Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:
<!--- Drogi Administratorze|Jeżeli w twojej opinii artykuł nadaje się do skasowania, PROSZĘ przenieś to do mojego brudnopisu. Pozdrawiam! --->
<!--- Drogi Administratorze|Jeżeli w twojej opinii artykuł nadaje się do skasowania, PROSZĘ przenieś to do mojego brudnopisu. Pozdrawiam! --->
[[Plik:2014N-RG914, Kraków, 2016.jpg|mały|Piękny, czyż nie.]]
[[Plik:2014N-RG914, Kraków, 2016.jpg|thumb|Piękny, czyż nie.]]
{{cytat|Krakowiaczek jeden miał awarii siedem
{{cytat|Krakowiaczek jeden miał awarii siedem
| wszystko jasne}}
| wszystko jasne}}
'''Pesa 2014N  ps „Krakowiak” ''' – najbardziej awaryjny [[tramwaj]] w [[Kraków|Krakowie]] i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza jedną rzecz – tłok. Jest bardzo pojemny, ale to i tak nie wystarcza przez urzędników, którzy nie wiedzą, że główne linie w Krakowie powinny nawet w wakacje jeździć co 5 minut.
'''Pesa 2014N  ps „Krakowiak” ''' – najbardziej awaryjny [[tramwaj]] w [[Kraków|Krakowie]] i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza dwie rzecz – tłok i zatrzymanie w ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależy gdzie strzeli focha.

==Budowa==
Jak każdy szanujący się tramwaj posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Posiada wózki w konfiguracji 2+1+0+2. Oznacza to, że Pierwszy i ostatni człon jest stabilny, a w trzecim rzuca jak kurier paczkami. Przez to tramwaj jest w stanie wykoleić się na prostym torze. Klimatyzacja działa w tym tramwaju dziwnie. Latem obniża temperaturę o 5 stopni mniej niż na zewnątrz, czyli przy 35 na polu w tramwaju działa ogrzewanie, dziwne czyż nie?


Posiada jak każda [[Pesa]] wiele problemów – czy to z klimatyzacją, czy ze drzwiami, czy z informacją pasażerską. <!-- z wieloma innymi problemami nie to co [[Konstal 105Na|akwariami]] i wiedeńczykami. -->


[[:Kategoria:Tramwaje]]
[[:Kategoria:Tramwaje]]

Wersja z 17:52, 25 lis 2020

Piękny, czyż nie.

Krakowiaczek jeden miał awarii siedem

wszystko jasne

Pesa 2014N  ps „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza dwie rzecz – tłok i zatrzymanie w ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależy gdzie strzeli focha.

Budowa

Jak każdy szanujący się tramwaj posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Posiada wózki w konfiguracji 2+1+0+2. Oznacza to, że Pierwszy i ostatni człon jest stabilny, a w trzecim rzuca jak kurier paczkami. Przez to tramwaj jest w stanie wykoleić się na prostym torze. Klimatyzacja działa w tym tramwaju dziwnie. Latem obniża temperaturę o 5 stopni mniej niż na zewnątrz, czyli przy 35 na polu w tramwaju działa ogrzewanie, dziwne czyż nie?


Kategoria:Tramwaje Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie