Disco polo: Różnice pomiędzy wersjami
M (Zabezpieczył Disco polo: na uspokojenie ([edit=autoconfirmed] (wygasa 11:05, kwi 10, 2015 (UTC)) [move=autoconfirmed] (wygasa 11:05, kwi 10, 2015 (UTC)))) Znacznik: rewert |
(→Teksty: gg) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
<poem> |
<poem> |
||
'''1.''' „Miłość odchodzi” – słyszę znów z Twoich ust. |
'''1.''' „Miłość odchodzi” – słyszę znów z Twoich ust. |
||
Zawsze prawda miała jakiś |
Zawsze prawda miała jakiś wejść. |
||
Te dni jak bajka, piękne jak tysiąc róż. |
Te dni jak bajka, piękne jak tysiąc róż. |
||
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć. |
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć. |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
'''2.''' Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój. |
'''2.''' Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój. |
||
Ty odchodzisz, wszystko kończy |
Ty odchodzisz, wszystko kończy 6. |
||
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak. |
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak. |
||
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć. |
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć. |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
<poem> |
<poem> |
||
'''1.''' Gdy sześć lat skończyłem do szkoły był czas |
'''1.''' Gdy sześć lat skończyłem do szkoły był czas |
||
Maleńka Marzenka żegnała mnie |
Maleńka Marzenka żegnała mnie w las |
||
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest |
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest |
||
Me serce zranione do Ciebie wciąż |
Me serce zranione do Ciebie wciąż gest |
||
I tuląc się do mnie mówiła mi |
I tuląc się do mnie mówiła mi teraz |
||
Nie przejmuj się miły bo to pierwszy raz |
Nie przejmuj się miły bo to pierwszy raz |
||
Linia 52: | Linia 52: | ||
Maleńki guziczek rozepnę go |
Maleńki guziczek rozepnę go |
||
To cały mundurek tych naszych pań |
To cały mundurek tych naszych pań |
||
Z koronek i tiulek to ja mówię |
Z koronek i tiulek to ja mówię wań |
||
'''2.''' Kolonie, wycieczki poznałem |
'''2.''' Kolonie, wycieczki poznałem tu jeż |
||
Obozy sportowe zaliczyłem też |
Obozy sportowe zaliczyłem też |
||
Wszyscy już chcieli obiad znowu jeść |
|||
Druhenki sportsmenki tam kochały mnie |
|||
Tam także poznałem słów znaną mi treść |
Tam także poznałem słów znaną mi treść |
||
Choć lata mijały i szybko biegł czas |
Choć lata mijały i szybko biegł czas |
||
Linia 63: | Linia 63: | ||
'''Ref.''' |
'''Ref.''' |
||
'''3.''' Lat mam dwadzieścia |
'''3.''' Lat mam dwadzieścia, jestem cały z piór |
||
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór |
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór |
||
Ja sama no przestań, ja wciąż boję się |
Ja sama no przestań, ja wciąż boję się |
||
Linia 127: | Linia 127: | ||
'''2.''' Pierwsza była zacna, szprycha jak ta lala |
'''2.''' Pierwsza była zacna, szprycha jak ta lala |
||
Kiedy szła bulwarem całkiem |
Kiedy szła bulwarem całkiem fala |
||
Druga była ciemna, choć nie na umyśle |
Druga była ciemna, choć nie na umyśle |
||
Lubię czarne laski, o niej właśnie myślę |
Lubię czarne laski, o niej właśnie myślę |
||
Linia 136: | Linia 136: | ||
Lubią być na dole kiedy ja na górze (×2) |
Lubią być na dole kiedy ja na górze (×2) |
||
'''3.''' Trzecia zawadiacka, fajne ma co nieco |
'''3.''' Trzecia zawadiacka, fajne ma co nieco (gwiazdy na niebie świecą) |
||
Wszyscy goście z miasta na tę pannę lecą |
Wszyscy goście z miasta na tę pannę lecą |
||
Czwartej nogi były zawsze w dobrej cenie |
Czwartej nogi były zawsze w dobrej cenie |
||
Linia 142: | Linia 142: | ||
'''Ref.:''' Cztery osiemnastki tylko w moim samochodzie |
'''Ref.:''' Cztery osiemnastki tylko w moim samochodzie |
||
To jest teraz trendy, to jest teraz w |
To jest teraz trendy, to jest teraz w miodzie |
||
Cztery osiemnastki tylko w mojej furze |
Cztery osiemnastki tylko w mojej furze |
||
Lubią być na dole kiedy ja na górze (×4) |
Lubią być na dole kiedy ja na górze (×4) |
||
Linia 202: | Linia 202: | ||
bo przy niej czuję jak smakuje miłość |
bo przy niej czuję jak smakuje miłość |
||
i każdą chwilę pragnę ofiarować, bo |
i każdą chwilę pragnę ofiarować, bo |
||
jest tego warta, nic się nie |
jest tego warta, nic się nie dość, |
||
bo ja pragnę jej jej, bo pragnę jej jej, booo.. |
bo ja pragnę jej jej, bo pragnę jej jej, booo.. |
||
Wersja z 20:39, 21 kwi 2015
Szablon:Tpodgatunek muzyki, nurt muzyki rozrywkowej wywodzący się z przaśnych przyśpiewek ludowych śpiewanych w polu; często posądzany o powiązania z satanizmem. Jeden z najmocniej odciśniętych śladów polskiej kultury masowej przede wszystkim lat 90. Dziś przy disco polo bawią się prawie wszyscy, ale tylko mniejsza część społeczeństwa ma odwagę się do tego przyznać. Jawni odbiorcy muzyki to zwykle dresiarze, wieśniacy i najniższa klasa społeczna, a niejawni to duża część społeczeństwa.
