Command & Conquer: Tiberian Dawn: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (niewdzięczna robota) |
M (Poprawiłam kilka literówek oraz pierwsze słowo w drugim zdaniu pierwszego akapitu (wszakże gra nadal istnieje, więc opowiada o konflikcie, a nie opowiadała).) |
||
(Nie pokazano 58 wersji utworzonych przez 29 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:C&C.jpg|250px|thumb|Ach, ta cudowna grafika…]] |
|||
{{popr|formatowanie, styl, ortografia}} |
|||
'''Command & Conquer: Tiberian Dawn''' – jedna z pierwszych gier z gatunku [[RTS]] wydana przez Westwood Studios w [[1995]]. Opowiada ona o konflikcie pomiędzy GDI a Bractwem NOD o Tyberium. Ale kto tam by się przejmował fabułą i tak wszystkie filmiki zostaną pominięte klawiszem „ESC”. |
|||
[[Plik:C&C.jpg|250pcx|Right|thumb|TO właśnie stworzyło pojęcie RTS!]] |
|||
{{cytat|Tiberium Akabar!|Arabski żołnierz NOD}} |
|||
{{cytat|Oh no! Tiberium!|Amerykański żołnierz GDI}} |
|||
'''Command & Conquer: Tiberian Dawn''' – gra komputerowa z gatunku [[RTS]] wydana przez Westwood Studios w [[1995]], czyli jeszcze w erze dinozaurów. Była to jedna z pierwszych gier z tego gatunku. Opowiadała ona o konflikcie pomiędzy GDI (Global Defense Initiative – Globalna Inicjatywa Obronna) a Bractwem NOD (czyli tymi zuymi) o Tyberium (czyli te zielone piksele, które dają kasę). Ale kto tam by się przejmował fabułą, i tak wszystkie filmiki zostaną pominięte klawiszem ESC. Mimo wszystko warto je obejrzeć bo występują w nich (uwaga!) żywi aktorzy. |
|||
== Noob w C&C: Tiberian Dawn == |
|||
==Fabuła== |
|||
* Nie potrafi rozpakować MCV. |
|||
Opowiada ona o uderzeniu w Ziemię tajemniczego [[meteor]]u, zawierającego tajemniczą substancję o nie mniej tajemniczej nazwie Tyberium, powodującej jeszcze bardziej tajemnicze skażenie terenu, na którym ta tajemnicza substancja się pojawi. Powstają więc 2 organizacje – GDI (które chce bronić ludzkości i w ogóle) i Bractwo NOD (które chce użyć Tyberium do przejęcia władzy nad światem). No i mamy wojnę... |
|||
* Czeka na powrót żniwiarki, pomimo tego, że została zniszczona pół godziny temu. |
|||
* Daje się nabrać na sztuczkę z zamurowaniem go. |
|||
* Używa Apache… |
|||
* … do atakowania czołgów… |
|||
* … a orki – do piechoty. |
|||
* Wysyła parę jednostek do bazy wroga i zapomina o nich. |
|||
* Naprawia budynki inżynierami. Tylko i wyłącznie. |
|||
* Sprzedaje uszkodzony budynek za 250$, kupuje taki sam za 500$ i mówi, że zrobił świetny interes. |
|||
* Używa niewidzialnych czołgów do frontalnych ataków. |
|||
* Usiłuje spamować grenadierami i miotaczami ognia. |
|||
* Myśli że AGT jest przeciwczołgowa, i usiłuje zniszczyć ją 10 bazookami. Następnie strażnica zabija piechotę w kilka sekund. |
|||
* Odpala bombę atomową na czołgi. W ruchu. |
|||
* Wysyła piechotę do atakowania żniwiarki, po czym ta ginie rozjechana lub od Tyberium. |
|||
* Buduje kilka obelisków, nie dobudowując elektrowni i dziwi się, że te nie działają. |
|||
