Fiat Uno: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Emdegger. Autor wycofanej wersji to 46.169.11.135.) |
|||
Linia 25: | Linia 25: | ||
# Łatwo można podwoić [[wartość]] Uno - wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę [[Coca-Cola|coli]]. |
# Łatwo można podwoić [[wartość]] Uno - wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę [[Coca-Cola|coli]]. |
||
# Odstrasza blachary. |
# Odstrasza blachary. |
||
# Można nim jechać na [[piwo|piwie]],[[spirytus]ie,[[denaturat|denaturacie]],[[Coca-Cola|Coca-Coli]],[[bimber|bimbrze]],[[wódka|wódce]] itp. itd. |
|||
# Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi gdzie była goła blacha o którą można było się schłodzić po 24 godzinnej jeździe z domu do szkoły. |
# Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi gdzie była goła blacha o którą można było się schłodzić po 24 godzinnej jeździe z domu do szkoły. |
||
{{stubmot}} |
{{stubmot}} |
Wersja z 18:45, 2 wrz 2012
Fiat Uno – niezwykle wyjątkowy samochód. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym szczęściarzem. Super wydajny silnik 1.0 posiadający 45 15 5 koni mechanicznych sprawia, że to auto przeradza się w prawdziwego demona szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około 60 godzin. Cztery koła, sprawne hamulce i ręczny podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać prawdziwe cuda (ekwilibrystyczne cuda), np. wchodzić w zakręt na tzw. rękawie. Istnieje wiele innych modeli tego samochodu m.in. modele Fiata uno FIRE (nazwa "fire", powstała od często pojawiających się pożarów instalacji elektrycznej), lub lekko stuningowane zwane Fiatami Uno Szpan.
Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z węglem, drewna do kominka a także kartofli (zwanych potocznie ziemniakami). Po zamontowaniu butli z gazem można udawać przed koleżankami, że owa butla to podtlenek azotu, niestety po zamontowaniu butli z gazem zmniejsza się jego prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 5 km/h.
Ciekawostki
- Fiat Uno 0,9 słynie z niskiego spalania, najmniej pali kiedy nie jeździ.
- Fiat Uno 1,7D słynie z dużego momentu obrotowego - 30 minut trzeba odczekać zanim obróci silnikiem i odpali.
- Fiat Uno Turbo słynie z silnika, który w przeciwieństwie do nadwozia rzeczywiście jest mocny.
- Fiaty Uno produkowane są obecnie w Afryce, miały zostać zastąpione przez Trabanty, jednak obawiano się że karoseria Trabanta będzie się topić w afrykańskim słońcu.
- Po zderzeniu VW Transportera z Fiatem Uno powstał model Fiorino.
- Fiata Uno Fire w wolnym tłumaczeniu można nazwać "jeden ogień" co doskonale podkreśla jego właściwości jako bolidu.
Wady
- Tylne okna otwierane tylko do połowy nie pozwalają pasażerom na lansowanie się z zimnym łokciem.
- Lusterka boczne składają się w dwie strony.
- Przy ok. 45km/h trzęsie trochę budą.
- Żeby samochód był lżejszy nie zamontowano chłodnicy. Trzeba wrzucać lód do baku i jeździć z podniesioną maską.
- Wycieraczki mogą zmielić szybę, po czym dobiorą się do załogi Fiata Uno.
- Po wrzuceniu do baku śmieci (parking jest zwykle bliżej niż osiedlowy śmietnik), rura wydechowa zatyka się, samochód zaczyna nieprzyjemnie buczeć, a z silnika wydobywa się super-hiper przebój techno.(Z założenia kierowcy Uno nie lubią techno.)
- Po przekroczeniu 50km/h (co jest bardzo trudnym wyczynem) przód się spłaszcza i z Fiata Uno robi się Daewoo Matiz.
- Jak nalepisz naklejkę Volkswagen wszyscy myślą, że to jest Volkswagen Polo.
Zalety
- Z czasem z drzwi robią się piękne firanki w nowatorskim stylu "rust-style".
- Łatwo można podwoić wartość Uno - wystarczy zatankować lub zostawić w środku butelkę coli.
- Odstrasza blachary.
- Niektóre edycje limitowane nie posiadały pełnych wykończeń boczków drzwi gdzie była goła blacha o którą można było się schłodzić po 24 godzinnej jeździe z domu do szkoły.