Michael Schumacher: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 18 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|niemieckiego kierowcy F1|imię|Michał}}
[[Plik:Michael is not the stig.jpg|thumb|200px|Michael po swojej pierwszej przegranej.]]
[[Plik:Michael is not the stig.jpg|thumb|200px|Michael po swojej pierwszej przegranej.]]
[[Plik:Michael1.jpg|thumb|200px|I po ostatniej.]]
[[Plik:Schumi255.jpg|thumb|200px|I po ostatniej.]]
{{cytat|Najstarszy kierowca Formuły 1 - [[Rubens Barichello]]|[[Andrzej Borowczyk]] olewający '''Michaela Schumachera'''}}
{{cytat|Najstarszy kierowca Formuły 1 - [[Rubens Barrichello]]|[[Andrzej Borowczyk]] olewający '''Michaela Schumachera'''}}
{{cytat|A nie, przepraszam, to Pedro de la Rosa jest najstarszy|Andrzej Borowczyk po raz kolejny olewający '''Schumachera'''}}
{{cytat|A nie, przepraszam, to Pedro de la Rosa jest najstarszy|Andrzej Borowczyk po raz kolejny olewający '''Schumachera'''}}
{{cytat|Niemcy nigdy nie byli gigantami w Formule 1|Ten sam znowu olewa tego samego}}
{{cytat|Niemcy nigdy nie byli gigantami w Formule 1|Ten sam znowu olewa tego samego}}
'''Michael Schumacher, Schumi''' (ur. 3 stycznia 1969 w Hürth) - drugi po [[Ayrton Senna|Ayrtonie Sennie]] przenajzajebisty kierowca wyścigowy. Jego przenajzajebistość minęła się z celem w 2006 roku i wpadła w żwirową pułapkę, z której nie umie się wydostać do teraz.
'''Michael Schumacher, Schumi''' (ur. 3 stycznia 1969 w Hürth) drugi po [[Ayrton Senna|Ayrtonie Sennie]] [[słownik:fajne|przenajzajebisty]] kierowca wyścigowy. Jego przenajzajebistość minęła się z celem w 2006 roku i wpadła w żwirową pułapkę, z której nie umie się wydostać do teraz.


== Przed Formułą 1 ==
== Przed Formułą 1 ==
[[Plik:Michael1.jpg|thumb|200px|Ale i tak wygląda lepiej od swojego kolegi [[Rubens Barrichello|Rubensa]].]]
Schumi rozpoczął karierę w wieku czterech lat. Właśnie wtedy zasiadł swojego pierwszego żółwia, którego zafundował mu ojciec. Gdy w wieku 12 lat zdobył licencję postanowił przenieść się do bolidu Formuły Ford, Formuły 3, aż w końcu niezauważalnie przemknął przez Formułę 1. Przemknął tak szybko, że już w pierwszym wyścigu był piąty, a w swoim siódmym występie stanął na podium.
Schumi rozpoczął karierę w wieku czterech lat. Właśnie wtedy zasiadł swojego pierwszego żółwia, którego zafundował mu ojciec. Gdy w wieku 12 lat zdobył licencję postanowił przenieść się do bolidu Formuły Ford, Formuły 3, aż w końcu niezauważalnie przemknął przez Formułę 1. Przemknął tak szybko, że już w pierwszym wyścigu był piąty, a w swoim siódmym występie stanął na podium.


== Formuła 1 ==
== Formuła 1 ==
Rok 1994 był symboliczny dla [[Formuła 1|Formuły 1]]. Najpierw w tragicznym wypadku zginął dwukrotny Mistrz Świata Ayrton Senna. Można więc powiedzieć ''Umarł król, niech żyje król!'', bowiem w tym samym sezonie swój pierwszy tytuł zdobył [[Niemcy|Niemiec]].
Rok 1994 był symboliczny dla [[Formuła 1|Formuły 1]]. Najpierw w tragicznym wypadku zginął trzykrotny Mistrz Świata Ayrton Senna. Można więc powiedzieć ''Umarł król, niech żyje król!'', bowiem w tym samym sezonie swój pierwszy tytuł zdobył [[Niemcy|Niemiec]].


