Protram 204WrAs: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→top: bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
M (→top: podmianka, replaced: {{Ciężarówki}} → {{Komunikacja miejska}}) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od [[1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr. |
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od [[1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr. |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{Ciężarówki}} |
|||
{{KWW}} |
{{KWW}} |
||
Wersja z 14:44, 18 gru 2017
Protram 204WrAs (ur. 2004; pseud. Dwieścieczwórka) – pierwszy w pełni wrocławski tramwaj od skończenia Wielkiej Jatki. Jest robiony w Protramie.
Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od stopiątki, z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do 105NWr. Zmiany względem stopiątki NWr:
- proste ściany;
- zakryte
wózki jezdnekoła; identycznynowocześniejszy wygląd w środku;- napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
- prostokątne okna;
- najważniejsze – mniej trzęsie!
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od 1 marca 2012 roku jeden wytwór Protramu jeździ także po Krakowie, gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.