konfliktu:

  • The Dziwki – konserwatywna partia umarłych propagująca politykę pro śmiertelną
  • The Alfonsy – obóz zielonych reprezentujący interesy zwierząt futerkowych

Każda partia posiada unikalnych bohaterów którzy pod kontrolą graczy biorą udział w walce po jednej ze stron. Dzięki pokaźnemu arsenałowi broni: siecznej, obuchowej, palnej oraz magi herosi starają się wymordować elektorat opozycji. Za każdego ubitego wyborcę przeciwnika, bohater nieoficjalnie otrzymuje złoto. Dzięki niemu może nabyć artefakty, które przy spotkaniu z bohaterami opozycji pozwolą mu wygrać starcie.

Bohaterowie[edytuj • edytuj kod]

Rekrutowani są przed rozgrywką z młodzieżówek partii przesiadujących w tawernach.

Tawerna wschodzącego słońca (The Sentinel)[edytuj • edytuj kod]

  • Malutki – kamienny golem, mityczny stwór wykopany przez Freda Flintstona w kamieniołomie. Żywi się głównie gruzem z zawalonych budynków. Jego ulubioną zabawą jest rzucanie przeciwnikiem i powodowanie lawin skalnych.
  • Raigor Kamiennekopyto – wstrząsacz ziemi, byk rozpłodowy z teksasu. Dosypywanie sterydów do paszy przez farmera spowodowało, że Raigor nabył umiejętność wywoływania trzęsień ziemi. Od tamtej pory wędruje z pokolorowanym pniem na ramieniu niszcząc skupiska ludności cywilnej na całym świecie.
  • Purysta Grzmotogniew – omnirycerz, niedoszły kleryk z Torunia, wyrzucony z uczelni za stosowanie potężniejszej magii niż ojciec dyrektor. Niedoceniany wojownik, zwykle podczas rozgrywki pracuje jako lekarz pierwszego kontaktu.
  • Sven – rycerz łobuz, były skoczek narciarski. Po zakończeniu kariery postanowił potrenować na siłowni w celu poprawienia sylwetki. Niestety jego wyniki były tak wspaniałe, że musiał uciekać ze swojego kraju przed zawistnymi kulturystami. Obecnie jest zabijaką na usługach sentinela.

Tawerna światła (The Sentinel)[edytuj • edytuj kod]

  • Lina Odwrotna – zabójca, młodziutka adeptka sztuki władania ogniem. W wolnych chwilach gra na planie anime The Slayers. Poszukiwana międzynarodowym listem gończym za spowodowanie pożaru stulecia pod Kuźnią Raciborską.
  • Alleria – wiatropęd, elfia łuczniczka. Jej prędkość jest prawie tak epicka jak jej biust. W biegu na sto metrów nie ma sobie równych. W amerykańskich kręgach filmowych okrzyknięta została następczynią Pameli Anderson. Niestety poświęciła swoją obiecująca karierę na rzecz uciśnionych leśnych zwierząt.
  • Aiushtha – przeklinaczka, kobieta pół bóg - pół sarna. Wstydliwy epizod z życia półboga Cenariusa. Mimo charakterystycznego podobieństwa do matki Aiushtha jest ulubienicą swojego ojca. Dobrze włada włócznią siejąc strach wśród myśliwych i grzybiarzy.
  • Furion – wyrocznik, lider nocnych elfów. Jego twarz jest tak niebieska jak denaturat którego nadużywa. Dzięki mocnej wątrobie szybko regeneruje manę potrzebną do rzucania potężnych zaklęć i przyzywania sił natury.