Kolejne lata to tylko pasmo sukcesów Schumachera. Nie ma o czym gadać. Tylko zwycięstwa i zwycięstwa. Nie mówiąc nawet o sezonie 2002, gdzie stanął na podium wszystkich Grand Prix, z czego tylko raz na najniższym.
Kolejne lata to tylko pasmo sukcesów Schumachera. Nie ma o czym gadać. Tylko zwycięstwa i zwycięstwa. Nie mówiąc nawet o sezonie 2002, gdzie stanął na podium wszystkich Grand Prix, z czego tylko raz na najniższym.
Linia 21: Linia 23:
Mimo przejścia na emeryturę, Schumiego wciąż przyciągało za kierownicę. Raz do takiego stopnia, że wręcz ukradł taksówkę, aby zdążyć na samolot łamiąc w drodze na lotnisko wszystkie możliwe przepisy ruchu drogowego. Po dotarciu na miejsce Michael oświadczył właścicielowi samochodu, że pokryje wszystkie koszty. Stać go - nie wątpimy w to.
Mimo przejścia na emeryturę, Schumiego wciąż przyciągało za kierownicę. Raz do takiego stopnia, że wręcz ukradł taksówkę, aby zdążyć na samolot łamiąc w drodze na lotnisko wszystkie możliwe przepisy ruchu drogowego. Po dotarciu na miejsce Michael oświadczył właścicielowi samochodu, że pokryje wszystkie koszty. Stać go - nie wątpimy w to.


To i tak nie wystarczało, aby podnieść mu poziom emocji na odpowiednią wysokość. W sezonie 2009 miał wielką szansę na powrót do wyścigów, po tym jak [[Felipe Massa]] zaprzyjaźnił się ze śrubą Rubensa Barichello. Można podejrzewać, że to właśnie sprawka siedmiokrotnego Mistrza Świata - mały sabotaż ze strony jego oraz Rossa Brawna, który był wówczas szefem zespołu Barichello. Nie powiodło się to jednak z powodu kontuzji kolana Niemca.
To i tak nie wystarczało, aby podnieść mu poziom emocji na odpowiednią wysokość. W sezonie 2009 miał wielką szansę na powrót do wyścigów, po tym jak [[Felipe Massa]] zaprzyjaźnił się ze sprężyną Rubensa Barichello. Można podejrzewać, że to właśnie sprawka siedmiokrotnego Mistrza Świata - mały sabotaż ze strony jego oraz Rossa Brawna, który był wówczas szefem zespołu Barichello. Nie powiodło się to jednak z powodu kontuzji karku Niemca.


Słońce zaświeciło jednak rok później, gdy Brawn GP został przeobrażony w Mercedes GP. I to właśnie za kierownicą srebrnej strzały usiadł Schumi.
Słońce zaświeciło jednak rok później, gdy Brawn GP został przeobrażony w Mercedes GP. I to właśnie za kierownicą srebrnej strzały usiadł Schumi.


== Formuła 1, podejście drugie ==
== Formuła 1, podejście drugie ==
Czteroletnia przerwa sprawiła, że Michael Schumacher nie potrafi się odnaleźć w nowych przepisach, jak i bolidach Formuły 1. Schumacher jeździ przeciętnie, popełnia błędy. Nie ma już tego błysku. Możliwe, że został on zgaszony przez [[Sebastian Vettel|Sebastiana Vettela]].
Czteroletnia przerwa sprawiła, że Michael Schumacher nie potrafi się odnaleźć w nowych przepisach, jak i bolidach Formuły 1. Schumacher jeździ przeciętnie, popełnia błędy. Nie ma już tego błysku. Możliwe, że został on zgaszony przez [[Sebastian Vettel|Sebastiana Vettela]]. Jednak podczas Grand Prix Europy 2012 zgasił Vettela i dojechał na 3 miejscu. Sezon 2012 to jego ostatni rok ścigania. Ross Brawn miał dość czekania na decyzję, czy Schumi zostanie i zatrudnił w jego miejsce Hamiltona.

