Fiat: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 39: Linia 39:
* [[Fiat 500|500]]
* [[Fiat 500|500]]
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]]
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]]
* [[Fiat SEICENTO|SEICENTO]]
* [[Fiat Seicento|Seicento]]


{{Motoryzacja}}
{{Motoryzacja}}

Wersja z 00:22, 11 sty 2013

Fiat wczoraj
Fiat dziś
Plik:!5997.JPG
Prawdziwe oblicze Fiata...

Jestem dumny z mojego Fiata!

Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika

Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?

Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika

Szablon:T włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.

Historia

  • W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
  • W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
  • W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
  • W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
  • W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.

Ciekawostki

  • Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał;
  • Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
  • Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
  • Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
  • W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
  • Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
  • W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
  • Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 25 lat.
  • Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
  • Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
  • Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
  • Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.

Niektóre modele