Tawerna mroku (The Scourge)[edytuj • edytuj kod]

  • Pudż – rzeźnik, stwór o bogatej osobowości. Już jako dziecko Pudż sprawiał problemy wychowawcze w szkole. Jego ulubionym zajęciem było wyrywanie rączek i nóżek rówieśnikom. Niestety szkoła starała się bagatelizować jego wybryki i przepuszczała delikwenta do następnych klas. Obecnie dorosły Pudż zajmuje się wyrywaniem rączek i nóżek przeciwnikom frakcji The Scourge.
  • Slardar – strażnik Slitherinu, początkowo zwierzątko domowe Harrego Pottera. Po jednym z seansów spirytusowych na lekcji magii został przemieniony w ludzio-rybo-węża. Dzięki ogromnej sile i dużej koncentracji ryby udało mu się uciec z Hogwartu. Obecnie pracuje w reklamówkach Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi propagujących jedzenie ryb.
  • Leoryk – król szkieletów. Według życiorysu zamieszczonego w Fakcie, został wyrzucony z piekła przez diabła. Pogłoski głoszą, że Leoryk naraził się pisaniem sprośnych żartów i historyjek o żonie Lucyfera.
  • Naix – złodziej życia, brakujące ogniwo w łańcuchu ewolucyjnym: wiewiórki, niedźwiedzia i wampira. Łączy w sobie najlepsze cechy wszystkich trzech ras: zwinność wampira, krwiożerczość wiewiórki i mordę niedźwiedzia. Żeruje głównie w nocy na czekoladowych polach chocapic.
  • Mogul kan - aks. Najbardziej męski w całej Docie! Umie krzyczeć na innych, by go zaatakowali i kręcić się jak baletnica. Każdy zna jego przecinającą brodę, która zabija wszystkich wkoło. Podobno to młodszy brat Chucka Norrisa, ale nic nie mówcie!

Tawerna wieczoru (The Scourge)[edytuj • edytuj kod]

  • Lesale – venomancer, zwany pieszczotliwie winomancerem. Zajmuje się nieustanną degustacja napojów wyskokowych na bazie siarki. Dzięki dużemu stężenia tego pierwiastka w treści żołądkowej, Lesale może rzygać kwasem siarkowym.
  • Strygwyr – poszukiwacz krwi, jego rzekomy wampiryzm to tylko przykrywka. W rzeczywistości zajmuje się zbieraniem trufli w lesie. Oficjalnie udaje potężnego orkowego szamana. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że w pewnych kręgach nazywany był Prosiaczkiem i przybył ze Stumilowego Lasu.
  • Anubarak – zabójca, przerośnięty żuczek gnojarz dorównujący masą czterem koniom. Ptaszki ćwierkają, że narodził się na granicy Iranu z Afganistanem. Ewoluował w wyniku skażenia nawozu wielbłądów, którymi przemycany był pluton do Iranu. Radioaktywne jedzenie nie tylko poprawiło jego siła, ale również inteligencję i mądrość co jest rzadkością u żuków gnojarzy.
  • Ostrzeterroru – trzymacz dusz, heros z pierwszą klasą niepełnosprawności ze względu na brak wzroku. Zamiast charakterystycznej białej laski używa dwóch ogromnych mieczy. Wyznaje zasadę: Jeżeli nie możesz czegoś ominąć rozwal to, jeżeli możesz coś ominąć i tak to rozwal.

Tawerna półcienia (Neutralna)[edytuj • edytuj kod]