* Nauczył się sprzedawać czołgi w zakładzie naprawczym, sprzedaje całe wojo, a potem dziwi się, że traci całą bazę podczas ataku wroga. |
|||
* Nie buduje silosów, przez co traci część przywożonego Tyberium. |
|||
* W misjach z dinozaurami używa miotaczy ognia lub karabinierów, po czym dziwi się, że dinozaur ją zdeptał i nie obniżyła ona jego życia nawet do połowy. |
|||
== |
== Uzależnienie == |
||
Możesz czuć się uzależniony, gdy: |
|||
Są to te zielone piksele, które należy zbierać żniwiarkami i zawozić do bazy w celu zarabiania kasy. Jest szkodliwe dla piechoty, więc a kysz, niech się od niej trzymają z daleka. |
|||
* W telewizorze masz tylko dwa kanały. |
|||
* Gdy się rano budzisz, jakiś kobiecy głos mówi ''Establishing battlefield control''. |
|||
* Gdy kładziesz się spać, to ten głos mówi ''Battle control terminated''. |
|||
* Gdy dostajesz jedynkę głos mówi ''Mission Failed''. |
|||
* A gdy piątkę ''Mission Accomplished''. |
|||
* Gdy nie stać cię na coś, słyszysz ''Insufficient funds''. |
|||
* A gdy tej kasy nie mieści ci się w portfelu to ''Silo needeed''. |
|||
* Gdy próbujesz coś gdzieś położyć, i nie ma tam miejsca, to głos mówi ''Cannot deploy here''. |
|||
* Gdy kończysz budowę, to ten kobiecy głos mówi ''Contruction Complete''. |
|||
* Gdy ktoś ci każe robić więcej niż jedną rzecz naraz, to mu mówisz ''Unable to comply, building in progress''. |
|||
* Unikasz jak ognia zielonych kryształów, a nawet bardziej niż ognia. |
|||
* Ewentualnie się do nich modlisz. |
|||
== |
== Zobacz też == |
||
* [[Command & Conquer: Red Alert 2]] |
|||
Gracz ma do wyboru 2 strony kofliktu. Mianowicie: |
|||
* [[Command & Conquer: Tiberian Sun]] |
|||
===Global Defence Initiative=== |
|||
Powstała z połączenia [[ONZ]] i [[NATO]]. Jest to międzynarodowa organizacja mająca na celu <s>zbieranie Tyberium i trzaskanie kasy dla grubych przywódców bogatych krajów</s> obronę ludności cywilnej przed szkodliwym działaniem Tiberium i przed Bractwem NOD, które <s>udziela rannym cywilom pomocy po przypadkowym ostrzelaniu wioski przez GDI</s> ostrzeliwuje bezbronne wioski. Twierdzi, że Tiberium to zło i trzeba się przed nim bronić. Są tymi dobrymi. |
|||
===Bractwo NOD=== |
|||
Organizacja <s>terrorystyczna</s> pokojowa, religijna, wspaniała, <s>zabijająca bezbronnych bez żadnego celu</s>. Ich przywódca to <s>jebany komunista</s> filantrop i pokojowo nastawiony człowiek – Kane. Mają na celu <s>wytrucie ludzkości Tiberium</s> zmianę ludzi w lepszy gatunek przy pomocy Tyberium. |
|||
==Taktyka== |
|||
W tej grze możemy wyróżnić 4 podstawowe taktyki. Są to: |
|||
# '''Spam''' – łatwo się jej nauczyć. Wykorzystywana głównie przez GDI. Polega na wyprodukowaniu OGROMNEJ ilości najmocniejszej jednostki jaką można wyprodukować, i zjechaniu swą ogromną armią wroga. Całkiem skuteczna. |
|||
