SU45: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 178.183.144.76; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runouw.) Znacznik: skórka mobilna |
M Znaczniki: rewert edytor źródłowy |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
== SU45 w żargonie == |
== SU45 w żargonie == |
||
* od kodu SU<ref>Właśnie dlatego były nazywane |
* od kodu SU<ref>Właśnie dlatego były nazywane ''Sukami''</ref>wzięła się nazwa...(macie tą nazwę w przypisie) |
||
* z nieznanych przyczyn lokomotywa jest też nazywana Fiatem |
* z nieznanych przyczyn lokomotywa jest też nazywana Fiatem |
||
Wersja z 09:37, 10 maj 2015
BES SĘSU!!
- Jasiu Śmietana o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw
Szablon:T PRL-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na kasację z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od Syrenki. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu siódemka po modernizacji byczek po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg "San" z Przemyśla do Kołobrzegu i tak przez ćwierć trasy, gdyż w Lublinie jest zamieniana na budynia, siódemkę lub świnię.
Historia
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu był sobie pewien architekt, który zaprojektował lokomotywę SP45. Więc ją wyprodukowano. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! I z literki P nagle się zrobiła literka U (czyli stała się uniwersalna). I taka jest jej historia! Koniec!
SU45 w żargonie
- od kodu SU[1]wzięła się nazwa...(macie tą nazwę w przypisie)
- z nieznanych przyczyn lokomotywa jest też nazywana Fiatem
Występowanie
Lokomotywownie i Bocznice w całej Polsce.
Przypisy
- ↑ Właśnie dlatego były nazywane Sukami