Czarny charakter: Różnice pomiędzy wersjami
(Zintegrowane, Muahahahahaha!) |
M (Naprawa linków) |
||
Linia 24: | Linia 24: | ||
== IQ == |
== IQ == |
||
Prawdziwy Bad Guy nie liczy inteligencji w [[IQ]] tylko w liczbie mięśni. Wyjątkiem są szefowie złych kolesi, którzy za młodości nie zażywali zbyt dużej ilości [[sterydy|sterydów]] i [[narkotyki|narkotyków]]. Miewają oni przebłyski geniuszu rzucając słowami takimi jak: |
Prawdziwy Bad Guy nie liczy inteligencji w [[Iloraz inteligencji|IQ]] tylko w liczbie mięśni. Wyjątkiem są szefowie złych kolesi, którzy za młodości nie zażywali zbyt dużej ilości [[sterydy|sterydów]] i [[narkotyki|narkotyków]]. Miewają oni przebłyski geniuszu rzucając słowami takimi jak: |
||
{{cytat|"Ostrożnie z tym towarem!"|}} |
{{cytat|"Ostrożnie z tym towarem!"|}} |
Wersja z 15:30, 31 sie 2013
Czarny charakter – nieodłączny element każdego filmu akcji, szczególnie takiego produkcji amerykańskiej. Mianem czarnego charakteru określa się osobników będących przeciwnikami głównych postaci występujących w danym filmie. Już sama nazwa wskazuje, iż osoby będące „czarnymi” są złe, bezlitosne i w jakiś bardzo niemiły sposób chcą dorobić się władzy i / lub gigantycznej mamony.
Charakterystyka
Typowy zły jest lekko podsiwiałym bądź łysym mężczyzną w średnim wieku. Najczęściej samotny, bez rodziny i znajomych, ponieważ jego gigantyczne ego wystarczy za dziesięć normalnych osób. „Zły kolo” jest najczęściej Rosjaninem, Niemcem, Anglikiem lub, co ostatnio zaczyna być modne, muzułmaninem. W obawie przed wschodnią ofensywą czarne charaktery nie są Żydami. Nigdy.
Wygląd
Zły koleś musi być złym napakowanym koksem, lub złym koksem o normalnej posturze, ale za to z wysokimi umiejętnościami strzeleckimi lub ze znajomością 柔術 (pl.Jujitsu). Twarz Bad Guya jest przeorana bliznami, a po nosie widać, że zły koleś dostał nie raz po ryju. U niektórych osobników patrząc na charakterystyczne dziurki, na twarzy można stwierdzić, że w młodzieńczym wieku, gdy zajmowali się dopiero kradzieżą lizaków ze Społemu mieli problemy z trądzikiem. Właściwy Bud Guy ma włosy przystrzyżone na krótko, dresiarz nie ma włosów, a harleyowy Bad Guy ma tłuste włosy za ramiona.
Charakterystycznym ubiorem dla złych kolesi są czarne spodnie w kancik i czarne sportowe marynarki. Obowiązkowo biała koszula, krawat mile widziany. Marynarki zrobione są z przewiewnej tkaniny dzięki czemu źli kolesie mogą bez obaw się pocić, a kevlarowe podszewki zapewniają im defa +10 od postrzałów. Przykładem tak ubranego Bad Guya jest Agent Smith
Drugim, ale mniej charakterystycznym ubiorem spotykanym raczej w Polskich i wschodnioeuropejskich filmach jest dres. Spotykane kolory dresów:
- czarne
- szare
- granatowe
- niebieskie
różo..
Nie trzeba wspominać, że dresy te muszą posiadać paski. Mogą być 2, mogą być 3, a mogą być też 3x3. Dresy nie posiadają jednak defa od postrzałów, ani odporności na zimno, ale dodają chociaż attack speed +4. Na nogach oczywiście nowiutkie adidaski, a na szyi gruby złoty łańcuch.
Trzecim i najrzadziej spotykanym w filmach ubiorem Bad Guy'ów jest skórzano-jeansowe wdzianko. Ubiór taki możemy spotkać w filmach, w których akcja dzieje się w teksańskim barze lub na autostradzie dookoła kanionu. Charakterystyczne elementy ubioru to: chusta z piracką czaszką na głowie, ciężkie czarne ćwiekowane kurtki i tak samo ciężkie i ćwiekowane spodnie. Harleyowy Bad Guy posiada również obowiązkowo zaplutą brodę.
Warto zwrócić uwagę, że do każdego z 3 typów Bad Guy'ów idealnie pasują lanserskie czarne okulary przeciwsłoneczne, prawda? Czy zatem o czarnych okularach możemy już mówić jako o symbolu zła?
IQ
Prawdziwy Bad Guy nie liczy inteligencji w IQ tylko w liczbie mięśni. Wyjątkiem są szefowie złych kolesi, którzy za młodości nie zażywali zbyt dużej ilości sterydów i narkotyków. Miewają oni przebłyski geniuszu rzucając słowami takimi jak:
"Ostrożnie z tym towarem!"
"Odetniemy mu powietrze!"
czy
"Gliny kurwa! Spierdalamy!"
Rodzaje
- Szaleni naukowcy – pracownicy jakichś tajnych rządowych laboratoriów. Wyrzuceni z roboty, ponieważ na boku prowadzili własne badania dotyczące tego, „jak użyć tej wspaniałej, nowej, rządowej technologii, która uratuje świat” nad którą pracują, do swoich niecnych celów. Po zwolnieniu pracują nadal nad tą technologią, aby zemścić się na byłym pracodawcy.
- Główne priorytety: zemsta za poniżenia, pokazanie kto tu „rulezuje”, zawładnięcie światem.