# '''Hit and Run''' – dość trudna. Są jej 2 rodzaje. Pierwszy polega na tym, że dokonujemy szybkiego ataku czołgami / nalotu śmigłowcami / samobójczego ataku piechotą na elektrownie i czekamy na kontratak wroga. Druga polega na wsadzeniu kilku inżynierów do transportera i wysłaniu ich w kierunku wrogiego Construction Yard. Kiedy inżynierowie go zajmą, sprzedajemy go. Dość duża szansa sukcesu, pod warunkiem, że przeciwnik to bot i nie ma 2 Construction Yard. |
|||
# '''Paka''' – możemy ją stosować od momentu, w którym mamy murki. Odcinamy wszystkie drogi wroga do naszej bazy i spokojnie zajmujemy się rozbudową oraz produkcją jednostek, które pomogą nam w zaspamowaniu wroga. Nieskuteczne, gdy gramy z żywym graczem. |
|||
# '''Na nooba''' – oto co [[noob]] może robić w tej grze: |
|||
#* Nie potrafi rozbudować MCV |
|||
#* Czeka na powrót harvestera, pomimo tego, że został zniszczony pół godziny temu |
|||
#* Daje się nabrać na sztuczkę z zamurowaniem go |
|||
#* Wysyła parę jednostek do bazy wroga i zapomina o nich. |
|||
#* Z pierwszych misji nauczył się, że można zniszczyć wrogowi żniwiarkę, a on nie dokupi kolejne. Gdy jednak w późniejszych misjach robi to, wyzywa go od cziterów. |
|||
#* Naprawia pojazdy, zamiast kupić nowe. |
|||
#* Naprawia budynki engineerami. |
|||
#* Sprzedaje zniszczony budynek za 200$ i kupuje taki sam za 500$, i mówi że zrobił świetny interes. |
|||
#* Nauczył się sprzedawać czołgi na repair facility, sprzedaje całe wojo, a potem dziwi się, że traci całą bazę podczas ataku wroga. |
|||
#* Nie buduje silosów, przez co traci część przywożonego tiberium. |
|||
==Jednostki== |
|||
*'''Minigunner'''- pierwsza jednostka jaką możemy wyprodukować w grze. Służy do zabijania innych Minigunnerów i ewentualnie niszczenia budynków w początkowych misjach. Jest uzbrojony w [[M16]]. Można dzięki niemu zobaczyć, jak wygląda śmierć pod kołami czołgu. Dostępne w GDI i NOD |
|||
*'''Grenadier''' – jedna z mocniejszych jednostek piechoty. Ale trzeba jej uważać z głową, gdyż próba spamowania nimi kończy się [[friendly fire]] i śmiercią każdej jednostki piechoty, która znajduje się w okolicy. Uzbrojony w granaty. Dostępne w GDI. |
|||
*'''Rocket Solider'''- Człowiek demolka do niszczenia wszelkiego rodzaju pojazdów latających i nielatających oraz budynków, który ma zero szans w starciu z Minigunnerami, albo Grenadierami. Nosi ze sobą bazookę. Dostępny tylko dla NOD. |
|||
*'''Flamethower'''- Chłopczyk z miotaczem płomieni. Potrafi ranić piechotę, i w szybkim tempie równać budynki z ziemią. Bez problemu jednak załatwią go Orki i Humm-vee. Tylko NOD. |
|||
{{youtube|<youtube width="250" height="250">I2sJUtys74g</youtube>|right|Commando w akcji}} |
|||
*'''Commando'''- [[Rambo]] z karabinem snajperskim i ładunkami wybuchowymi. W kampanii jest dostępny podczas jednej misji jako jedyna jednostka poza helikopterem transportowym. Rozniesie każdego piechura jednym strzałem, a każdy budynek za pomocą jednego C4, ale pojazdy go po prostu roznoszą. Służy w GDI. |
|||
*'''Enginner'''- bardzo ważna i przydatna jednostka. Jeden taki zajmie dowolny budynek w bazie wroga. Można np. grają NOD-em przejąć Weapons Factory GDI i cieszyć się możliwością budowania Medium Tank-ów. Dostępny GDI i NOD |
