Kolzam RegioVan: Różnice pomiędzy wersjami
(W imieniu 10197: Build an authentic vintage fire station! Ding ding ding! There’s a fire in town! The fire brigade drives to the scene from this detailed and realistic 1930’s fire station. Designed to fit with other modular buildings like 10211 Grand Emporium and 10185 Green Grocer, the station features rare LEGO® pieces and innovative construction techniques. It includes a ‘30s-style fire truck, 4 minifigures, a fire-dog, an opening station garage door, and a removable building roof for interi) Znacznik: anulowanie |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 5.39.114.85; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Eksekk.) Znacznik: rewert |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:SA109-004.jpg|thumb|200px|Kolzłom w Legnicy]] |
|||
[[Plik:SA109-004.jpg|thumb|200px|Kolzłom w Legnicy]] '''Kolzam RegioVan''' – seria <del>szynobusów</del> szrotobusów produkowanych w dwóch wersjach (planowano trzy) dawno, dawno temu przez raciborską fabrykę <del>Kolzam</del> Kolzłom. Dwie jednoczłonowe sztuki znane jako SA107 blokują tory postojowe w okolicy Lublina, dwuczłony (SA109) udają że jeżdżą w kilku miejscach. Były plany zrobienia trójczłona<ref>Bogu dzięki Kolzam szybciej upadł, bo powstałby jeszcze większy potworek</ref>. Nie wiedzieć czemu nazwali to RegioVAN. == Cechy charakterystyczne == Ogromna ilość rozrywek dodatkowych, jakich doświadczał maszynista próbując uruchamiać <del>tą kupę złomu</del >ten niemożliwy gadżet techniczny powodował, że samo zobaczenie pod peronem tego szrotobusa było niemożliwe. <del>Kupiony na Węgrzech</del> Wyjęty z jakiegoś starego [[Ikarus 280|Ikarusa 280]] silnik okazał się za słaby i mało kiedy był w stanie pociągnąć pusty skład, jak jeszcze wsiedli pasażerowie to kurs kończył się kilka metrów za peronem. Maszynista musiał wyłączać silnik, bo płyn chłodniczy osiągał temperaturę pozwalającą ogrzać Warszawę przez dwie zimy. Obniżenie masy przez zastosowanie jednej osi na wózek paradoksalnie zaszkodziło, bo podwójny wóz mający napędzane skrajne osie zbierał się jak żółw na zakręcie. Pojedyncza wersja miała napędzaną tylko jedną oś, co sprawiało, że rozpędzała się jeszcze wolniej. W środku jedynym plusem była niska podłoga<ref>Choć nie zawsze – [[Rodzaje babć autobusowych|wiecznie malkontencące babcie]] miały łatwy dostęp</ref>. Siedzenia mimo że czymś obite były twarde jak plastiki z EN57. Na dłuższych trasach prze{{cenzura}}ne jak w ruskim czołgu. Toaleta miała zamknięty obieg, co nie miało znaczenia, bo i tak była wiecznie zapchana, co przy dodatkowo jedynie kilku ledwo uchylanych oknach skutkowało tym, że pasażerowie musieli załatwiać się podczas postoju przy peronie, bo tylko wtedy dało się otworzyć drzwi. == Występowanie == [[Plik:SA109-007 - czeka na odjazd ze stacji Zagórz jako osobówka do Jasła..jpg|thumb|200px|Kolzłom straszy w drodze do Jasła]] Wersja pojedyncza w liczbie całych dwóch sztuk do niedawna straszyła w [[województwo lubelskie|województwie lubelskim]], ale jednego skasowała ciężarówka, a drugi sam się skasował. Podwójne miały więcej szczęścia i po wymianie silników na jakieś mniej awaryjne<ref>Choć i tak sypiące się częściej niż tirówka na autostradzie</ref> jeszcze się kulają w okolicach [[Kraków|Krakowa]]<ref>Zdarzało się, że śmigały na połączeniu Balice Express – dlatego lotnisko Kraków Balice miało tak kiepskie wyniki finansowe</ref>, coś takiego mają też Kuleje Durne<ref>Choć to więcej stoi w bazie w Miłkowicach niż jeździ</ref>, a latem takie składy straszą też turystów w rejonie [[Mielno|Mielna]], [[Darłowo|Darłowa]] i [[Łeba|Łeby]], przez co ci wolą jeździć nabitymi po sufit i wiecznie stojącymi w korkach busami. {{Przypisy}} {{Kolej}} [[Kategoria:Spalinowe zespoły trakcyjne]] |
|||
'''Kolzam RegioVan''' – seria <del>szynobusów</del> szrotobusów produkowanych w dwóch wersjach (planowano trzy) dawno, dawno temu przez raciborską fabrykę <del>Kolzam</del> Kolzłom. Dwie jednoczłonowe sztuki znane jako SA107 blokują tory postojowe w okolicy Lublina, dwuczłony (SA109) udają że jeżdżą w kilku miejscach. Były plany zrobienia trójczłona<ref>Bogu dzięki Kolzam szybciej upadł, bo powstałby jeszcze większy potworek</ref>. Nie wiedzieć czemu nazwali to RegioVAN. |
|||
== Cechy charakterystyczne == |
|||