== Chamstwo Schumiego ==
Przed Grand Prix Singapuru 2012 uczczono minutą ciszy prof. Sida Watkinsa, który uratował zdrowie i życie wielu kierowcom, m. in. Hakkinenowi, Barrichello i Donelly'emu. Schumacher w tym czasie siedział w toalecie, jak sam zapewniał, będąc myślami przy Watkinsie.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* Michael Schumacher jest pierwszym kierowcą, którego bolid został uderzony z bańki przez jednego z mechaników Ferrari.
* Michael Schumacher jest pierwszym kierowcą, którego bolid został uderzony z bańki przez jednego z mechaników Ferrari.<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=l-xcYd8oSMg&playnext=1&list=PLC28F3090EE41F81D Źródło 1]</ref>
* Jest też jednym z licznych zawodników, który ukończył wyścig wcześniej niż inni kierowcy za sprawą Davida Coultharda.
* Jest też jednym z licznych zawodników, który ukończył wyścig wcześniej niż inni kierowcy za sprawą Davida Coultharda.<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=irhBKH6AnS8&feature=related Źródło 2]</ref>
* Ma brata Ralfa, który od zawsze jest proszony przez fanów o składanie autografów jedynie nazwiskiem.
* Ma brata Ralfa, który od zawsze jest proszony przez fanów o składanie autografów jedynie nazwiskiem.
* Wbrew temu, co mówi Andrzej Borowczyk - jest najstarszym kierowcą F1.
* Wbrew temu, co mówi Andrzej Borowczyk - jest najstarszym kierowcą F1.
* Wbrew temu, co mówi [[Włodzimierz Zientarski]] - jest najbardziej utytułowanym kierowcą w historii F1.
* Wbrew temu, co mówi [[Włodzimierz Zientarski]] jest najbardziej utytułowanym kierowcą w historii F1.
*Zagrał samego siebie w filmie „Asterix na olimpiadzie”, w scenie z wyścigiem rydwanów. Niestety przegrał.
* Zagrał samego siebie w filmie „Asterix na olimpiadzie”, w scenie z wyścigiem rydwanów. Niestety przegrał.
{{Przypisy}}


{{Formuła 1}}
{{Formuła 1}}
[[kategoria:Kierowcy Formuły 1|Schumacher, Michael]]
[[Kategoria:Niemieccy kierowcy Formuły 1|Schumacher, Michael]]


[[de:Erzengel Michael]]
[[de:Erzengel Michael]]

Aktualna wersja na dzień 09:46, 7 maj 2021

Michael po swojej pierwszej przegranej.
I po ostatniej.

Najstarszy kierowca Formuły 1 - Rubens Barrichello

Andrzej Borowczyk olewający Michaela Schumachera

A nie, przepraszam, to Pedro de la Rosa jest najstarszy

Andrzej Borowczyk po raz kolejny olewający Schumachera

Niemcy nigdy nie byli gigantami w Formule 1

Ten sam znowu olewa tego samego

Michael Schumacher, Schumi (ur. 3 stycznia 1969 w Hürth) – drugi po Ayrtonie Sennie przenajzajebisty kierowca wyścigowy. Jego przenajzajebistość minęła się z celem w 2006 roku i wpadła w żwirową pułapkę, z której nie umie się wydostać do teraz.

Przed Formułą 1[edytuj • edytuj kod]

Ale i tak wygląda lepiej od swojego kolegi Rubensa.

Schumi rozpoczął karierę w wieku czterech lat. Właśnie wtedy zasiadł swojego pierwszego żółwia, którego zafundował mu ojciec. Gdy w wieku 12 lat zdobył licencję postanowił przenieść się do bolidu Formuły Ford, Formuły 3, aż w końcu niezauważalnie przemknął przez Formułę 1. Przemknął tak szybko, że już w pierwszym wyścigu był piąty, a w swoim siódmym występie stanął na podium.