- Źli geniusze – całą swoją technologię i plan zniszczenia / zawładnięcia światem wymyślają od podstaw w swojej tajnej bazie pod ziemią bądź w szopie obok domu.
- Główne priorytety: zemsta, zawładnięcie światem, mamona.
- Terroryści – dorwie taki jakąś nową turbo-mega-niesamowicie-mocną bombę i grozi, że wysadzi cośtam gdzieśtam, przez co zginie zylion osób. W zamian za nieodpalenie sprzętu żądają mamony.
- Główne priorytety: mamona... w gruncie rzeczy wszystko sprowadza się w tym przypadku do mamony.
- Superłotrowie z supermocami – uzyskawszy w jakiś sposób (przeważnie w wyniku Nieudanego Eksperymentu) niesamowite moce, zaczyna snuć marzenia o tym jak to by się fajnie rządziło ludzkością i światem bądź jak to fajnie, by taka Ziemia wybuchała. Często chcą też zemścić się na dobrym superbohaterze.
- Główne priorytety: zemsta, zniewolenie ludzkości, zniszczenie Ziemi.
- Kosmici – Atakują Ziemię[1] i rozwalają miasta laserami lub zamieniają ludzi w zombie gazem. Najłatwiej jest ukraść im statek i zniszczyć resztę.
- Główne priorytety: rozpierić ludzkość, cofnąć miasta do epoki kamienia łupanego, ewentualnie zniewolić ludzkość, „rozmawiać z przywódcą”.
Kwestia głupoty
Mimo tego, że zły jest inteligentny, bezwzględny, bez honoru, brutalny, niezniszczalny etc., wszystkie te cechy zanikają w starciu z dobrym bohaterem.
I tak, mimo, że zły wymyślił technologię, która może w mgnieniu oka zniszczyć pół wszechświata, nie wpadł już na to, żeby jego Armia Chaosu nie paradowała bez przerwy w rzucających się w oczy uniformach z gigantycznym logiem złej organizacji, i w hełmach z czarną szybką, przez które, za przeproszeniem, gówno widać. Zresztą sama armia to najczęściej banda debili, bez przeszkolenia wojskowego i nie umiejący się posługiwać bronią w sposób dostateczny do trafienia przeciwnika.
Walka
Ulubiona rozrywka, a zarazem praca Bad Guy'ów. Wraz ze wzrostem umiejętności głównego bohatera filmu wzrasta ilość złych kolesi, których musi pokonać i dla przykładu Neo, który jest mega über pro zaczynając od walki 1 vs 1 w pierwszej części Matrixa zaczyna walczyć już z setkami agentów Smith'ów w kolejnych częściach.
Zły koleś zawsze daje głównemu bohaterowi ostro po mordzie, ale ten nagle w ostatnim momencie walki zmartwychwstaje i robi z Bad Guy'a mielone.
Matrix jest wyjątkiem, ale we wszystkich innych filmach przeciwników może być 20, ale z głównym bohaterem w jednym momencie walczy maksimum dwóch, trzech złych kolesi. Kiedy poobijani kolesie dochodzą do siebie leżąc przy ścianie, do walki wkracza dwóch następnych kolesi itd. Po 3 rundach z każdym złym kolesiem główny bohater ucieka, albo idzie ścigać kogoś dalej.
Charakterystyczną cechą walki Bad Guy'ów jest strzelanie. Zazwyczaj na początku filmu potrafią zabić wszystko co się rusza, ale wraz z postępem akcji ich celowniki są powyginane na każde strony. 20 złych kolesi będzie strzelać do jednego głównego bohatera robiąc mu dziurę w spodniach, a ten w zamian wychyla się z gołym torsem i jedną serią ścina wszystkich złych kolesi. Czasami zły koleś, który jest krytycznie ranny i już praktycznie nie żyje, bierze pistolet, który leży na ziemi i zabija kompana/towarzyszkę głównego bohatera, ale nigdy jego samego.
Pycha
Zgubna jest na pewno. Niemilcy zawsze muszą napawać się widokiem kłopotliwej sytuacji, w której jest dobry bohater, dając mu czas żeby z tej sytuacji się wydostać. Halo, wcześniej zabijałeś ludzi bez mrugnięcia okiem, a teraz się głupio zastanawiasz. I jeszcze jesteś taki pewny, że uśmiercisz gościa, że na jego życzenie wyjawiasz cały swój złowrogi plan... W rzeczywistości, zły powinien od razu zabić tego dobrego, sprawdzić czy nie żyje, sprawdzić jeszcze raz i zniszczyć jego zwłoki, aby jakimś magicznym sposobem nie ożył (patrz : Harry Potter) .
Wypadałoby też zabić każdego możliwego krewnego i przyjaciela tego gościa co uchroni nas przed nędznym sequelem.
Powrót
Czasami czarny charakter, o którym wszyscy myśleli, że został uśmiercony w pierwszym filmie, powraca w sequelu bez jakiejś części ciała / z oszpeconą twarzą / jako mutant / jako pozbawiona reszty ciała głowa / jako pozbawiony ciała mózg / jako klon (niepotrzebne skreślić), tylko po to aby zostać znowu „zabity” na koniec filmu. Często w takich przypadkach czarny charakter powraca także w kolejnych sequelach, w coraz gorszym stanie.
Osobną kategorią są przypadki, kiedy głównym złym w sequelu jest wspólnik / członek bliższej lub dalszej rodziny / kolega z podstawówki czarnego charakteru z pierwszego filmu, chcący się zemścić za zabicie tegoż czarnego charakteru.
Przypisy
- ↑ Dokładniej, Stany Zjednoczone