Battlefield Hardline: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (ech) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Battlefield |
'''Battlefield Hardline''' – kontynuacja <del>wspaniałego pod każdym względem</del> [[Battlefield 4|Battlefielda 4]]. W tym roku nie było szansy w pobawienia się w powiększone PD, zdominowały raczej pytania: ''coście zrobili z Battlefieldem?!''. Produkcją zajęło się <del>DICE</del> tym razem Visceral Games a wydane zostało przez [[EA|Elektroniczną Sztukę]]. Akcja dzieje się w świecie <del>ogarniętym wojną</del> policjantek i policjantów. Co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę gdyż seria gier która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody<ref>Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii</ref>. |
||
== Tryby gry == |
== Tryby gry == |
Wersja z 13:54, 19 paź 2017
Battlefield Hardline – kontynuacja wspaniałego pod każdym względem Battlefielda 4. W tym roku nie było szansy w pobawienia się w powiększone PD, zdominowały raczej pytania: coście zrobili z Battlefieldem?!. Produkcją zajęło się DICE tym razem Visceral Games a wydane zostało przez Elektroniczną Sztukę. Akcja dzieje się w świecie ogarniętym wojną policjantek i policjantów. Co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę gdyż seria gier która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody[1].
Tryby gry
- Singleplayer – Od samych początków EA obiecywało że Hardline będzie najlepszym singleplayerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy arcydzieło życia którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nie trudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu! szkoda tylko że nie oznacza to absolutnie nic. Postacie są drewniane niczym zabytkowy dąb, mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecydowanych planach i tak dalej. Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie oraz towarzyszą nam przez całą grę dowcipasy na poziomie gimnazjum. Można nawet stwierdzić że w pewnych przypadkach nawet historia Reckera z BF4 która była tragiczna pod każdym względem może być nawet lepsza.
- Multiplayer – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy 10 map plus 22 z dodatków, sporo pojazdów oraz dużo różnorakich pukawek, mimo to jednak najczęściej używane są 2 albo 3 bronie na kategorie.
Klasy
Klasy w BFH to prawie dokładnie to samo co w Battlefield 4, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy ,,Przechrzczono" ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianą. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.
- Operator – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj te nazwę gdyż naukowcy stwierdzili że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, defibrylator lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać [2].
- Mechanik – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich czołgów, pelotek, łodzi itp to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policja-gangsterzy to możemy zapomnieć o czołgunach. Nosi że sobą granatnik gdyż Visceral spierdolili robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem aby zrobić noobą przykry prezent pod samochodem.
- Szturmowiec – odpowiednik Wsparcia. Nosi ze sobą
Karabin maszynowyotóż nie! Obecnie szturmowcy noszą tylko strzelby czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi z powodu tego iż wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał im amunicje gdyż to jego jedyne sensowne zastosowanie.
- Specjalista – Stary poczciwy
campersnajper. W tej części programiści wzięli sobie za cel aby snajper nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni camperów czyli snajperki nosi też takie nowinki techniczne jak: miny laserowe, kamery, przynęty czy liny dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów gdyż w jego pułapki wpadnie tylko noob a z karabinem snajperskim wiele nie zrobi.
Bronie
Pukawek w BFH mamy niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie.
Karabiny Szturmowe
Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora.
- L85A2 – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
- M16A3 – w BF3 Była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
- M416 – M416 gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje rade bo jest szybsza od M16.
- AKM – przyrodni brat AK47. Silny ale trudny w kontroli.
- ARM – połączenie szturmówki z maszynówką. Broń dla nikogo. Wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem bo mieści aż 50 kapiszonów.
- F2000 – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra ale… tylko dla premium.
- RPK – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy więc co robi w szturmówkach?
- MDC – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki… Tak byłby gdyby nie był tylko dla premium.
- FAMAS – w poprzednich częściach była to broń która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety ci
skurwysyniidioci z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a przez co jest bardzo cienki i nikt już go nie kupuje. - RO933 .300 BLK – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
- SAR-21 – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
- RPK-74 – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej [3].
- AUG A3 – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. Co najdziwniejsze jest od niego tańszy.
PDW
Bronie których znaczą część może używać tylko Mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym że nikt z nich nie korzysta.
- MP5K – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
- UMP-45 –
jedynepierwsze dobre PDW. Jedyny obok UMP-9 PDW które nadaje się na długie odległości. Wolny ale za to pieruńsko celny. - M/45 – złom z czasów drugiej wojny światowej. Wolny i strasznie nie celny.
- MPX – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje jednak UMP zasięgiem.
- K-10 – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w praktyczne aż strach z niego w ogóle korzystać gdyż ma najniższą celność w śród wszystkich broni. Lepiej nie kupować.
- UZI – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
- P90 – ulubiona broń każdego nooba. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia ze jest praktycznie bezużyteczny.
- FMG9 – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej nią jest napędzany. Wydaje się jakby był załadowany ślepakami.
- M1A1 – czyli popularny Thomson. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
- SCORPION – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet noobów.
- MP7 – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? statystyki mówią same za siebie [4].
- UMP-9 – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mn. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celny, mocny, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
- AUG PARA – wariant AUG'a z szturmówek. Niesamowicie przeciętny, w dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
- M5 NAVY – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
- M12S – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy ale jest przeokropnie wolny, oraz ponad dwa razy droższy [5].
- M5SD – PDW które do złudzenia przypomina karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają że nikt nie kupuje tego złoma.
- MX4 – ponownie broń znana weteranom. Nie wiadomo czemu tyle kosztuje bo jest równie mierny co reszta PDW.