Formuła 1[edytuj • edytuj kod]

Rok 1994 był symboliczny dla Formuły 1. Najpierw w tragicznym wypadku zginął trzykrotny Mistrz Świata Ayrton Senna. Można więc powiedzieć Umarł król, niech żyje król!, bowiem w tym samym sezonie swój pierwszy tytuł zdobył Niemiec.

Kolejne lata to tylko pasmo sukcesów Schumachera. Nie ma o czym gadać. Tylko zwycięstwa i zwycięstwa. Nie mówiąc nawet o sezonie 2002, gdzie stanął na podium wszystkich Grand Prix, z czego tylko raz na najniższym.

Sukcesy Schumiego były tak nudne, że Fernando Alonso postanowił wprowadzić małą zmianę, polegającą na tym, że to on miał teraz wygrywać co się da i gdzie się da. Z powodzeniem.

Zmiana warty doprowadziła Schumachera do ataku kurwicy, w rezultacie zrezygnował z dalszych startów w F1.

Po Formule 1 Przed Formułą 1[edytuj • edytuj kod]

Mimo przejścia na emeryturę, Schumiego wciąż przyciągało za kierownicę. Raz do takiego stopnia, że wręcz ukradł taksówkę, aby zdążyć na samolot łamiąc w drodze na lotnisko wszystkie możliwe przepisy ruchu drogowego. Po dotarciu na miejsce Michael oświadczył właścicielowi samochodu, że pokryje wszystkie koszty. Stać go - nie wątpimy w to.

To i tak nie wystarczało, aby podnieść mu poziom emocji na odpowiednią wysokość. W sezonie 2009 miał wielką szansę na powrót do wyścigów, po tym jak Felipe Massa zaprzyjaźnił się ze sprężyną Rubensa Barichello. Można podejrzewać, że to właśnie sprawka siedmiokrotnego Mistrza Świata - mały sabotaż ze strony jego oraz Rossa Brawna, który był wówczas szefem zespołu Barichello. Nie powiodło się to jednak z powodu kontuzji karku Niemca.

Słońce zaświeciło jednak rok później, gdy Brawn GP został przeobrażony w Mercedes GP. I to właśnie za kierownicą srebrnej strzały usiadł Schumi.

Formuła 1, podejście drugie[edytuj • edytuj kod]

Czteroletnia przerwa sprawiła, że Michael Schumacher nie potrafi się odnaleźć w nowych przepisach, jak i bolidach Formuły 1. Schumacher jeździ przeciętnie, popełnia błędy. Nie ma już tego błysku. Możliwe, że został on zgaszony przez Sebastiana Vettela. Jednak podczas Grand Prix Europy 2012 zgasił Vettela i dojechał na 3 miejscu. Sezon 2012 to jego ostatni rok ścigania. Ross Brawn miał dość czekania na decyzję, czy Schumi zostanie i zatrudnił w jego miejsce Hamiltona.

Chamstwo Schumiego[edytuj • edytuj kod]

Przed Grand Prix Singapuru 2012 uczczono minutą ciszy prof. Sida Watkinsa, który uratował zdrowie i życie wielu kierowcom, m. in. Hakkinenowi, Barrichello i Donelly'emu. Schumacher w tym czasie siedział w toalecie, jak sam zapewniał, będąc myślami przy Watkinsie.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Michael Schumacher jest pierwszym kierowcą, którego bolid został uderzony z bańki przez jednego z mechaników Ferrari.[1]
  • Jest też jednym z licznych zawodników, który ukończył wyścig wcześniej niż inni kierowcy za sprawą Davida Coultharda.[2]
  • Ma brata Ralfa, który od zawsze jest proszony przez fanów o składanie autografów jedynie nazwiskiem.
  • Wbrew temu, co mówi Andrzej Borowczyk - jest najstarszym kierowcą F1.
  • Wbrew temu, co mówi Włodzimierz Zientarski – jest najbardziej utytułowanym kierowcą w historii F1.
  • Zagrał samego siebie w filmie „Asterix na olimpiadzie”, w scenie z wyścigiem rydwanów. Niestety przegrał.

Przypisy