  • Squee, Spleen i Beczka – goblińscy technicy, zwykle zajmują się obwoźnym handlem petard i sztucznych ogni. Autorzy goblińskiego programu atomowego. Po detonacji Car Petardy na poligonie w rosyjskiej Nowej Ziemi wycofali się z dalszych prób. Siła wybuchu zmiotła poligon a fala uderzeniowa trzykrotnie okrążyła ziemię.
  • Boush – gobliński majsterkowicz, obecnie druga po USA potęga militarna na świecie. W swoim plecaku nosi arsenał którego nie powstydził by się Schwarzenegger. Posiada rakiety samonaprowadzające, karabin laserowy, armię nanorobotów oraz kij umaczany kupą którego siła rażenia szacowana jest na 150 megaton.
  • Voljin – wiedźmiński lekarz, specjalista w dziedzinie chirurgi i farmacji. Jego największym osiągnięciem było zbudowanie trollowego sztucznego serca z patyków, rybich pęcherzy i drutu. Niestety nie udało mu się jeszcze nikogo wyleczyć.
  • Aggron Łamaczkamieni – ogrowy mag, posiada dwie głowy a w każdej po pół mózgu. Jego magia sprowadza się do rzucania płonących flaszek z oliwą. Mimo że uważa się za maga, walczy zawsze w pierwszej linii przy użyciu drewnianej maczugi.
  • Jakiro Dwusmokowa głowa - chimero-smoko-hipopotamo-muminko-cośtam o dwóch głowach. Specjalizuje się w rzucaniu naraz ogniem i lodem. Jak na latającego stwora to strasznie powoli lata. A właściwie idzie. Nad ziemią. Co ciekawsze, jest wolniejszy od obładowanych niepotrzebnymi śmieciami goblinów, którzy są zmęczeni. Podwójnie.
  • Shendelzara Jedwabnedrewno - spirytus zemsty, a właściwie spiryt. Kobieta, która przeżyła własną śmierć. 4 razy!!! Najbardziej lubiana za jej krzyczenie, które osłabia wrogów, a właściwie wielkie muminy.
  • Knajt Vifon - smoko-knajt, który beka ogniem, i zmienia się w smoka. A dokładniej w smoczycę. Potrafi też zwiększyć swojego armora i helf regena.
  • Ymir* - zmutowany mors urodzony na Syberii. Umie turlać się w postaci kulistej. Posiada pięść walrusa dzięki której wystrzeliwał w kosmos radzieckie rakiety/satelity.

Artefakty[edytuj • edytuj kod]

Za zdobyte złoto gracz może kupić herosom przedmioty ułatwiające przeżycie we wrogim świecie. Oczywiście nie będzie to ciepła kurtka, zapałki, bandaż czy też nóż myśliwski. Do wyboru mamy następujące kategorie artefaktów:

  • Artykuły ofensywne – głównie: miecze, topory i młoty. Wszystkie nasączone potężną magią, odlane ze stopu: plutonu, osmu, tytanu, drewna i plasteliny. Najczęściej stosowane są przez bohaterów opierających styl walki na zręczności. Dzięki niej mogą zaskoczyć przeciwnika umiejętnością posługiwania się piętnastoma broniami na raz.
  • Artykuły obronne – tarcze, zbroje, hełmy, itp. Ulubione przez graczy preferujących masochistyczny styl walki oraz herosów o dużej bazowej sile. Ubranie zbroi, kolczugi, pasa cnoty, oraz dwóch tarcz sprawia, że bohater staje się odporny na obrażenia fizyczne jak i magiczne. Obrony tej nie jest w stanie przebić nawet rosyjski pocisk z rdzeniem ze zubożonego uranu.
  • Artykuły pomocnicze – pierścienie, mikstury, amulety i talizmany. Zazwyczaj wykorzystywane są jako komponenty do tworzenia potężniejszych artefaktów. Np: amulet uników + łuk + kij dają dwa sztylety. Warto również wspomnieć o kurze kurierce, która może przenosić nasze rzeczy a przy tym ma ładowność dorównującą 12 tonowej ciężarówce. Po dokupieniu dłuższych skrzydeł możemy zamienić kurę w latającego indyka.

Boss[edytuj • edytuj kod]

Na mapie oprócz grup niezdecydowanych wyborców koczujących w lesie, znajduje się jeszcze boss Roshan. Pewnie nikt nie zwracał by na niego uwagi gdyby nie egida nieśmiertelności, której jest właścicielem. Ironicznie jest odporny na magie i nie może jej używać. Oczywiście nie przeszkadza to magom którzy z łatwością potrafią zamienić go w kurę bądź podrzucić za pomocą małego tornada.