The Elder Scrolls IV: Oblivion: Różnice pomiędzy wersjami
(→Gildie) |
|||
(Nie pokazano 64 wersji utworzonych przez 43 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Elder-scrolls.jpg|thumb|200px|''Idę na polowanie.'']] |
|||
'''The Elder Scrolls IV: Oblivion''' – [[gra]] autorstwa studia [[Bethesda Softworks]] z tego, że bug może Ciebie zaatakować w każdym momencie. Oczywiście tylko wtedy, gdy siedzisz przy komputerze. Jak idziesz sobie do [[ |
'''The Elder Scrolls IV: Oblivion''' – [[Gra komputerowa|gra]] autorstwa studia [[Bethesda Softworks]] znana z tego, że bug może Ciebie zaatakować w każdym momencie. Oczywiście tylko wtedy, gdy siedzisz przy komputerze. Jak idziesz sobie do [[toaleta|kibla]]/lodówki gra działa zaskakująco dobrze i nawet się nie tnie. |
||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Jak zwykle zaczyna się optymistycznie: jesteśmy w zasranym, brudnym, obleśnym lochu. Film nam się urwał, ponieważ nie wiemy za co siedzimy. Nagle, ni stąd ni zowąd, przyłazi jaśnie oświecony pan nad panami, król nad królami i uroczyście oznajmia, że widział nas w swoich snach oraz że jesteśmy wolni. Od tej pory możemy palić, gwałcić, rabować, zabijać i nawet obrażać jawnie prezydenta. Tak naprawdę czujemy nieprzymuszoną chęć dowiedzenia się, co dalej stanie się ze staruchem, idziemy więc za nim. Niespodzianka – zabijają go, a on powierza nam swój Amulet Królów (ciekawe skąd nazwa, skoro Tamriel zawsze miało tylko Cesarzy), i każe dostarczyć do jakiegoś [[Francja|francuzika]] o nazwisku Dżofri. Ma on niby wiedzieć, gdzie znajduje się ostatni [[syn]]ek Uriela. Kiedy Dżofri przyjmie łaskawie nasz amulet, oznajmi, że Martin jest w niebezpieczeństwie (ile tych niezwykłych zbiegów okoliczności!) i musimy go ratować. Dalej jest jak zawsze – przynieś to, wiem że będzie niebezpiecznie, ale musimy zaryzykować.Gdy ci się uda zostaniesz bohaterem (ale |
Jak zwykle zaczyna się optymistycznie: jesteśmy w zasranym, brudnym, obleśnym lochu. Film nam się urwał, ponieważ nie wiemy za co siedzimy. Nagle, ni stąd ni zowąd, przyłazi jaśnie oświecony pan nad panami, król nad królami i uroczyście oznajmia, że widział nas w swoich snach oraz że jesteśmy wolni. Od tej pory możemy palić, gwałcić, rabować, zabijać i nawet obrażać jawnie prezydenta. Tak naprawdę czujemy nieprzymuszoną chęć dowiedzenia się, co dalej stanie się ze staruchem, idziemy więc za nim. Niespodzianka – zabijają go, a on powierza nam swój Amulet Królów (ciekawe skąd nazwa, skoro Tamriel zawsze miało tylko Cesarzy), i każe dostarczyć do jakiegoś [[Francja|francuzika]] o nazwisku Dżofri. Ma on niby wiedzieć, gdzie znajduje się ostatni [[syn]]ek Uriela. Kiedy Dżofri przyjmie łaskawie nasz amulet, oznajmi, że Martin jest w niebezpieczeństwie (ile tych niezwykłych zbiegów okoliczności!) i musimy go ratować. Dalej jest jak zawsze – przynieś to, wiem że będzie niebezpiecznie, ale musimy zaryzykować.Gdy ci się uda zostaniesz bohaterem (ale zaskoczenie…). |
||
== Główni bohaterowie == |
|||
== Niektóre rasy == |
|||
* '''[[Ty]]''' – najważniejsza osoba w [[państwo|państwie]]. Masz się przysłużyć i zostać bohaterem, ponieważ do niczego innego się nie nadajesz. |
|||
⚫ | |||
* '''Jurjel Septim''' – cesarz oraz ojciec Martinka.Spotykamy go już na początku gry i musimy iść z nim bo chce nas wyruchać.Na szczęście nie udaje mu sie to bo zostaje zadźgany nożem przez jakiegoś żula który wyskoczył nie wiadomo skąd.(Nie da sie go uratować bo w momencie ataku psuje nam się klawiatura i mysz i nie można nic zrobić) |