Historia
Polski rodzaj muzyki dyskotekowej rozwinął się, gdy Polsat zaczął emitować o nim programy (Disco Polo Live, Disco Relax), w których występowały takie znakomitości jak Shazza czy Bohdan Smoleń. W późniejszych latach programy upadały, między innymi przez próby promowania młodych talentów na siłę.
Na dzień dzisiejszy disco polo istnieje i ma się dobrze, ale hity, przy których macha kończynami młodzież, są w 90% przeróbkami tamtejszych.
Muzyka ta jest uważana powszechnie za inteligentną i trudną do zrozumienia.
Według prof. Waldemara Kiepskiego disco polo istniało już w średniowieczu, zaś jego wykonawcami byli księża i zakonnicy. Często jest to błędnie nazywane „chorał gregoriański”.
Teksty
Miły dla ucha rytm okraszony jest tekstem, którego głębią jest miłość – pierwsza, niedojrzała, trudna, zakazana, toksyczna, często również platoniczna oraz fizyczna, czasem nawet platoniczno – fizyczna, a najczęściej – wakacyjna.
Tekst 1:
1. „Miłość odchodzi” – słyszę znów z Twoich ust.
Zawsze prawda miała jakiś wejść.
Te dni jak bajka, piękne jak tysiąc róż.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.
Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.
2. Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój.
Ty odchodzisz, wszystko kończy 6.
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.
Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.
Tekst 2:
1. Gdy sześć lat skończyłem do szkoły był czas
Maleńka Marzenka żegnała mnie w las
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest
Me serce zranione do Ciebie wciąż gest
I tuląc się do mnie mówiła mi teraz
Nie przejmuj się miły bo to pierwszy raz
Ref: Majteczki w kropeczki o ho ho ho
Niebieskie wstążeczki o ho ho ho
Bielutki staniczek o ho ho ho x2
Maleńki guziczek rozepnę go
To cały mundurek tych naszych pań
Z koronek i tiulek to ja mówię wań
2. Kolonie, wycieczki poznałem tu jeż
Obozy sportowe zaliczyłem też
Wszyscy już chcieli obiad znowu jeść
Tam także poznałem słów znaną mi treść
Choć lata mijały i szybko biegł czas
To zawsze mówiły to mój pierwszy raz
Ref.
3. Lat mam dwadzieścia, jestem cały z piór
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór
Ja sama no przestań, ja wciąż boję się
Czy Ty to rozumiesz, że wstyd mi i źle
Gdy wreszcie zrozumiesz co tak martwi nas
Wy nigdy nie wiecie, że to pierwszy raz
Ref. /×2
Naukowo udowodniono, że nie można znaleźć piosenki disco polo, która nie opowiadałaby o miłości do dziewczyny i o gorącym lecie, parówkach lub imprezach.
Tekst 3:
Lubelski Full
1. W wysokich Andach kondor jajo zniósł.
Pierwsze jajo zniósł,
drugie jajo zniósł,
trzecie jajo zniósł,
a potem zdechł!
A to pech!
A na co jemu było tyle jaaaaaaj!
Ajajaj!
Ajajaj!
Na co tyle jaj!
Było mu!
II. Mały Indianin napiął wielki łuk.
Jak on mógł!
Jak on mógł!
Napiąć łuuuuuuuuuuuuk!
III. Najlepsze piwo to Lubelski Full!
Gul gul gul!
Gul gul gul!
Leżajski fuuuuuuuuuul!
Gul guuul!
Takiego piwa nie pił nawet król!
Gul gul gul,
gul gul gul.
Nie pił król!
Gul guuul!
IV. Nad Lublin nadleciało stado wron.
Nie wiadomo skąd!
Nie wiadomo skąd!
Nie wiadomo skąd!
