Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Cerber. Autor wycofanej wersji to Jez 2.)
Linia 1: Linia 1:
'''Trolejbus''' - w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus|autobusem]]. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście.
'''Trolejbus''' - w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus|autobusem]]. Trolejbus kursuje w miastach w których budżet jest tak niski, że nie ma pieniędzy na budowe szyn. Potocznie nazywany jest Trajtkiem.


==Zasilanie==
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych.
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
* 600 V - masowe wyrzycanie pracowników z pracy za pijaństwo.
* 1500 V - pracownicy przeszli na strajk głodowy.
* 3000 V - w elektrowni wybuchł strajk generalny.
* 15000 V - pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne do, których przczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa.

==Tradycyjny wygląd trolejbusa==
* Powyrywane grzejniki.
* Podarte lub spalone siedzenia.
* Powybijane szyby.
* Podrapany lakier na karoserii.
* Dach pełen ptasich odchodów.
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Transport]]
[[Kategoria:Transport]]

Wersja z 17:01, 20 kwi 2008

Trolejbus - w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Trolejbus kursuje w miastach w których budżet jest tak niski, że nie ma pieniędzy na budowe szyn. Potocznie nazywany jest Trajtkiem.

Zasilanie

Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:

  • 600 V - masowe wyrzycanie pracowników z pracy za pijaństwo.
  • 1500 V - pracownicy przeszli na strajk głodowy.
  • 3000 V - w elektrowni wybuchł strajk generalny.
  • 15000 V - pracownicy dostali podwyżki.

Linie trakcyjne do, których przczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa.

Tradycyjny wygląd trolejbusa

  • Powyrywane grzejniki.
  • Podarte lub spalone siedzenia.
  • Powybijane szyby.
  • Podrapany lakier na karoserii.
  • Dach pełen ptasich odchodów.
  • Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.

Szablon:Stubtech