|||
*'''Chemical Warior''' – czytaj ''kemikal łorior'' czy to nie brzmi znajomo? Tak, jak w Tibii! Atakuje inne jednostki piechoty Tiberium. Aha, i w przeciwieństwie do innych piechurów nie jest wrażliwy na jego działanie. Tylko w NOD-zie i to jeszcze tylko w Multi. |
|||
*'''Recon Bike'''- motor który strzela rakietami. Chciałbym takim se pojeździć... Tylko w NOD |
|||
*'''NOD Buggy'''- Taki samochód bez karoserii i z [[CKM]] (nie gazetą) na dachu. Znowu tylko dla NOD |
|||
*'''Humm-vee'''- ta sama historia co z buggy. Takie rzeczy tylko w GDI |
|||
*'''APC'''-Humm-vee mogące wozić ludzi. Max 5 osób. Tylko w GDI. |
|||
*'''Artillery'''- altyle... Artreri... Arti... No ku**a jak to się wymawia! Artyleria! No, to takie działo, które służy do niszczenia pojazdów, piechoty i budynków. Jednak z lotnictwem i z jakimkolwiek atakiem na siebie sobie nie radzi. Tylko NOD. |
|||
*'''Light Tank'''- lekki czołg. Za lekki aby nim spamować, jednak dość dobrze się nadaje do zwiadu (ale do niczego więcej). NOD-owski szajs. |
|||
*'''Medium Tank'''- W pojedynkę może zatrzymać nawet 2 Light Tanki, lub 3 buggy. Całkiem niezły do spamowania. Dostępny dla GDI. |
|||
*'''Stealth Tank'''- taki niewidzialny Recon Bike z podwójną wyrzutnią rakiet. Można kilka takich wysłać, i zrobić u wroga BUM z zaskoczenia. Ale tak może zrobić tylko NOD. |
|||
*'''Mamoth Tank'''-mój ulubiony czołg. Wręcz stworzony do spamowania. Ma 2 działa i 2 wyrzutnie rakiet, więc [[NIC]] go nie powstrzyma. GDI jest z niego dumne. |
|||
*'''MLRS'''- wyrzutnia rakiet, dla GDI jest to odpowiednik Altile...artrer... a ch*j w to! Dobrze wiecie czego! Naparza rakietami. |
|||
*'''SSM Launcher''' praktycznie to samo, co MLRS tylko że strzela dalej i wolniej oraz robi większe szkody. Dla GDI i NOD |
|||
*'''MCV'''- pojazd konstrukcyjny, dzięki niemu można wybudować bazę. Gdy na niego klikniesz, to zamienia się w Construction Yard i robi to w iście Transformerowskim stylu. |
|||
*'''Harvester''' – żniwiarka do zbierania tych zielonych pikseli, jak to leciało... Ach, Tiberium! A więc zbiera te Tiberium, i wozi je do rafinerii, gdzie robi się z niego kasę. |
|||
*'''Transport Helicopter''' – Latające APC bez pancerza i CKM-u. Też tylko 5 osób, a w dodatku nie przeżyją katastrofy śmigłowca. Dla ''Dżi Di Jaj'' i ''Bładełhód of NOD'' |
|||
*'''Apache'''- Helikopterek mający podczepionego miniguna z którego może oddać 15 seryjek. Fajny, szkoda że tylko w Multi. Bractwo Nod go posiada. |
|||
*'''Orca'''- ni to helikopter, ni to samolot, więc co to jest? Ważne, że ma 5 rakiet i robi nimi niezłe szkody... Jest tylko w GDI. |
|||
==Budynki== |
|||
*'''Construction Yard'''-(GDI/NOD) pierwszy budynek w bazie. Służy do rozbudowy innych. Ze względu na czas, w którym stawiają się inne budynki sądzę, że pracują w nim [[Polacy]]... |
|||
*'''Power Plant'''- (GDI/NOD) budynek, który stawia się dość często, w celu uzupełnienia tego paska w prawym brzegu Slidebara. Uzupełnia ona nasze zasoby energii. |
