Programista: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 188.146.120.31, powód: wandalizm) Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 63 wersji utworzonych przez 44 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Programista.jpeg|250px|thumb|Miejsce pracy programisty]] |
|||
{{popr|usunąć szablon EKa}} |
|||
{{cytat|Dziewczyna '''programisty'''.|Dowcip}} |
|||
{{ek}} |
|||
{{cytat|Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.|'''Programista''' o swoim dziele}} |
|||
⚫ | '''Programista''' (koder) – człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic |
||
{{cytat|Człowiek jest wart tyle, ile napisał programów.|Motto '''programistów'''}} |
|||
{{cytat|Prawdziwy '''programista''' ma grupę krwi C.|Drugie motto '''programistów'''}} |
|||
⚫ | '''Programista''' (''koder'') – byt przetwarzający ziarno kawy na linie kodu źródłowego, człowiek do zadań specjalnych, władca [[komputer osobisty|komputerów]]. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości [[język programowania|języków programowania]], programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nieznaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest [[Bill Gates]], twórca [[Niebieski ekran śmierci|BSoD]]. |
||
== |
== Wygląd == |
||
Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na [[dupa|tyłku]], spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę, oczach spawacza oraz charakterystycznej białej opaleniźnie. Najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do [[tenis]]a. |
|||
== |
== Zachowanie == |
||
{{poradnik|[[Poradnik:Jak zostać nerdem|Jak zostać nerdem]], [[Poradnik:Jak zostać programistą|Jak zostać programistą]]}} |
|||
⚫ | |||
[[Plik:PKP INT.jpg|thumb|250px|Ulubiony przewoźnik każdego programisty]] |
|||
⚫ | |||
Typowy programista wypełnia dokumenty w [[HTML]]. Przed każdą wypowiedzią mówi: ''write'', a gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: ''read''. Zapamiętuje informacje jako zmienne (jeśli nie poda jej nazwy, to znaczy, że nie zapamiętał). Na końcu każdej linijki zawsze wstawia [[średnik]]. Uważa cały świat za jeden wielki program, a jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, szuka błędu, zanim robi to drugi raz. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Zakres obowiązków == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
|||
* [[Maniak komputerowy]] |
|||
* [[Hacker|Haker]] |
|||
* [[Informatyk]] |
|||
* [[Webmaster|Webmajster]] |
|||
{{Zawody}} |
|||
{{stopka}} |
|||
⚫ | |||
[[en:Programmer]] |
|||
[[it:Vero programmatore]] |
Aktualna wersja na dzień 16:56, 8 kwi 2023
Dziewczyna programisty.
- Dowcip
Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.
- Programista o swoim dziele
Człowiek jest wart tyle, ile napisał programów.
- Motto programistów
Prawdziwy programista ma grupę krwi C.
- Drugie motto programistów
Programista (koder) – byt przetwarzający ziarno kawy na linie kodu źródłowego, człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nieznaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest Bill Gates, twórca BSoD.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na tyłku, spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę, oczach spawacza oraz charakterystycznej białej opaleniźnie. Najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do tenisa.
Zachowanie[edytuj • edytuj kod]
Typowy programista wypełnia dokumenty w HTML. Przed każdą wypowiedzią mówi: write, a gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: read. Zapamiętuje informacje jako zmienne (jeśli nie poda jej nazwy, to znaczy, że nie zapamiętał). Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik. Uważa cały świat za jeden wielki program, a jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, szuka błędu, zanim robi to drugi raz.
Zakres obowiązków[edytuj • edytuj kod]
- Pisanie błędów w programach;
- Drobiazgowe rozwiązywanie problemów, które już zostały rozwiązane w szczegółach;
- Tworzenie oprogramowania, które i tak nie działa;
- Odkrywanie koła na nowo w postaci kwadratu;
- Przejście Snake'a z poziomu kodu źródłowego.