|||
* '''Martin Septim''' – synek jaśnie oświeconego Uriela Septima VII, poczęty w domu publicznym. [[Ksiądz]] z kryzysem wiary, musisz go cały czas pocieszać, żeby nie strzelił sobie fireballem w łeb. |
|||
* '''Baurus''' – [[Murzyn|Czarnuch]], który pomaga nam przez całą grę, ale może zginąć podczas jednej z bitew (co za szkoda). Robi z siebie naszego przyjaciela, a tak naprawdę cały czas ma ochotę zapytać, czy wolimy być na górze, czy na dole. |
|||
* '''Dżofri''' – pretensjonalny francuzik, który z czasem zaczyna nas lubić – nie ma to znaczenia. |
|||
* '''Ciemny Szop''' – trÓ boss Stowarzyszenia na Rzecz Zaje[[Grafika:Cenzura.png]] Rzeczy (SRZR). Jego morda jest tak szpetna, paskudna itd., że musi ją kryć pod jakimś zjedzonym przez mole kapturem. Zbyt częste nadużywanie wysokoprocentowego bimbru sprawiło, że stracił swoją tożsamość – nawet jego stara go nie poznaje. |
|||
* '''Kanclerzyk Ocato''' – wielka szycha, prawie jak Cesarz, jednak pedał (bo czarodziej i ma czerwoną, PRZEWIEWNĄ szatę) i do tego brudas. Z nikim nie rozmawia, bo cały czas przesiaduje na wymyślonych spotkaniach, z nieistniejącymi przyjaciółmi. Wieczorami sączy tanią berbeluchę w piwnicach pałacu. |
|||
* '''Łucjan Szansa''' – ucho mHrocznego bHractwa, nekrofil. Mieszka sam w jakimś zrujnowanym forcie, z bandą truposzy. Jada ludzkie serca, czaszki i inne ludzkie inserty. |
|||
* '''Mankar Camorański''' – ten prawie najgorszy z najgorszych, mroczny miszcz sztuk magicznych, zUy do szpiku kości. Za[[Grafika:Cenzura.png]]ł nam Amulet Królów i musimy go odzyskać. |
|||
* '''Mehrunes Dagon''' – pan nad panami, wielka zła Daedra – czerwony jak barszczyk wigilijny, prawdopodobnie komuch. Ma cztery łapki, na dwóch z nich pazurki za[[Grafika:Cenzura.png]]ne Wolverine'owi, a w pozostałych dwóch ma topór, zakoszony barbowi z Diablo II. Jak wiadomo, te drugie są "silniejsze". |
|||
* '''Akatosh''' – zmutowana forma Martina – ten debil pojawia się, gdy Martin rozerwie z trudem zdobyty Amoolet Krooloof, by kopnąć Dagona w jego komunistyczny zad i [[Grafika:Cenzura.png]] go z powrotem do Oblechłani, z której się przypałętał. |
|||
* '''Strażnicy''' – upierdliwe dupki, potrafią gapić się jak minotaury i inne gady [[Grafika:Cenzura.png]] cię młotem po tyłku. Kiedy z nimi zadrzesz, okaże się że to cyborgi i nie sposób ich pokonać (chyba, że jakiś n00b zacznie w nich nawalać z wykałaczki na god mode). Kiedy ci pomagają, okazują się tak przydatni jak waciki do uszu. |
|||
⚫ | * '''Altmerowie''' – dwumetrowe kolosy (Boże! Jak oni się rodzą!). Członkowie tej rasy zwykle reprezentują Tamriel w Mistrzostwach Krain w Koszykówce, jednak są dyskwalifikowani (trudne słowo) już w rozgrywkach grupowych z powodu spalenia drużyny przeciwnej jakimś fireballem (i nic nie pomaga tłumaczenie, że „On jest liszem, więc odporny na magię”). |
||
⚫ | * '''Orkowie''' – elfy (surprise! Orsi'''mer''', czego to oni nie wymyślą…) z tym, że zielone. Słyną z bardzo dobrych metod dyplomatycznych, mianowicie: „Nie panian? To z topora” i słynnego [[balet]]u „Tańczący z Toporami” (gdzie na premierze przetrwało 3 z 1000 gości. Wzięto tych, którzy przeżyli na rosół i krupnik). |
||
* '''Khajiici''' (czyt. ''Każżżżżiii[…]iiici) – koto-ludzie. Powstają z połączenia człowieka i puszki Whiskas. |
|||
== Rasy == |
|||
⚫ | * ''' |
||
⚫ | |||