|||
*'''Baracks'''-(GDI) rekrutujemy w nim mięso armatnie zwane piechotą. W pierwszych misjach dostarcza nam większości sił, ale w kolejnych podnosi nam tylko Tech Level. |
|||
*'''Hand of NOD'''-(NOD) to samo co Baracks w GDI. |
|||
*'''Refinery'''-(GDI/NOD) umożliwia nam zbieranie i przechowywanie Tiberium. Wraz z rafinerią dostajesz Harvesta gratis. Nie musisz dziękować |
|||
*'''Communications Center'''-(GDI/NOD) daje dostęp do minimapki, która pojawia się zamiast loga frakcji u góry Slidebara. |
|||
*'''Silo'''-(GDI/NOD) Umożliwia przechowanie 1000 Tiberium. |
|||
*'''Advanced Power Plant'''-(GDI/NOD) dostarcza 2x tyle energii co zwykła elektrownia, więc budowanie tej podstawowej w późniejszej fazie gry traci sens. |
|||
*'''Weapons Factory'''- (GDI) pozwala na budowę pojazdów. Będziesz często do niej zaglądał, w celu produkcji pojazdów do spamu. |
|||
*'''Airstrip'''-(NOD) proszę, bez skojarzeń ze słowem ''strip''... Umożliwia to samo co Fabryka w GDI, jednak tutaj pojazdy są przywożone na lotnisko. |
|||
*'''Helipad'''-(GDI/NOD) tu budujemy śmigłowce, i uzupełniamy w nich amunicję. Wraz z budową dostajesz egzemplarz śmigłowca gratis, co czyni stawianie budynków bardziej opłacalne, niż kupowanie maszyn oddzielnie. |
|||
*'''Repair Facility'''- (GDI) Pozwala nam naprawiać pojazdy... Hahaha, nie mogę... jeżeli stać Cię na naprawę, to lepiej kupić nowy czołg, i mieć 2x taką siłę ognia za tą samą cenę. |
|||
*'''Guard Tower'''-(GDI) mamy na niej karabin maszynowy, z którego będziemy szatkować głupią piechotę komputerowego przeciwnika. |
|||
*'''Turrent'''-(NOD) działko, które jest bardzo skuteczne w niszczeniu wrogich czołgów. |
|||
*'''Advanced Guard Tower''' -(GDI) chyba najlepsza strażnica w grze. Naparza rakietami, które niszczą wszystko. |
|||
*'''SAM Site'''-(NOD) bardzo wredne rakiety przeciwlotnicze. Na szczęście (lub nieszczęście, kiedy grasz NOD-em) łatwo je zniszczyć z ziemi. |
|||
*'''Obelisk of light''' -(NOD) najlepsza strażnica NOD-u. Średni czołg rozwala jednym strzałem. Ale jest baaardzo podatna na ataki z powietrza. |
|||
*'''Murki wszelkiego rodzaju'''-(GDI/NOD) Wprawny gracz zrobi z nich użytek... zamykając komputerowego gracza we własne bazie! Możemy się wtedy spokojnie rozbudowywać, a czołgi wroga będą bezradnie czekały przed murem... |
|||
*'''Advanced Communications Center''' – (GDI) Daje nam dostęp do ,,superbroni” zwanej Ion Cannon. Przydatna, gdy chcemy zażartować sobie z wroga, albo zniszczyć mu wredną strażnicę. |
|||
*'''Temple of NOD'''-(NOD) daje dostęp do atomowej rozpierduchy, jaką przynosi [[bomba atomowa]]. Mamy ją zniszczyć w ostatniej misji GDI. |
|||
== Jak przejść pierwszą misję?== |
|||
