SU45: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 178.42.33.240; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runouw.) |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:SU45-079 SU45-089 EU07-217 WK13.jpg|thumb|250px| |
[[Plik:SU45-079 SU45-089 EU07-217 WK13.jpg|thumb|250px|Balanga Suk z [[EU07|nieproszonym gościem]]]] |
||
{{cytat|BES SĘSU!!|[[Jasiu Śmietana]] o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw}} |
{{cytat|BES SĘSU!!|[[Jasiu Śmietana]] o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw}} |
||
{{t}} [[PRL]]-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na [[Śmierć|kasację]] z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od [[Syrena|Syrenki]]. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu <del>[[EU07|siódemka]] po modernizacji</del> [[ET22|byczek]] po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg "San" z [[Przemyśl]]a do [[Kołobrzeg]]u i tak przez ćwierć trasy, gdyż w [[Lublin]]ie jest zamieniana na [[EP07|budynia]], [[EU07|siódemkę]] lub [[EP08|świnię]]. |
{{t}} [[PRL]]-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na [[Śmierć|kasację]] z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od [[Syrena|Syrenki]]. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu <del>[[EU07|siódemka]] po modernizacji</del> [[ET22|byczek]] po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg "San" z [[Przemyśl]]a do [[Kołobrzeg]]u i tak przez ćwierć trasy, gdyż w [[Lublin]]ie jest zamieniana na [[EP07|budynia]], [[EU07|siódemkę]] lub [[EP08|świnię]]. |
Wersja z 07:48, 7 lip 2015
BES SĘSU!!
- Jasiu Śmietana o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw
Szablon:T PRL-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na kasację z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od Syrenki. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu siódemka po modernizacji byczek po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg "San" z Przemyśla do Kołobrzegu i tak przez ćwierć trasy, gdyż w Lublinie jest zamieniana na budynia, siódemkę lub świnię.
Historia
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu był sobie pewien architekt, który zaprojektował lokomotywę SP45. Więc ją wyprodukowano. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! Lokomotywa posiadała sprowadzony z Hameryki kocioł parowy zasilany uranem. Jednak po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano kocioł i dano elektryczne ogrzewanie przez lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45.
SU45 w żargonie
- od kodu SU[1]wzięła się nazwa...(macie tą nazwę w przypisie)
- lokomotywa jest też nazywana Fiatem od silników zdemontowanych z małego Fiata.
Występowanie
Lokomotywownie i Bocznice w całej Polsce.