* '''Cesarscy''' – rodowe [[pokemon|pokemony]] i twórcy całej tej subkultury i [[pokemoniaste pismo|k|_0|\|tFfYy nAr0du00fF]]. Jeśli szukasz twórców [[Teletubisie|Teletubisiów]] to dobrze trafiłeś. Są uniwersalni jak np. jabłko (owoc i yyy... owoc w jednym). |
|||
⚫ | |||
* '''Bretoni''' – prawie jak Cesarcy, z tym, że bawią się [[magia|magią]]. Tak naprawdę nie istnieją, z tym, że pod wpływem skoomy bardzo mocno wydaje się, że jednak istnieją. Nazwa rasy wskazuje, że wymyślili [[Fasolka po bretońsku|fasolkę po bretońsku]]. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
⚫ | * ''' |
||
* Każdy kupiec w grze z łatwością rozpoznaje skradzione przedmioty (nawet jeśli ukradłeś dany przedmiot na drugim końcu Cyrodiil). |
|||
* Wszyscy strażnicy w całym Cyrodiil wiedzą o twojej grzywnie. Nawet jeżeli pierwszy raz odwiedzasz dane miasto a twoja grzywna wynosi 1gp. Przestępstwo nie popłaca, <del>przestępcza szumowino</del> drogi graczu. |
|||
* Każdy cios możesz zablokować gołymi rękami. Nawet cios zadany młotem bojowym/toporem. |
|||
* Możesz strzelać z łuku niczym Legolas nawet gdy twoja umiejętność „celność” wynosi 5 w skali od 0 do 100. |
|||
* Nekromancja w Cyrodiil jest zakazana, ale możesz śmiało chodzić po mieście w szatach nekromanty i przyzywać nieumarłe istoty. |
|||
* Nie możesz po prostu komuś pochlebić, musisz najpierw zażartować, chełpić się i grozić swojemu rozmówcy. |
|||
* Nie musisz martwić się o to, że zabijesz ważną postać. Gra jest <del>retard friendly</del> bardzo przemyślana i ważne osoby są nieśmiertelne. |
|||
* Nie możesz wyrzucić przedmiotów niezbędnych do ukończenia jakiegoś zadania. „Nieograniczona swoboda”. |
|||
* Możesz z łatwością przejść całą grę bez czytania dialogów. Zielona strzałka wskaże ci miejsce do którego masz się udać, by naciskać LPM dopóki wszystko przed tobą nie zostanie unicestwione. |
|||
* Grę możesz przejść postacią na drugim poziomie. |
|||
* Jeżeli strzelisz komuś w plecy z ukrycia, ten zignoruje to uznając strzałę w plecach za wiatr lub przedawkowanie alkoholu. |
|||
* Wątek główny daje ci ogromny wybór – możesz wykonać zadanie teraz lub odłożyć je na później. |
|||
* W każdej chwili możesz zmienić poziom trudności, zamieniając nierówną walkę w beztroską sieczkę z którą poradzi sobie nawet przedszkolak. |
|||
* Żeby usunąć większość błędów i niedociągnięć, musisz pobrać tyle modów że ich łączny rozmiar kilkukrotnie przekroczy rozmiar folderu z grą. |
|||
* Możesz zamienić swoją postać w galaretę, jeśli wpiszesz „kill” po kliknięciu na nią (wcześniej musisz włączyć konsolę). |
|||
* Jeśli masz akrobatykę na poziomie 100, możesz odbijać się od wody. |
|||
* Możesz sprawić, że twoje kradzione przedmioty nie będą kradzione. Wystarczy sprzedać je karczmarzowi w gospodzie „Pod złym omenem” i odkupić je. |
|||
* Nie możesz upić się na śmierć – można wypić najwyżej 4 butelki naraz (a trucizn w ogóle nie można pić). |
|||
* Istnieje możliwość, że mikstura stworzona ze składnika o masie 0.1 będzie ważyć 2 jednostki. |
|||
* Nawet jak zaatakujesz kogoś na ostatnim zadupiu, zacznie wołać straż. |
|||
* Gdy zabijesz konia przy świadkach, zaczną wołać, że jesteś złodziejem i dostaniesz 1sz. złota grzywny. |
|||
* W Cyrodiil, za kradzież zgniecionej kartki papieru możesz pójść do więzienia. |
|||
{{Gry fabularne}} |
|||
⚫ | * '''Orkowie''' – |
||
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
|||
[[en:The Elder Scrolls: Oblivious]] |
|||
* '''Nordowie''' – bracia i siostry Pudziana. Od gapili od orków ich genialne systemy dyplomatyczne, ale stworzyli parę nowych zasad, np. "Jeśli nie jesteś z nami, to twa głowa obcięta jest". Mieszkają gdzieś tam na dalekiej północy na Solstheim, gdzie pędzą bimber (Ich specjalite) oraz żłopią miód, czasami tańczą tzw. Truroropa. Polega na rzucaniu toporem w jakiś cel w takt muzyki na bębnach. |
|||
[[fi:Oblivion]] |
|||
[[fr:Oblivion]] |
|||
* '''Khajiici''' – koto-ludzie. Powstają z połączenia człowieka i puszki Whiskas. Po tym zyskuje się jakieś super moce. Człowiek staje się cat-manem lub kobietą-kot. Skacze się tu i tam, kradnie to i owo, by rano odkryć, że przemiana jest stała. Zaczyna się drapanie z powodu pcheł, lizanie łapy itd. Zamykają się więc w więzieniach, by ukryć hańbę. |
|||
[[it:The Elder Scrolls IV: Oblivion]] |
|||
[[pt:The Elder Scrolls IV: Oblivion]] |
|||
⚫ | * '''Argonianie''' – ludzie-[[ |
||
* '''Redguards''' ( z ang. czerwoni strażnicy) – Rasa niggas'ów, którzy stanowili pierwowzór [[Armia Czerwona|Armii Czerwonej]]. Ich słynne rogatki, które zakładają na wojnę, zasłynęły w całym Tamriel. Na Morrowind mało popularne. Ich uzbrojenie: pała do bejsbola, rogatka z inicjałami NYC, [[Pistolet TT|TT-etka]] i ząbalki mundurek z napisem na plecach: цырoдииль-священная наша держава. |
|||
⚫ | * ''' |
||
== Świat == |
|||
Cyrodiil, czyli kolejna część kontynentu Tamriel. W znalezionych księgach można przeczytać, że jest to największa prowincja Tamriel. Co ciekawe, część prowincji Morrowind ukazana w grze Morrowind (się wysili...) była większa. A więc Hubble się pomylił. Wszechświat wcale się nie powiększa, on się zmniejsza. |
|||
Ale jak Cyrodiil wygląda? Wygląda tak samo. Wszędzie te same lasy przepełnione wręcz ruinami (na cholerę komu tyle fortów?), wszędzie wejścia do jaskiń pełnych trolli i innego zwierza albo bandytów. Od czasu do czasu pojawia się jakaś gospodarstwo, albo bar. Mamy też 9 miast: Cesarskie Miasto (bo tam mieszka cesarz, tfu!, pierwszy sekretarz), Bruma (taka mała pipidówa w górach), Chorrol (nie ma tam nic ciekawego), Cheydinhal (bardziej kolorowe niż dysnejlend), Skingrad (mhroczne, coś dla emo), Kvatch (dosłownie ruina), Anvil (nie ma nic wspólnego z TYM Anwilem; całkiem przyjemny nadmorski kurort), Bravil (jeden wielki kibel, idealny dla ćpających skoomę) i Leyawiin (też kibel, ale nie aż taki). |
|||
== Lokacje == |
|||
* '''Jaskinie''' – Wszystkie mają ładne, drewniane drzwi. Jaskiń pełno jest w całym Cyrrodilu, często są zamieszkane przez n00bów którzy chcą sie wzbogacić kosztem turystów zwiedzających owe jaskinie.Oczywiście spotykają nas więc giną. |
|||
* '''Ajlejickie ruiny''' – tutaj natomiast pełno truposzy, [[Zombie|zombi]] i duchów, czasem mieszkają też jakieś czarodzieje – oszołomy, którzy atakują wszystko co się rusza oprócz swoich kolegów.Często możemy tu znaleźć [[Nic|wartościowe skarby]] |
|||
* '''Forty''' – takie jakby Ajlejickie ruiny tylko, że mniejsze, i zamieszkiwane raczej przez żywych, chociaż duchy i szkielety też sie zdarzają. |
|||
* '''Wsie''' – czyli parę domków i czasem gospoda.Nie ma w nich zwykle nic ciekawego, chociaż znajdzie sie czasem jakiś noobek który poprosi nas o przyniesienie sera,ryb lub zabicie potworów zjadających ziemniaki z pola. |
|||
* '''Gospoda''' – taka jakby wieś tylko bez domków.Tutaj często możemy dostać questa, dużo bardziej trudniejszego niż we wsiach.(np.zabij kogoś lub znajdź coś) |
|||
* '''Kaplice Daedr''' – posągi umiejscowione zwykle na zadupiu, w którym zawsze znajduje się grupka trzech fanatyków z których jeden zawsze da nam ciekawego questa. |
|||
* '''Obozy''' – chwilowe miejsce zamieszkania n00bów którzy zabijają wszystko w zasięgu wzroku. |
|||
* '''Góry''' – Po prostu zadupie. |
|||
== Oficjalne dodatki == |
|||
* '''Knights of the Nine''' – Ot, dwie nowe lokacje i nowy zakon rycerski. I oni chcą za to pieniędzy! |
|||
* '''Shivering Isles''' – Dodaje nowy obszar, krainę boga psychicznych. Kraina też jest psychiczna. |
|||
Oprócz tego ukazało się kilka płatnych, malutkich modów, za które twórcy żądali pieniędzy, przez co udowodnili, że na kasie zależy im bardziej niż EA: |
|||
* '''Horse Armor Pack''' – Możesz dokupić zbroję dla swojego konia. Działa jak prezerwatywa. |
|||
* '''Orrery''' – Misja związana z naprawą planeterium. Po co, skoro i tak nikt tam nie chodzi? |
|||
* '''Spell Tomes''' – ([[Język polski|pl.]] '''Księgi Literowania''') Poprawiają umiejętność czytania naszego bohatera. |
|||
* '''Thieves Den''' – można zostać szefem piratów – możesz wydawać polecenia załodze, a potem czekać tydzień, dopóki nie wrócą z kasą. Suuuper... |
|||
* '''Vile's Lair''' – nowy, mHroczny dom dla wampirów. Chociaż nawet wampir w takiej dziurze by nie zamieszkał |
|||
* '''Frostcrag Spire''' – wieża dla maga na zadupiu. Nic ciekawego. |
|||
* '''Fighter's Stronghold''' – zamek m-5 dla wojownika z widokiem na las. |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 10:28, 9 sty 2022
The Elder Scrolls IV: Oblivion – gra autorstwa studia Bethesda Softworks znana z tego, że bug może Ciebie zaatakować w każdym momencie. Oczywiście tylko wtedy, gdy siedzisz przy komputerze. Jak idziesz sobie do kibla/lodówki gra działa zaskakująco dobrze i nawet się nie tnie.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Jak zwykle zaczyna się optymistycznie: jesteśmy w zasranym, brudnym, obleśnym lochu. Film nam się urwał, ponieważ nie wiemy za co siedzimy. Nagle, ni stąd ni zowąd, przyłazi jaśnie oświecony pan nad panami, król nad królami i uroczyście oznajmia, że widział nas w swoich snach oraz że jesteśmy wolni. Od tej pory możemy palić, gwałcić, rabować, zabijać i nawet obrażać jawnie prezydenta. Tak naprawdę czujemy nieprzymuszoną chęć dowiedzenia się, co dalej stanie się ze staruchem, idziemy więc za nim. Niespodzianka – zabijają go, a on powierza nam swój Amulet Królów (ciekawe skąd nazwa, skoro Tamriel zawsze miało tylko Cesarzy), i każe dostarczyć do jakiegoś francuzika o nazwisku Dżofri. Ma on niby wiedzieć, gdzie znajduje się ostatni synek Uriela. Kiedy Dżofri przyjmie łaskawie nasz amulet, oznajmi, że Martin jest w niebezpieczeństwie (ile tych niezwykłych zbiegów okoliczności!) i musimy go ratować. Dalej jest jak zawsze – przynieś to, wiem że będzie niebezpiecznie, ale musimy zaryzykować.Gdy ci się uda zostaniesz bohaterem (ale zaskoczenie…).
Niektóre rasy[edytuj • edytuj kod]
- Dunmerowie – kandydatki na Miss Tamriel. Mimo szarawej cery i czerwonych oczu zdobywają czołowe miejsca w w/w konkursie, jednak niektóre odkryły swoją mroczną stronę i zaczęły hodować kartofle.
- Altmerowie – dwumetrowe kolosy (Boże! Jak oni się rodzą!). Członkowie tej rasy zwykle reprezentują Tamriel w Mistrzostwach Krain w Koszykówce, jednak są dyskwalifikowani (trudne słowo) już w rozgrywkach grupowych z powodu spalenia drużyny przeciwnej jakimś fireballem (i nic nie pomaga tłumaczenie, że „On jest liszem, więc odporny na magię”).
- Orkowie – elfy (surprise! Orsimer, czego to oni nie wymyślą…) z tym, że zielone. Słyną z bardzo dobrych metod dyplomatycznych, mianowicie: „Nie panian? To z topora” i słynnego baletu „Tańczący z Toporami” (gdzie na premierze przetrwało 3 z 1000 gości. Wzięto tych, którzy przeżyli na rosół i krupnik).
- Khajiici (czyt. Każżżżżiii[…]iiici) – koto-ludzie. Powstają z połączenia człowieka i puszki Whiskas.
- Argonianie – ludzie-jaszczurki. Ich zaletą jest posiadanie wyczepistego ogona, na który lecą wszystkie laski z Tamriel. Nie poleca się głaskać tych stworów, bo niejeden ciepłokrwisty człowiek się pokaleczył ich twardymi, ostrymi łuskami.
- Bosmerowie – zagorzali członkowie Green Peace. Gdy zjesz choć jedną jagódkę z ich lasu o wielkości 10 tys hektarów i będąc pewnym, że ich tu nie ma, niepodziewanie przeszyje cię strzała wylatująca z jakiegoś drzewa.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Każdy kupiec w grze z łatwością rozpoznaje skradzione przedmioty (nawet jeśli ukradłeś dany przedmiot na drugim końcu Cyrodiil).
- Wszyscy strażnicy w całym Cyrodiil wiedzą o twojej grzywnie. Nawet jeżeli pierwszy raz odwiedzasz dane miasto a twoja grzywna wynosi 1gp. Przestępstwo nie popłaca,
przestępcza szumowinodrogi graczu. - Każdy cios możesz zablokować gołymi rękami. Nawet cios zadany młotem bojowym/toporem.
- Możesz strzelać z łuku niczym Legolas nawet gdy twoja umiejętność „celność” wynosi 5 w skali od 0 do 100.
- Nekromancja w Cyrodiil jest zakazana, ale możesz śmiało chodzić po mieście w szatach nekromanty i przyzywać nieumarłe istoty.
- Nie możesz po prostu komuś pochlebić, musisz najpierw zażartować, chełpić się i grozić swojemu rozmówcy.
- Nie musisz martwić się o to, że zabijesz ważną postać. Gra jest
retard friendlybardzo przemyślana i ważne osoby są nieśmiertelne. - Nie możesz wyrzucić przedmiotów niezbędnych do ukończenia jakiegoś zadania. „Nieograniczona swoboda”.
- Możesz z łatwością przejść całą grę bez czytania dialogów. Zielona strzałka wskaże ci miejsce do którego masz się udać, by naciskać LPM dopóki wszystko przed tobą nie zostanie unicestwione.
- Grę możesz przejść postacią na drugim poziomie.
- Jeżeli strzelisz komuś w plecy z ukrycia, ten zignoruje to uznając strzałę w plecach za wiatr lub przedawkowanie alkoholu.
- Wątek główny daje ci ogromny wybór – możesz wykonać zadanie teraz lub odłożyć je na później.
- W każdej chwili możesz zmienić poziom trudności, zamieniając nierówną walkę w beztroską sieczkę z którą poradzi sobie nawet przedszkolak.
- Żeby usunąć większość błędów i niedociągnięć, musisz pobrać tyle modów że ich łączny rozmiar kilkukrotnie przekroczy rozmiar folderu z grą.
- Możesz zamienić swoją postać w galaretę, jeśli wpiszesz „kill” po kliknięciu na nią (wcześniej musisz włączyć konsolę).
- Jeśli masz akrobatykę na poziomie 100, możesz odbijać się od wody.
- Możesz sprawić, że twoje kradzione przedmioty nie będą kradzione. Wystarczy sprzedać je karczmarzowi w gospodzie „Pod złym omenem” i odkupić je.
- Nie możesz upić się na śmierć – można wypić najwyżej 4 butelki naraz (a trucizn w ogóle nie można pić).
- Istnieje możliwość, że mikstura stworzona ze składnika o masie 0.1 będzie ważyć 2 jednostki.
- Nawet jak zaatakujesz kogoś na ostatnim zadupiu, zacznie wołać straż.
- Gdy zabijesz konia przy świadkach, zaczną wołać, że jesteś złodziejem i dostaniesz 1sz. złota grzywny.
- W Cyrodiil, za kradzież zgniecionej kartki papieru możesz pójść do więzienia.