Po oglądnięciu trochę dziwnego Intra (z którego można wywnioskować trochę historii, np. wielce interesującą reklamę o napoju energetycznym) Nasz [[telewizor]] się psuje, i musimy wybrać który kanał chcemy oglądać (mamy do wyboru GDI, albo NOD). Po wyborze (polecam GDI na dobry początek :)) pojawia nam się pan generał, który będzie nam kazał wykonać misję... E tam, i tak tego angielskiego nie łapiesz, pomiń to. Ten następny filmik też pomiń. No wreszcie się zaczęło. Nie, wbrew pozorom to nie [[Tibia]]. Nie, nie będziesz walczyć ze szczurami. No dobra brnijmy w to dalej. Widzisz ten taki dziwny kwadrat? To MCV, z niego powstanie twoja baza! Tak, naprawdę! Więc kliknij ten pojazd, i przejedź nim w takie miejsce, aby starczyło na robudowę bazy. Teraz na niego kliknij. I co? Udało się? No widzisz! Teraz powinien Ci się pojawić z prawej strony Slidebar. Masz tam taki obrazek , a pod nim napisane Power Plant. Klikaj. Co ty tam mówisz? Że coś ci jeździ po tej dziwnej niebieskiej teksturze, strzela jakimiś pikselami do czerwonych pikseli i wydaje dźwięk szurania butami po posadzce? To Cannon Boat (kanonierka) ostrzeliwuje Turrenty (nie mulić z [[Torrent]]). Co? Czyżby ta babka powiedziała ''konstrakszyn komplit''? To teraz kliknij na ten Power Plant i postaw go gdzieś blisko bazy. Udało się? Brawo! Teraz ta babka powinna powiedzieć ''niu konstrakszyn apszysns'' i powinieneś zobaczyć budynek Barracks (koszary). Klikaj. Co ty tam znowu chcesz? Ta babka ciągle mówi ''junit lost''? To oznacza, że wróg jedzie Twoje wojo! Na to jest rada. Widzisz takie żółte zlepki pikseli? To jest Twoja armia. Są to piechurzy uzbrojeni w [[M16]] i nie widzieć czemu nazywają się Minigunner's. Zaznacz ich. Powinieneś usłyszeć ''jeść ser'', co oznacza, że są głodni. Nakarmimy ich, ale nie serem, tylko mięsem.Teraz poszukaj takiego białego zlepku pikseli i najedź na niego myszką powinna zrobić się czerwona. Klikaj usłyszysz coś w rodzaju ''radżer'' i Twoi żołnierze zrobią z nich sieczkę. Wróćmy jednak do naszej bazy. Koszary się już wybudowały, więc je postaw obok budynków swojej bazy. Widzisz? Możesz wyprodukować teraz Minigunnerów! Klikaj więc na obrazek, który go przedstawia. Niestety, ale możesz wyprodukować tylko jedną jednostkę w danym czasie (nie możesz ustawić kolejki). Klikaj. Klikaj. Kliiikaj jeszcze. Dobra dość. Jak masz tak ze 20 jednostek to zaznacz je, i nie zapomnij o takich żółtych prostokątach. Wbrew pozorom to nie zżółkłe kartki papieru, a twoje pojazdy Humm-vee. Teraz Wydawaj swoim jednostkom rozkazy. Klikaj tak aby się przemieszczały. Jeżeli znajdziesz jakąś jednostkę – kill'em! Co znowu? Rozwalili ci wojo i bazę!?! Noob z Ciebie! Od nowa! Rozwaliłeś ich wszystkich i na ekranie pojawił się napis ,,Mission Accomplished”? Gratulacje! Ukończyłeś pierwszą misję w C&C! Czeka Ciebie jeszcze kilkanaście następnych, i kampania NOD, ale na pewno wytrwasz! |
|||
==Uzaleznienie== |
|||
Możesz czuć się uzależniony, gdy: |
|||
*W telewizorze masz tylko 2 kanały |
|||
*Gdy się rano budzisz, jakiś kobiecy głos mówi ''Establishment battlefield control'' |
|||
*Gdy kładziesz się spać, to ten głos mówi ''Batlefield cotrol terminated'' |
|||
*Gdy dostajesz jedynkę głos mówi ''Mission Failed'' |
|||
*A gdy piątkę ''Mission Accomplished'' |
|||
*Gdy nie stać cię na coś, słyszysz ''Insufished Credits'' |
