Fiat Grande Punto: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawić)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.184.225.245, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Abarth Grande Punto 1.4 Turbojet.jpg|thumb|250px|Takiego Punto na pewno nie masz]]
{{popr}}
'''Fiat Grande Punto''' ([[język polski|pol]]. ''wielgachno kropka'') – samochód z nazwą, która według [[Fiat|producenta]] nazwa ma sugerować kierowcy to, że może w nim poczuć się wielki. No, przynajmniej względem samochodu.


'''Fiat Grande Punto''' (z [[Język włoski|włos]]. ''wielki'') – auto włoskiej roboty. Według producenta nazwa ma sugerować kierowcy to, ze w aucie tym możne on poczuć się wielki (w większości auto to kupują mali ludzie).


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
* prędkość maksymalna: zależna od wagi właściciela
* pojemność silnika: równa pojemności gaźnika
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: tak


== Zalety ==
*prędkość maksymalna: zależna od wagi właściciela.
* Już go nie produkują.
*pojemność silnika - równa pojemności gaźnika (W bogatszych wersjach wtrysk wielopunktowy)
* Kiedy zepsuje się [[tłumik]] w rurze wydechowej, auto zaczyna buczeć, co sprawia wrażenie jazdy turbodoładowanym bolidem.
*przyspieszenie 1-100 km/h: Przy tylnym wietrze 15,109 s
* W pakiecie dostajemy parę poduszek powietrznych do samodzielnego pompowania.
*maksymalny moment obrotowy: 134 fiatometry
* Nikt nie ukradnie ci rzeczy z bagażnika, bo ktoś zapomniał zamontować klamki do otwierania go.
*pojemność baku: 800 mililitrów
* Po włączeniu miejskiej wersji wspomagania kierownicy trzeba wykonać przynajmniej dziesięć obrotów by skręcić koła w jakimkolwiek kierunku.

* Gdy przyklei mu się z przodu naklejkę [[Škoda Auto|Škody]] wszyscy będą myśleli, że to lekko zmodyfikowana Fabia.
=== W standardzie ===
*radio BIAZET - nie interesuje złodziei, za to właściciela rozczarowuje jakością dźwięku.
*poduszka pod pupę (system "poczuj się GRANDE");
*system KRES (Kiedy Radzi Evo - skręcaj);
*poduszka azotowa (zamiast powietrznej);
*kierownica;
*pokrowce na fotele tylne (wersja koala, lub Obama);
*elektryczne szyby na kolby;
*podnośnik (po dopłacie 200 zł)

=== Opcjonalnie ===
*Druga kierownica (dla pasażera)
*Otwierany bagażnik
*Regulacja wysokości dachu
*Chomiki napędzające nawiewy
*Migające w rytm piosenki "kanikuły" kierunkowskazy

=== Wersja EVO ===
Zmodyfikowany został schowek dla pasażera co zmniejszyło emisje CO2 o 11,9 dag.

Wykorzystano innowacyjna technologie Start/Meta (podróbka Stop/Go)

Naklejono znaczek "Evo" na klapie bagażnika, co znacząco polepszyło przyspieszenie i zmniejszyło wagę samochodu.

=== Zdaniem właściciela ===
Ogólnie rzecz biorąc Fiat Grande punto, to zdaniem jego właściciela "igła", "nic tylko lać paliwo i jechać".

Trochę wypowiedzi:

"Od kiedy kupiłem Grande punto, moje życie nabrało barw! Poduszka, którą mam pod pupą sprawia, ze mogę zrobić "zimny łokieć"


== Wady ==
"W końcu mogę dosięgnąć do stacyjki i odpalić auto - System "poczuj się GRANDE" jest WIELKI !!!"
* Jeżeli nie zapnie się pasów, auto wyje głośniej niż syreny sygnalizującego zbliżający się nalot [[Luftwaffe]].
* Nie zrobisz z niego [[Dresowóz|dresowozu]].
* Przy wrzucaniu wstecznego trzeba podnieść drążek skrzyni biegów prawie do samego sufitu.
* Tylne drzwi są na tyle awaryjne, że normą stało się jeżdżenie bez nich.


{{Motoryzacja}}
"Kiedy myje Moje Grande punto i włączam radio to słychać je na zewnątrz - Fiacie - Dobra robota"


{{stubmot}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Aktualna wersja na dzień 20:59, 20 gru 2022

Takiego Punto na pewno nie masz

Fiat Grande Punto (pol. wielgachno kropka) – samochód z nazwą, która według producenta nazwa ma sugerować kierowcy to, że może w nim poczuć się wielki. No, przynajmniej względem samochodu.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

  • prędkość maksymalna: zależna od wagi właściciela
  • pojemność silnika: równa pojemności gaźnika
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: tak

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Już go nie produkują.
  • Kiedy zepsuje się tłumik w rurze wydechowej, auto zaczyna buczeć, co sprawia wrażenie jazdy turbodoładowanym bolidem.
  • W pakiecie dostajemy parę poduszek powietrznych do samodzielnego pompowania.
  • Nikt nie ukradnie ci rzeczy z bagażnika, bo ktoś zapomniał zamontować klamki do otwierania go.
  • Po włączeniu miejskiej wersji wspomagania kierownicy trzeba wykonać przynajmniej dziesięć obrotów by skręcić koła w jakimkolwiek kierunku.
  • Gdy przyklei mu się z przodu naklejkę Škody wszyscy będą myśleli, że to lekko zmodyfikowana Fabia.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Jeżeli nie zapnie się pasów, auto wyje głośniej niż syreny sygnalizującego zbliżający się nalot Luftwaffe.
  • Nie zrobisz z niego dresowozu.
  • Przy wrzucaniu wstecznego trzeba podnieść drążek skrzyni biegów prawie do samego sufitu.
  • Tylne drzwi są na tyle awaryjne, że normą stało się jeżdżenie bez nich.