Tekst 4:
Cztery osiemnastki
1. Opowiem wam historię z mego życia
Mały epizod wyjdzie dziś z ukrycia
Cztery kobiety, które wiele dla mnie znaczą
Odkrywam karty, niech wszyscy to zobaczą
Ref.: Cztery osiemnastki tylko w moim samochodzie
To jest teraz trendy, to jest teraz w modzie
Cztery osiemnastki tylko w mojej furze
Lubią być na dole kiedy ja na górze
2. Pierwsza była zacna, szprycha jak ta lala
Kiedy szła bulwarem całkiem fala
Druga była ciemna, choć nie na umyśle
Lubię czarne laski, o niej właśnie myślę
Ref.: Cztery osiemnastki tylko w moim samochodzie
To jest teraz trendy, to jest teraz w modzie
Cztery osiemnastki tylko w mojej furze
Lubią być na dole kiedy ja na górze (×2)
3. Trzecia zawadiacka, fajne ma co nieco (gwiazdy na niebie świecą)
Wszyscy goście z miasta na tę pannę lecą
Czwartej nogi były zawsze w dobrej cenie
Kocham te lalunie, choć się nie ożenię
Ref.: Cztery osiemnastki tylko w moim samochodzie
To jest teraz trendy, to jest teraz w miodzie
Cztery osiemnastki tylko w mojej furze
Lubią być na dole kiedy ja na górze (×4)
Tekst 5:
Będę Kawalerem – Effect
EFFECT 2011 – Dla wszystkich pięknych panien
i przystojnych kawalerów!
Ręce w górę!! Raz, dwa, trzy, YEAH
1. Robić mi się nie chce, no bo nie ma po co,
Lubię pospać za dnia, pobawić się nocą
I choć mówią „Leniu” – może to i prawda,
Lecz szaleje za mną każda młoda panna.
Ref.: Będę Kawalerem aż do końca świata
Nie zostanę księdzem jakby chciał mój tata,
Będę kawalerem – To mi się opłaca,
Żeby ciemną nocą dziewczyny obracać. x2
2. Mężem nie zostanę, choć niejedna chciała
Do ołtarza siłą ciągnąć próbowała,
To nie w moim stylu dziewczynie obiecać,
Kiedy za pięć minut inna mnie nakręca.
Ref.: Będę Kawalerem aż do końca świata
Nie zostanę księdzem jakby chciał mój tata,
Będę kawalerem – To mi się opłaca,
Żeby ciemną nocą dziewczyny obracać. x2
Tekst 6:
D-Bomb – Mamy weekend
Ma, ma, ma mamy weekend.
Mamy weekend, teraz wszyscy są już w klubie,
Mamy weekend, DJ daje muzę nam,
Mamy weekend, ciało twoje dziś faluje
Mamy weekend, ręce swoje w górę wznieś!!
Mamy weekend!
Tekst 7 (Hitu Tysiąclecia):
Weekend – Ona tańczy dla mnie
Ja uwielbiam ją. Ona tu jest
i tańczy dla mnie,
bo dobrze to wie, że porwę ją
i w sercu schowam na dnie. /x2
Moja dziewczyna patrzy często w oczy me
i nie ukrywam sprawia to przyjemność.
Jak ją kocham tylko moje serce wie,
gdy mnie całuje, oddałbym niejedno.
Jej ramiona ukojeniem dla mnie są,
bo przy niej czuję jak smakuje miłość
i każdą chwilę pragnę ofiarować, bo
jest tego warta, nic się nie dość,
bo ja pragnę jej jej, bo pragnę jej jej, booo..
Ja uwielbiam ją. Ona tu jest
i tańczy dla mnie,
bo dobrze to wie, że porwę ją
i w sercu schowam na dnie. /x2
Boo, ja pragnę jej jej, bo pragnę jej jej, booo..
Ja uwielbiam ją. Ona tu jest
i tańczy dla mnie,
bo dobrze to wie, że porwę ją
i w sercu schowam na dnie. /x2
Budowa piosenek
- Szablon:T podmiot ukazuje imię swojej nowej miłości, opowiada o niej.
- Szablon:T trudności związane z miłością.
- Szablon:T wesołe i rytmiczne przedłużone do granic możliwości „o”, bądź też inna samogłoska.
- Szablon:T kilka prostych słów o łamaniu serca, płaczu, smutku i lamencie. Powtarzany wielokrotnie z drobnymi modulacjami i zmianą łączników.
- Szablon:T bolesny koniec związku lub jego podtrzymanie. Do wyboru , do koloru.
Teledyski
Elementy niezbędne w każdym teledysku disco polo (kolejność pojawiania się na ekranie – dowolna):
- Szablon:T najlepiej 20-letnie BMW lub biały Mercedes,
- Szablon:T wiek stosunkowo niski, odzienie skąpe, makijaż odwrotnie, blond włosy, spalona na solarium
- Szablon:T uroda niewymagana, strój: marynarka z koszulką na ramiączka, czarna skórzana kurtka lub biała koszula z żabotem, ciemne okulary,
- Szablon:T niekoniecznie członek formacji wykonującej utwór,
- Szablon:T może być Piccolo,
- Szablon:T detalicznie lub hurtowo,
- Szablon:T nie musi być gustowna, byle waliła po oczach,
- Szablon:T miejsce do spacerowania, będąc przytulonym.
Opcjonalnie mogą pojawić się: wiejska dyskoteka przebudowana z kurzej fermy, ognisko, wypasiona chałupa, puszczanie kaczek, majteczki w kropeczki, polskie krajobrazy.