|||
*A gdy tej kasy nie mieści ci się w portfelu to ''Silo needeed'' |
|||
*Gdy próbujesz coś gdzieś położyć, i nie ma tam miejsca, to głos mówi ''Cannot deploy here'' |
|||
*Gdy kończysz budowę, to ten kobiecy głos mówi ''Contruction Complete'' |
|||
*Gdy ktoś ci każe robić więcej niż jedną rzecz naraz, to mu mówisz ''Unable to complete, loading in progress'' |
|||
*Unikasz jak ognia zielonych kryształów (a nawet bardziej niż ognia) |
|||
*Ewentualnie się do nich modlisz |
|||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 16:56, 9 wrz 2020
Command & Conquer: Tiberian Dawn – jedna z pierwszych gier z gatunku RTS wydana przez Westwood Studios w 1995. Opowiada ona o konflikcie pomiędzy GDI a Bractwem NOD o Tyberium. Ale kto tam by się przejmował fabułą i tak wszystkie filmiki zostaną pominięte klawiszem „ESC”.
Noob w C&C: Tiberian Dawn[edytuj • edytuj kod]
- Nie potrafi rozpakować MCV.
- Czeka na powrót żniwiarki, pomimo tego, że została zniszczona pół godziny temu.
- Daje się nabrać na sztuczkę z zamurowaniem go.
- Używa Apache…
- … do atakowania czołgów…
- … a orki – do piechoty.
- Wysyła parę jednostek do bazy wroga i zapomina o nich.
- Naprawia budynki inżynierami. Tylko i wyłącznie.
- Sprzedaje uszkodzony budynek za 250$, kupuje taki sam za 500$ i mówi, że zrobił świetny interes.
- Używa niewidzialnych czołgów do frontalnych ataków.
- Usiłuje spamować grenadierami i miotaczami ognia.
- Myśli że AGT jest przeciwczołgowa, i usiłuje zniszczyć ją 10 bazookami. Następnie strażnica zabija piechotę w kilka sekund.
- Odpala bombę atomową na czołgi. W ruchu.
- Wysyła piechotę do atakowania żniwiarki, po czym ta ginie rozjechana lub od Tyberium.
- Buduje kilka obelisków, nie dobudowując elektrowni i dziwi się, że te nie działają.
- Nauczył się sprzedawać czołgi w zakładzie naprawczym, sprzedaje całe wojo, a potem dziwi się, że traci całą bazę podczas ataku wroga.
- Nie buduje silosów, przez co traci część przywożonego Tyberium.
- W misjach z dinozaurami używa miotaczy ognia lub karabinierów, po czym dziwi się, że dinozaur ją zdeptał i nie obniżyła ona jego życia nawet do połowy.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Możesz czuć się uzależniony, gdy:
- W telewizorze masz tylko dwa kanały.
- Gdy się rano budzisz, jakiś kobiecy głos mówi Establishing battlefield control.
- Gdy kładziesz się spać, to ten głos mówi Battle control terminated.
- Gdy dostajesz jedynkę głos mówi Mission Failed.
- A gdy piątkę Mission Accomplished.
- Gdy nie stać cię na coś, słyszysz Insufficient funds.
- A gdy tej kasy nie mieści ci się w portfelu to Silo needeed.
- Gdy próbujesz coś gdzieś położyć, i nie ma tam miejsca, to głos mówi Cannot deploy here.
- Gdy kończysz budowę, to ten kobiecy głos mówi Contruction Complete.
- Gdy ktoś ci każe robić więcej niż jedną rzecz naraz, to mu mówisz Unable to comply, building in progress.
- Unikasz jak ognia zielonych kryształów, a nawet bardziej niż ognia.
- Ewentualnie się do nich modlisz.