Ogromna ilość rozrywek dodatkowych, jakich doświadczał maszynista próbując uruchamiać <del>tą kupę złomu</del >ten cud techniki powodował, że samo zobaczenie pod peronem tego szrotobusa było cudem. <del>Kupiony na Węgrzech</del> Wyjęty z jakiegoś starego [[Ikarus 280|Ikarusa 280]] silnik okazał się za słaby i mało kiedy był w stanie pociągnąć pusty skład, jak jeszcze wsiedli pasażerowie to kurs kończył się kilka metrów za peronem. Maszynista musiał wyłączać silnik, bo płyn chłodniczy osiągał temperaturę pozwalającą ogrzać Warszawę przez dwie zimy. Obniżenie masy przez zastosowanie jednej osi na wózek paradoksalnie zaszkodziło, bo podwójny wóz mający napędzane skrajne osie zbierał się jak żółw na zakręcie. Pojedyncza wersja miała napędzaną tylko jedną oś, co sprawiało, że rozpędzała się jeszcze wolniej. |
|||
W środku jedynym plusem była niska podłoga<ref>Choć nie zawsze – [[Rodzaje babć autobusowych|wiecznie malkontencące babcie]] miały łatwy dostęp</ref>. Siedzenia mimo że czymś obite były twarde jak plastiki z EN57. Na dłuższych trasach prze{{cenzura}}ne jak w ruskim czołgu. Toaleta miała zamknięty obieg, co nie miało znaczenia, bo i tak była wiecznie zapchana, co przy dodatkowo jedynie kilku ledwo uchylanych oknach skutkowało tym, że pasażerowie musieli załatwiać się podczas postoju przy peronie, bo tylko wtedy dało się otworzyć drzwi. |
|||
== Występowanie == |
|||
[[Plik:SA109-007 - czeka na odjazd ze stacji Zagórz jako osobówka do Jasła..jpg|thumb|200px|Kolzłom straszy w drodze do Jasła]] |
|||
Wersja pojedyncza w liczbie całych dwóch sztuk do niedawna straszyła w [[województwo lubelskie|województwie lubelskim]], ale jednego skasowała ciężarówka, a drugi sam się skasował. Podwójne miały więcej szczęścia i po wymianie silników na jakieś mniej awaryjne<ref>Choć i tak sypiące się częściej niż tirówka na autostradzie</ref> jeszcze się kulają w okolicach [[Kraków|Krakowa]]<ref>Zdarzało się, że śmigały na połączeniu Balice Express – dlatego lotnisko Kraków Balice miało tak kiepskie wyniki finansowe</ref>, coś takiego mają też Kuleje Durne<ref>Choć to więcej stoi w bazie w Miłkowicach niż jeździ</ref>, a latem takie składy straszą też turystów w rejonie [[Mielno|Mielna]], [[Darłowo|Darłowa]] i [[Łeba|Łeby]], przez co ci wolą jeździć nabitymi po sufit i wiecznie stojącymi w korkach busami. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria:Spalinowe zespoły trakcyjne]] |
Wersja z 12:41, 3 sie 2020
Kolzam RegioVan – seria szynobusów szrotobusów produkowanych w dwóch wersjach (planowano trzy) dawno, dawno temu przez raciborską fabrykę Kolzam Kolzłom. Dwie jednoczłonowe sztuki znane jako SA107 blokują tory postojowe w okolicy Lublina, dwuczłony (SA109) udają że jeżdżą w kilku miejscach. Były plany zrobienia trójczłona[1]. Nie wiedzieć czemu nazwali to RegioVAN.
Cechy charakterystyczne
Ogromna ilość rozrywek dodatkowych, jakich doświadczał maszynista próbując uruchamiać tą kupę złomuten cud techniki powodował, że samo zobaczenie pod peronem tego szrotobusa było cudem. Kupiony na Węgrzech Wyjęty z jakiegoś starego Ikarusa 280 silnik okazał się za słaby i mało kiedy był w stanie pociągnąć pusty skład, jak jeszcze wsiedli pasażerowie to kurs kończył się kilka metrów za peronem. Maszynista musiał wyłączać silnik, bo płyn chłodniczy osiągał temperaturę pozwalającą ogrzać Warszawę przez dwie zimy. Obniżenie masy przez zastosowanie jednej osi na wózek paradoksalnie zaszkodziło, bo podwójny wóz mający napędzane skrajne osie zbierał się jak żółw na zakręcie. Pojedyncza wersja miała napędzaną tylko jedną oś, co sprawiało, że rozpędzała się jeszcze wolniej.
W środku jedynym plusem była niska podłoga[2]. Siedzenia mimo że czymś obite były twarde jak plastiki z EN57. Na dłuższych trasach przene jak w ruskim czołgu. Toaleta miała zamknięty obieg, co nie miało znaczenia, bo i tak była wiecznie zapchana, co przy dodatkowo jedynie kilku ledwo uchylanych oknach skutkowało tym, że pasażerowie musieli załatwiać się podczas postoju przy peronie, bo tylko wtedy dało się otworzyć drzwi.
Występowanie
Wersja pojedyncza w liczbie całych dwóch sztuk do niedawna straszyła w województwie lubelskim, ale jednego skasowała ciężarówka, a drugi sam się skasował. Podwójne miały więcej szczęścia i po wymianie silników na jakieś mniej awaryjne[3] jeszcze się kulają w okolicach Krakowa[4], coś takiego mają też Kuleje Durne[5], a latem takie składy straszą też turystów w rejonie Mielna, Darłowa i Łeby, przez co ci wolą jeździć nabitymi po sufit i wiecznie stojącymi w korkach busami.
Przypisy
- ↑ Bogu dzięki Kolzam szybciej upadł, bo powstałby jeszcze większy potworek
- ↑ Choć nie zawsze – wiecznie malkontencące babcie miały łatwy dostęp
- ↑ Choć i tak sypiące się częściej niż tirówka na autostradzie
- ↑ Zdarzało się, że śmigały na połączeniu Balice Express – dlatego lotnisko Kraków Balice miało tak kiepskie wyniki finansowe
- ↑ Choć to więcej stoi w bazie w Miłkowicach niż jeździ