Bombardier NGT6: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M (dodano link do artykułu Sauna) |
||
(Nie pokazano 23 wersji utworzonych przez 21 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{redakcja|znaki interpunkcyjne, formatowanie, a wodę wysłać spragnionym :)}} |
|||
{{Cytat|Nie no – Wyjebany!|Motorniczy o '''Bombardierze'''}} |
|||
{{Cytat|Nasze lepsze!|Warszawiak o '''Bombardierze'''}} |
|||
{{Cytat|Kupimy nowe, za pieniądze z UE!|Kraków o '''Bombardierze'''}} |
|||
{{Cytat|JP!|Dres o '''Bombardierze'''}} |
|||
{{Cytat|Patrz synku tak wygląda tramwaj niskopodłogowy|Mieszkańcy Nowej Huty o '''Bombardierze'''}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Pewnego dnia jakiś naukowy naukowiec wymyślił, że zbuduje [[tramwaj]]. Biorąc kieszonkowe od mamy i kredyt z banku założył swoją firmę Bombardier. Wkrótce dostał wiadomość od [[MPK Kraków]], że chcą coś nowego i niemiecko – kanadyjskiego. Początkowe plany były takie, by dać Polakom replikę niemieckiego pancernego pociągu, którego nie mogli zniszczyć, jednak pomysłu zaniechano<ref>Prawdopodobnie dlatego, że import trwałby 7 lat z hakiem.</ref>. Kilka dni później, z montażowni wyjechała, a właściwie wysypała się pierwsza namiastka NGT6. Nagle firma Bombardier dostała olśnienia, że brakuje w tramwaju „obudowy”. Po dogadaniu się z polskim PKP, prezes firmy dostał obudowę EN57, potocznie zwaną kiblem. Światła wagonu, zostały wykupione pod stadionem narodowym, a pulpit zastąpiono kopią tego z wietnamskiego TGV. Sam środek został napchany siedzeniami i innymi domowej roboty zabezpieczeniami przed wypadkami. Wózek do tramwaju został zrefundowany przez polską firmą produkującą błotniki. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== |
== Jak jechać == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | Pewnego dnia |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
MPK w Krakowie [czyt. Miejskie Pieniądze Komunalne] zamówiło, w ubiegłym stuleciu tramwaje, które miały byc komfortowe i wygodne. Miały to być najnowocześniejsze tramwaje firmy [[Bombardier]], lecz to były tylko marzenia. Któregoś tam roku ,do Krakowa przybył pierwszy taki tramwaj, z eskortą moherowych beretów. Cały Kraków był oburzony i chciał usunąć te tramwaje z Krakowa. W obronie tych cudownych wozów, starsze osoby krakowskiego Manhattanu [czyt. Nowa Huta] koczowały pod zajezdnią, przynosząc tam jedzenie i wodę. Parę dni później grupa zacnych [[MKM]]'ów ,próbowała zniszczyć nowy nabytek krakowskiego MPK, lecz większość starszych osób to wygrała. Kilka dni później tramwaj wyjechał na linie.Na otwarciu był prezydent Krakowa i inne władze. Gdy do pierwszej jazdy tramwaju ,wsiadł Przywódca Krakowskiej Komunikacj, to tramwaj dziwnym trafem się wykoleił, na pierwszym zakręcie. Parę lat później, ku prośby mieszkańców Nowej Huty, MPK ogłosiło przetarg na kolejne tramwaje, lecz z tylnymi drzwiami. Gdy tramwaje dotarły do Krakowa, to prezes MPK zrobił Hutę w buca i nie wysłał żadnego tramwaju, na linie Nowo Huckie. Po kilku latach, pierwsze prototypy NGT6 ,zaczęły się rozpadać. Grupa starostwa dalej koczowała pod zajezdnią, broniąc "nowoczesnych" pojazdów lecz nic to nie dało. Parę lat później, Kraków ogłosił kolejny przetarg na wagony. Prezes firmy Bombardier ogłosił, że te modele będą niezawodne i najnowocześniejsze na rynku. Kraków został szybko zawiedziony. Do miasta dotarły pierwsze wagony trzeciej serii, lecz nie zostały zbyt dobrze dopracowane. Odpadające drzwi, śmierdzący zapach w środku, Windows 98, rekonstrukcja kolejowych "kiblów". Te najnowsze odpadki kanadyjskiej firmy dostały nazwę skunks , bo tak w nich śmierdziało, że motorniczy jechał z głową za oknem. MPK szybko je pomalowało na czarno z białym paskiem by odstraszały dzikie zwierzęta koczujące koło niego. |
|||
==Jak jechać== |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Wsiadaj na miejsca oznakowane plusem |
* Wsiadaj na miejsca oznakowane plusem |
||
* Nigdy nie stój przy złączeniu dwóch członów |
* Nigdy nie stój przy złączeniu dwóch członów – tramwaj lubi się odczepiać |
||
* Zawsze stój przy kabinie motorniczego, bo w razie pożaru, tylko tam otwierają się drzwi |
* Zawsze stój przy kabinie motorniczego, bo w razie pożaru, tylko tam otwierają się drzwi |
||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Tramwaj ma zainstalowany system Windows |
* Tramwaj ma zainstalowany system Windows 98 HE. |
||
* Przód tramwaju jest oparty na projekcie |
* Przód tramwaju jest oparty na projekcie nigeryjskiego [[Parowóz|parowozu]]. |
||
* Siedzenia w pojeździe są tak ustawione, by nikt nie mógł uciec podczas wypadku |
* Siedzenia w pojeździe są tak ustawione, by nikt nie mógł uciec podczas wypadku. |
||
* Podczas lata, tramwaj pełni funkcje sauny. |
* Podczas lata, tramwaj pełni funkcje [[Sauna|sauny]]. |
||
* Klimatyzacje posiada tylko motorniczy, co w zimie sprawia, że kabinę trzeba odśnieżać |
* Klimatyzacje posiada tylko motorniczy, co w zimie sprawia, że kabinę trzeba odśnieżać. |
||
* Podwozie jest oparte na |
* Podwozie jest oparte na arabskich pociągach prządłobieżnych. |
||
* Skrót NGT znaczy |
* Skrót NGT znaczy tyle, co „Nowy Gorący Tramwaj”, co powoduje, że lubią go starsze kobiety. |
||
* 6 wzięło się od tego, że podczas pożaru wystarcza tylko 6 sekund, by się spalić. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
* Maksymalna prędkość tramwaju wynosi 70 km/h, lecz normalnie jedzie tylko 30. |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{KMTrójmiasto}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Gdańsku]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]] |
Aktualna wersja na dzień 16:16, 5 kwi 2022
Nie no – Wyjebany!
- Motorniczy o Bombardierze
Nasze lepsze!
- Warszawiak o Bombardierze
Kupimy nowe, za pieniądze z UE!
- Kraków o Bombardierze
JP!
- Dres o Bombardierze
Patrz synku tak wygląda tramwaj niskopodłogowy
- Mieszkańcy Nowej Huty o Bombardierze
Bombardier NGT6 (zwany przez autorów Super Szybkim Tramwajem Domowej Roboty, w skrócie SSTDR) – nowożytna replika przedwojennych pojazdów szynowych. Istnieją trzy typy tegoż wynalazku:
- NGT6/1 – Pierwszy typ krakowskich TGV. Posiada mało drzwi, by utrudnić ucieczkę przed pożarem (pomył jeszcze z czasów Hitlera)
- NGT6/2 – Drugi typ nowoczesnych replik chińskich wagonów. Posiadają tylne drzwi, lecz nie można otworzyć w nich okien.
- NGT6/3 – Trzeci podstępny typ producenta. Tramwaj jest tak zbudowany, by każdy myślał że jest klimatyzowany i nowoczesny.
- NGT6/N8S – Czwarty, wymyślony przez Kraków, dla Nowej Huty. Wszyscy myślą, że ma coś wspólnego z innymi typami.
Budowa[edytuj • edytuj kod]
Pewnego dnia jakiś naukowy naukowiec wymyślił, że zbuduje tramwaj. Biorąc kieszonkowe od mamy i kredyt z banku założył swoją firmę Bombardier. Wkrótce dostał wiadomość od MPK Kraków, że chcą coś nowego i niemiecko – kanadyjskiego. Początkowe plany były takie, by dać Polakom replikę niemieckiego pancernego pociągu, którego nie mogli zniszczyć, jednak pomysłu zaniechano[1]. Kilka dni później, z montażowni wyjechała, a właściwie wysypała się pierwsza namiastka NGT6. Nagle firma Bombardier dostała olśnienia, że brakuje w tramwaju „obudowy”. Po dogadaniu się z polskim PKP, prezes firmy dostał obudowę EN57, potocznie zwaną kiblem. Światła wagonu, zostały wykupione pod stadionem narodowym, a pulpit zastąpiono kopią tego z wietnamskiego TGV. Sam środek został napchany siedzeniami i innymi domowej roboty zabezpieczeniami przed wypadkami. Wózek do tramwaju został zrefundowany przez polską firmą produkującą błotniki.
Jak jechać[edytuj • edytuj kod]
- Usiądź wygodnie, lecz uważnie, by nie zająć miejsca starszej osoby
- Nie otwieraj okna – większość osób myśli, że w tramwaju jest klimatyzacja
- Gdy do tramwaju wsiądzie starsza osoba – popatrz w okno
- Wsiadaj na miejsca oznakowane plusem
- Nigdy nie stój przy złączeniu dwóch członów – tramwaj lubi się odczepiać
- Zawsze stój przy kabinie motorniczego, bo w razie pożaru, tylko tam otwierają się drzwi
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Tramwaj ma zainstalowany system Windows 98 HE.
- Przód tramwaju jest oparty na projekcie nigeryjskiego parowozu.
- Siedzenia w pojeździe są tak ustawione, by nikt nie mógł uciec podczas wypadku.
- Podczas lata, tramwaj pełni funkcje sauny.
- Klimatyzacje posiada tylko motorniczy, co w zimie sprawia, że kabinę trzeba odśnieżać.
- Podwozie jest oparte na arabskich pociągach prządłobieżnych.
- Skrót NGT znaczy tyle, co „Nowy Gorący Tramwaj”, co powoduje, że lubią go starsze kobiety.
Przypisy
- ↑ Prawdopodobnie dlatego, że import trwałby 7 lat z hakiem.