Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami
(→Algebraiczne: A co, matematyka jest przyjazna?) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.4.5.182; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.) Znacznik: rewert |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
{{Cytat|Marysia poszła do [[sklep]]u. Kupiła dwie bułki i [[masło]]. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w [[ZSRR]] i był zakupiony w [[1987]] r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}} |
{{Cytat|Marysia poszła do [[sklep]]u. Kupiła dwie bułki i [[masło]]. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w [[ZSRR]] i był zakupiony w [[1987]] r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}} |
||
=== Algebraiczne === |
=== Algebraiczne === |
||
Zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br /> |
|||
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math> |
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math> |
||
=== Geometryczne === |
=== Geometryczne === |
||
Treść zadania nakazuje <del>wątpliwą</del> zabawę z cyrklem i linijką. Zazwyczaj kończy się zamazaną [[Kartka|kartką]], z której jedyne co da się wywnioskować, to poziom frustracji rozwiązującego zadanie. |
Treść zadania nakazuje <del>wątpliwą</del> zabawę z cyrklem i linijką. Zazwyczaj kończy się zamazaną [[Kartka|kartką]], z której jedyne co da się wywnioskować, to poziom frustracji rozwiązującego zadanie. |
Wersja z 09:33, 28 lis 2020
WTF?
- Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki
Zadanie z matematyki – zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.
Występowanie
Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:
- w pracach domowych;
- na egzaminach;
- po kartkówkach;
- przy tablicy;
- w życiu codziennym (wersja nauczycieli, nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły).
Rodzaje zadań
Tekstowe
Zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli
Algebraiczne
Zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:
Geometryczne
Treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką. Zazwyczaj kończy się zamazaną kartką, z której jedyne co da się wywnioskować, to poziom frustracji rozwiązującego zadanie.
Przebieg
- Stadium 1 – uważne przeczytanie treści zadania. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny. Prawda jest taka, że zadania są specjalnie zawiłe żeby ciężko się je rozszyfrowywało.
- Stadium 2 – przepisanie zadania. Faza kluczowa, zdarza się, że za samo wypisanie danych dostaje się marnego punkta.
- Stadium 3 – rozpoczęcie zadania, to już wyższa szkoła jazdy. Wymaga chociaż minimalnej wiedzy o tym, czego dotyczy zadanie.
- Stadium 4 – otrzymanie rezultatu. Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.