Portal 2: Różnice pomiędzy wersjami
(redakcja, na przyszłość radzę unikać wyliczanek.) |
(dr.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{cytat|No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie|Przeciętny gracz o '''Portal 2'''}} |
|||
{{cytat| |
{{cytat|No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie.|Przeciętny gracz o '''Portal 2'''}} |
||
{{cytat|Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu.|Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w '''Portal 2'''}} |
|||
⚫ | |||
{{t}} „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu [[Komputer|komputerów osobistych]] i konsol, [[Morderstwo|rzuconych o ścianę]] przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni. |
{{t}} „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu [[Komputer|komputerów osobistych]] i konsol, [[Morderstwo|rzuconych o ścianę]] przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni. |
||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
[[Plik:PotatOS.png|thumb| |
[[Plik:PotatOS.png|thumb|200px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek Portala 2]] |
||
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref>, budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell<ref>Bo tak nazywa się główna bohaterka</ref> do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się [[Nic|aspekty]], dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w [[Księżyc]], co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów. |
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref>, budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell<ref>Bo tak nazywa się główna bohaterka</ref> do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się [[Nic|aspekty]], dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w [[Księżyc]], co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów. |
||
== Niebezpieczeństwa == |
== Niebezpieczeństwa == |
||
Obejmują wszystkie z gry |
Obejmują wszystkie z gry Portal, a do tego lasery, bezdenne przepaści, zgniatacze i bomby. Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC. |
||
== Perpetual Testing Initiative== |
== Perpetual Testing Initiative== |
||
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]! |
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]! |
||
Linia 14: | Linia 17: | ||
=== Jak pobrać mapę? === |
=== Jak pobrać mapę? === |
||
*Wejdź do Warsztatu [[Steam]]. |
* Wejdź do Warsztatu [[Steam]]. |
||
*Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok. |
* Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok. |
||
*Wybierz pierwszą lepszą mapę. |
* Wybierz pierwszą lepszą mapę. |
||
*Pobierz ją. |
* Pobierz ją. |
||
*Wystaw jej ocenę negatywną. |
* Wystaw jej ocenę negatywną. |
||
*Gotowe! |
* Gotowe! |
||
=== Jak stworzyć mapę? === |
=== Jak stworzyć mapę? === |
||
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu! |
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu! |
||
== Zagrożenia związane z grą == |
== Zagrożenia związane z grą == |
||
⚫ | |||
{{ |
{{cytat2|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|250px|30px|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}} |
||
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. |
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. |
||
⚫ | |||
Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, [[Gordon Freeman|...]] i [[Śmierć]]. |
Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, [[Gordon Freeman|...]] i [[Śmierć]]. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[Portal]] |
* [[Portal (gra)]] |
||
* [[Half-Life 2]] |
* [[Half-Life 2]] |
||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Wersja z 19:08, 9 mar 2013
No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie.
- Przeciętny gracz o Portal 2
Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu.
- Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w Portal 2
Szablon:T „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu komputerów osobistych i konsol, rzuconych o ścianę przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.
Fabuła
Główna bohaterka poprzedniej części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez tajemniczy głos o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni[1], budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell[2] do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się aspekty, dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w Księżyc, co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.
Niebezpieczeństwa
Obejmują wszystkie z gry Portal, a do tego lasery, bezdenne przepaści, zgniatacze i bomby. Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC.
Perpetual Testing Initiative
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez Społeczność! Tak, Ty! Oto instrukcja korzystania z usługi:
Jak pobrać mapę?
- Wejdź do Warsztatu Steam.
- Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok.
- Wybierz pierwszą lepszą mapę.
- Pobierz ją.
- Wystaw jej ocenę negatywną.
- Gotowe!
Jak stworzyć mapę?
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu!
Zagrożenia związane z grą
Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach |
||
— Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami |
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, ... i Śmierć.
Przypisy