Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Bilety: -bezsensowne wikipediapage)
M
Linia 7: Linia 7:
[[Plik:Pudło wychylne.JPG|thumb|Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylane, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi [[Wymioty|komfort jazdy]]]]
[[Plik:Pudło wychylne.JPG|thumb|Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylane, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi [[Wymioty|komfort jazdy]]]]


'''Pendolino''' (ew. ''Pędziolino'', ''(s)Pierdolino'', ''Pindolino'', ''Pedalino'', ''Pseudolino'', ''Padlinolino'', ''Szambolino'', ''Pindolindo'', na [[PKP]] '''ED250''', przez [[Miłośnicy kolei|mikoli]] zwany ''[[dziobak]]iem'') – [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany nawet w Polsce. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.
'''Pendolino''' (ew. ''Pędziolino'', ''(s)Pierdolino'', ''Pindolino'', ''Pedalino'', ''Pseudolino'', ''Padlinolino'', ''Szambolino'', ''Pindolindo'', na [[PKP]] '''ED250''', przez [[Miłośnicy kolei|mikoli]] zwany ''[[dziobak]]iem'') – [[Włochy|włoski]] szybki [[pociąg]], znany nawet w Polsce. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla [[Polska|Polski]], [[Hiszpania|Hiszpanii]], i [[Chiny|Chin]] wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. A przynajmniej wahają się z odpowiedzią.


== Trochę historii ==
== Trochę historii ==
Linia 44: Linia 44:
* Nysa przez Żuka i Stara 32h61m
* Nysa przez Żuka i Stara 32h61m
* Z Brzegu na Krawędź i do środka 45h-01m
* Z Brzegu na Krawędź i do środka 45h-01m
* Tam i z powrotem przez Brzeg ∞ h
Podczas podróży o komfort pasażerów dba grupa wyszkolonych komandosów z Nasa. Do ich zadań należy pobieranie opłaty przewozowej w wyskości 650 zł oraz częstowanie przeterminowanym sokiem jabłkowym. Dodatkowo za opłatą pasażerom oferowany jest ciepły posiłek w ramach [[bar mleczny|baru mlecznego]].
Podczas podróży o komfort pasażerów dba grupa wyszkolonych komandosów z Nasa. Do ich zadań należy pobieranie opłaty przewozowej w wyskości 650 zł oraz częstowanie przeterminowanym sokiem jabłkowym. Dodatkowo za opłatą pasażerom oferowany jest ciepły posiłek w ramach [[bar mleczny|baru mlecznego]].



Wersja z 12:47, 24 maj 2018

TGV. Prawie jak Pendolino
Ergonomiczne fotele 2 klasy w Pendolino w trosce o twój kręgosłup
Równie wygodne fotele 1 klasy, dzięki Galaktycznemu Wędrowcy
Pseudo przedział Warsu z pseudo żarciem
A oto odpowiedź na to, dlaczego Pendolino może się poruszać po polskich torach
Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda
Plik:Pudło wychylne.JPG
Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylane, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi komfort jazdy

Pendolino (ew. Pędziolino, (s)Pierdolino, Pindolino, Pedalino, Pseudolino, Padlinolino, Szambolino, Pindolindo, na PKP ED250, przez mikoli zwany dziobakiem) – włoski szybki pociąg, znany nawet w Polsce. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego. A przynajmniej wahają się z odpowiedzią.

Trochę historii

Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piCenzura2.svgu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.

17 lipca 2014 roku przeprowadzono testy odometryczne Pendolino, używając w tym celu roztworu wody z mydłem[3] – pierwsze mycie pociągu (nie licząc wcześniejszych deszczówką) zakończyło się pomyślnie. Poza tym nikt nie wie, o co z tymi testami chodzi, ale przynajmniej mają poważnie brzmiącą nazwę.

Trasy w Polsce

Pendolino wozi bydło pasażerów na trasach:

  • Brzeg – Nysa,
  • Nysa – Brzeg,
  • z Brzegu do Nysy,
  • z Nysy do Brzegu,
  • od Brzegu po Nysę,
  • od Nysy po Brzeg,
  • wkoło Brzegu,
  • okrężna przez Brzeg,
  • Brzeg Brzegowi nierówny.
  • tam gdzie Galaktyczny Wędrowiec z Brzegu sobie wymyśli
  • Za jedyne 650 zł jeśli akurat zamknięta jest kasa

Bilety

NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Ceny biletów są na kieszeń każdego Polaka:

  • 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
  • 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
  • 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
  • 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
  • 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
  • 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z Kauf Warsu na wynos,
  • za wszystko inne zapłacisz MasterCard.

Komfort i czasy przejazdów

  • Brzeg przez Nysę Kłodzką 14h35m
  • Brzeg przez Nysę Łużycką 22h48m
  • Nysa przez Żuka i Stara 32h61m
  • Z Brzegu na Krawędź i do środka 45h-01m
  • Tam i z powrotem przez Brzeg ∞ h

Podczas podróży o komfort pasażerów dba grupa wyszkolonych komandosów z Nasa. Do ich zadań należy pobieranie opłaty przewozowej w wyskości 650 zł oraz częstowanie przeterminowanym sokiem jabłkowym. Dodatkowo za opłatą pasażerom oferowany jest ciepły posiłek w ramach baru mlecznego.

Przypisy